Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 17:22 uur
Bill Withers echt veel te laag. Meer soul dan Marvin Gaye en meer funk dan Stevie Wonder! 
Verder weeral een hiphopklassieker die betrekkelijk laag staat.
En deze van Hooverphonic is toch ook behoorlijk verrassend.

Verder weeral een hiphopklassieker die betrekkelijk laag staat.
En deze van Hooverphonic is toch ook behoorlijk verrassend.
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 17:29 uur
Fijne update!
Een paar keer genoemd en voor bands waar ik niet genoemd ben heb ik best de nodige sympathie (hooverphonic, bill withers en public enemy)
Een paar keer genoemd en voor bands waar ik niet genoemd ben heb ik best de nodige sympathie (hooverphonic, bill withers en public enemy)
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 17:31 uur
chevy93 schreef:
Bill Withers echt veel te laag.
Bill Withers echt veel te laag.
Bij Rush staat de verkeerde omschrijving
0
geplaatst: 1 augustus 2018, 18:55 uur
Ah gaaf Hooverphonic, wel laag maar ok, toch de lijst gehaald dus wie weet wie het nog benieuwd maakt 

0
geplaatst: 2 augustus 2018, 10:43 uur
Over wat of waar het mis is gegaan, weet ik niet, maar het zal iets te maken hebben met de id's, die van Public Enemy is 49 en die van Rush is 4934 (vandaar de 'willekeurige' 34 achter de plaat). Geen idee waarom dit verkeerd is gegaan, maar het zal iets in het script van MuMe geweest zijn, want de formules kloppen ditmaal wel van mijn kant.
1
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:02 uur
Overigens nog een korte huishoudelijke mededeling: ik ben momenteel op vakantie in Portugal en vanwege semi-gebrekkige wi-fi en gewoon het feit dat ik vakantie aan het vieren ben, zullen de updates op een lager pitje staan. Ik zal proberen één update per dag aan te houden (af en toe is het best verkoelend om even uit die 40 graden te gaan...).
Dat biedt volgens mij sommigen ook de gelegenheid om weer wat bij te luisteren.
Dat biedt volgens mij sommigen ook de gelegenheid om weer wat bij te luisteren.

0
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:03 uur
Twee van mijn top 100 platen in de laatste update. Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing. En ook Laurie Anderson, tot mijn grote verrassing 4 keer genoemd 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:10 uur
nico1616 schreef:
Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing.
Ja, die had ik ook (en Solitude Standing had ik niet). En mijn andere match waren ook zingende dames. Gretz kan trots op me zijn.Het debuut van Suzanne Vega, zoals verwacht hoger dan Solitude Standing.
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:38 uur
Van Halen is een van de klassiekers die ik niet ken, maar vermoedelijk goed ga vinden.
Bij The Cure stopt mijn kennis in 1989, ik dacht dat de albums erna niet meer de moeite waren...
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:42 uur
nico1616 schreef:
Bij The Cure stopt mijn kennis in 1989, ik dacht dat de albums erna niet meer de moeite waren...
(quote)
Fout gedacht dan! Wish is ook meesterlijk, en ook die is al geweest...

0
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:55 uur
nico1616 schreef:
Ik had dat niet verwacht van Suzanne Vega
Beide goede albums maar Solitude Standing vind ik net wat beter dan het debuut (het titelnummer alleen al)
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 11:56 uur
wel mooi, Bloodflowers ook in de lijst en hoger dan Wish. Onderschat album vind ik meestal. Bij mij zeker top 3 van Cure albums.
en White Stripes ook nog
en White Stripes ook nog

1
zaaf
geplaatst: 2 augustus 2018, 12:39 uur
even een compliment aan de chef. ik vind de timing van de updates buitengewoon sterk!
0
Misterfool
geplaatst: 2 augustus 2018, 13:29 uur
U.K. - U.K.
Een betere versmelting van prog en jazz bestaat er haast niet. Gaaf dat het album de lijst heeft gehaald.
Een betere versmelting van prog en jazz bestaat er haast niet. Gaaf dat het album de lijst heeft gehaald.
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 13:35 uur
Mensen, mensen, met Bloodflowers heb ik trouwens mijn eerste hit! Te vinden op 116 in mijn top 120 

0
geplaatst: 2 augustus 2018, 15:09 uur
Ik lees het forum al lange tijd niet meer, maar toch wel jammer dat ik dit gemist heb. Had het niveau van de lijst nog wel een treetje hoger willen tillen.
Maar wel heel leuk om te zien welke albums het allemaal gehaald hebben. Geeft me meteen weer nieuwe luisterinspiratie.
Maar wel heel leuk om te zien welke albums het allemaal gehaald hebben. Geeft me meteen weer nieuwe luisterinspiratie.
0
zaaf
geplaatst: 2 augustus 2018, 15:32 uur
madmadder schreef:
Ik lees het forum al lange tijd niet meer, maar toch wel jammer dat ik dit gemist heb. Had het niveau van de lijst nog wel een treetje hoger willen tillen.
voor ons ook jammerIk lees het forum al lange tijd niet meer, maar toch wel jammer dat ik dit gemist heb. Had het niveau van de lijst nog wel een treetje hoger willen tillen.
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 17:54 uur
Leuk dat the Fountains of Wayne het gehaald hebben. Klein succesje mijnerzijds.
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 21:24 uur
2
geplaatst: 2 augustus 2018, 21:50 uur
Johnny Marr schreef:
Mensen, mensen, met Bloodflowers heb ik trouwens mijn eerste hit!
Mensen, mensen, met Bloodflowers heb ik trouwens mijn eerste hit!
Ik wist niet dat jij zong?
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 22:00 uur
Sorry! Dit vind ik wel heel leuk om te volgen dus wie weet zorgt dit weer voor een definitieve terugkeer.

0
zaaf
geplaatst: 2 augustus 2018, 22:08 uur
madmadder schreef:
Sorry! Dit vind ik wel heel leuk om te volgen dus wie weet zorgt dit weer voor een definitieve terugkeer.
afgaande op je voorkeuren zou ik zeggen, kommaarop(quote)
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 22:11 uur
Ja! Illmatic en de banaan nog hoger in de lijst volgend jaar dus!!
0
geplaatst: 3 augustus 2018, 09:26 uur
Ik moet inderdaad wel toegeven dat ik de afgelopen jaren onsmakelijk veel albums via Pitchfork heb ontdekt.
* denotes required fields.