MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
Alleen the Ride geloof ik, maar ik kan me vergissen... Mijn manco is/was altijd dat ik te hoog inzet in het begin en als er dan songs komen die daar overheen gaan zit ik al gauw op een 9 of meer. Then again, ik vind een Brass in Pocket ook echt wel een 8,9 en een TVD van Spin een 9,4 waard bv

Staat Lana er ook in met The Ride?

luigifort schreef:
Die fluit is wel mooi.

Jongens, hou het een beetje deftig...

1585. Carly Simon - You're So Vain

Wel een leuk nummer hoor, over wie het ook moge gaan. Carly heeft wel veel betere. Misschien komt ze nog een keer, rond
Voor Carly heeft Luigi altijd wel een zwak. Al is hij met deze song wel doodgegooid. Toch is het altijd fijn haar stem te horen. Klassieker. (Johan 7,4, Luigi 8,5)

1584. XTC - Making Plans For Nigel

Laatst nog podium bij XTC-greatest hits hier op MuMe dacht ik. Bij mij in elk geval wel. Heerlijk nummertje, maak je me altijd wel blij mee. Doet me op een of andere manier altijd linken aan Kevin van Undertones, een ver neefje
Totaal Luigi's band niet, maar hij zal ze nog eens proberen, belooft hij. Deze heeft hij altijd wel tof gevonden vroeger. Ook weer een klassieker. Wel iets aan glans verloren. (Johan 8,8, Luigi 8,4)

1583. The Shirts - Laugh And Walk Away

Lekker powerpophitje. Deze mag ik wel graag horen, blijft immer fris.
Band die Luigi eigenlijk niet of nauwelijks kent. Fijn liedje wel dit. Zangeres doet aan Kristin Hersh denken (Johan 8,1, Luigi 8,7)

1582. Susanne Sundfør - White Foxes

Susanne kan ik meestal wel goed hebben, maar hier zingt ze me iets te zeurderig. Muzikaal wel lekker.
Luigi zegt: En daar is Susanne alweer...totaal noet urgent als The Shirts net. 1 of 2 van zulke liedjes kan ik wel waarderen, maar niet als bijna alles zo is. Mooi gezongen dat wel. (Johan 6,8, Luigi 7,6)

1581. Don McLean - American Pie

Dit soort evergreens hoeven van mij niet in de lijst. Ik heb er niet per se iets tegen, maar heb er ook niet echt iets mee.
Luigi zegt: Ja hier doe je me altijd wel plezier mee, zelfs de Madonna versie kan ik ook goed pruimen, maar the Don blijft the best. Fijne klassieker. (Johan 7,1, Luigi 8,7)

Johnny Marr schreef:
(quote)

Jongens, hou het een beetje deftig...

+
Het fluitje van Bas

johan de witt schreef:
1585. Carly Simon - You're So Vain

Wel een leuk nummer hoor, over wie het ook moge gaan.

Over een heel aantal MuMe users. Ik noem geen namen...you know who you are

luigifort schreef:
(quote)

Over een heel aantal MuMe users. Ik noem geen namen...you know who you are

Dat is zó 2012
Wtf ik kan nog herinneren dat ie uitkwam. Is dat alweer fokking 8 jaar geleden? Ik word fokking oud

luigifort schreef:
Dat is zó 2012
Is dat alweer fokking 8 jaar geleden?

Bijna. De single kwam uit in december 2012. Kuchvergeetmnietoptenemeninjelijstjevoorzaafstopickuch.

Is goed JM kuch wel 1,5 meter afstand he kuch...

Gretz schreef:
Terwijl de laatste eigenlijk alleen met een cover een grote Top 40-hit scoorde en verder alleen maar negatief in het nieuw was.
Welke hit van Amy Winehouse is een cover?

