menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
avatar van Johnny Marr
Mooie positie van Currents ook.

avatar van zaaf
Johnny Marr schreef:
Mooie positie van Currents ook.
ja aan de positie ligt het niet.

avatar van 123poetertjes
FF, mijn hoogst genoteerde plaat die de lijst heeft gehaald. Dit was voor mij het album dat de poort opende naar het intensief volgen en ontdekken van muziek. Het Is was dan weer het allereerste album dat ik op vinyl kocht. Een update vol persoonlijke mijlpalen dus.

avatar van Koenr
En je was 8 toen die plaat uitkwam. Jij was er vroeg bij.

avatar van 123poetertjes
Nee hoor, ik was denk ik 17 ofzo. Toen bestond ie namelijk ook nog gewoon.

avatar van Koenr
Haha, vooruit. Ik was 16 toen 'ie uitkwam - vond het destijds erg leuk, maar ben er nu helemaal op uitgeluisterd. Het debuut van Maxïmo Park heeft de tijd wat mij betreft beter doorstaan.

avatar van aERodynamIC
Als we het dan over leeftijden gaan hebben. Ik was 34 toen het album uitkwam en ik een bomvolle Rotown (toen al te klein) in maart 2004 helemaal uit z'n dak zag gaan. Daarna werd de belangstelling steeds een beetje minder van mijn kant. Nog steeds geinig, maar ben er snel op uitgekeken.

Magick1
Ik plaats me in het rijtje:

Ik was 14 in 2004 toen ik overschakelde van de hitradio's naar Studio Brussel. Toen hoorde ik daar Franz Ferdinand met The Dark Of The Matinee, en de trein was vertrokken. M'n muzikale reis is dus daar ergens vertrokken, of het was in ieder geval een erg belangrijk tussenstation.

Trouwens heel wat gemeenschappelijk met 123poetertjes. In het MuMeafrekening-topic waar we beiden actief zijn, heb ik dit nooit zo ervaren.

avatar van chevy93
Zoals ik al zei, Sonic Youth doet het goed en Sister haalt zelfs voor het eerst de top 200. Sowieso een vrij eigenzinnige update. Ook twee hiphopalbums waarvan één toch wel teleurstelt (Nas) en de ander juist bovengemiddeld goed presteert (Mobb Deep).

444/820

avatar van ranja
Hm, Sister nu al, beetje vroeg. Hopen dat Daydream Nation nog even op zich laat wachten.
Wel bijzonder dat de achterkant van de hoes er staat trouwens

Had ik niet op Live gestemd? (retorische vraag, ik weet het antwoord echt wel)

avatar van jordidj1
Ik heb nog nooit een album van FF in zijn geheel geluisterd. Moet ik wel doen trouwens, want Take Me Out staat hoog in mijn V500.

Mooie update, met klasbakken Nas en Mobb Deep.

avatar van Koenr
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.

avatar van Johnny Marr
Koenr schreef:
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.

Met I Could Live in Hope zelfs een plaat uit je top 10.

Ikzelf had geen enkele plaat uit deze update in m'n top 120 staan, maar Sister, The Sophtware Slump, Illmatic en The Infamous hadden wel zeker m'n top 250 gehaald.

avatar van 123poetertjes
Illmatic schrik ik van. Dat ie niet zo hoog zou staan als als zn plekje in de Top 250 doet vermoeden was te verwachten maar zo ver buiten de top 100 doet pijn. Geldt trouwens in mindere mate ook voor The Infamous.

Art Angels daarentegen nog altijd in de race voor een monsterscore, dat doet me deugd.

avatar van zaaf
Koenr schreef:
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
6 van mij (maar dan top 500). lekkere update hoor, beetje vroeg misschien...

avatar van chevy93
ranja schreef:
Hm, Sister nu al, beetje vroeg.
Ik vind het grappig hoe jij als semi-buitenstaander reageert op bepaalde noteringen. Zo heeft Sister in de vorige zeven jaar nooit bij de bovenste 200 gestaan.

avatar van ranja
chevy93 schreef:
(quote)
Ik vind het grappig hoe jij als semi-buitenstaander reageert op bepaalde noteringen. Zo heeft Sister in de vorige zeven jaar nooit bij de bovenste 200 gestaan.

Dan is het maar goed dat ik nu mee heb gedaan met een lijst Tja, als 2e SY album - want daar ga ik wel van uit - is een top 200 notering op zich wel mooi maar hoop altijd dat in een veld met veel stemmers die toch redelijk in de indie/alt rock hoek zitten het net wat hoger komt.

avatar van vigil
Mooi om te zeggen dat in deze update maar liefst 4 albums uit mijn Top 50 komen. Maar helaas dat zijn er "slechts" 3, de nummer 4 stond dan weer op 52...

Magick1
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Magick1 schreef:
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
Ik heb slechtere smoezen gehoord om je eens in Archive te gaan verdiepen.

avatar van jordidj1
pfff, wat een geiten-wollen-sokken-update dit. Behalve Demon Days, die staat volgend jaar bij mij mooi wat hoger

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
jordidj1 schreef:
pfff, wat een geiten-wollen-sokken-update dit
Ja, ik vind Beach House ook het toppunt van sufheid. Maar verder zat er een hoop erg moois bij.

avatar van jordidj1
Nah, Beach House misschien dan nog niet.

avatar van Superbitch
Bij de laatste dertig (200-171) staan er welgeteld twee albums uit mijn top 500: de Beatles en de Stones...

avatar van Gretz
Casartelli schreef:
(quote)
Ja, ik vind Beach House ook het toppunt van sufheid. Maar verder zat er een hoop erg moois bij.

Haha Beach House het toppunt van sufheid noemen, dan heb je ze zeker nog nooit live gezien.

avatar van chevy93
Magick1 schreef:
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
Tja, het voordeel van de automatische verwerking in Excel is dat het aanmerkelijker sneller gaat. Het nadeel is dat de handmatige controle des te ingewikkelder wordt en er dus e.e.a. mis kan gaan.

avatar van chevy93
Daar is die suffe band weer.
Of het terecht is dat Teen Dream (net) hoger staat dan Bloom moet iedereen voor zichzelf bepalen. Maar het antwoord is: nee.

Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths. Zo hoog. En dat terwijl Hatful of Hollow in de top 250 staat en zo'n 200 plekken later te vinden is.

Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is, maar gelukkig zijn er nog genoeg wijze mensen die anders oordeelden en So tot het beste van PG (solo) bombardeerden.

463/840

avatar van GrafGantz
chevy93 schreef:
Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is


Dat heb ik nog nooit gehoord. Maar goed, ik blijf dan ook altijd ver bij leugenaars vandaan.

avatar van aERodynamIC
chevy93 schreef:
Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths.

De term verzamelaar vind ik bij dat album altijd wat lastig. Ook al is het geen officieel album van ze. Er staan alleen maar nummers op die niet terug te vinden zijn op de reguliere albums. Ik zie dat voor mezelf toch (bij hoge uitzondering) als een 'gewoon album'. Zeker geen 'greatest hits' of 'best of' in elk geval

avatar van chevy93
Gazpacho behoorlijk hoog, maar zeker terecht. Hoewel de beste nog moet komen.
En voor wie dacht wanneer al die Marillions langskomen, daar zijn er weer twee.

Wel zonde dat mijn nummer 1 lager dan ooit staat. Vorig jaar nog 65e en haalde tot nu toe altijd (ruim) de top 100. Je kunt niet alles hebben..

472/850

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.