Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:50 uur
chevy93 schreef:
Weeral een vrij recente update met alleen The Wall (daarzijnzeweer!) als echt oudje.
Weeral een vrij recente update met alleen The Wall (daarzijnzeweer!) als echt oudje.
Mmm vrij recent zou ik niet zeggen, alleen A Moon Shaped Pool en The xx zijn jonger dan 10 jaar. De plaat die daarna het jongste is is alweer 18 jaar oud

0
geplaatst: 14 oktober 2018, 21:51 uur
Laat nog maar recentere albums komen, in de top 5 bijvoorbeeld de twee beste albums uit 2010 ofzo
0
zaaf
geplaatst: 14 oktober 2018, 22:00 uur
zie ik daar potdorie 6x mijn naam verschijnen? lekker zeg!
1
geplaatst: 14 oktober 2018, 22:03 uur
Ook 5 platen uit mijn mainstream lijst. 
The Lioness had ik nog wel iets hoger verwacht eigenlijk.

The Lioness had ik nog wel iets hoger verwacht eigenlijk.
0
zaaf
geplaatst: 14 oktober 2018, 22:05 uur
jordidj1 schreef:
Vind je het gek als je 500 mainstream albums in stuurt
de kift!Vind je het gek als je 500 mainstream albums in stuurt
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 17:52 uur
De bovenste 900 zijn bekend!
Met een bijzonder mooie positie voor Love Over Gold. Hoewel het toch zonde is dat de top 100 dan weer nét niet gehaald is.
Ondertussen is dit de eerste keer dat Neil Young met geen enkel album de top 100 haalt. Sterker nog, hij stond er altijd met twee of meer albums in. Ook Fear of a Blank Planet haalde tot nu toe altijd (ruim) de top 100. Maar goed, Steven Wilson is zeker nog wat troeven.
Coltrane daarentegen met de beste positie sinds 2012.
510/900
Met een bijzonder mooie positie voor Love Over Gold. Hoewel het toch zonde is dat de top 100 dan weer nét niet gehaald is.
Ondertussen is dit de eerste keer dat Neil Young met geen enkel album de top 100 haalt. Sterker nog, hij stond er altijd met twee of meer albums in. Ook Fear of a Blank Planet haalde tot nu toe altijd (ruim) de top 100. Maar goed, Steven Wilson is zeker nog wat troeven.
Coltrane daarentegen met de beste positie sinds 2012.
510/900
0
geplaatst: 15 oktober 2018, 18:39 uur
Had ik het gisteren over mainstream, hoppa, 6x mijn naam in deze update 

0
geplaatst: 15 oktober 2018, 18:54 uur
Ik 2 keer genoemd waaronder met het zakje prachtige knikkers dat dan weer wel. Natuurlijk Top 100 werk maar ja ik kan niet alles hebben
2
corné.2
geplaatst: 16 oktober 2018, 12:27 uur
Perfect initiatief, jammer dat ik me pas vorige week voor MM inschreef. Ik had graag meegespeeld. Dus ... een volgende keer graag graag.
Misschien is het een idee om van ieder album, afhankelijk van de lengte, de beste 3 tracks in een playlist te verzamelen. Dat maakt de lijst veel makkelijker te hanteren. Al kom ik met de Shuffle-functie nu ook al een heel eind.
Dank je voor de moeite. Je doet er een hoop mensen een plezier mee, lijkt me.
Misschien is het een idee om van ieder album, afhankelijk van de lengte, de beste 3 tracks in een playlist te verzamelen. Dat maakt de lijst veel makkelijker te hanteren. Al kom ik met de Shuffle-functie nu ook al een heel eind.
Dank je voor de moeite. Je doet er een hoop mensen een plezier mee, lijkt me.
0
geplaatst: 16 oktober 2018, 13:40 uur
corné.2 schreef:
Misschien is het een idee om van ieder album, afhankelijk van de lengte, de beste 3 tracks in een playlist te verzamelen. Dat maakt de lijst veel makkelijker te hanteren.
Nadeel is wel dat het aanmerkelijk meer werk is, omdat ik dan een heleboel tracks (handmatig) moet gaan weghalen. Hoewel daar op zich ook wel een mouw aan te passen moet zijn met wat slimmigheidjes in Excel.Misschien is het een idee om van ieder album, afhankelijk van de lengte, de beste 3 tracks in een playlist te verzamelen. Dat maakt de lijst veel makkelijker te hanteren.
0
geplaatst: 16 oktober 2018, 15:15 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Nadeel is wel dat het aanmerkelijk meer werk is, omdat ik dan een heleboel tracks (handmatig) moet gaan weghalen. Hoewel daar op zich ook wel een mouw aan te passen moet zijn met wat slimmigheidjes in Excel. Je kunt een samenvattingslijst maken, van elk album track 3 en klaar