Valerie

1580. Carole King - You've Got A Friend

We zijn wel op Radio 5, DAB+-territory aanbeland met al die 70s classics. Deze is ook wel aardig, maar heel erg opgewonden kan ik er ook niet van worden, zegt Johan. Ben ik wel mee eens. Al die You'll Never Walk Alone achtige songs horen niet in de top 2000 thuis. Geen slechte songs hoor, maar weinig verheffend. (Johan: 7,1/Luigi: 7,5)

1579. Ladytron - Playgirl

Yes, een moderne classic weer! Al is-ie ook alweer 20 jaar oud. Zou ook een nominatie van me kunnen zijn. Heerlijk speelse single! Love it, zegt Johan. Ah deze band weer. Erg fijne song, maar ik vind 'm wel iets minder geniaal dan Johan. Beetje New Order meets PSB, maar met female vocals. Hm, toch tamelijk goed dit (Johan: 9,6/Luigi: 9,1)

1578. Sufjan Stevens - The Only Thing

Suffe Jan's enige goede ding is Carrie en Lowell. Nee, hij heeft nog wel meer moois gemaakt, maar C en L is wel veruit zijn beste vind ik. Dit is een mooie daarop, past ook mooi in deze zware tijd, zegt Johan. Ik ken bijna niks van Suffe Jan op de songs in de ladders na. Op zich wel mooi, maar vaak nog saaier dan Eels. Zo ook deze wel. (Johan: 8,5/Luigi: 7,3)

1577. Kirsty MacColl - A New England

Een song die altijd actueel blijft en altijd fris en fruitig blijft klinken, vanwege de sprankelende klank van de muziek en vooral vanwege Kirsty uiteraard. Topper! Aldus Johan. Leren kennen via de jaarlijstentopics. Geniale cover van Billy Bragg. Haar beste ook, van wat ik tot nog toe van haar ken. (Johan: 9,5/Luigi: 9,7)

1576. Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou

Pulp Fiction! Wie houdt er niet van? Dit blijft een lekkere rollercoaster van een song, zegt Johan. Ja geweldig, top 10 film voor mij en destijds mijn nr. 1 zelfs. Tig keren gezien, geweldig! En deze song past daar perfect bij. Quentin heeft een goed oor In die tijd ook The Treble Spankers - Hasheeda (1995) gekocht en grijsgedraaid, nog meer Pulp Fiction deuntjes (Johan: 8,1/Luigi: 9,2)

Goede update jongens

Hou je van Black Sabbath?

I like my coffee like my sabbath

1575. The Who - Behind Blue Eyes

The Who, dat is van de grote 60s-groepen mijn minst fave denk ik. Ik associeer ze ook meer met 70s-rock, waar ik sowieso niet zo van houd. Nu kan ik ze wel iets beter hebben dan vroeger. Deze begint best mooi moet ik eerlijk zeggen. Jammer dat op het einde zo pathetisch uitspat, daar kan ik slecht tegen.
Weer zo'n DAB+-er, zegt Luigi. Weer zo'n band die van hem niet hoeft. Leren kennen via de zeikerige Limp Bizkit cover. Dan veel liever het origineel. Mooie tekst op zich wel, maar ook als song iets te zeurderig. Het 2e deel is wel fijn uptempo (Johan 6,2, Luigi 7,4)

1574. Kacey Musgraves - Slow Burn

Dit doet de titel eer aan. Een echte slowburner. Doet me aan Katie Melua denken, maar dat kan door Beijing komen. In ieder geval net zo zouteloos. Nee, ik kan hier niks mee.
Een artiest die Luigi nog niet kende. Lieve zoetgevooisde countrypop. Mist een edge vaak door die vaak te lieve perfecte stemmen. Zat er maar een "rasp" op of zoiets. Mooi, maar saai liedje verder ook wel. (Johan 5,7, Luigi 7,5)

1573. UNKLE - Rabbit In Your Headlights

Kill UNKLE heeft me nooit zo getrokken, op het nummer met Ian Brown na, die vond ik altijd wel tof. Deze kende ik ook wel, ook best goed, maar toch wel wat minder dan Be There.
Luigi had ook wel eens wat eerder van dit project gehoord. Deze is met Thom Yorke, altijd een pré. Vond hij destijds al wel een mooi en spannend liedje. Tof clipje ook wel. Nu hij hem zo hoort vindt hij 'm toch wel wat minder. Nog steeds wel ok, dat wel. (Johan 7,2, Luigi 8,2)

1572. Black Sabbath - Black Sabbath

Hun eerste single dacht ik. Beetje lang en dreinerig voor een single. Het eerst doommetal-liedje lees ik. Dan heeft het veel op zijn geweten... Deze heeft wel een soort onderhuidse, sinistere Joy Division-achtige sfeer. Wel baanbrekend voor 1970, maar zelf zet ik dit niet gauw voor mijn plezier op.
Nee, niets voor Luigi dit. Dit komt maar niet op gang ook. Een lang, saai en langdradig intro lijkt het wel. Dramatische vocals. Nee, doe hem dan maar The Doors, die maakten nog wat van zo'n song. Begint inderdaad als Riders on the Storm. (Johan 6,7, Luigi 5,8)

1571. LCD Soundsystem - Losing My Edge

Deze vind ik muzikaal niet zo veel aan, maar de tekst en dan vooral de namedropping maakt het toch wel een beetje een lust voor het oor. Leuk verhaaltje, waar elke muziekliefhebber zich wel in zal kunnen herkennen. All the Modern Lovers tracks. Gil! Scott! Heron!
Weer zo'n MuMe-hype band waar Luigi niks van begrijpt. Bliepjes, beats en praatjes. Een song graag... (Johan 7,9, Luigi 6,3)

Jij kan nog wat meer met die andere genres dan ik

Welke genres bedoel je? Ik denk eigenlijk nooit in genres

Helemaal geMuMeficeerd dus

Maar zonder dollen...zoals Sabbath met metal en LCD de electronica
Maar ws denk ik dan juist meer in genres ja

Ja, die vind ik allebei best aardig. Deze BS is ook niet echt metal vind ik. Ik hoorde er zelfs wat JD in
En LCD gewoon een leuk nummer, vooral vanwege de tekst, zoals ik al zei.

Het is niet dat ik genres omarm, of niet... Ik luister gewoon per song en geef dan een oordeel

Ik heb ws toch nog teveel vooroordelen hier...lees bots met sommige MuMe users

1570. Angus & Julia Stone - Draw Your Swords

Ja, een MuMe-staple. Ik kom deze artiest iets te vaak tegen in de spellen naar mijn mening. Op zich is dit best mooi mooi, maar het raakt me toch niet echt. Ook niet als hij op het einde zo begint te schreeuwen. Much ado about nothing, zegt Johan. Ik heb bij deze band het idee dat ze telkens hetzelfde kunstje herhalen, maar dan in een wat andere verpakking. Het klinkt allemaal hetzelfde. En die stem is dat die man of die vrouw? Ms wel een zuchtjongen dus... Deze muziek en (Nick Cave)vibe kan ik meestal wel waarderen, maar als liedje kabbelt het teveel en gaat het nergens heen...zonder geschreeuw op het eind was het beter geweest (Johan: 6,5/Luigi: 6,5)

1569. Radical Face - Welcome Home

Dit klinkt een beetje als heel veel andere bands, maar het is dus Radical Face. Bij een popquiz had ik het waarschijnlijk niet geraden, al heb ik het nummer al wel een behoorlijk aantal keer gehoord. Slecht is het niet, maar wel een beetje 13 in een dozijn, aldus Johan. Hier kan ik niks mee, de zoveelste AF rip off. En ik hou niet van fake muziek Het refrein doet denken aan Something in the Water van Brooke Fraser...(Johan: 6,9/Luigi: 5,8)

1568. Crowded House - Private Universe

CH, die moeten toch wel hoog scoren in een verkiezing 'sympatiekste band aller tijden'. Ik denk dat niet veel mensen een hekel aan ze kunnen hebben. Maar keerzijde is dat het ook wel erg braaf is vaak. Nu mag ik hun 80s-singles wel echt bovengemiddeld, maar met dit soort 'serieuze' nummers heb ik minder. Wel degelijk verder, zegt Johan. Zeker een van de braafste en veiligste bands, daarom draai ik ze ook zelden, maar als ik ze hoor vind ik ze ook wel weer geweldig. Ik hou hier wel erg van, schitterend wat duisterder nummer, geweldige emotie. Een van hun beste! (Johan: 7,0/Luigi: 9,6)

1567. Sting - Russians

Beetje een guilty pleasure wel van me. Een rare Koude Oorlog-rethoriek, maar op de een of andere manier heeft het me toch altijd wel geamuseerd. Hij brengt het ook goed. Misschien wel zijn beste solo-song wat mij betreft, zegt Johan. Als kind vond ik dit geweldig, vooral door die wel Russische sfeer in de muziek, maar ook door de geweldige lyrics. Al klinkt if the Russians love their children too ms wat corny nu...Maar wat een geweldige song nog steeds. (Johan: 7,8/Luigi: 9,5)

