Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 5 oktober 2018, 15:36 uur
Johnny Marr schreef:
Mooie positie van Currents ook.
ja aan de positie ligt het niet.Mooie positie van Currents ook.
0
geplaatst: 5 oktober 2018, 15:49 uur
FF, mijn hoogst genoteerde plaat die de lijst heeft gehaald. Dit was voor mij het album dat de poort opende naar het intensief volgen en ontdekken van muziek. Het Is was dan weer het allereerste album dat ik op vinyl kocht. Een update vol persoonlijke mijlpalen dus.
0
geplaatst: 5 oktober 2018, 15:54 uur
Nee hoor, ik was denk ik 17 ofzo. Toen bestond ie namelijk ook nog gewoon.
0
geplaatst: 5 oktober 2018, 15:57 uur
Haha, vooruit. Ik was 16 toen 'ie uitkwam - vond het destijds erg leuk, maar ben er nu helemaal op uitgeluisterd. Het debuut van Maxïmo Park heeft de tijd wat mij betreft beter doorstaan.
0
geplaatst: 5 oktober 2018, 23:34 uur
Als we het dan over leeftijden gaan hebben. Ik was 34 toen het album uitkwam en ik een bomvolle Rotown (toen al te klein) in maart 2004 helemaal uit z'n dak zag gaan. Daarna werd de belangstelling steeds een beetje minder van mijn kant. Nog steeds geinig, maar ben er snel op uitgekeken.
1
Magick1
geplaatst: 6 oktober 2018, 00:37 uur
Ik plaats me in het rijtje:
Ik was 14 in 2004 toen ik overschakelde van de hitradio's naar Studio Brussel. Toen hoorde ik daar Franz Ferdinand met The Dark Of The Matinee, en de trein was vertrokken. M'n muzikale reis is dus daar ergens vertrokken, of het was in ieder geval een erg belangrijk tussenstation.
Trouwens heel wat gemeenschappelijk met 123poetertjes. In het MuMeafrekening-topic waar we beiden actief zijn, heb ik dit nooit zo ervaren.
Ik was 14 in 2004 toen ik overschakelde van de hitradio's naar Studio Brussel. Toen hoorde ik daar Franz Ferdinand met The Dark Of The Matinee, en de trein was vertrokken. M'n muzikale reis is dus daar ergens vertrokken, of het was in ieder geval een erg belangrijk tussenstation.
Trouwens heel wat gemeenschappelijk met 123poetertjes. In het MuMeafrekening-topic waar we beiden actief zijn, heb ik dit nooit zo ervaren.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 14:53 uur
Zoals ik al zei, Sonic Youth doet het goed en Sister haalt zelfs voor het eerst de top 200. Sowieso een vrij eigenzinnige update. Ook twee hiphopalbums waarvan één toch wel teleurstelt (Nas) en de ander juist bovengemiddeld goed presteert (Mobb Deep).
444/820
444/820
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 15:01 uur
Hm, Sister nu al, beetje vroeg. Hopen dat Daydream Nation nog even op zich laat wachten.
Wel bijzonder dat de achterkant van de hoes er staat trouwens
Had ik niet op Live gestemd? (retorische vraag, ik weet het antwoord echt wel)
Wel bijzonder dat de achterkant van de hoes er staat trouwens
Had ik niet op Live gestemd? (retorische vraag, ik weet het antwoord echt wel)
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 15:14 uur
Ik heb nog nooit een album van FF in zijn geheel geluisterd. Moet ik wel doen trouwens, want Take Me Out staat hoog in mijn V500.
Mooie update, met klasbakken Nas en Mobb Deep.
Mooie update, met klasbakken Nas en Mobb Deep.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 16:27 uur
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 16:33 uur
Koenr schreef:
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
Met I Could Live in Hope zelfs een plaat uit je top 10.
Ikzelf had geen enkele plaat uit deze update in m'n top 120 staan, maar Sister, The Sophtware Slump, Illmatic en The Infamous hadden wel zeker m'n top 250 gehaald.
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 18:13 uur
Illmatic schrik ik van. Dat ie niet zo hoog zou staan als als zn plekje in de Top 250 doet vermoeden was te verwachten maar zo ver buiten de top 100 doet pijn. Geldt trouwens in mindere mate ook voor The Infamous.
Art Angels daarentegen nog altijd in de race voor een monsterscore, dat doet me deugd.
Art Angels daarentegen nog altijd in de race voor een monsterscore, dat doet me deugd.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 06:53 uur
Koenr schreef:
Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
6 van mij (maar dan top 500). lekkere update hoor, beetje vroeg misschien...Damn wat een update, 4 platen uit mijn top 100 komen daar zo even langs.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 13:06 uur
ranja schreef:
Hm, Sister nu al, beetje vroeg.
