Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2018, 21:47 uur
chevy93 schreef:
De Pet Shop Boys-fanclub, met als harde kern naast vigil ook vaste leden blur8 en nico1616, heeft haar lobbywerk eveneens (Very) goed gedaan!
+1De Pet Shop Boys-fanclub, met als harde kern naast vigil ook vaste leden blur8 en nico1616, heeft haar lobbywerk eveneens (Very) goed gedaan!
Hoewel van de Rush-, Muse- en Iron Maiden-fanclub de contouren ook steeds meer zichtbaar worden.
1
geplaatst: 9 september 2018, 22:11 uur
chevy93 schreef:
Hoewel van de Rush-, Muse- en Iron Maiden-fanclub de contouren ook steeds meer zichtbaar worden.
(quote)
+1Hoewel van de Rush-, Muse- en Iron Maiden-fanclub de contouren ook steeds meer zichtbaar worden.
Inderdaad, allemaal onbeduidende bandjes die je hier nooit tegenkomt en enkel door een paar verstokte fans middels wat dubieus lobbywerk in ere wordt gehouden.
0
geplaatst: 9 september 2018, 22:12 uur
Casartelli schreef:
Picknick wel erg laag.
Picknick wel erg laag.
Verder wel een fijn rijtje platen mocht iemand dat interesseren
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 september 2018, 22:18 uur
vigil schreef:
Verder wel een fijn rijtje platen mocht iemand dat interesseren
Klopt wel. De Pet Shop Boys-, Muse-, Iron Maiden-, Chvrches- en Rush-fanclubs hebben zegenrijk werk verricht. Moet zeggen dat ik die andere, gangbaardere, albums toch minder vind.Verder wel een fijn rijtje platen mocht iemand dat interesseren
1
geplaatst: 9 september 2018, 22:20 uur
Voorzitter van de Muse-fanclub ArthurDZ acht ik hier verantwoordelijk voor.
0
geplaatst: 9 september 2018, 22:22 uur
vigil schreef:
Inderdaad, allemaal onbeduidende bandjes die je hier nooit tegenkomt en enkel door een paar verstokte fans middels wat dubieus lobbywerk in ere wordt gehouden.
Dat hoor je mij niet zeggen. Het valt mij wel op dat bepaalde bands die met redelijk wat albums in de lijst staan en ik daarbij soms veelal dezelfde namen tegenkom.(quote)
Dat is geen waardeoordeel, maar een simpele constatering van mijn kant.
Ik hoor nota bene zelf bij één van die fanclubs.
Nog even voor de eigen administratie: 265/590
0
geplaatst: 9 september 2018, 22:28 uur
Ik vind mezelf niet bepaald de grootste Pet Shop Boys fan, met hun albums na 1993 heb ik niets. Behaviour is wel een perfecte popplaat en verdient deze hoge notering.
Aangenaam verrast door David Sylvian, zijn Secrets of the Beehive zal dan nog wat hoger staan
Aangenaam verrast door David Sylvian, zijn Secrets of the Beehive zal dan nog wat hoger staan

0
geplaatst: 9 september 2018, 22:43 uur
Sonic youth, Cocteau twins, prima. Velvet Underground een beetje laag...
6
geplaatst: 9 september 2018, 23:06 uur
Met hulp van Onweerwolf is het me eindelijk gelukt om ook Spotify-url's te kopiëren naar een afspeellijst (de truc is dus uri's i.pv. url's te gebruiken) en zodoende is het voor mij een koud kunstje om in Spotify een lijst te creëren. 
Deze is hier te vinden: MusicMeter Album Top 1000 on Spotify - open.spotify.com
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om de originele albums te gebruiken, dus zo min mogelijk deluxe edities, bijvoorbeeld. Mochten er rare dingen tussen staan hoor ik dat graag. Met name alle 'ballast' van de luxe-edities (met veelal onnodig veel live-versies, alternatieve versies etc.) zou ik graag kwijt raken.

