MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi's MuMeLadder 2019 Breakdown

zoeken in:
Wij malen er niet om

luigifort schreef:
Wij malen er niet om

Haha, over Donyell hier op de site beginnen staat gelijk aan morgen een kleedje met rommel uitstallen in het centrum van Amsterdam

Laat Mo maar komen

johan de witt schreef:
Laat Mo maar komen

Da's een andere, wij hebben zo veul goeie

1440. Marianne Faithfull - The Ballad Of Lucy Jordan

Een van Outlaw104’s bubbles. Kwam vorige week nog langs. Heb dit nummer over een verveelde huisvrouw ook altijd erg mooi gevonden. De berusting waarmee ze het zingt en het verlangen ook, erg knap. Dat Steve Winwood hier meespeelde wist ik niet, zegt Johan. Erg mooi moet ik zeggen, ernstig en met emotie gebracht. Heerlijk die 80s synth-y productie! Een holy feel heeft deze song. (Johan: 8,9/Luigi: 9,1)

1439. Songs: Ohia - Farewell Transmission

The Lioness staat hier zelfs soms in de finale. Die is me wat kaal, deze is een stuk rijker aangekleed. Fijne twang wel, beetje Neil Young-vibe. Aardig nummer wel, zegt Johan. Ja, doe dan deze in de finale, maar liever ook niet Hier zit id meer in. Id Neil Young vibe en tempo, zeker in de gitaar. Neil's stem is alleen veel beter. Aardig, maar veel te lang. (Johan: 7,5/Luigi: 6,2)

1438. Tasmin Archer - Sleeping Satellite

Leuk intelligent hitje, leuk om af en toe te horen, maar heel erg veel doet het me ook weer niet, vindt Johan. Vond ik destijds helemaal geweldig. vigil vast ook Mijn broer had een verzamelaar waar ie op stond. Een zwarte van MTV dacht ik waarop ook oa One van U2 en Fingertips '92 van Roxette op stonden. Nog steeds heel erg fijn om te horen, maar niet zo übermythisch als toen. (Johan: 7,1/Luigi: 8,9)

1437. The Jimi Hendrix Experience - The Wind Cries Mary

Rock classic of classic rock van Jimi. Ik vind dit wel een de mooiste hits van hem. Je voelt de wint whisperen en hij brengt het gevoelig, zegt Johan. Ah Unlucky Jim weer...deze is wat minder freaky, een pré en zijn stem is ook wel prettig, maar als song doet t me niet heel erg veel. (Johan: 7,9/Luigi: 7,4)

1436. Blondie - Hanging On The Telephone

Nog een classic. Kwam er pas decennia later achter dat dit een cover was. Maar dat deert niet, ze hebben het volledig eigen gemaakt. Geweldige drive, geweldige cover, geweldige song, zegt Johan. Zeker urgent en een erg fijne drive, maar niet een van mijn topfaves van ze, wel gewoon goed. (Johan: 8,8/Luigi: 8,6)

Tasmin, zeker! Ik mag m nog steeds graag horen. 8,0

Blondie, die al helemaal. Een van mijn grootste fave's van de Deb en co! 9,2

Hm, van die Jason Molina dingetjes ben ik nooit echt ondersteboven geraakt.
Wat mij betreft wel een mooie van Jimi, maar de winnaar is wat mij betreft Deborah Harry en haar mannen.

vigil schreef:
Tasmin, zeker! Ik mag m nog steeds graag horen. 8,0

Blondie, die al helemaal. Een van mijn grootste fave's van de Deb en co! 9,2

En de andere 3? (Of 563, mag ook )

Casartelli (moderator)
De handen jeuken af en toe wel om het ook eens systematisch te doen... maar vraag me dat 1 januari a.s. nog eens

Tasmin was in dit blokje ook mijn favoriet (8,5), met Marianne Faithfull er kort achter (8,0).

