Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2018, 12:44 uur
Wees niet getreurd, ik ga hem vast wel weer een keer opnieuw proberen. Misschien dat hij beter werkt als ik eerst wat losse nummers ken. Bij Life Will See You Now werken de nummers afzonderlijk - na meerdere luisterbeurten - in elk geval prima, dus wie weet wat er bij deze nog kan gebeuren.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 13:40 uur
Ik heb NEU! geprobeerd en bijna afgeluisterd. Met moeite. Alleen het openingsnummer is leuk (Daarna ging ik spontaan Siamese Dreams luisteren en dacht ik huh: komt me bekend voor die intro ).
0
geplaatst: 19 juli 2018, 13:56 uur
Nicolas Jaar schrijft briljante nummers. Over een album weet hij mijn aandacht echter nooit zo goed vast te houden. Space is Only Noise had ik misschien nog ergens laag in de top 500 kwijtgekund, en Darkside heeft er sowieso wel een plaatsje, maar daar blijft het bij.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 16:31 uur
BOY in de lijst, dat vind ik mooi. Na 50 albums durf ik nu wel te voorspellen dat de Top 1000 minder voorspelbaar gaat worden dan de decennialijsten.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 16:32 uur
Papa M, wie zegt u? En kan me niet heugen ooit op BOY gestuit te zijn.
Moet wel zeggen dat Renaissance behoorlijk teleurstelt.
Moet wel zeggen dat Renaissance behoorlijk teleurstelt.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 16:35 uur
Een hoop prog zeg. Voorlopig nog geen overeenkomsten met mijn lijst maar ook nog steeds kans dat al de 500 platen uit mijn lijst nog voorbij gaan komen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 juli 2018, 16:50 uur
En weer 3 matches met mijn lijst, waaronder inderdaad 2 moderne progalbums (in het geval van Beardfish niet minder dan een moderne klassieker). Renaissance en Alan Parsons Project goed maar voor mij niet goed genoeg.
Verder stelt de prestatie van Empires and Dance toch wel teleur, dat biedt niet echt hoop voor de andere Simple Minds-albums anders dan NGD.
Met Woodkid nog een album waar ik in een royale bui eens 3½* aan uitgedeeld heb. En net als de organisator had ik ook nog nooit van Papa M en BOY gehoord.
Verder stelt de prestatie van Empires and Dance toch wel teleur, dat biedt niet echt hoop voor de andere Simple Minds-albums anders dan NGD.
Met Woodkid nog een album waar ik in een royale bui eens 3½* aan uitgedeeld heb. En net als de organisator had ik ook nog nooit van Papa M en BOY gehoord.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 17:11 uur
Eerste tiental zonder matches voor mij. Alan Parsons Project heb ik op vinyl maar is een plaat die me buiten de singles niet veel doet. Empires and Dance en Renaissance zet ik op mjn luisterlijst.
Papa M en Boy lijken me toch wel heel obscuur
Papa M en Boy lijken me toch wel heel obscuur
3
geplaatst: 19 juli 2018, 17:49 uur
Een update met o.a. Renaissance en Beardfish waarin BOY de obscure wordt genoemd, dan weet je dat je op MuMe zit.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 18:16 uur
Mwa, Renaissance is één van de grootste progbands en Scheherazade hun grootste klassieker. Op Progarchives bv. #41 op hun toplijst.
Ook op RateYourMusic staat Scheharazade bijna top 1000 aller tijden en heeft zo'n tien keer meer stemmen dan het album van BOY.
Beardfish idd wel aardig obscuur.
Ook op RateYourMusic staat Scheharazade bijna top 1000 aller tijden en heeft zo'n tien keer meer stemmen dan het album van BOY.
Beardfish idd wel aardig obscuur.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 18:43 uur
David Pajo's hoogtepunt in de lijst. Z'n bekendere platen laten hopelijk nog even op zich wachten.
En heerlijke pop-plaat van Boy natuurlijk - parels voor de zwijnen.
Ik kan me dan weer niet herinneren ooit op Beardfish te zijn gestuit.
En heerlijke pop-plaat van Boy natuurlijk - parels voor de zwijnen.
Ik kan me dan weer niet herinneren ooit op Beardfish te zijn gestuit.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 19:09 uur
Lisa Germano had ook wel bij mij in de lijst gepast... en BOY is niet zo onbekend, wel goed maar top 250 is best hoog.