Deze is hier te vinden: MusicMeter Album Top 1000 on Spotify - open.spotify.com
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om de originele albums te gebruiken, dus zo min mogelijk deluxe edities, bijvoorbeeld. Mochten er rare dingen tussen staan hoor ik dat graag. Met name alle 'ballast' van de luxe-edities (met veelal onnodig veel live-versies, alternatieve versies etc.) zou ik graag kwijt raken.
0
geplaatst: 10 september 2018, 11:16 uur
Ik begrijp dat ik Pet Shop Boys maar eens moet gaan luisteren? Moet toegeven dat ik nog nooit een album van ze heb gehoord.
0
geplaatst: 10 september 2018, 15:09 uur
Dat lijkt me nooit een verkeerd idee. Hoewel ik zelf vooralsnog het geniet van Pet Shop Boys - Yes (2009)
0
geplaatst: 11 september 2018, 12:55 uur
Gisteren helaas niet toegekomen aan het plaatsen van een update, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt, door de kwaliteit van deze update! Veel bekende namen die we nog vaker tegen gaan komen en nog veel hoger.
272/600
272/600
0
geplaatst: 11 september 2018, 13:32 uur
Oei... de verkeerde code bij PG4 gezet, stond eigenlijk op nr. 31. Melt krijgt deze punten nu (terwijl dat album eigenlijk niet in mijn lijst staat).
Nou ja, pech, meteen maar even in excel aangepast voor een eventuele volgende keer. Sorry Chevy
Nou ja, pech, meteen maar even in excel aangepast voor een eventuele volgende keer. Sorry Chevy

0
geplaatst: 11 september 2018, 15:52 uur
0/10, tja, je hebt smaak of niet
volgende keer maar een top 500
volgende keer maar een top 500
1
geplaatst: 11 september 2018, 16:20 uur
Salvadore schreef:
Oei... de verkeerde code bij PG4 gezet, stond eigenlijk op nr. 31. Melt krijgt deze punten nu (terwijl dat album eigenlijk niet in mijn lijst staat).
Dat zou betekenen dat PG4 nog hoger staat en PG3 dus daalt (maar volgens mij niet uit de lijst valt).Oei... de verkeerde code bij PG4 gezet, stond eigenlijk op nr. 31. Melt krijgt deze punten nu (terwijl dat album eigenlijk niet in mijn lijst staat).
Ik heb het nu aangepast, maar dat wordt dan pas zichtbaar bij de eindlijst.
0
Misterfool
geplaatst: 11 september 2018, 16:39 uur
Het album is zo goed dat het twee nominaties verdient.
. Ik zie overigens waar de fout zit. Op 225 heb ik een andere (the) ascension staan, die van Glenn Branca. Stomgenoeg heb ik op beide posities de albumId van Coltrane geplakt. Mea Culpa.
2
geplaatst: 12 september 2018, 14:02 uur
Nou ja, in tegenstelling tot wat de naam suggereert, daalt Ascension dus.
Alleen die wijzigingen ga ik achteraf pas bekendmaken, omdat er nog een paar gevallen zijn (zoals dus met Peter Gabriel, en eerder met Tortoise).
Alleen die wijzigingen ga ik achteraf pas bekendmaken, omdat er nog een paar gevallen zijn (zoals dus met Peter Gabriel, en eerder met Tortoise).
0
geplaatst: 12 september 2018, 16:46 uur
En daar is dan ook de andere House of Love.
Eén van de beste tientallen tot nu toe als je 't mij vraagt. Er staat geen album tussen wat mij niet in meer of mindere mate kan bekoren. Volgens mij ook het eerste tiental waarvan ik alle albums minimaal één keer beluisterd heb.
282/610
Eén van de beste tientallen tot nu toe als je 't mij vraagt. Er staat geen album tussen wat mij niet in meer of mindere mate kan bekoren. Volgens mij ook het eerste tiental waarvan ik alle albums minimaal één keer beluisterd heb.
282/610
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 september 2018, 17:15 uur
Ja, mooi lijstje. 3 matches voor mij, maar Industrial Silence heb ik van de week nog in de speler gehad en misschien had die er bij nader inzien toch ook gewoon bij gemoeten. Andere platen worden ook sympathiek bevonden (hoewel The Blue Nile en Robert Wyatt wat minder).
0
geplaatst: 12 september 2018, 18:07 uur
Wel verrassend dat de tweede van House of Love hoger dan de eerste is geëindigd.
2
geplaatst: 12 september 2018, 18:45 uur
Mijn oude recensie van Silent Shout (The Knife) zit vol met van die heerlijke vooroordelen (''dance is wat bliepjes''), wat is er veel veranderd! Wijsheid komt met de jaren... 
Ook: zeg nooit nooit.

Ook: zeg nooit nooit.

0
geplaatst: 12 september 2018, 22:12 uur
EttaJamesBrown schreef:
Wel verrassend dat de tweede van House of Love hoger dan de eerste is geëindigd.
Op deze staan natuurlijk wel de meest aansprekende songs. Ben zeer verheugd op zoveel bijval, aangezien ik de minste bijdrage heb geleverd om m in de top400 te krijgen. Zal volgende keer meer mn best doen. Alleen al voor de geniale overgang van Hannah > Shine. Klassiek.Wel verrassend dat de tweede van House of Love hoger dan de eerste is geëindigd.
* denotes required fields.