Casartelli schreef:

Tasmin was in dit blokje ook mijn favoriet (8,5), met Marianne Faithfull er kort achter (8,0).

Wat bedoel je met ‘ook’

Rudi S schreef:
Hm, van die Jason Molina dingetjes ben ik nooit echt ondersteboven geraakt.

Jij bent een van de weinigen die dingen weet

Holy-i feel (y)

Johnny Marr schreef:
Holy-i feel (y)

Ja, maar verder geen ruk aan: 10

johan de witt schreef:
(quote)

En de andere 3? (Of 563, mag ook )

Nou die 3 dan...

Verre van Faithfull fan. Ze heeft ooit ook Joe Jackson afgezeken (dat helpt natuurlijk ook niet mee) ten tijde van Night & Day II terwijl (of omdat) hij toen net een duet met haar had opgenomen waar ze toch zelf duidelijk de onderliggende partij was. 5,5

Songs: Ohia, die hype (is het eigenlijk een hype) begrijp ik niet helemaal. Het MuMe finalenummer komt bij altijd in de onderste regionen van die betreffende finale terecht. 28, 31 en 29 de laatste drie jaar zie ik. Deze is niet veel beter eigenlijk 4,5

Jimi Hendrix Experience, Ook geen fan (ik word werkelijk verwend met dit rijtje...) al begrijp ik zijn legendarische status wel hoor. Dit is overigens verder best een aardig laidback gitaardeuntje 6,8

vigil het is een hype.

Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Wat bedoel je met ‘ook’
Damn, ik ben doorzien.

luigifort schreef:
(quote)

Jij bent een van de weinigen die dingen weet

Jij bent een van de dingen die weinig weet

1435. Prefab Sprout - When Love Breaks Down

Topsong van Paddy, in de rerelease met Thomas Dolby achter de knoppen ook hun eerste hit. Op Spotify staat Dolby zelfs als mede-uitvoerende. Dat lijkt me wat overdreven, al drukt hij zeker zijn stempel. Maar Paddy steelt de show, met sowieso een geweldige tekst. 80s-classic!
Een van de defining 80s popsongs wel, zegt Luigi ook. Prachtige mistige sfeer met die synths. Paddy in topvorm met prachtige verdrietige lyrics en de emotie in zijn stem. Heeft ook wel wat Triffids-y deze song, catch my grip johan? (Yes, WOR-y) Ah, deze is zo fucking goed en mooi gewoon. In elk ander topic een dikke 10, maar hier houden we ons in (Johan 9,8, Luigi 9,9)

1434. Michael Jackson - Dirty Diana

Zoals ik al zei vind ik Bad niet veel onderdoen voor Thriller. Maar dit vind ik dan wel weer een van de mindere van Bad. Beetje geforceerd met die gitaar en de tekst past ook niet bij Michael.
Ms toch wel een van de leukere van MJ, beter dan veel van die zijige ballads, vindt Luigi. Hier klinkt ie intens en bozig, ms wel zijn beste periode. (Johan 6,2, Luigi 7,9)

1433. Bruce Springsteen - Nebraska

Brucey die Bobby probeert te doen is toch niet echt aan mij besteed. We hadden al de highway patrolman en deze is eigenlijk net zo saai. Bobby kan dat toch beter.
Tis vast heel saai in Nebraska, zegt Luigi ook. Ik hoor een smoelschuiver a la School van Supertramp, wie was eerder? Beetje saaie opener Bruce. Gelukkig gaat ie niet over auto's en meisjes... (Johan 6,0, Luigi 7,1)

1432. Phoenix - Lisztomania

Ik weet het niet met deze band. Het is leuk, vrolijk, bouncy, maar het gaat totaal langs me heen. Leuke titel wel, jammer van het liedje.
Het is wel weer voor een (Witte) Trui de laatste dagen Grappige song wel, vrolijk, fijne drive en percussie ook wel, maar ook weer iets teveel niets aan de hand. (Johan 6,1, Luigi 7,6)

