Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2018, 11:58 uur
Met deze wekenlange update merk je hoe je eigen muzikale smaak voortdurend verschuift. Darkness on the Edge staat ondertussen op 5* en inmiddels ook Red leren kennen en op weg naar 4,5*.
Joanna Newsom is natuurlijk een blijver
Joanna Newsom is natuurlijk een blijver

0
geplaatst: 21 oktober 2018, 19:07 uur
Merkwaardig genoeg heeft de nummer 42 van de Top 250 (Lift Yr...!) vrij altijd minder gepresteerd dan de nummer 178 van de Top 250 (F♯A♯∞). Het was dan ook alleen F♯A♯∞ die de top 100 haalde (en zelfs plek 27 in 2012). Tot dit jaar, wanneer Lift Yr. wél de top 100 haalt. Ook haalt moet ik zeggen.
Bob Dylan heeft het ook wel eens slechter gedaan (ook wel eens beter, maar niet vaak).
Bob Dylan heeft het ook wel eens slechter gedaan (ook wel eens beter, maar niet vaak).
0
geplaatst: 21 oktober 2018, 21:18 uur
GrafGantz schreef:
En nu blijkbaar weer Burial vergeten in m'n lijst. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden
En nu blijkbaar weer Burial vergeten in m'n lijst. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden
Dat is dan mooi wederkerig: Burial ook van jou

0
geplaatst: 23 oktober 2018, 09:41 uur
chevy93 schreef:
Merkwaardig genoeg heeft de nummer 42 van de Top 250 (Lift Yr...!) vrij altijd minder gepresteerd dan de nummer 178 van de Top 250 (F♯A♯∞). Het was dan ook alleen F♯A♯∞ die de top 100 haalde (en zelfs plek 27 in 2012). Tot dit jaar, wanneer Lift Yr. wél de top 100 haalt. Ook haalt moet ik zeggen.
En daar is nummer 2 ook al (of eigenlijk nummer 3) (of nummer 4 als je A Silver Mt. Zion meetelt).Merkwaardig genoeg heeft de nummer 42 van de Top 250 (Lift Yr...!) vrij altijd minder gepresteerd dan de nummer 178 van de Top 250 (F♯A♯∞). Het was dan ook alleen F♯A♯∞ die de top 100 haalde (en zelfs plek 27 in 2012). Tot dit jaar, wanneer Lift Yr. wél de top 100 haalt. Ook haalt moet ik zeggen.
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 09:43 uur
Wauw, die recensie van mij zeg. Qua Nederlands niet mijn beste 
Wel blij met de best wel hoge positie voor het beste album ooit.

Wel blij met de best wel hoge positie voor het beste album ooit.
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 09:47 uur
Geen vernoeming maar toch een rijtje aardige platen. Stevie heeft al gauw 4 a 5 betere en interessantere albums maar goed
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 10:50 uur
vigil schreef:
Stevie heeft al gauw 4 a 5 betere en interessantere albums maar goed
Stevie heeft al gauw 4 a 5 betere en interessantere albums maar goed
Haha, grapjas.
1
geplaatst: 23 oktober 2018, 11:32 uur
Ja lachen heh een mening van een ander...
Jij zal er geen interesse in hebben maar ik kan het uitleggen. Het is voor mij een muzikaal minder interessant album. Het duurt ook wat te lang. Ik vind er te veel nummers op staan die op zich goed zijn maar weinig spanning brengen. Ik heb deze op een 3,5* staan dus ik vind het zeker niet slecht maar Innervisions welke in mijn ogen muzikaal veel rijker is, veel uitbundiger en uitdagender op een 5*.
1
geplaatst: 23 oktober 2018, 12:02 uur
vigil schreef:
Jij zal er geen interesse in hebben maar ik kan het uitleggen. Het is voor mij een muzikaal minder interessant album. Het duurt ook wat te lang. Ik vind er te veel nummers op staan die op zich goed zijn maar weinig spanning brengen. Ik heb deze op een 3,5* staan dus ik vind het zeker niet slecht maar Innervisions welke in mijn ogen muzikaal veel rijker is, veel uitbundiger en uitdagender op een 5*.
(quote)
Ja, Innervisions is nog net iets beter en is voor mij z'n ultieme meesterwerk, maar het is wel een nek-aan-nek-race met Songs in the Key of Life voor mij. Maar welke albums vind je dan nog beter dan die twee als ik vragen mag? Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
1
geplaatst: 23 oktober 2018, 13:03 uur
Johnny Marr schreef:
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Talking Book sowieso ook wel een behoorlijk stuk en verder Hotter Than July (op het afgrijselijke laatste nummer na), Music on my Mind en Fulfillingness.
0
geplaatst: 24 oktober 2018, 21:14 uur
Wat usual suspects waar op zich niet zoveel over te vertellen valt. Behalve dan dat het mij opviel dat This Is The Sea niet eens meer in de top 250 staat en hier dus (weer) dik top 100 scoort.
1
geplaatst: 24 oktober 2018, 21:54 uur
chevy93 schreef:
Behalve dan dat het mij opviel dat This Is The Sea niet eens meer in de top 250 staat en hier dus (weer) dik top 100 scoort.
Behalve dan dat het mij opviel dat This Is The Sea niet eens meer in de top 250 staat en hier dus (weer) dik top 100 scoort.
Nu is het eerste vreemder dan het tweede
0
geplaatst: 24 oktober 2018, 23:07 uur
En daar hebben we er weer een: Neon Bible hoort ook gewoon in m'n lijstje ?
1
geplaatst: 25 oktober 2018, 12:22 uur
GrafGantz schreef:
En daar hebben we er weer een: Neon Bible hoort ook gewoon in m'n lijstje ?
Ik zie dat je Deadwing ook vergeten bent! En daar hebben we er weer een: Neon Bible hoort ook gewoon in m'n lijstje ?

