MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
Ja die mogen Sigur Ros ook wel hebben

johan de witt schreef:
Ja die mogen Sigur Ros ook wel hebben

Ja maar die willen ze dan weet niet

Zal wel enkel de Snoblijst worden verwacht ik

Ik kan ze geen ongelijk geven wat deze betreft...

johan de witt schreef:
Nu vindt hij m veel te cheesy. Hij hoort hem liever ook niet meer. Maar hij vindt het zeker niet slecht (Luigi 8,2)

View from a Hill staat trouwens wel laag in de ladder zeg, moet dit jaar wel hoger.

Untitled #4 staat natuurlijk veel te laag, gekkies

Untitled #8 staat in elk geval veel te hoog
Die zou onder #4 moeten staan.

Die Untitleds mogen allemaal geen naam hebben

johan de witt schreef:
Paper Tigers? A Person Isn't Safe Anywhere These Days? As High as You Can Go? Waren zelfs singles volgens mij...
Maar goed 8 is ook al veel.
Weet iemand of er albums zijn met meer entry’s?
Gretz?

Ik zou het niet direct uit m'n hoofd weten, maar ik ga de sheet er een op nakijken. Kan dit feitje mooi aan de wiki-varia worden toegevoegd.

Bij nader inzien denk ik dat het er 6 of 7 zijn van Script. OK Computer zal wel de meesten hebben gok ik zo. Hoewel we die nog niet gezien hebben.

Airbag 
Paranoid Android *
Subterranean Homesick Alien 
Exit Music (For a Film) *
Let Down *
Karma Police *
Fitter Happier 
Electioneering 
Climbing Up the Walls 
No Surprises *
Lucky *
The Tourist

* staan in de ladder, denk ik. 6 stuks dan.

Raar dat die eerste en laatste er niet in staan...

Ms wel, maar dit zijn mijn gokjes

En Automatic for the People? Of The Queen Is Dead?

Drive *
Try Not to Breathe =
The Sidewinder Sleeps Tonite *
Everybody Hurts +
New Orleans Instrumental No. 1 
Sweetness Follows 
Monty Got a Raw Deal 
Ignoreland 
Star Me Kitten 
Man on the Moon *
Nightswimming  *
Find the River *

* denk ik
+ gok ik
= hoop ik

Try Not to Breathe of Sweetness Follows dan maar eens nomineren volgend jaar

The Queen Is Dead +
Frankly, Mr. Shankly 
I Know It's Over +
Never Had No One Ever 
Cemetry Gates 
Bigmouth Strikes Again *
The Boy with the Thorn in His Side *
Vicar in a Tutu 
There Is a Light That Never Goes Out *
Some Girls Are Bigger Than Others *

* denk ik
+ twijfel, maar hoort erin

Van EH en I Know It's Over weet ik bv niet of die genomineerd zijn...

I Know It's Over staat er zeker in, titelnummer ook

Everybody Hurts staat er niet in, raar eigenlijk.
AftP heeft er dus 5.
Script, QiD en OKC hebben er 6. Wie biedt meer?
Disintegration?

Plainsong *
Pictures of You *
Closedown =
Lovesong *
Last Dance =
Lullaby *
Fascination Street *
Prayers for Rain +
The Same Deep Water as You *
Disintegration *
Homesick =
Untitled =

* weet ik zo goed als zeker
+ gokje
= hoort er ook in

johan de witt schreef:
Raar dat die eerste en laatste er niet in staan...

En " Fitter Happier " dan

1560. Portishead - All Mine

Portishead vond ik nooit veel aan in de 90s, te zompig, te saai vooral. Deze gaat op zich nog wel, maar ‘all mine’ zal deze band nooit worden, zegt Johan. Voor mij ook een band die ik niet vaak opzet. Het debuut is wel mooi, deze song doet me niet zoveel, iets te saai. (Johan: 6,7/Luigi: 6,7)

1559. The Knife - Heartbeats

Fijne dancefloorkraker deze. maakt je zowel blij door de muziek als sad door de lyrics. Die cover was ook wel aardig maar komt niet in de buurt van het origineel, aldus Johan. Nee, dit vind ik rete-irritant. De muziek is matig en de vocals te zeikerig. (Johan: 8,7/Luigi: 6,1)