Mooi dat Throwing Muses met 1 andere stem de lijst al gehaald heeft
Mooi dat Throwing Muses met 1 andere stem de lijst al gehaald heeft
2
geplaatst: 19 juli 2018, 23:20 uur
Lijkt me ook deels een leeftijds- en een interessekwestie. Renaissance zal onder de oudere users vermoedelijk stukken bekender zijn dan BOY (voor mij ook trouwens, maar dat terzijde ). En als je interesse hebt in oude prog en/of folk zal je al veel sneller op Renaissance zijn gestuit, wat toch zeker wel een aardige status heeft. En andersom met jongere users en popmuziek. Ik vind BOY wel een grotere verrassing in de lijst dan Renaissance. Typisch zo'n naam die ik bijna alleen tegenkom in de Afrekening-lijstjes van Niek en Geert.
Leuke lijst trouwens! Ben benieuwd wat er verder langs gaat komen.
Leuke lijst trouwens! Ben benieuwd wat er verder langs gaat komen.
0
Misterfool
geplaatst: 19 juli 2018, 23:22 uur
Renaissance; ik wist dat ik een topband vergeten was. . BOY ken ik als - inmiddels al bijna niet meer zo- jonge user dan weer niet.
0
geplaatst: 19 juli 2018, 23:50 uur
Tool - 10,000 Days hier op 970, in de Top 250 op 145, toch wel verrassend.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 juli 2018, 16:32 uur
Ik betrap mezelf erop toch wel regelmatig te spieken of er alweer een nieuwe update is. En jawel, daar is-ie dan. 0 matches dit keer, wel 6 bekende albums, die allemaal rond de 3,0*-3,5* scoren.
Ondersteuning door 3 gebruikers is toch wel de norm inmiddels. Of het moeten 2 top-100-noteringen zijn (of 2 noteringen waarvan één top-10).
Ali Barter is ditmaal de huh-wie-dan? Maar die is dan ook nog vijfmaal zo obscuur als Beardfish, als aantal stemmen op MuMe maatgevend is.
Ondersteuning door 3 gebruikers is toch wel de norm inmiddels. Of het moeten 2 top-100-noteringen zijn (of 2 noteringen waarvan één top-10).
Ali Barter is ditmaal de huh-wie-dan? Maar die is dan ook nog vijfmaal zo obscuur als Beardfish, als aantal stemmen op MuMe maatgevend is.
0
geplaatst: 20 juli 2018, 16:35 uur
Ali Barter, 7 stemmen, dat lijkt me de plaat met de minste stemmen in de lijst.
Funkadelic stelt toch wat teleur.
Funkadelic stelt toch wat teleur.
0
geplaatst: 20 juli 2018, 16:41 uur
Ik zie dat ik me heb beperkt tot 1 Funkadelic album, dat vind ik bij nader inzien echt te weinig. My bad dus.
0
geplaatst: 20 juli 2018, 16:48 uur
Hey! De eerste uit mijn lijst in het laatste overzicht! Gaat de goede kant op
0
Misterfool
geplaatst: 20 juli 2018, 16:50 uur
Klaarblijkelijk wordt mijn top 500 welhaast integraal opgenomen in de einduitslag.
1
geplaatst: 20 juli 2018, 16:51 uur
Zal achteraf eens kijken wiens toplijst het best vertegenwoordigd is (en welke juist niet).
0
geplaatst: 20 juli 2018, 19:31 uur
Ik heb mijn eerste 2 tags te pakken. 1 keer redelijk obscuur met Phideaux en 1 keer mainstream met Adam's Reckless
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 20 juli 2018, 19:50 uur
chevy93 schreef:
Zal achteraf eens kijken wiens toplijst het best vertegenwoordigd is (en welke juist niet).
Zal achteraf eens kijken wiens toplijst het best vertegenwoordigd is (en welke juist niet).
Zijn er ook albums die in alle lijsten voorkomen? En zo nee, wat is de max?
0
geplaatst: 20 juli 2018, 20:39 uur
Bij lange na niet. Volgens mij zit de top net op of onder de 25 lijstjes.
0
geplaatst: 20 juli 2018, 21:21 uur
Ik begon al te denken dat mijn lijstje vergeten was maar op plaats 946 een eerste treffer: Megadeth - Countdown to Extinction. Ik zie ook The Shape of Jazz to Come van Ornette Coleman passeren. Die ben ik blijkbaar vergeten te nomineren.
Kunnen we misschien opnieuw beginnen chevy93?
Kunnen we misschien opnieuw beginnen chevy93?
0
geplaatst: 20 juli 2018, 22:06 uur
En weer twee, wel een beetje uit mijn achterhoede. Blur en Anna
* denotes required fields.