MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
ranja schreef:
Ik ga er van uit dat Daydream Nation de hoogste Sonic Youth blijft.
Voor wie het interessant vind de verschillen in stemmen

(afbeelding)
4 mensen met alle 6 albums in hun lijst.

Dan heb ik nog 4 andere albums waarvan ik natuurlijk niet weet of ik de enige ben of anderen die ook hebben. Mijn SY nummer 3 Confusion is Sex, dacht echt dat die top 100 stond bij mij maar blijkbaar toch slechts 106, dan het debuut op 167, Washing Machine op 272 en Thousand Leaves op 474.

Leuk om te zien. Je zou verwachten dat de mensen die alleen Evol of Sister hebben ook de bekendere platen (Daydream Nation, Goo) wel kennen en dus lager inschatten. Maar misschien vergis ik me.

Ik had zelf geloof ik alleen deze 6 in mijn lijstje, zijn ook ruimschoots mijn meest gedraaide platen van ze.

Je zou hetzelfde kunnen doen met Nick Cave. No More Shall We Apart is een de paar albums van hem die ik nog niet ken, scoort hier erg hoog.

Innervisions heb ik dit jaar voor het eerst beluisterd. Geweldig album, dat ik een volgend lijstje vast wel zal meenemen.

Verder opvallend dat ik Strange Days niet in mijn top 500 heb. Een jaar of 12 terug had ik enorme Doors-fase en heb ik alle albums veel gedraaid. Toen had deze zeker in mijn lijst gestaan. Maar nu alweer jaren niet gedraaid... ik denk dat ik alleen het debuut en L.A. Woman nog in mijn top 500 heb.

Sister is de enige SY die ik met regelmaat in zijn geheel draai, de overige platen vind ik ook tof, maar de klik is nooit volledige gekomen (er staan er een handvol op 3,5*). Als ik echter losse nummers van die platen hoor, krijg ik wel altijd het gevoel dat ik die platen te weinig liefde geef.

Een kwestie van tijd, wellicht. Ik sluit niet uit dat de kwartjes bij Goo of DN nog eens volledig vallen.

Brunniepoo schreef:
Met A Love Supreme hebben we waarschijnlijk het één-na-laatste jazzalbum voorbij zien komen? Of zijn er behalve Kind of Blue nog meer kandidaten voor een positie in de subtop?

Nee dat was het wel voor de jazz denk ik. Ik heb zelf nog wel iets van Sun Ra, Ornette Coleman en Wayne Shorter redelijk hoog staan, maar het zou me erg verbazen als die nog langskomen (en hoger staan dan A Love Supreme)

Mijn hoogste nog niet genoemde is Moanin’. Verwacht hem niet meer.

It's My Life boven Laughing Stock. Had ik niet verwacht.

chevy93 schreef:
It's My Life boven Laughing Stock. Had ik niet verwacht.

Idem. Raar...

Grootste gemene deler waarschijnlijk. Muziek op
Laughing Stock spreekt een kleiner publiek zeer aan. It's my Life past in de kast van elke popliefhebber.

Marbles dit jaar boven Brave dus.

En zo is Stevie Wonder ineens uitgespeeld.

Opvallende daling van U2, en dat terwijl die andere albums volgens mij juist erg goed scoorden.

The National zou wel eens heel hoog kunnen gaan scoren. Easy to Find (niet bepaald hun beste) met stip binnen en zowel SWB als Alligator flink gestegen.

Zack
The Unforgettable Fire vast door aantal users vergeten .....

The National heeft hier een fanclub zitten uiteraard

Overigens hoort eigenlijk Stevie Wonder ook in de Top 100 , hoewel ik zelf weinig tot niets met zijn muziek heb.

Zack schreef:
The Unforgettable Fire vast door aantal users vergeten .....

The National heeft hier een fanclub zitten uiteraard

U2 niet dan?

Zack
Nee , meer haters omdat U2 zo goed en groot was.

Ah, daarom hebben die albums zo'n hoog gemiddelde..

Zack schreef:
Nee , meer haters omdat U2 zo goed en groot was.

Ahja, twee albums met een 3,30 en 3,37 gemiddeld in een top 1000 komt door haters

Zack
Nee, dat komt door de enorme hoeveelheid kenners/liefhebbers die niet echt ‘actief’ zijn op de site.