1558. Dead Kennedys - Holiday In Cambodia

Een klassieker van Jello en zijn mannen. Geweldige drive in dit nummer en heerlijke meezinglyrics inclusief het zowel hilarische als ijzingwekkende Pol Pot!, zegt Johan. Voor mij ook weer een band waarvan ik nauwelijks wat van ken. Dit klinkt wel aardig, fijne drive in de muziek en zang, maar de zang zelf stoort me wel een klein beetje. Vooral het gitaarwerk is goed. (Johan 8,8/Luigi: 8,7)

1557. New Order - The Perfect Kiss

Een van hun ultieme singles! The Perfect Song zou een betere titel geweest zijn. Niets meer aan doen. Volgend jaar wel graag wat hoger , oppert Johan. Voor mij verre van hun ultieme faves, maar nog steeds wel erg goed. (Johan: 9,9/Luigi: 9,4)

1556. Eels - Things The Grandchildren Should Know

Deze altijd wel mooi gevonden van E. Een mooie reminiscense over lost time. Mag hier graag naar luisteren op een regenachtige herfstdag, mijmert Johan. Ah kijk, weer een van dat album dat ik heb. Kan me deze niet meer herinnneren. Eerlijke song van E. Mooi wel, deze. Zijn mooiste tot nu toe. (Johan: 8,3/Luigi: 8,8)

luigifort schreef:
De muziek is matig en de vocals te zeikerig.

Luigi weet dingen

I know

luigifort schreef:
Nee, dit vind ik rete-irritant. De muziek is matig en de vocals te zeikerig. (Luigi: 6,1)

Dit lijkt me eerder een 1,1

5 prima nummers

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dit lijkt me eerder een 1,1

Nee want Luigi is sinds zijn top 100 een aardige user

Wat een nieuw decennium al niet kan doen met een mens

Rudi S schreef:
(quote)

En " Fitter Happier " dan

In de coronacrisis niet...

1555. Foo Fighters - The Pretender

Pff Dave Grohl had van mij gewoon de drummer van Nirvana mogen blijven. Foo Fighters nooit wat aan gevonden. Deze is ook echt niks, drukdoenerij die helemaal nergens toe leidt en vooral nergens voor nodig is.
Voor Luigi ook een beetje overbodige band. This Is a Call en Everlong vindt hij wel mooi. Al vrij snel maakten ze totaal geen interessante songs meer, zoals deze. Veel geschreeuw, weinig wol. (Johan 5,2, Luigi 5,9)

1554. Massive Attack - Dissolved Girl

Met Triphop heb ik nooit iets gehad, met MA alleen met mate. Deze stoort me niet of zo, maar ik vind er verder eigenlijk ook niks aan.
Luigi begon vanaf dit album de band interessant te vinden. Wel een van de minder memorabele voor mij, deze. (Johan 6,0, Johan 7,1)

1553. Bill Withers - Grandma's Hands

I like the way you work it... Goeie sample en dit origineel is nog een stuk mooier. Prachtige heartfelt ode aan zijn oma, zeer actueel vandaag de dag, odes aan oma’s.
Luigi zegt: De betreurde Bill, voor zover... Iconische song wel. Niet verkeerd, maar ook niet echt mijn cup of tea. Wel beter dan de songs hiervoor. (Johan 8,2, Luigi 7,4)

1552. Ennio Morricone - Man With A Harmonica

Ennio weer, wat ik daarvan denk zie mijn vorige commentaar. Blijft wel mooi, zeker de climax hier. Maar hoor het toch liever met de film erbij.
Luigi zegt: Bekend deuntje wel. Then again, wat doet dit hier. Leuk om te horen in de V&D ofzo, beetje forgettable. (Johan 7,5, Luigi 6,6)

1551. Frank Zappa - Willie The Pimp

Zappa is een grote naam waar ik me nooit in heb verdiept. Te freaky en te moeilijk dacht ik altijd. Deze valt dan heel erg mee, lekkere groove wel met die wahwah. Best leuk nummer al is het aan de lange kant.
Luigi zegt: Ik ben ws te gewoon voor Zappa's extravaganza. Funky wel op zich, zijn stem staat me alleen niet aan. Die eerste 2 minuten zijn op zich wel aardig, zeker als je je bedenkt dat er een solo van 7 minuten daarna komt waar weinig variatie in zit.
(Johan 6,8, Luigi 6,2)

Een beetje zure update, ik kom een stuk hogere uit maar hier is het paasdiner ook niet aangebrand.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.