MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
deric raven schreef:
Geen verzamelaars, wel live albums?
Daar sta je volledig vrij in. Ieder album is wat mij betreft even welkom.

Een album als The Smiths - Hatful of Hollow (1984) staat ook gewoon in de top 250. En deze heeft daar jarenlang gestaan: Bob Marley & The Wailers - Legend (1984)

Vier lijstjes binnen:
- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)

Zij noemden al 1456 verschillende albums.

De virtuele nummer 1000: Fela Kuti & The Africa '70 - He Miss Road (1975)
De virtuele nummer 100: fIREHOSE - "Ragin', Full-on" (1986)
De virtuele nummer 10: Marillion - Misplaced Childhood (1985)
De virtuele nummer 1: Talk Talk - The Colour of Spring (1986)

Goed te zien dat zaaf weer flink heeft lopen knallen met Misplaced

En voor wie denkt, goh, alleen maar ouwelullenmuziek. De decennia zijn onder deze vier gebruikers prima verdeeld. Vanaf de 70s dan.

1950-1959: 4
1960-1969: 43
1970-1979: 184
1980-1989: 200
1990-1999: 204
2000-2009: 176
2010-2019: 189

chevy93 schreef:

- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)

Zo dan, sta je ineens tussen de grote jongens....

Mijn lijst is ingediend, met de volgende verdeling per decennium:

1940s 01
1950s 27
1960s 69
1970s 95
1980s 83
1990s 84
2000s 89
2010s 52

Vandaag lijkt mij een heerlijke dag om me hier eens in te verdiepen: vriendin heeft dienst, balkonnetje op met de laptop... eens kijken hoe ver ik kan komen!

Update: 7 lijstjes

- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)

Ben ondertussen gevorderd tot een top 150, voor het geval je denkt dat ik je vergeten ben. Ik neem gewoon de tijd, dat is alles

cosmic kid (moderator)
Mijn drie sterren zijn gerangschikt. Op naar mijn 3,5 sterren albums!

Ik ben ook flink aan het werk!

Inmiddels heb ik al een Top 250. Nu heb ik nog 754 vier sterren albums over die de resterende 250 plekken moeten gaan vullen, dat gaat nog zwaar worden

De helft daarvan zijn live-albums van Marillion, dus dat scheelt al.

Die zijn juist heel moeilijk te rangschikken!

Teunnis schreef:
Voor het zoeken naar Spotify-linkjes. Ik ken alleen websites die tracktitels omzetten in URI's, maar die kunnen geen albums omzetten in URI's. Heb jij wel zoiets chevy93 of zal ik even rond gaan zoeken?
Als iemand hier nog een oplossing voor heeft, zou dat zeer welkom zijn!

Wellicht een handige digitale harry die met een script de Spotify-link van de MuMe-pagina kan 'trekken'?

Zo, al mijn 4* t/m 5* albums zijn gerangschikt. Een ruime top-150, misschien dat het 200 wordt, anders vind ik het wel prima.

Ik ben inmiddels begonnen aan mijn lijst en de eerste 100 albums staan al gerangschikt. Hoop dat ik een Top 500 kan produceren. Een lastig karwei, zeker omdat ik heb gemerkt hoe erg out-of-date mijn stemmen zijn. Vooral bij de 4*-albums staan er veel albums bij waarvan de stemmen al jaren oud zijn (had zelfs een paar keer dat ik het niet meer herkende). En er missen bizar veel albums die ik nooit bestemd heb, dus dat wordt nog even uitvogelen hoe ik mijn lijst zo compleet mogelijk kan maken.

Dat herken ik wel. Ik heb ook veel stemmen die niet meer mijn huidige waardering representeren. Wel heb ik, voor zover ik weet, al mijn favorieten digitaal, dus ik ben gewoon mijn iTunes-bibliotheek langsgegaan en heb genoteerd wat in mijn lijst moet.

@chevy93 Trouwens, als een album geen artiest heeft, laat ik het vak voor artiest dan gewoon leeg?

Uhhm, leeglaten is prima. Zelf zet ik er dan altijd "Various Artists" neer.

De spanning stijgt al! Mag ik vragen hoeveel lijstjes er inmiddels zijn ingediend?

Casartelli (moderator)
Ik ben intussen ook begonnen. De Top 100 ging betrekkelijk vlot. De nummers 101-200 gingen al wat moeizamer. Voor de resterende 300 ben ik nog moed aan het verzamelen.

andnino schreef:
De spanning stijgt al! Mag ik vragen hoeveel lijstjes er inmiddels zijn ingediend?

Ik heb de mijne ruim drie weken geleden verstuurd, ik heb daar verder geen bevestiging van gekregen. Toevallig heb ik van de week een PM naar Chevy gestuurd met de vraag of deze aangekomen was. Daar heb ik geen reactie op gekregen maar ik zie nu dat hij sinds vorige week vrijdag niet meer hier ingelogd is geweest.

Hij is op vakantie

En inmiddels terug van vakantie. Vooralsnog op negen lijstjes, maar ik verwacht dat het de komende weken storm gaat lopen.

- zaaf (500)
- likeahurricane (500)
- aERodynamIC (125)
- Brunniepoo (500)
- Kronos (100)
- Superbitch (500)
- Magick1 (150)
- vigil (500)
- andnino (500)

Hoi lijstjesfreaks,

Nog even een herinnering aan degene die in dit topic in meer of mindere mate hebben gezegd dat ze graag mee willen doen. Je hebt nog ongeveer één maand om je lijst'je' te fabriceren. En aan de twijfelaars: je kunt al meedoen vanaf 'slechts' een top 100.

Graag sturen uiterlijk zondag 5 juli sturen naar: [email protected]

Voor de 'regels' (dat is wel een groot woord) verwijs ik gemakshalve nog maar even naar dit topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Het MuMe Top 1000 Project - Regels

AOVV arcade monkeys blur8 Casartelli Cellulord cosmic kid Coys deric raven E-Clect-Eddy Edgar18 Forza Frenz Funky Bookie GrafGantz Grafmat Gretz herman Johnny Marr jordidj1 legian Mastroianni Misterfool mjk87 MusicFreak namsaap nelis Outlaw104 panjoe Rogyros Scorpion_21 SirNoodle Sleepy House Snoeperd Teunnis The Scientist The_CrY Titmeister WhyNotSmile

GrafGantz schreef:
Ben ondertussen gevorderd tot een top 150, voor het geval je denkt dat ik je vergeten ben. Ik neem gewoon de tijd, dat is alles

Top 440 is ondertussen klaar met al m'n 4.5* albums. Laatste loodjes zullen vast het zwaarst zijn, 60 stuks kiezen uit een paar duizend 4* albums. Wellicht dat ik eerst op zoek ga naar albums die ooit op 4.5* stonden.

cosmic kid (moderator)
Hij is klaar. Ik moet hem alleen nog mailen.

Hij is grotendeels gemaakt, maar het finetunen van zo'n lijst duurt altijd veel langer dan gepland. Maar je ontvangt hem ergens deze maand, ik neem aan dat je niet zondag 5 juli 2020 bedoeld?
chevy93 schreef:
Graag sturen uiterlijk zondag 5 juli sturen naar: [email protected]

Goed dat je het zegt; er moet iets mis zijn gegaan met mijn kalenderafleesskills... Het gaat om zondag 8 juli!

Ik zal nog een poging wagen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:54 uur

geplaatst: vandaag om 12:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.