1431. Van Morrison - And It Stoned Me

Van heeft weer eens een epiphany ergens bij het water. Ik begin Van eigenlijk steeds meer te waarderen. Dit is een van zijn lekkerst flowende songs wel. Heeft ook wel erg een The Band-feel, dat vind ik ook wel een plus.
Luigi zegt: Van kan er wat Van, zeker in de top 2000 Altijd wel een intrigerende stem, maar veel songs zijn gewoon te saai en samey. Doe dan maar het titelnummer van dit album. Niet slecht, niet bijzonder deze. Laidback sfeertje is wel ok en de blazers. (Johan 9,0, Luigi 7,4)

Prefab Sprout

There's only one Paddy

luigifort schreef:
There's only one Paddy

Helemaal van 't pad(dy)je Geweldige song idd...so otherworldy en blissful...Dirty Diana vind ik wel OK...Nebraska is schuimbekkend mooi...Lisztomania aardige indiehit maar ook wel wat samey...And It Stoned Me tja, bloed-en bloedjemooi natuurlijk hé. Van

Haha, deze Prefab Sprout geen 10 jullie moeten echt weer eens naar buiten en op een terrasje zit want het gaat ernstig mis.

johan de witt schreef:

Van heeft weer eens een epiphany

Nou jullie nog over die Prefab Sprout waardering

Rudi S schreef:
Haha, deze Prefab Sprout geen 10 jullie moeten echt weer eens naar buiten en op een terrasje zit want het gaat ernstig mis.

Op een terrasje met een biertje komt ie nog beter binnen

Dem Feelz...Johnny Marr knowz these thingsza...

1430. Tom Petty And The Heartbreakers - Into The Great Wide Open

Ik denk wel mijn fave late-period Tom. Mooie productie, fijne short story-tekst, leuk meezingrefrein. Gewoon een fijn nummer, zegt Johan. Zeker weer een hele fijne Petty, bijna net zo goed als zijn vorige. Spacious feel. (Johan: 8,0/Luigi: 8,8)

1429. Marc Almond - Tears Run Rings

DE classic van Marc. Zijn Suedehead Even goed als het allerbeste van Soft Cell. Ik mag deze nog altijd graag horen, flowt zo lekker en gaat maar door. Unforgettable en heavenly. The angels sighed verzucht Johan. De eerste echt Marc solosong die ik hoorde, meteen zijn meest epische misschien wel met een political/humanistische vibe erbij. Onverwoestbaar wel. Fijne drive, urgent, Marc top bij stem. Kraker! (Johan: 9,6/Luigi: 9,6)

1428. Band Of Horses - No One's Gonna Love You

Best een mooi nummer dit, al klinken ze ook wel weer als heel veel andere bands van de laatste jaren op een of andere manier. Echt een band voor een paar mooie liedjes. Deze klinkt ook weer "mooi", maar heeft niet heel veel om het lijf verder. (Johan: 7,1/Luigi: 7,6)

1427. White Town - Your Woman

Leuke one-hit-wonder dit. Heerlijk die synths in het refrein, dit flowt ook als een malle. Een beetje Scritti Politti-feel heeft het wel. Ik schrik wel even bij de image op spotify bij deze artiest. Had er een hele ander beeld bij zegt Johan. Ja, ik vond het altijd tof als deze song langs kwam op de muziekzenders, was er echt fan van. Nu vind ik 'm gewoon leuk en goed. (Johan: 8,5/Luigi: 8,7)

1426. The Doors - Roadhouse Blues

Heb het niet zo op de bluesy kant van the Doors, maar voor deze Roadhouse maak ik graag een uitzondering. Beter dan heel LA Woman wat mij betreft. Geweldige drive, heerlijke tekst, wat een joie-de-vivre. Jimbo in topvorm! De band hobbelt lekker mee ook, zegt Johan. Ja, als alle Blues een beetje in deze richting was was ik wel Bluesfan geweest. Erg fijne van de Deuren wel. (Johan: 8,8/Luigi: 8,6)

cosmic kid (moderator)
Johnny Marr schreef:
(quote)

Helemaal van 't pad(dy)je Geweldige song idd...so otherworldy en blissful...Dirty Diana vind ik wel OK...Nebraska is schuimbekkend mooi...Lisztomania aardige indiehit maar ook wel wat samey...And It Stoned Me tja, bloed-en bloedjemooi natuurlijk hé. Van

Dat zeg ik ook altijd .