Daar is dan alweer de negende(!), en laatste, van Porcupine Tree. Geen album bij de beste 50 dit jaar dus, maar een kniesoor die daar op let. Dat is trouwens ook gelijk één van de mogelijke antwoorden op de volgende vraag:
chevy93 schreef:
4. Welke artiest heeft de meeste albums bij de bovenste 1000?
9 keer Porcupine Tree4. Welke artiest heeft de meeste albums bij de bovenste 1000?
5 keer Steven Wilson solo
2 keer Blackfield
In totaal dus 16 keer Steven Wilson in de lijst!
Een ander mogelijk antwoord op de vraag zou zijn wanneer je alleen zou kijken naar specifieke artiesten en in dat geval doet één artiest het nét even wat beter. En laat die toevallig ook in deze update zitten. Nick Cave en zijn Bad Seeds staan met liefst 10(!) albums in de lijst. Waarvan Push the Sky Away niet geheel onverrassend de hoogste is.
Het antwoord op deze vraag is overigens dus niet Radiohead (7 albums in de lijst). Zeker niet zelfs, want ook o.a. R.E.M. (9), U2 (8), Marillion (9) en Bruce Springsteen (8) doen het beter.
0
geplaatst: 25 oktober 2018, 12:38 uur
0
geplaatst: 26 oktober 2018, 18:09 uur
Lijkt me een aardige kwestie om een weddenschap over aan te gaan: waartoe bekeert de Graaf zich eerder tot de Prog of tot de Jazz

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 26 oktober 2018, 18:44 uur
En de eerste update waarvan ze alle vijf hier in de kast staan 

1
geplaatst: 26 oktober 2018, 21:33 uur
The Waterboys als voorprogramma van de Minds in '85, waarom heb ik dat moeten missen? 
Oh ja, ik weet het al, ik was toen nog niet geboren.

Oh ja, ik weet het al, ik was toen nog niet geboren.
0
geplaatst: 27 oktober 2018, 00:36 uur
Ook wel opvallend is dat 10 van de 11 stemmers Simple Minds NGD bij de beste 100 (zelfs beste 93) heeft staan
0
geplaatst: 27 oktober 2018, 00:51 uur
vigil schreef:
Ook wel opvallend is dat 10 van de 11 stemmers Simple Minds NGD bij de beste 100 (zelfs beste 93) heeft staan
Tevens ook het eerste album waarvan 2 users ‘m op één hebben?
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 00:04 uur
Tot zover de 'best of the rest', oftewel de laatste vijf albums die de top 50 nét niet halen! Ik wou zeggen dat ze dat allemaal al eerder een keer wel gedaan hadden, maar het verbaast me dat dEUS nog nooit bij de top 50 stond en nu dus veel beter dan ooit scoort! 
Interpol, toch de nummer 10 uit de top 250, moet even een pas op de plaats maken na de prachtige 15e plek van vorig jaar.

Interpol, toch de nummer 10 uit de top 250, moet even een pas op de plaats maken na de prachtige 15e plek van vorig jaar.
1
geplaatst: 28 oktober 2018, 00:11 uur
chevy93 schreef:
Tot zover de 'best of the rest'.
Tot zover de 'best of the rest'.
Je moet ff de titel - artiest bij Editors aanpassen
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 00:42 uur
Wow, vijf absolute toppers. Een paar in mijn lijst en de rest staat er volgende keer sowieso in.
0
geplaatst: 28 oktober 2018, 00:50 uur
Interpol eindigt toch mooi een plekje voor z'n kloon. Editors: degelijke band hoor, maar de buitenproportionele adoratie in de lage landen t.o.v. een Libertines of Kasabian blijf ik fascinerend vinden.
* denotes required fields.