Bij actievelingen/alto’s hier op de site is het eerder 50/50 denk ik als ik naar onbegrijpelijke K.O. Uitslagen zie....

Zack
aerobag schreef:
(quote)

Ahja, twee albums met een 3,30 en 3,37 gemiddeld in een top 1000 komt door haters
Nee , dat zijn mindere albums

Zack schreef:
(quote)
Nee , dat zijn mindere albums

Nou meneer de kenner, dus dan zou je mogen stellen dat ze een toplijst als deze halen omdat de fans van de band erop stemmen toch? Niets met haters of een inactieve groep te maken. Kijk maar even bij het Greatest Hits topic momenteel, U2 is aan de beurt en in tijden niet zoveel users die een lijstje aanvoeren.

aerobag schreef:
Kijk maar even bij het Greatest Hits topic momenteel, U2 is aan de beurt en in tijden niet zoveel users die een lijstje aanvoeren.
Die komen alleen maar voor de eliminatieronde.

aerobag schreef:
(quote)

Nou meneer de kenner, dus dan zou je mogen stellen dat ze een toplijst als deze halen omdat de fans van de band erop stemmen toch? Niets met haters of een inactieve groep te maken. Kijk maar even bij het Greatest Hits topic momenteel, U2 is aan de beurt en in tijden niet zoveel users die een lijstje aanvoeren.

Onderschat de invloed van de spelleider laxus11 niet hè

Ja ik heb nogal een grote invloed op Mume

Casartelli (moderator)
laxus11 schreef:
Ja ik heb nogal een grote invloed op Mume
En anders Mume wel op jou!

Wat een fijne drop deze vijf

aerobag schreef:
(quote)

Nee dat was het wel voor de jazz denk ik. Ik heb zelf nog wel iets van Sun Ra, Ornette Coleman en Wayne Shorter redelijk hoog staan, maar het zou me erg verbazen als die nog langskomen (en hoger staan dan A Love Supreme)

Dit kan wel eens de verrassing van de eeuw worden, als Sun Ra boven Love Supreme eindigd.

Ah, Melody!

ranja schreef:
Ik ga er van uit dat Daydream Nation de hoogste Sonic Youth blijft.
Voor wie het interessant vind de verschillen in stemmen

(afbeelding)
4 mensen met alle 6 albums in hun lijst.

Dan heb ik nog 4 andere albums waarvan ik natuurlijk niet weet of ik de enige ben of anderen die ook hebben. Mijn SY nummer 3 Confusion is Sex, dacht echt dat die top 100 stond bij mij maar blijkbaar toch slechts 106, dan het debuut op 167, Washing Machine op 272 en Thousand Leaves op 474.

Daydream Nation zal inderdaad wel de hoogste zijn, spijtige daling wel.

A Thousand Leaves was een van mijn laatste afvallers, net als hun debuut. Confusion is Sex zou bij mij ergens rond plek 700 eindigen denk ik. Washing Machine (168) had ik als lid van de fanclub wel in mijn lijst, net als Sonic Nurse (170), Murray Street (175) en Rather Ripped (227).

Het is wel duidelijk dat we de top 100 naderen. Hoge stemgemiddeldes bij de laatste update.

nog steeds niet meer stemmen dan die 17 van Out of Time
En dan Marillion ineens met maar 8 stemmen er tussen

arcade monkeys schreef:

A Thousand Leaves was een van mijn laatste afvallers, net als hun debuut. Confusion is Sex zou bij mij ergens rond plek 700 eindigen denk ik. Washing Machine (168) had ik als lid van de fanclub wel in mijn lijst, net als Sonic Nurse (170), Murray Street (175) en Rather Ripped (227).

Die laatste 3 heb ik vooral gekocht omdat het zo hoort maar na 1 of 2x draaien in de kast gezet en daar staan ze nog. Bepaald niet mijn favorieten, Rather Ripped zelfs duidelijk mijn nummer laatst qua SY albums. The Eternal vind ik dan nog wel veel beter.
Laatst ook Confusion is Sex weer eens gedraaid en zeer terecht mijn nummer 3, waarschijnlijk volgende keer weer gewoon in m'n top 100.

Als dat zo doorgaat met die stijgingen van de albums van Marillion kan het toch niet anders dan dat Misplaced Childhood deze competitie gaat winnen

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.