En nee, luigifort. Een song vanuit het perspectief van seriemoordenaar Charles starkweather gaat niet over auto's en meisjes (hoezo cliché?) en is om die reden alleen al niet saai. Johnny Marr en ook ArthurDZ weten dit soort dingen

They know jack shit

1425. Madrugada - Step Into This Room And Dance For Me

Deze band leren kennen via MuMe. Ze schijnen hier nogal geliefd te zijn. Ik kan er zelf heel weinig mee. De clumsy titel helpt al niet. Hij zingt ook bepaald ongeïnteresseerd. Een beetje mengeling van dEUS en Tindersticks, al halen ze het niveau van die laatste bij lange na niet. Clumsy Tindersticks wat mij betreft.
Luigi zegt: ‘The Nightly Disease is wel een fijn album van ze, duister en depro. Dit is een van de slowburnsongs daarvan, maar los werkt ie wat minder dan op het album. Nu ik m zo hoor heeft t wel iets weg van Jubilee Street van ene Nick Grot. Fijne onderhuidse sfeer.’ (Johan 5,8, Luigi 8,4)

1424. Dead Can Dance - Summoning Of The Muse

Dit is een stuk beter. DCD is wel vaak erg ernstig, en dat geldt zeker voor deze, maar mooi is het zeker. Zelfs de overdaad aan pathos wordt nooit te veel, al is het daardoor wel muziek die ik slechts met mate kan consumeren.
Echt een banger dit op het eind van een album vol bangers, aldus Luigi. Heerlijk die kerkklokken alleen al aan het begin. Echt een holy-i sfeertje zoals Johnny Marr placht te zeggen Prachtige vocalen en instrumentatie.
(Johan 8,5, Luigi 9,7)

1423. Coldplay - Don't Panic

Een van hun allermooiste. Zo puur, onbezorgd, ja pristine, klonken ze nooit meer. Heerlijke flow in dit nummer, en lekker kort en to the point.
Een van de mooiste songs van het album, vond Luigi meteen al bij eerste beluistering van het album. Het heeft iets magisch otherwordly icm met janglebliss. Eerste song van het eerste album, zo puur klonken ze ms nooit meer. Amen. (Johan 8,8, Luigi 9,3)

1422. Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West

Al de derde of vierde die we van hem zien. Zoals gezegd hoeft filmmuziek van mij niet zo nodig in de lijst. Al is het wel gewoon een zeer aangenaam stukje muziek.
Luigi zegt: Ennio staat er wat veel in, in de lijst. Fijn deuntje weer, ik waan me zo op Piazza Navona met een drankje, chill en laidback. Dit is gewoon klassieke muziek, mooi wel, prachtige vrouwenstem. (Johan 7,8, Luigi 8,7)

1421. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son

Fijn vlot, to the point-liedje weer. Goeie hit, een van hun besten, werkt ook altijd goed in series of films.
Leerde Luigi kennen via de versie van U2 die hij best goed vond. Maar het rauwe van CCR is beter, geeft meer die political feel van oorlog, zoals Paint It Black ook wel heeft. Fijne song. (Johan 8,2, Luigi 8,8)

Jack weet dingen zoals:
Tommy en vooral Marc Amandel zijn hier de helden en Marc heeft toen hij solo ging toch zeker in de jaren '80 een aantal fraaie albums gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.