Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:08 uur
The Name of This Band vind ik ook geweldig. Kunnen gewoon co-existen.
Stop Making Sense is voor mij net een tikkeltje beter door een fijnere setlist.
Stop Making Sense is voor mij net een tikkeltje beter door een fijnere setlist.
3
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:10 uur
4
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:25 uur
Johnny Marr schreef:
ArthurDZ heeft Atrocity Exhibition niet opgenomen in z'n lijst. aerobag, zaaf, 123poetertjes, nico1616, jordidj1, Koenr en madmadder zeg er maar niks van. Hoe zit dat, bro?
Nedbed zeg er ook maar niks van. Niet dat dat nog kan ofzo. Savage bruh, smh.
ArthurDZ heeft Atrocity Exhibition niet opgenomen in z'n lijst. aerobag, zaaf, 123poetertjes, nico1616, jordidj1, