MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
The Name of This Band vind ik ook geweldig. Kunnen gewoon co-existen.
Stop Making Sense is voor mij net een tikkeltje beter door een fijnere setlist.

ArthurDZ heeft Atrocity Exhibition niet opgenomen in z'n lijst. aerobag, zaaf, 123poetertjes, nico1616, jordidj1, Koenr en madmadder zeg er maar niks van. Hoe zit dat, bro?

Nedbed zeg er ook maar niks van. Niet dat dat nog kan ofzo. Savage bruh, smh.

Johnny Marr schreef:
ArthurDZ heeft Atrocity Exhibition niet opgenomen in z'n lijst. aerobag, zaaf, 123poetertjes, nico1616, jordidj1, Koenr en madmadder zeg er maar niks van. Hoe zit dat, bro?

Ja hij verliest wel machtig veel streetcred zo. Ik begin te vermoeden dat hij die wu-tang tattoo op zijn gezicht alleen voor de show draagt

ranja schreef:
Maar vinden jullie die dan (dus) ook beter dan The Name of This Band?
Ik vind Stop Making Sense gewoon een fijnere trackkeuze hebben.

Volgens mij is het een film omdat die ook in bioscopen heeft gedraaid? Weet ik niet zeker, in 1985 vond ik Slippery People toen die in de top 40 stond nog helemaal niks.
Sterker nog: Stop Making Sense | LAB111

ranja schreef:
Bij Stop Making Sense vraag ik me altijd af hoeveel mensen op de film stemmen en hoeveel op de lp/cd.
Persoonlijk vind ik The Name of This Band nog beter als live-album, maar ja daar is geen film bij...

Die vind ik ook veel beter. Livebeelden uit Rome zijn ook waanzinnig. Daar komt Stop Making Sense niet bij in de buurt.

Johnny Marr schreef:

Ok. Op welke plek heb jij Madvillainy ook alweer gezet?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Zolang iedereen straks gewoon GKMC in z’n lijst heeft praten we nergens meer over

ArthurDZ schreef:
(quote)

In m'n top 10.

jordidj1 schreef:
(quote)

Zolang iedereen straks gewoon GKMC in z’n lijst heeft praten we nergens meer over

Hopelijk is Johnny Marr die ook niet vergeten

ArthurDZ schreef:
(quote)

Hopelijk is Johnny Marr die ook niet vergeten

In m'n top 10.

Johnny Marr schreef:
(quote)

In m'n top 10.

Goed zo!

Zack
Hip-Hop komt er beter van af hier dan Metal. Ik denk dat dat komt dat de meeste Metal lui in hun Metal hokje vast zitten. De geijkte Metal albums worden wel genoemd meestal , maar vaak (?) door users die ook/vooral ergens anders van houden.(of de alles-eters)

herman schreef:
(quote)

Die vind ik ook veel beter. Livebeelden uit Rome zijn ook waanzinnig. Daar komt Stop Making Sense niet bij in de buurt.

Vanavond 1 van beide maar eens weer opzetten, dvd dan dus.

Zack schreef:
Hip-Hop komt er beter van af hier dan Metal. Ik denk dat dat komt dat de meeste Metal lui in hun Metal hokje vast zitten. De geijkte Metal albums worden wel genoemd meestal , maar vaak (?) door users die ook/vooral ergens anders van houden.(of de alles-eters)

Is het ook niet omgekeerd? Hiphop is dankzij Kendrick en Kanye mainstream geworden, terwijl metal toch een niche blijft. Ik zet nooit een metal album op, zelfs al krijgt het positieve kritieken, terwijl ik nu en dan nieuwsgierig ben naar hiphop album.

Een vijftal voor de typische MuMe'er, ietwat alternatief.

5 toppers die makkelijk in mijn volgende lijst hadden kunnen staan

Zack
Beach House errug hoog , London Calling errug laag .

Het is ook de lijst van de Mume-ers blijkbaar zoals Chevy al aan geeft en die is erg klein vergeleken bij andere lijsten. De charme is wel dat hier albums hoog staan die je in lijsten op de radio (dus 1000+ of zo) deelnemers niet tegenkomt omdat ze het dan afleggen door het aantal deelnemers.

Low

5 typische MuMe-sad/angrywhiteboy-approved albums in deze update.

Geweldig rijtje gisteren met o.a. Aphex Twin, Tori Amos en de beste van The Smiths.

Vandaag iets minder, maar die van Low en The Clash zijn wel weer voltreffers.

Ik ga er van uit dat Daydream Nation de hoogste Sonic Youth blijft.
Voor wie het interessant vind de verschillen in stemmen

http://members.ziggo.nl/arjan69/mume/SY.JPG
4 mensen met alle 6 albums in hun lijst.

Dan heb ik nog 4 andere albums waarvan ik natuurlijk niet weet of ik de enige ben of anderen die ook hebben. Mijn SY nummer 3 Confusion is Sex, dacht echt dat die top 100 stond bij mij maar blijkbaar toch slechts 106, dan het debuut op 167, Washing Machine op 272 en Thousand Leaves op 474.

Leuk Sonic Youth lijstje
Zo weet ik meteen dat EVOL mijn volgende SY favoriet kan worden

Oei dat ik Selected Ambient Works van Aphex niet in mijn lijst heb gezet, die is mij dan toch even ontglipt. Hoort er wel in. Ik heb wel nog een andere er in staan, maar geen idee of die nog langs komt eigenlijk.

Innervisions

Mooie stijging.

Night nog wel een tikje te vroeg natuurlijk, zeker omdat ie de vorige keer wat hoger stond

Inmiddels 120 van de 400 albums op m'n lijst al voorbij zien komen, benieuwd hoeveel er bij de laatste 145 nog langskomen. Verwacht er nog wel 5 uit m'n top 10, eigenlijk...

Typisch vijftal met 'voor ieder wat wils'.

A Love Supreme zou vandaag de dag nog veel hoger in mijn lijst komen. Onlangs is het kwartje helemaal gevallen.

Zack
chevy93 schreef:
Typisch vijftal met 'voor ieder wat wils'.
Ja, 1 nml. .....Strange Days

Out of Time voorlopig koploper wat betreft aantal lijstjes met 17 volgens mij

Johnny Marr schreef:
Innervisions

Mooie stijging.

Zeker maar volgende keer een Top 100 notering zou nog net ietsjes terechter zijn

Met A Love Supreme hebben we waarschijnlijk het één-na-laatste jazzalbum voorbij zien komen? Of zijn er behalve Kind of Blue nog meer kandidaten voor een positie in de subtop?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.