menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
avatar van 123poetertjes
Wees niet getreurd, ik ga hem vast wel weer een keer opnieuw proberen. Misschien dat hij beter werkt als ik eerst wat losse nummers ken. Bij Life Will See You Now werken de nummers afzonderlijk - na meerdere luisterbeurten - in elk geval prima, dus wie weet wat er bij deze nog kan gebeuren.

avatar van jordidj1
Ik heb NEU! geprobeerd en bijna afgeluisterd. Met moeite. Alleen het openingsnummer is leuk (Daarna ging ik spontaan Siamese Dreams luisteren en dacht ik huh: komt me bekend voor die intro ).

avatar van andnino
Nicolas Jaar schrijft briljante nummers. Over een album weet hij mijn aandacht echter nooit zo goed vast te houden. Space is Only Noise had ik misschien nog ergens laag in de top 500 kwijtgekund, en Darkside heeft er sowieso wel een plaatsje, maar daar blijft het bij.

avatar van Gretz
BOY in de lijst, dat vind ik mooi. Na 50 albums durf ik nu wel te voorspellen dat de Top 1000 minder voorspelbaar gaat worden dan de decennialijsten.

avatar van chevy93
Papa M, wie zegt u? En kan me niet heugen ooit op BOY gestuit te zijn.

Moet wel zeggen dat Renaissance behoorlijk teleurstelt.

avatar van vigil
Een hoop prog zeg. Voorlopig nog geen overeenkomsten met mijn lijst maar ook nog steeds kans dat al de 500 platen uit mijn lijst nog voorbij gaan komen

avatar van 123poetertjes
Omg, BOY!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
En weer 3 matches met mijn lijst, waaronder inderdaad 2 moderne progalbums (in het geval van Beardfish niet minder dan een moderne klassieker). Renaissance en Alan Parsons Project goed maar voor mij niet goed genoeg.

Verder stelt de prestatie van Empires and Dance toch wel teleur, dat biedt niet echt hoop voor de andere Simple Minds-albums anders dan NGD.

Met Woodkid nog een album waar ik in een royale bui eens 3½* aan uitgedeeld heb. En net als de organisator had ik ook nog nooit van Papa M en BOY gehoord.

avatar van nico1616
Eerste tiental zonder matches voor mij. Alan Parsons Project heb ik op vinyl maar is een plaat die me buiten de singles niet veel doet. Empires and Dance en Renaissance zet ik op mjn luisterlijst.
Papa M en Boy lijken me toch wel heel obscuur

avatar van 123poetertjes
Een update met o.a. Renaissance en Beardfish waarin BOY de obscure wordt genoemd, dan weet je dat je op MuMe zit.

avatar van chevy93
Mwa, Renaissance is één van de grootste progbands en Scheherazade hun grootste klassieker. Op Progarchives bv. #41 op hun toplijst.

Ook op RateYourMusic staat Scheharazade bijna top 1000 aller tijden en heeft zo'n tien keer meer stemmen dan het album van BOY.

Beardfish idd wel aardig obscuur.

avatar van Koenr
David Pajo's hoogtepunt in de lijst. Z'n bekendere platen laten hopelijk nog even op zich wachten.

En heerlijke pop-plaat van Boy natuurlijk - parels voor de zwijnen.

Ik kan me dan weer niet herinneren ooit op Beardfish te zijn gestuit.

avatar van ranja
Lisa Germano had ook wel bij mij in de lijst gepast... en BOY is niet zo onbekend, wel goed maar top 250 is best hoog.

Mooi dat Throwing Muses met 1 andere stem de lijst al gehaald heeft

avatar van 123poetertjes
Boy heeft zelfs nog op Dumpert gestaan.

avatar van Arrie
Lijkt me ook deels een leeftijds- en een interessekwestie. Renaissance zal onder de oudere users vermoedelijk stukken bekender zijn dan BOY (voor mij ook trouwens, maar dat terzijde ). En als je interesse hebt in oude prog en/of folk zal je al veel sneller op Renaissance zijn gestuit, wat toch zeker wel een aardige status heeft. En andersom met jongere users en popmuziek. Ik vind BOY wel een grotere verrassing in de lijst dan Renaissance. Typisch zo'n naam die ik bijna alleen tegenkom in de Afrekening-lijstjes van Niek en Geert.

Leuke lijst trouwens! Ben benieuwd wat er verder langs gaat komen.

Misterfool
Renaissance; ik wist dat ik een topband vergeten was. . BOY ken ik als - inmiddels al bijna niet meer zo- jonge user dan weer niet.

avatar van deric raven
Tool - 10,000 Days hier op 970, in de Top 250 op 145, toch wel verrassend.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik betrap mezelf erop toch wel regelmatig te spieken of er alweer een nieuwe update is. En jawel, daar is-ie dan. 0 matches dit keer, wel 6 bekende albums, die allemaal rond de 3,0*-3,5* scoren.

Ondersteuning door 3 gebruikers is toch wel de norm inmiddels. Of het moeten 2 top-100-noteringen zijn (of 2 noteringen waarvan één top-10).

Ali Barter is ditmaal de huh-wie-dan? Maar die is dan ook nog vijfmaal zo obscuur als Beardfish, als aantal stemmen op MuMe maatgevend is.

avatar van chevy93
Ali Barter, 7 stemmen, dat lijkt me de plaat met de minste stemmen in de lijst.

Funkadelic stelt toch wat teleur.

avatar van zaaf
Ik zie dat ik me heb beperkt tot 1 Funkadelic album, dat vind ik bij nader inzien echt te weinig. My bad dus.

avatar van Riesdude
Hey! De eerste uit mijn lijst in het laatste overzicht! Gaat de goede kant op

Misterfool
Klaarblijkelijk wordt mijn top 500 welhaast integraal opgenomen in de einduitslag.

avatar van chevy93
Zal achteraf eens kijken wiens toplijst het best vertegenwoordigd is (en welke juist niet).

avatar van vigil
Ik heb mijn eerste 2 tags te pakken. 1 keer redelijk obscuur met Phideaux en 1 keer mainstream met Adam's Reckless

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
chevy93 schreef:
Zal achteraf eens kijken wiens toplijst het best vertegenwoordigd is (en welke juist niet).


Zijn er ook albums die in alle lijsten voorkomen? En zo nee, wat is de max?

avatar van chevy93
Bij lange na niet. Volgens mij zit de top net op of onder de 25 lijstjes.

avatar van zaaf
en de min?

avatar van Kronos
Ik begon al te denken dat mijn lijstje vergeten was maar op plaats 946 een eerste treffer: Megadeth - Countdown to Extinction. Ik zie ook The Shape of Jazz to Come van Ornette Coleman passeren. Die ben ik blijkbaar vergeten te nomineren.

Kunnen we misschien opnieuw beginnen chevy93?

avatar van vigil
En weer twee, wel een beetje uit mijn achterhoede. Blur en Anna

avatar van GrafGantz
Haken. Voor mensen die Breien te moeilijk vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:12 uur

geplaatst: vandaag om 22:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.