Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 00:39 uur
Sorry, was je nummer één vergeten. Hopelijk word ik dan niet met de karma begroet, dat mijn topspot in de volgende update beland 
Voor de rest, ja... niet echt mijn update. Marillion is echt een band waar ik mij nog eens in moet verdiepen, die eer is nu helaas aan Neil Young. Déjà Vu heb ik toevallig dus al een keer beluisterd.

Voor de rest, ja... niet echt mijn update. Marillion is echt een band waar ik mij nog eens in moet verdiepen, die eer is nu helaas aan Neil Young. Déjà Vu heb ik toevallig dus al een keer beluisterd.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 05:06 uur
123poetertjes schreef:
Art Angels daarentegen nog altijd in de race voor een monsterscore, dat doet me deugd.
Wow, top 150 inmiddels Art Angels daarentegen nog altijd in de race voor een monsterscore, dat doet me deugd.

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 13:59 uur
160 t/m 151 lijkt me de slechtste update tot nu toe. Kan hier niet zoveel mee.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2018, 14:04 uur
Het enige slechte wat ik erover kan bedenken is dat het beste album allertijden al eerder voorbijgekomen was.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:08 uur
Casartelli schreef:
Het enige slechte wat ik erover kan bedenken is dat het beste album allertijden al eerder voorbijgekomen was.
Ja, erg spijtig dat Operation: Mindcrime zo laag staat hé.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:27 uur
Top 142 dus. Een bijzonder mooie plek. Datzelfde geldt ook trouwens voor In a Bar, Under the Sea, die had ik vooraf zeker niet zo hoog ingeschat.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:29 uur
Prachtige update dit keer. En met Blue één van de mooiste platen allertijden. 

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:30 uur
Hardste update tot nu toe. Maar dat is ook niet zo moeilijk als de mannen uit Zwolle in die update zitten.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 16:44 uur
Prachtige plaats voor Art Angels idd. Wel opvallend dat Superbitch de enige user is die deze moderne klassieker überhaupt in zijn/haar top 10 heeft staan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2018, 17:11 uur
Johnny Marr schreef:
Ja, erg spijtig dat Operation: Mindcrime zo laag staat hé.
Dat is ook jammer.Ja, erg spijtig dat Operation: Mindcrime zo laag staat hé.
150-141 begon mooi, maar ging als een nachtkaars uit.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 17:20 uur
Gretz schreef:
Prachtige plaats voor Art Angels idd. Wel opvallend dat Superbitch de enige user is die deze moderne klassieker überhaupt in zijn/haar top 10 heeft staan.
Iets ontbreekt aan het album, geen idee wat, om de volle vijf sterren toe te kennen.

0
geplaatst: 11 oktober 2018, 23:17 uur
Toch een beetje ontgoocheld dat Joni hier al strandt, al is 141 natuurlijk niet slecht.
Maar om nu te zeggen dat Grimes van hetzelfde kaliber is als Joni ...
Maar om nu te zeggen dat Grimes van hetzelfde kaliber is als Joni ...
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 23:19 uur
Het is en blijft de ultieme Appels & Peren lijst natuurlijk. Zou dat ook de charme kunnen zijn?
0
Magick1
geplaatst: 12 oktober 2018, 02:01 uur
Vreemd dat niemand White Lies vermeld. Die had ik echt niet in de top 150 verwacht.
En hebben we nu de laatste Nederlandstalige platen gehad?
En hebben we nu de laatste Nederlandstalige platen gehad?
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 10:05 uur
En alweer een album (PJ Harvey) dat in m'n lijst behoort te staan en ik vreemd genoeg over het hoofd gezien heb. En ik ben altijd zo secuur 

0
geplaatst: 12 oktober 2018, 10:05 uur
chevy93: gaat iets mis met Skeleton Tree overigens, daar staan wederom dEUS - WCS boven.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 10:10 uur
Favourite Worst Nightmare hoger dan ooit en gelukkig boven AM. 
Ook een erg mooie positie voor Skeleton Tree.

