MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Bill Withers echt veel te laag. Meer soul dan Marvin Gaye en meer funk dan Stevie Wonder!

Verder weeral een hiphopklassieker die betrekkelijk laag staat.

En deze van Hooverphonic is toch ook behoorlijk verrassend.

Fijne update!

Een paar keer genoemd en voor bands waar ik niet genoemd ben heb ik best de nodige sympathie (hooverphonic, bill withers en public enemy)

chevy93 schreef:
Bill Withers echt veel te laag.

Bij Rush staat de verkeerde omschrijving

Ah gaaf Hooverphonic, wel laag maar ok, toch de lijst gehaald dus wie weet wie het nog benieuwd maakt

vigil schreef:
(quote)

Bij Rush staat de verkeerde omschrijving
Over wat of waar het mis is gegaan, weet ik niet, maar het zal iets te maken hebben met de id's, die van Public Enemy is 49 en die van Rush is 4934 (vandaar de 'willekeurige' 34 achter de plaat). Geen idee waarom dit verkeerd is gegaan, maar het zal iets in het script van MuMe geweest zijn, want de formules kloppen ditmaal wel van mijn kant.

Overigens nog een korte huishoudelijke mededeling: ik ben momenteel op vakantie in Portugal en vanwege semi-gebrekkige wi-fi en gewoon het feit dat ik vakantie aan het vieren ben, zullen de updates op een lager pitje staan. Ik zal proberen één update per dag aan te houden (af en toe is het best verkoelend om even uit die 40 graden te gaan...).

Dat biedt volgens mij sommigen ook de gelegenheid om weer wat bij te luisteren.

Twee van mijn top 100 platen in de laatste update. Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing. En ook Laurie Anderson, tot mijn grote verrassing 4 keer genoemd

Casartelli (moderator)
nico1616 schreef:
Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing.
Ja, die had ik ook (en Solitude Standing had ik niet). En mijn andere match waren ook zingende dames. Gretz kan trots op me zijn.

Van Halen, Bloodflowers en Through Silver In Blood nu al

Johnny Marr schreef:
Van Halen, Bloodflowers en Through Silver In Blood nu al

Van Halen is een van de klassiekers die ik niet ken, maar vermoedelijk goed ga vinden.
Bij The Cure stopt mijn kennis in 1989, ik dacht dat de albums erna niet meer de moeite waren...

nico1616 schreef:
(quote)

Bij The Cure stopt mijn kennis in 1989, ik dacht dat de albums erna niet meer de moeite waren...

Fout gedacht dan! Wish is ook meesterlijk, en ook die is al geweest...

nico1616 schreef:
Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing.

Ik had dat niet verwacht van Suzanne Vega Beide goede albums maar Solitude Standing vind ik net wat beter dan het debuut (het titelnummer alleen al)

wel mooi, Bloodflowers ook in de lijst en hoger dan Wish. Onderschat album vind ik meestal. Bij mij zeker top 3 van Cure albums.

en White Stripes ook nog

zaaf
even een compliment aan de chef. ik vind de timing van de updates buitengewoon sterk!

Misterfool
U.K. - U.K.
Een betere versmelting van prog en jazz bestaat er haast niet. Gaaf dat het album de lijst heeft gehaald.

Mensen, mensen, met Bloodflowers heb ik trouwens mijn eerste hit! Te vinden op 116 in mijn top 120

Dus eigenlijk gewoon heel laag in je lijst?

vigil schreef:
Dus eigenlijk gewoon heel laag in je lijst?

Ja, wat een kutalbum is het ook.

Ik lees het forum al lange tijd niet meer, maar toch wel jammer dat ik dit gemist heb. Had het niveau van de lijst nog wel een treetje hoger willen tillen.

Maar wel heel leuk om te zien welke albums het allemaal gehaald hebben. Geeft me meteen weer nieuwe luisterinspiratie.

zaaf
madmadder schreef:
Ik lees het forum al lange tijd niet meer, maar toch wel jammer dat ik dit gemist heb. Had het niveau van de lijst nog wel een treetje hoger willen tillen.
voor ons ook jammer

Leuk dat the Fountains of Wayne het gehaald hebben. Klein succesje mijnerzijds.

zaaf
ik had het je met een ander album ook gegund

madmadder schreef:
Ik lees het forum al lange tijd niet meer.

Mads! ?

Johnny Marr schreef:
Mensen, mensen, met Bloodflowers heb ik trouwens mijn eerste hit!

Ik wist niet dat jij zong?

GrafGantz schreef:
(quote)

Mads! ?

Sorry! Dit vind ik wel heel leuk om te volgen dus wie weet zorgt dit weer voor een definitieve terugkeer.

zaaf
madmadder schreef:
(quote)

Sorry! Dit vind ik wel heel leuk om te volgen dus wie weet zorgt dit weer voor een definitieve terugkeer.
afgaande op je voorkeuren zou ik zeggen, kommaarop

Ja! Illmatic en de banaan nog hoger in de lijst volgend jaar dus!!

zaaf schreef:
(quote)
afgaande op je voorkeuren zou ik zeggen, kommaarop

Is gewoon zo'n vervelende hipster hoor.

zaaf
oja, daar hebben we er al wat van

Ik moet inderdaad wel toegeven dat ik de afgelopen jaren onsmakelijk veel albums via Pitchfork heb ontdekt.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.