Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2018, 13:22 uur
Leuk, Souvenirs... ik merk dat ik geen enkele Gathering-met-Anneke in m'n lijst heb staan.
Souvenirs is van die periode overigens m'n nummer 2. dus was nog niet echt aan de beurt; misschien als ik een top 500 maak...
Souvenirs is van die periode overigens m'n nummer 2. dus was nog niet echt aan de beurt; misschien als ik een top 500 maak...
0
Misterfool
geplaatst: 29 juli 2018, 14:31 uur
Radio-activity van Kraftwerk en Octavarium van Dream Theater. Twee albums waarvan het grandioze titelnummer mij met name bijblijft. Van Dream Theater heb ik overigens maar één album in mijn lijst opgenomen. Achteraf gezien had ik daar wel twee platen bij mogen voegen.
0
zaaf
geplaatst: 29 juli 2018, 16:36 uur
tja, 234 als HP helpt niet echt. er is in de top 900 al wat nodig om nog vermeld te worden.
ik had m trouwens zelf ook wel kunnen noemen, net als Exodus. maar ik zal wel betere platen hebben
ik had m trouwens zelf ook wel kunnen noemen, net als Exodus. maar ik zal wel betere platen hebben

0
geplaatst: 29 juli 2018, 22:49 uur
Zeer merkwaardig dat juist dít album van Regina Spektor de lijst haalt.
0
geplaatst: 29 juli 2018, 23:18 uur
Begin to Hope heeft m'n top 400 net niet gehaald en die andere 2 heb ik slechts op 4* staan (wordt wel eens tijd voor een herbeluistering). Dus van mij kun je geen support meer verwachten. Ik vrees dat 2 users niet genoeg meer gaan zijn om hem in de lijst te krijgen, en Teunnis zal wel geen lijstje hebben ingeleverd?
0
Coys
geplaatst: 30 juli 2018, 08:48 uur
Van Bark Psychosis had ik wel een beetje verwacht dat die een vermelding zou krijgen hier, maar die van Sleep had ik niet verwacht. Mooi dat die er toch bij zit!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2018, 09:37 uur
Gretz schreef:
Ik vrees dat 2 users niet genoeg meer gaan zijn om hem in de lijst te krijgen, en Teunnis zal wel geen lijstje hebben ingeleverd?
Afgelopen update had nog steeds 3 albums met maar 2 stemmen (dat waren dan allicht wel hoge stemmen).Ik vrees dat 2 users niet genoeg meer gaan zijn om hem in de lijst te krijgen, en Teunnis zal wel geen lijstje hebben ingeleverd?
In 2 updates 5 matches voor mij, dus dat gaat nog steeds best lekker. Born Sandy Devotional, Radio-Activity en The Songs of Distant Earth zijn ook in orde. Aan de minder enthousiaste kant van het spectrum: Gutter Ballet heeft een moddervet titelstuk, maar is verder niet heel veel soeps en Octavarium was mijn afhaakplaat bij Dream Theater.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 09:47 uur
Weinig Spektor-fans nemen deel, volgens mij. En ik ben meer fan van de latere albums, deze twee heb ik al niet opgenomen. Far en What We Saw... heb ik er nog wel in staan, maar die zullen het ook wel niet gehaald hebben dan.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 09:53 uur
840. a-ha - Hunting High and Low (1985)
Toen ik Take On Me voor het eerst hoorde had ik nooit gedacht dat ik A-Ha ooit op zou nemen in een serieuze toplijst. Maar toen kwam The Sun Always Shines on T.V. voorbij. En kwam ik erachter dat dit daadwerkelijk een heel goed album is! Ben hem direct weer aan het luisteren, en heb totaal geen spijt van deze notering.
614,021 punten
Genoemd door 4 gebruikers: Robbie34 (96), vigil (99), andnino (281), Casartelli (495)
Genoemd door 4 gebruikers: Robbie34 (96), vigil (99), andnino (281), Casartelli (495)
Toen ik Take On Me voor het eerst hoorde had ik nooit gedacht dat ik A-Ha ooit op zou nemen in een serieuze toplijst. Maar toen kwam The Sun Always Shines on T.V. voorbij. En kwam ik erachter dat dit daadwerkelijk een heel goed album is! Ben hem direct weer aan het luisteren, en heb totaal geen spijt van deze notering.
1
geplaatst: 30 juli 2018, 10:59 uur
Mooi dat Streets en Gutter Ballet het gehaald hebben, mede dankzij Noordpool. Gezien zijn stem op Hall Of The Mountain King vermoed ik dat het qua Savatage hierbij blijft in de lijst
.
.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2018, 11:10 uur
andnino schreef:
En dan is de opvolger nog wel een tandje beter.Toen ik Take On Me voor het eerst hoorde had ik nooit gedacht dat ik A-Ha ooit op zou nemen in een serieuze toplijst. Maar toen kwam The Sun Always Shines on T.V. voorbij. En kwam ik erachter dat dit daadwerkelijk een heel goed album is! Ben hem direct weer aan het luisteren, en heb totaal geen spijt van deze notering.