7
geplaatst: 16 oktober 2018, 23:14 uur
111 albums uit mijn top 500 zijn inmiddels gepasseerd. Ik begin te twijfelen of Spandau Ballet en de Spice Girls het zullen halen.
0
geplaatst: 17 oktober 2018, 16:34 uur
Wie weet...
Overigens ga ik de top 100 per 5 doen. Wellicht dat ik soms dan twee updates per dag zal plaatsen, maar volgens mij verdienen deze toppers het om net iets meer in het zonnetje gezet te worden.
Overigens ga ik de top 100 per 5 doen. Wellicht dat ik soms dan twee updates per dag zal plaatsen, maar volgens mij verdienen deze toppers het om net iets meer in het zonnetje gezet te worden.

0
geplaatst: 17 oktober 2018, 18:39 uur
Twee top 10 platen én Burial in deze update, dus ik ben tevreden! Nu maar hopen dat het hoge niveau vastgehouden wordt 

0
geplaatst: 18 oktober 2018, 08:58 uur
En nu blijkbaar weer Burial vergeten in m'n lijst. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden 

0
geplaatst: 18 oktober 2018, 18:31 uur
Is This It, Mellon Collie en Astral Weeks. Nooit haalden ze de top 100 en nu alle drie wel. Daar staat tegenover dat Thriller en Led Zeppelin IV juist weer flink dalen, nadat ze beide vorig jaar hun hoogste positie behaalden (en toen ook al gebroederlijk naast elkaar stonden).
518/910
518/910
0
geplaatst: 18 oktober 2018, 19:25 uur
Je hoopt altijd op een stijgende bij de beste 100 maar die lijn heb ik helaas nog niet kunnen ontdekken...
0
geplaatst: 19 oktober 2018, 16:23 uur
Mooi om te zien dat Hopes and Fears nog altijd veel mensen aan blijft spreken. En dan ook nog Controlling Crowds hoger dan ooit.
1
geplaatst: 19 oktober 2018, 16:34 uur
Ah kijk eens aan, daar hebben we vigils stijgende lijn ook alweer 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2018, 16:40 uur
Anders de mijne wel. Het is met updates van 5 natuurlijk iets minder memorabel dan met updates van 10, maar dit is mijn eerste 100% match.
0
geplaatst: 20 oktober 2018, 19:01 uur
Misterfool schreef:
Zenuwbijtend wacht ik op Red van KC; het khan toch niet zo zijn dat die de boot heeft gemist.
Hopelijk heeft hij zich niet uitgeschreven, omdat hij dacht dat Red niet meer zou komen. Nergens voor nodig, want Red heeft het meer dan prima gedaan. Zenuwbijtend wacht ik op Red van KC; het khan toch niet zo zijn dat die de boot heeft gemist.
Verder Takk... voor het eerst in de top 100 (dat belooft wat!) en Joanna Newsom had iets te veel goede knikkers in het spel die wellicht Ys in de weg hebben gezeten.
0
geplaatst: 20 oktober 2018, 21:52 uur
Iets mindere update dit, des te meer om te ontdekken. Ken geen enkel album in zijn geheel.
* denotes required fields.