MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Onweerwolf

Gretz schreef:
(quote)

Pardon?

HAHAHAH boer Geert

Ik ben Gretz wel een paar keer tegengekomen bij een concert van Normaal. En tijdens Record Store Day heb ik Deurdonderen in de Achterhoek voor hem op vinyl moeten kopen.

Goede inschatting dus

Vladimir The Great schreef:
(quote)
Alleen bij MauricedeGier & Gretz heb ik naar een alternatief moeten zoeken, omdat zij geen Top 10 hebben ingevuld. Hoop dat ik in de goede richting zat.

En wat is dit dan?
https://i.imgur.com/gWV4e5e.jpg

Mocht je de draak met me steken, op zich een mooie poging Ene Cured was in het verleden minder grappig

Vladimir The Great wat zou jouw top 10 zijn?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

En wat is dit dan?
(afbeelding)

De helft is gewoon al ouder dan 10 jaar. Gretz begint een dinosaurus te worden.

Vladimir The Great
Gretz schreef:
… Mocht je de draak met me steken, op zich een mooie poging
Dat was geenszins mijn intentie. Ik wilde mijn lijstje wel zo snel mogelijk compleet krijgen & moest u daarom snel tot een reactie bewegen. Dat is me blijkbaar gelukt. ik hoop dat u mij dat niet euvel zult duiden, c.q. duidt. De omissie is inmiddels hersteld.

Kapotgaan dit. Die avatar ook.

Johnny Marr schreef:

Kapotgaan dit. Die avatar ook.

Ik dacht hetzelfde. Like wtf

Jij komen hier op deze forum met deze avatar, praten over Gretz?

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Ik ben Gretz wel een paar keer tegengekomen bij een concert van Normaal. En tijdens Record Store Day heb ik Deurdonderen in de Achterhoek voor hem op vinyl moeten kopen.

Goede inschatting dus
Volgens mijn informatie liggen Geerts wortels ten zuiden van de grote rivieren. Meest aannemelijke is dus dat hij eerst met enige minachting naar een legende als Normaal wijst, om vervolgens wars van enige vorm van ironie of zelfreflectie op Guus Meeuwis in de polonaise te gaan.

Doe Normaal.

Wat Casartelli zegt klopt. Omdat ik opgegroeid in de zuidelijke Nederlanden zijn artiesten zoals Guus Meeuwis, Bløf, Racoon en Abel (die eigenlijk niet in dit rijtje past) nog steeds in m’n top 500 te vinden op last.fm. Enkele nummers van Guus kan ik nog steeds van begin tot eind dromen

In m’n adolescente jaren ben ik er gelukkig wel achtergekomen dat er over de grens meer kwaliteit tijd is op Nederlandstalig gebied

Gretz schreef:

In m’n adolescente jaren ben ik er gelukkig wel achtergekomen dat er over de grens meer kwaliteit tijd is op Nederlandstalig gebied

K3?

Nooit gedacht dat de discussie over dit spelletje zo hilarisch zou worden!

Vladimir The Great schreef:
Uitgaan van Chevy's opmerking dat 5 persoonlijke #1's de Top 1000 niet haalden, hebben we er nu dus nog 32 tegoed.

Als ik zie dat 'Streets' een #1 en #325 nodig heeft om op plaats 878 te komen dan zal mijn persoonlijke #1 er niet bij zijn. Leuk dus dat je 'm even hebt vermeld. Op de eerste plaats nog wel.

01. Kronos: Fates Warning - Perfect Symmetry (1989)

Vladimir is alweer kaltgestellt. Net als bij vrouwen heb ik nooit door dat ik versierd of in de maling genomen word.

Alchemy!

En daar is de eerste van een hele reeks Steven Wilson-albums. Zijn laatste worp vind ik steeds beter worden.

Vento Vivimus
dazzler schreef:
Once I was young, once I was smart / Now I'm living on the edge of my nerves
The things we said weren't quite so tough when we were young

Japan - Tin Drum - 1981

Duidelijk een groot nadeel van de selectiemethode die ik volgde en van de 12 x 12 + 1-opzet waar ik voor koos om met een beperkt aantal albums meer dan een halve eeuw te overbruggen, want Japan hielp mij door de post-punk periode en verdient dus zeker een plaats hoog in mijn Top 100. Gelukkig ben ik het solowerk van David Sylvian dat daar op volgde niet vergeten.

Zo blijft er nog wat over voor een volgende aflevering.

Twin Peaks. Dit album altijd vooral beschouwd als een geweldige soundtrack van een bijna net zo geweldige serie, maar nooit op het idee gekomen hem op te nemen in mijn lijst. Fijn om hem nu dan toch langs te zien komen.

Wat Etta zegt. Opgeruimd staat netjes, die dubbelzinnigheid moeten we niet hebben

The Shins had ik toch hoger ingeschat in dit speelveld.

Mooi dat deze betrekkelijk nieuwe van The Waterboys er ook in staat!

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Mooi dat deze betrekkelijk nieuwe van The Waterboys er ook in staat!
En dan zie ik deze op termijn mijn Top 500 ook nog wel een keer halen. Bij gebrek aan matches in dit tiental moet ik het daar maar mee doen. Al staat er het nodige 'in orde' bij (Suzanne Vega, Karnivool, The Shins) en zou ik eens achter La Femme aan moeten. Wel verbaasd dat Green Day (en dan met een heel album, niet met een paar hitjes) kennelijk bij drie mensen de tand des tijds doorstaan heeft.

Gaaf, Suzanne Vega die het ook haalt.

Bij La Femme heb ik eigenlijk het tegenovergestelde als de reactie die er bij staat, ik vind het juist erg een album van uitschieters maar als geheel niet goed genoeg voor een notering bij mij.

ranja schreef:
Gaaf, Suzanne Vega die het ook haalt.

Fascinerend stukje ook bij dat album:

In het begin deed het soms wat The Used-Lostprophets aan, door het kenmerkende zware gitaren in combinatie met heldere, vaak hoge stem en daar ben ik meestal niet echt voor te vinden. De vreemde ritmes en het feit dat ze dit geluid kunnen persen uit slechts gitaar-bas-drums doen me mijn appreciatie verhogen. Iemand had op de pagina van The Incident van Porcupine Tree over dit album gesproken (dat-ie dit hier beter vond), maar ik vind de vergelijking met PT irrelevant. Deze twee bands gelijken quasi niet op elkaar. Dit zou ik toch geen progrock noemen.

Ben het eigenlijk alleen met die laatste zin eens

Merkwaardig. Dat stukje hoort uiteraard bij Karnivool.

Nah. Wie kopieert dat nou zo

Weet iemand zo welke albums uit de Top 250 al voorbij zijn gekomen?
Ik ben ook wel benieuwd welke albums uit deze lijst het hier uiteindelijk niet redden.

Suzanne Vega

Hopelijk komt haar debuut ook nog voorbij.

Vroeger had m'n broer Alchemy op vinyl. Best een prima plaat vond ik toen. Ik denk dat als ik hem ga draaien ik nog steeds een warm gevoel erbij krijg. Werkafspraak voor de komende vakantie.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.