MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Intussen heb ik toch een top 100 in elkaar geflanst. Hier en daar misschien nog wat posities aanpassen, helemaal perfect zal het niet worden. Maar in ieder geval staan al mijn 5* albums erin en dan ook nog de twintig beste 4,5* albums. Meer moet dat niet zijn.

Kronos schreef:
Intussen heb ik toch een top 100 in elkaar geflanst.

Dat is natuurlijk ook een idee. Gewoon bij 100 houden....

Dan valt het best wel mee. Ik ben er een paar uurtjes mee bezig geweest en nu staat alles netjes in een excel bestand zoals gevraagd.

Maar nu nog 400 albums met 4,5* sorteren en toevoegen? No way!

Ik ga het ook bij een top 100 houden. Dat is nog wel te doen en ik heb genoeg 5* albums daarvoor.

Iets in mij zegt dat ik gewoon een top 500 van jullie ga ontvangen.

Als je stemmen in je hoofd hoort zou ik eens naar de dokter gaan.

Als je binnen 24 uur een top 100 in elkaar kunt zetten, moet een top 500 in 3 maanden ook wel lukken.

Zeker. Maar ik heb er geen zin in.

Ik denk dat ik toch mee ga doen. Vast veel werk, maar ook wel weer leuk. Of ik tot een top 500 ga komen, weet ik niet. Een top 100 zit er zeker in. Ik laat alle live en verzamelalbums achterwege.

Ondertussen is de eerste stap van het mammoeten werk gedaan, een (groffe) lijst van 500 albums en een top 90 die redelijk in de juiste volgorde staat. Vandaag dan maar begonnen met het herbeluisteren van alles... Dat wordt nog wat de komende maanden.

Aan herbeluisteren ga ik me niet wagen in principe.

Ik ben ook begonnen. Het is best een pokkenklus...
Ik gaf aan dat ik geen verzamelaars (en live albums) mee laat wegen. Maar bij Big Big Train - English Electric: Full Power maak ik een uitzondering. Dat is natuurlijk ook niet een gewone verzamelaar. Dit album prefereer ik boven de twee afzonderlijke English Electrics.

Een lijst die hoe verder naar beneden des te meer arbitrair wordt.

Zeer leuk idee. Heb er wel zin in, maar +- 50% van de muziek die ik beluister staat niet op MuMe en daar zitten heel wat kandidaten tussen voor mijn lijstje.

zaaf
Dan heb je een toevoegklus

Dat doe ik regelmatig, maar het is soms vervelend moeilijk om een fatsoenlijk hoes te vinden.

zaaf
I know. Sorry C ik was niet serieus.

Cellulord schreef:
Zeer leuk idee. Heb er wel zin in, maar +- 50% van de muziek die ik beluister staat niet op MuMe en daar zitten heel wat kandidaten tussen voor mijn lijstje.
Nou ja, het idee van die album-id is dat je makkelijk kunt matchen tussen lijsten, maar als jij albums in je lijst wilt opnemen die niet op MuMe staan, ga ik er ook vanuit dat je de enige bent die dat album noemt en is dat 'probleem' ook weg.

Pffffff, bijna niet te doen dit. Heb al miserie met mijn 5* albums te rangschikken. Gelukkig hebben we nog heel wat tijd. Mijn lijstje komt er dus wel

Ik ben goed in lijstjes maken.
Slecht in forumthreads bijhouden.
Als het qua regels makkelijk blijft en ik kan copypasteten, doe ik mee.

chevy93 schreef:
(quote)
Nou ja, het idee van die album-id is dat je makkelijk kunt matchen tussen lijsten, maar als jij albums in je lijst wilt opnemen die niet op MuMe staan, ga ik er ook vanuit dat je de enige bent die dat album noemt en is dat 'probleem' ook weg.

Juist! Maar Daar komt nog bij, dat op heel wat muziek die hier wel staat, ik als enigste heb gestemt, dus die albums maken helemaal geen kans om (ergens) in die top 100 op te duiken. Maar wie weet want er zitten hier nog wel enkelle leden die wel eens een "outsider" plaatje verslinden.
Ik ga er in ieder geval aan beginnen en laat binnen enkelle weken weten of ik ook echt meedoe.

Cellulord schreef:
Juist! Maar Daar komt nog bij, dat op heel wat muziek die hier wel staat, ik als enigste heb gestemt, dus die albums maken helemaal geen kans om (ergens) in die top 100 op te duiken. Maar wie weet want er zitten hier nog wel enkelle leden die wel eens een "outsider" plaatje verslinden.
Ik ga er in ieder geval aan beginnen en laat binnen enkelle weken weten of ik ook echt meedoe.
Het is een top 1000, dus dat maakt de kans al een stuk groter. En ik zie tussen je 5* genoeg albums die een kans gaan maken om daarin te geraken en ook genoeg platen waarvan ik zeker ben dat ze de top 1000 gaan halen (en hoog ook).

Ik ga uiteindelijk toch niet meedoen. Ik ben er mee bezig geweest en gaandeweg merkte ik dat ik er geen plezier uit haalde. Het wordt op een gegeven moment zo willekeurig. Ik heb er geen gevoel bij of bijvoorbeeld Madrugada - Industrial Disease op 62 komt of op 135, of John Hiatt - Walk On op 85 komt of toch op 198, etc.

Een top 50 is toch het maximale dat ik nog interessant vindt. Ofwel, ik haak af. Helaas, Chevy. Niet mijn ding gebleken.

Voorlopig ga ik mee met Rogyros, ook net iets te moeilijk voor mij. Natuurlijk duurt het nog lang tot de deadline dus wie weet komt het er toch nog van.

Johnny Marr schreef:
dus wie weet komt het er toch nog van.
Vooral dat. Het hoeft niet in één dag af.

En zo zwaar moet je ook weer niet tillen aan de volgorde, Rogyros.

Ah, ik zie dat de gek ook weer uit het paradijs ontsnapt is. Ben benieuwd of users ook tags ontvangen als ze geband zijn. Misterfool??

Misterfool
Jup, ik heb je tag gekregen. Klaarblijkelijk kom je ook luid en duidelijk door in de donkere, diepe krochten der non-existentie (op deze site)

Ben bezig met mijn top 500

Ik ga het mezelf interessanter maken.
Daar ik in de laatste 2 1/2 jaar een compleet nieuwe collectie heb opgebouwd heb ik daarin meer dan genoeg 4 a 5* albums om een top 250 mee te maken. Daartussen doe ik nog 20% aan oude favorieten en ik heb een leuke top.
Het moet vooral gezellig blijven.

chevy93 schreef:
Een andere manier is om al je stemmen te laten exporteren via deze link: https://www.musicmeter.nl/my/export
(dit verzoek wordt in de nacht na aanvraag door de servers van MuMe ingewilligd, dus je kunt je gegevens niet direct inzien met deze methode; het voordeel is echter dat deze exporteerfunctie wat gebruiksvriendelijker is)
Deze methode is wat beter voor de Excel-leek, denk ik. Je lijst komt er als volgt uit te zien in Excel: https://i.gyazo.com/7199448dc8ff9b3eac7d74f82c794336.png

Ha, en als je daarmee meteen een Excel-export maakt ipv een .scv-bestand dan heb je ook niet het gezeur met diakritische tekens. Ben net nog een kwartier bezig geweest met het corrigeren daarvan...

Mijn lijst is af. Flink karwei, maar wel leuk om te doen.

Ik weet niet hoe het werkt, maar daar kom ik waarschijnlijk vannacht achter.
Geen verzamelaars, wel live albums?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.