Ook een erg mooie positie voor Skeleton Tree.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 10:13 uur
GrafGantz schreef:
En alweer een album (PJ Harvey) dat in m'n lijst behoort te staan en ik vreemd genoeg over het hoofd gezien heb. En ik ben altijd zo secuur
Als je die in je top 7 had gezet, had ze de top 100 gehaald. En alweer een album (PJ Harvey) dat in m'n lijst behoort te staan en ik vreemd genoeg over het hoofd gezien heb. En ik ben altijd zo secuur

P.S. 'Fout' bij Skeleton Tree aangepast. Heeft te maken met de MuMe-id en de automatische verwerking van url's door de scripts van MuMe.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 10:15 uur
Heb m'n ingediende lijst niet paraat hier, maar ik gok op een plaats tussen de 200 en de 300.
0
geplaatst: 13 oktober 2018, 23:54 uur
Nou, een update met voor ieder wat wils lijkt mij zo.
Wel een opvallend moderne update met alleen Hunky Dory als oudje. Daarna is Tori Amos de 'oudste' uit 1992, hoewel dat natuurlijk ook alweer meer dan 25 jaar oud is.
494/880
Wel een opvallend moderne update met alleen Hunky Dory als oudje. Daarna is Tori Amos de 'oudste' uit 1992, hoewel dat natuurlijk ook alweer meer dan 25 jaar oud is.
494/880
1
geplaatst: 14 oktober 2018, 19:12 uur
chevy93 schreef:
Met hulp van Onweerwolf is het me eindelijk gelukt om ook Spotify-url's te kopiëren naar een afspeellijst (de truc is dus uri's i.pv. url's te gebruiken) en zodoende is het voor mij een koud kunstje om in Spotify een lijst te creëren.
Deze is hier te vinden: MusicMeter Album Top 1000 on Spotify - open.spotify.com
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om de originele albums te gebruiken, dus zo min mogelijk deluxe edities, bijvoorbeeld. Mochten er rare dingen tussen staan hoor ik dat graag. Met name alle 'ballast' van de luxe-edities (met veelal onnodig veel live-versies, alternatieve versies etc.) zou ik graag kwijt raken.
Omdat Spotify het niet toelaat om meer dan 10.000 nummers in één playlist te zetten, is het niet mogelijk alle 1000 albums in één playlist te doen. Ik ga later nog eens kijken of het zinvol is om bv. van de onderste albums slechts één nummer in de lijst op te nemen, maar vooralsnog heb ik even twee afspeellijsten gemaakt:Met hulp van Onweerwolf is het me eindelijk gelukt om ook Spotify-url's te kopiëren naar een afspeellijst (de truc is dus uri's i.pv. url's te gebruiken) en zodoende is het voor mij een koud kunstje om in Spotify een lijst te creëren.

Deze is hier te vinden: MusicMeter Album Top 1000 on Spotify - open.spotify.com
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om de originele albums te gebruiken, dus zo min mogelijk deluxe edities, bijvoorbeeld. Mochten er rare dingen tussen staan hoor ik dat graag. Met name alle 'ballast' van de luxe-edities (met veelal onnodig veel live-versies, alternatieve versies etc.) zou ik graag kwijt raken.
Die van 500-001 is de 'oude' afspeellijst en wordt dus nog aangevuld t/m 1 in de komende weken.
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:37 uur
We naderen alweer de top 100! 
Weeral een vrij recente update met alleen The Wall (daarzijnzeweer!) als echt oudje.
502/890

Weeral een vrij recente update met alleen The Wall (daarzijnzeweer!) als echt oudje.
502/890
1
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:45 uur
Word met de update sterker, jeetje! Hoogtepunten zijn natuurlijk The Lioness en Franck Maudit.
* denotes required fields.