1
geplaatst: 30 juli 2018, 11:48 uur
Om de één of andere reden klinkt die voor mij alsof hij wat minder de tand des tijds heeft doorstaan. Maar ik zal hem nog een paar kansen geven.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 13:24 uur
andnino schreef:
Om de één of andere reden klinkt die voor mij alsof hij wat minder de tand des tijds heeft doorstaan. Maar ik zal hem nog een paar kansen geven.
Ik vind Hunting High and Low net wat gedateerder klinken dan zijn opvolger Scoundrel days (die hopelijk nog in de lijst voorbij komt). Scoundrel days is voor mij volwassener, wat donkerder en agressiever ook, wat meer laagjes ook, en daardoor rijker/tijdslozer
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2018, 13:35 uur
SirNoodle schreef:
Ik vind Hunting High and Low net wat gedateerder klinken dan zijn opvolger Scoundrel days (die hopelijk nog in de lijst voorbij komt). Scoundrel days is voor mij volwassener, wat donkerder en agressiever ook, wat meer laagjes ook, en daardoor rijker/tijdslozer
Idem hier. Maar dan heb je het wel over de vergelijking tussen de complete albums, op de vergelijking tussen alleen de bekendste hits van beide komt Scoundrel Days er wellicht minder gunstig uit.Ik vind Hunting High and Low net wat gedateerder klinken dan zijn opvolger Scoundrel days (die hopelijk nog in de lijst voorbij komt). Scoundrel days is voor mij volwassener, wat donkerder en agressiever ook, wat meer laagjes ook, en daardoor rijker/tijdslozer
0
geplaatst: 30 juli 2018, 15:06 uur
Is trouwens voor het eerst dat ik bij een album geen enkel bericht heb gevonden dat een beetje recensiewaardig is. Dus wellicht is er hier nog een Twelfth Night-fan die ons kan vertellen waarom dat album een plekje bij de hoogste 1000 rechtvaardigt.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 15:09 uur
Fela in de lijst.
Goede reminder om weer eens in zijn oeuvre te duiken.
Goede reminder om weer eens in zijn oeuvre te duiken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2018, 15:47 uur
chevy93 schreef:
Dus wellicht is er hier nog een Twelfth Night-fan die ons kan vertellen waarom dat album een plekje bij de hoogste 1000 rechtvaardigt.
Ik kan eens rondkijken of ik iemand tegen het lijf loop... al staan er nog wel een paar albums zonder tekstblokje in de update.Dus wellicht is er hier nog een Twelfth Night-fan die ons kan vertellen waarom dat album een plekje bij de hoogste 1000 rechtvaardigt.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 juli 2018, 20:59 uur
chevy93 schreef:
Is trouwens voor het eerst dat ik bij een album geen enkel bericht heb gevonden dat een beetje recensiewaardig is. Dus wellicht is er hier nog een Twelfth Night-fan die ons kan vertellen waarom dat album een plekje bij de hoogste 1000 rechtvaardigt.
Verrek, nu staat er ineens iets.Is trouwens voor het eerst dat ik bij een album geen enkel bericht heb gevonden dat een beetje recensiewaardig is. Dus wellicht is er hier nog een Twelfth Night-fan die ons kan vertellen waarom dat album een plekje bij de hoogste 1000 rechtvaardigt.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 22:09 uur
Lady Sings the Blues, prachtige plaat, iets te laag, maar bij mij ook 'slechts' op 439. De 50s-platen scoren toch matig in deze opzet.
0
geplaatst: 30 juli 2018, 22:21 uur
Geen overeenkomsten deze keer maar toch blij met deze positie van World Party bij mij op een 4 maar blijkbaar net niet gekozen, Madrugada is ook mooi en had ik zelfs hoger verwacht maar weinig steun blijkbaar waaronder dus ook van mij. Andere platen die mij zouden kunnen aanspreken zoals Yes vind ik over de top en Gazpacho een herhalingsoefening van eerder werk.
0
geplaatst: 31 juli 2018, 22:22 uur
Zo, ik lig nu officieel honderd albums achter. Of naja, ik heb er 21 beluisterd tussen 1000 en 901. Zaten best een paar leuke tussen. A Piece Of Strange was de vetste ontdekking tot dusver, Maggot Brain daarentegen vond ik ehm... niet zo goed.
Op naar het volgende blok!
Op naar het volgende blok!
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 07:45 uur
Ieder zo zijn ding! Zo kon ik erg weinig met Roxy Music... Ook ik loop een hoop albums achter, en ik heb echt wel de intentie om er een hoop meer te gaan luisteren.
Ben overigens erg verrast zo veel IDM/electronic te zien, zoals Keef Baker zo hoog. Normaal gesproken toch een niche, die op deze site relatief veel aandacht krijgt.
Ben overigens erg verrast zo veel IDM/electronic te zien, zoals Keef Baker zo hoog. Normaal gesproken toch een niche, die op deze site relatief veel aandacht krijgt.
* denotes required fields.