Ik vind het grappig hoe jij als semi-buitenstaander reageert op bepaalde noteringen. Zo heeft Sister in de vorige zeven jaar nooit bij de bovenste 200 gestaan.Hm, Sister nu al, beetje vroeg.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 13:16 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik vind het grappig hoe jij als semi-buitenstaander reageert op bepaalde noteringen. Zo heeft Sister in de vorige zeven jaar nooit bij de bovenste 200 gestaan. Dan is het maar goed dat ik nu mee heb gedaan met een lijst Tja, als 2e SY album - want daar ga ik wel van uit - is een top 200 notering op zich wel mooi maar hoop altijd dat in een veld met veel stemmers die toch redelijk in de indie/alt rock hoek zitten het net wat hoger komt.
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 22:45 uur
Mooi om te zeggen dat in deze update maar liefst 4 albums uit mijn Top 50 komen. Maar helaas dat zijn er "slechts" 3, de nummer 4 stond dan weer op 52...
0
Magick1
geplaatst: 7 oktober 2018, 22:45 uur
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2018, 22:47 uur
Magick1 schreef:
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
Ik heb slechtere smoezen gehoord om je eens in Archive te gaan verdiepen.Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
2
geplaatst: 7 oktober 2018, 22:58 uur
pfff, wat een geiten-wollen-sokken-update dit. Behalve Demon Days, die staat volgend jaar bij mij mooi wat hoger
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2018, 23:00 uur
jordidj1 schreef:
pfff, wat een geiten-wollen-sokken-update dit
Ja, ik vind Beach House ook het toppunt van sufheid. Maar verder zat er een hoop erg moois bij.pfff, wat een geiten-wollen-sokken-update dit
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 12:03 uur
Bij de laatste dertig (200-171) staan er welgeteld twee albums uit mijn top 500: de Beatles en de Stones...
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 12:19 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ja, ik vind Beach House ook het toppunt van sufheid. Maar verder zat er een hoop erg moois bij. Haha Beach House het toppunt van sufheid noemen, dan heb je ze zeker nog nooit live gezien.
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 12:30 uur
Magick1 schreef:
Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
Tja, het voordeel van de automatische verwerking in Excel is dat het aanmerkelijker sneller gaat. Het nadeel is dat de handmatige controle des te ingewikkelder wordt en er dus e.e.a. mis kan gaan.Een klein foutje in de lijst: M'n nummer 23 is Lights van Ellie Goulding, niet van Archive.
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 12:47 uur
Daar is die suffe band weer.
Of het terecht is dat Teen Dream (net) hoger staat dan Bloom moet iedereen voor zichzelf bepalen. Maar het antwoord is: nee.
Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths. Zo hoog. En dat terwijl Hatful of Hollow in de top 250 staat en zo'n 200 plekken later te vinden is.
Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is, maar gelukkig zijn er nog genoeg wijze mensen die anders oordeelden en So tot het beste van PG (solo) bombardeerden.
463/840
Of het terecht is dat Teen Dream (net) hoger staat dan Bloom moet iedereen voor zichzelf bepalen. Maar het antwoord is: nee.
Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths. Zo hoog. En dat terwijl Hatful of Hollow in de top 250 staat en zo'n 200 plekken later te vinden is.
Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is, maar gelukkig zijn er nog genoeg wijze mensen die anders oordeelden en So tot het beste van PG (solo) bombardeerden.
463/840
0
geplaatst: 8 oktober 2018, 14:34 uur
chevy93 schreef:
Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is
Overigens grappig om de discussie bij So (terug) te lezen. Al ruim tien jaar wordt er hier door menigeen geroepen hoe belegen, commercieel en vlak die plaat is
Dat heb ik nog nooit gehoord. Maar goed, ik blijf dan ook altijd ver bij leugenaars vandaan.
1
geplaatst: 8 oktober 2018, 15:06 uur
chevy93 schreef:
Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths.
Meest opvallende plaat is toch wel de verzamelaar van The Smiths.
De term verzamelaar vind ik bij dat album altijd wat lastig. Ook al is het geen officieel album van ze. Er staan alleen maar nummers op die niet terug te vinden zijn op de reguliere albums. Ik zie dat voor mezelf toch (bij hoge uitzondering) als een 'gewoon album'. Zeker geen 'greatest hits' of 'best of' in elk geval
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 00:18 uur
Gazpacho behoorlijk hoog, maar zeker terecht. Hoewel de beste nog moet komen.
En voor wie dacht wanneer al die Marillions langskomen, daar zijn er weer twee.
Wel zonde dat mijn nummer 1 lager dan ooit staat. Vorig jaar nog 65e en haalde tot nu toe altijd (ruim) de top 100. Je kunt niet alles hebben..
472/850
En voor wie dacht wanneer al die Marillions langskomen, daar zijn er weer twee.
Wel zonde dat mijn nummer 1 lager dan ooit staat. Vorig jaar nog 65e en haalde tot nu toe altijd (ruim) de top 100. Je kunt niet alles hebben..
472/850
* denotes required fields.