MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic

zoeken in:
Mooie update. Twee albums die sowieso mijn lijst halen volgende keer (Lana , The Knife)

Silent Shout moet bij mij ook maar duchtig een luisterbeurt ondergaan. De titeltrack is één van de beste nummers ooit in elk geval.

Het heeft even geduurd, maar daar is Pink Floyd weer. Hetzelfde geldt voor Mike Oldfield en dan ook direct twee albums. Met Anathema en Dream Theater is het wel een heel progressief tiental geworden.

289/620

zaaf
Japan en Patti maken deze update

wat staat Psychocandy laag zeg

5 vernoemingen, kan slechter!

De hoeveelste nummer één van een user die voorbijkomt, is deze Duffy, eigenlijk?

Magick1
Ik had me er al bij neergelegd dat Rockferry het niet meer zou halen. Wat een verrassing!

jordidj1 schreef:
De hoeveelste nummer één van een user die voorbijkomt, is deze Duffy, eigenlijk?
De vierde:
907. The Feelies - The Good Earth likeahurricane (1)
878. Savatage - Streets namsaap (1)
442. Liars - Drum's Not Dead Koenr (1)
384. Duffy - Rockyferry Magick1 (1)

De volgende laat nog even op zich wachten.

Mooie plaats voor Future Days van Can. Staat toch vaak (onterecht) in de schaduw van Tago Mago.

Verder vooral veel 90s-albums welke maar mondjesmaat mijn ding zijn. Hoewel I See a Darkness daar wel een uitzondering op is.

295/630

Parallel Lines hoger dan Plastic Letters, toch jammer al vind ik het mooi dat ze er beide in staan.

Casartelli (moderator)
chevy93, als je nog even de aanduiding Michael Jackson bij Sinead O'Connor aanpast?

Niet mijn update dit. Op de valreep met No Need to Argue nog net één match na een aantal "wel ok"s, maar vooral Can en Bonnie Prince Billy zijn ernstig niet mijn ding.

Misterfool
De hoge posities van Oldfield's Hergest Ridge en Dream Theater's Awake doen mij deugd.

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
De hoge posities van Oldfield's Hergest Ridge en Dream Theater's Awake doen mij deugd.
Als we inmiddels al van hoge posities spreken, deel ik in je vreugde.

White Water hoger dan Dirt

Spaces

303/640

Prima update, 4x genoemd en verder veel albums waar ik verder niks tegen heb (Serenes en Duran Duren bv)

Casartelli (moderator)
Zo, dat is wat je noemt een straf tiental.

Casartelli (moderator)
Lateralus net nog eens beluisterd. Toch wel een fraaie plaat. Met nog een paar luisterbeurten erbij misschien een volgende keer ook in mijn Top 500 en een iets minder sneue notering voor MuMe's officiële Nummer 20.

Casartelli schreef:
Lateralus net nog eens beluisterd. Toch wel een fraaie plaat. Met nog een paar luisterbeurten erbij misschien een volgende keer ook in mijn Top 500 en een iets minder sneue notering voor MuMe's officiële Nummer 20.

Goed bezig, Cas!

Heb vanochtend Spaces een kans gegeven bij het ontbijt. Het einde niet gehaald, want mevrouw Etta vond het repeterend gejengel. Moet maar eens in herkansing als ik alleen thuis ben. Bij Can is dat precies hetzelfde.

Vrij moderne update met liefst vijf albums uit dit decennium.

Het beste album is echter de oudste uit de update.

311/350

zaaf
in de loop al wat albums langs zien komen die best bij me in de lijst hadden gemogen. Trentemoller had dat op zeker...

Volgende keer kom ik in ieder geval met een Top 500 ipv een Top 175.
Toch wel heel leuk dit topic ??

Lorde volgende keer ook in mijn lijst ??

Volgende keer Lorde in de Top 100

Terwijl we langzaam richting de 'oude' grens gaan van een top 325 komen er nog genoeg verrassingen langs, zoals deze van Foals, bv. en The Gathering.

Daarentegen komen er ook nog genoeg platen langs die ik juist veel hoger zou verwachten zoals Rage Against the Machine, In Absentia en Tago Mago (ooit nog dik in de top 100 te vinden).

Home zo hoog dat belooft nog wat voor de andere albums van the Gathering...

Fleet Foxes ook opvallend laag!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.