1566. The Cars - Drive

Zo leerde ik The Cars kennen, van deze nummer 1-hit. Ik vond er destijds niks aan weet ik nog, en later ook niet. De powerpopkant van deze band vond ik later wel tof en Drive ben ik toen ook meer en meer gaan waarderen. Toch wel een echte 80s-classic, zoals een Take My Breath Away dat ook is. Zou die er ook in staan? Vraagt Johan zich af. Vroeger vond ik deze geweldig. Als jonge tiener had ik wel veel met die makkelijke MOR of AOR muziek. Ligt makkelijk in het gehoor. Deze kan ik nog steeds prima waarderen. Lieflijke song. (Johan: 8,1/Luigi: 9,3)

1565. The Chameleons - View From A Hill

Al de 7e van Script, op amper 450 songs. Zouden ze er allemaal in staan? Moet wel het album zijn met de meeste nummers in de lijst. Deze is een mooie afsluiter maar geen fave van me, al is het outro erg mooi. Mijn fave van dit album is nog niet geweest
Top 100 materiaal voor Luigi! Alles al over gezegd in zijn topic een paar weken geleden Epische song in 2 delen. Magische sfeer met een otherwordly outro
(Johan 8,5, Luigi 9,9)

1564. Suede - Still Life

Prachtige afsluiter van hun beste album. Misschien wel de ultieme afsluiter. Toch geen nummer om erg vaak te horen, maar met mate is het echt top.
Behoorde in het begin niet eens tot Luigi’s absolute DMS-faves. Nu wel, maar dat is een flink rijtje inmiddels ook Past prima in het rijtje beste albumclosers ooit. Wat een emotie, wat een symphonie! Prachtig dat verstilde icm die bombast. Topper! (Johan 9,4, Luigi 9,8)

1563. Eagles - Hotel California

Wat doet deze in de lijst? Wel flink gekelderd geloof ik. Van de drie ultieme Top 2000-krakers (met BohRap en Stairway) is dit wel de meest genietbare. Maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Luigi Vond Dit als kind geweldig. Hij Nam deze ook op van de radio met de top 100 allertijden. Nu vindt hij m veel te cheesy. Hij hoort hem liever ook niet meer. Maar hij vindt het zeker niet slecht (Johan 6,1, Luigi 8,2)

1562. Steely Dan - Do It Again

Nog een MOR-kraker. Ook deze vind ik best genietbaar, in het refrein, maar dat muzikale intermezzo had niet gehoeven. Uiteindelijk zegt het me weinig.
Luigi zegt: Een band waarvan ik die 4 of 5 grote hits leuk vind om te horen, zoek ze verder zelf niet op. Deze is ook lekker, past perfect bij dit weer (Johan 6,6, Luigi 8,6)

1561. Sigur Rós - Untitled #4

Van SR vind ik een aantal songs prachtig, de lichte. De zware songs vind ik dan weer vreselijk. Deze hangt er een beetje tussenin maar is uiteindelijk vooral saai (saaion zingt hij ook 100 keer...) en duurt zeker 3 minuten te lang...
Luigi zegt: Nee, tussen mij en de walvissen zal het nooit echt gaan klikken denk ik, op een paar songs na. Tis vaak wel mooi, maar heb geen geduld voor dat langdradige. Zo ook deze. Dan vind ik #3 veel mooier. (Johan 5,6, Luigi 7,1)

Escalator komt ook nog wel, maar kan me niet voorstellen dat er daarna nog een andere komt van het album...al mag Less Than Human van mij ook wel, een van mijn faves...

Paper Tigers? A Person Isn't Safe Anywhere These Days? As High as You Can Go? Waren zelfs singles volgens mij...
Maar goed 8 is ook al veel.
Weet iemand of er albums zijn met meer entry’s?
Gretz?

Ok, wist niet dat dat singles waren. Sterke nummers wel. Zou wat zijn een heel album

De eerste 2 vind ik wel top, maar die andere 3

Ja, die hebben niks in zo’n mooie lijst te zoeken.

Die zijn voor de "echte" top 2000...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.