MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Ali Barter, gaaf... en Levellers vergeten (stond nog niet in de export van m'n collectie)

GrafGantz schreef:
Haken. Voor mensen die Breien te moeilijk vinden.

De favoriete band van Bobbi Eden.

Misterfool
Een machinegeweren; bedoelt om zo veel mogelijk mensen tegelijkertijd van kant te maken. Ik kan me geen betere titel bedenken voor een van de meest vernietigende jazzplaten die ik ken. Een muzikale verschroeide aarde. Aanvallende verlossing voor dagen die mij tegenzitten. Fijn dat het album in de top 1000 staat.

Casartelli (moderator)
Paatos is toch wel het pareltje van deze update. En aan Anna von Hausswolff dus ook mijn twee centen bijgedragen (is 6 lijstjes het record tot nu toe?). Blur en Levellers ook in orde en ten minste 3 forse vraagtekens.

Na nog zo'n mooie verrassing (Ali Barter) heb ik zowaar zelfs ijdele hoop gekregen dat mijn nummer 1 de lijst ook nog haalt.

Misterfool
Arrie schreef:
(quote)

De favoriete band van Bobbi Eden.

Verbaast me dat het niet Douwe Bob is.

Casartelli schreef:
(is 6 lijstjes het record tot nu toe?).
Dat klopt. Sterker nog, er is ook pas één plaat langsgekomen die vijf keer genoemd is.

Daarbij reken ik overigens de vier platen die eveneens vijf keer genoemd zijn, maar de top 1000 jammerlijk niet halen, niet mee. Jammerlijk, omdat drie van de vier platen toch behoorlijk goed zijn. Twee daarvan had ik zelf ook in mijn lijst.

Dit is een fantastische lijst aan het worden ?
Het gaat alle kanten uit, met de vorige 10 kon ik niets maar nu Avalanches, Slowdive, het orgel van Anna Von HW, zalig.
Ik had Science Fiction uit 2017 van Brand New in mijn lijst, dus moet ik dringend die uit 2006 gaan verkennen.

Mijn ambitie is trouwens om vanaf 900 ook (minimaal) een Spotify-link bij te voegen. Echter is nog steeds alle hulp welkom bij het zoeken naar deze linkjes. In ruil daarvoor krijg je dus een inkijkje in de lijst.

Hogerop in de lijst zou het leuk zijn als er overal ook een berichtje komt te staan van een (deel van een) recensie hier op MuMe. Ook daarvoor is alle hulp welkom en ook daarvoor krijg je een inkijkje in de lijst.

Veel hiphop in de laatste update. Ergens mooi dat ze het gehaald hebben, maar veelal toch wel een stuk lager dan verwacht.

Persoonlijk wel erg content met de notering van Don McLean.

Pff pijnlijke update dit. De connecties van Opgezwolle met zaaf en Snoeperd had ik wel verwacht, maar Snoop Doggy Dogg met GrafGantz dan weer niet.

Vette update, dat wordt veel Opgezwolle luisteren vandaag. Had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen.

Casartelli (moderator)
Maar het echte meesterwerk staat gesandwiched tussen die beide Opgezwolles.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
Maar het echte meesterwerk staat gesandwiched tussen die beide Opgezwolles.

Lekker makkelijk, tussen zulke intens slechte muziek lijkt bijna alles een meesterwerk.

zaaf
goede vondst. mooi geformuleerd ook.

hahaha

Haters kom maar stoken

Nog nul uit mijn 500?

EttaJamesBrown schreef:
Nog nul uit mijn 500?
Ai, dat is pijnlijk. Ik zie nu dat ik jouw lijstje en die van Magick1 (die rond dezelfde tijd kwamen) destijds niet direct opgeslagen heb en daardoor ook niet verwerkt heb. Gelukkig kan ik dat snel herstellen, dus ik zal zo eens kijken wat dat doet met de stand.

zaaf
Boost voor Opgezwolle!

Inderdaad, dat verschuift zeker e.e.a. in de lijst.

De nummer 1000 is nu: Simple Minds - Empires and Dance.

De vorige nummer 1000 (Hooverphonic - Blue Wonder Power Milk) is nu 1045.
De vorige nummer 959 (The Pineapple - Thief What We Have Sown) is nu de eerste afvaller (1001).

Van de plaatsen 1000 t/m 959 is The Magnificent Tree van wederom Hooverphonic de enige die nog steeds in de lijst staat.

Nieuw in die regio is:
983 Morrissey You Are the Quarry 2004

Ik zal later een nieuw overzicht plaatsen, maar over het algemeen schuiven de platen veelal een plek of 40 naar beneden.

Oei, dan moet ik wat luistergeschiedenis uit mijn geheugen gaan wissen. Gelukkig blijft Mutual Friends er ternauwernood in.

Of we laten het in de toekomst een MuMe Top 1045 Project, maakt het nog bijzonderder.

Gelukkig Opgezwolle nog wel boven Morrissey, zoals het hoort.

940. Slowdive - Slowdive (2017)
(afbeelding)
540,309 punten
Genoemd door 5 gebruikers: Snoeperd (184), Salvadore (223), likeahurricane (329), zaaf (335), Superbitch (404)

Ik had deze op 192 staan. Kun je nog even checken of ie wel is meegenomen?

Gretz schreef:
(quote)

Ik had deze op 192 staan. Kun je nog even checken of ie wel is meegenomen?
Doordat je geen id's hebt toegevoegd, is deze 'gematcht' met Slowdive - Slowdive (1990) . Ik zal dit later vandaag herstellen.

Misterfool
chevy93 schreef:
(quote)
Doordat je geen id's hebt toegevoegd, is deze 'gematcht' met Slowdive - Slowdive (1990) . Ik zal dit later vandaag herstellen.

Op Pygmalion -met bonustracks- na is die debuutep het beste wat Slowdive heeft uitgebracht. Voorstelbare fout, deswege. De comeback was wat slaapverwekkend, mijns inziens.

Overigens een prettige update met wat platen die mijn top 500 net niet gehaald hebben (Eloy, London Grammar). Over Eloy gesproken: ik zie dat ik in mijn top 500 vergeten ben ocean toe te voegen. Dat is voer voor volgend jaar.

Vragen aan iemand van de mods om straks de lijst aan te passen?

Oh Throwing Muses er dus toch uit

jordidj1 schreef:
Pff pijnlijke update dit. De connecties van Opgezwolle met zaaf en Snoeperd had ik wel verwacht, maar Snoop Doggy Dogg met GrafGantz dan weer niet.

Biaaaaatch...

chevy93 schreef:
(quote)
Er is nog iemand waarbij deze zelfde fout gemaakt is met matchen. De comeback van Slowdive laat nog even op zich wachten dus.

De 'nieuwe' 961 is: M83 - Saturdays = Youth (2008)

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.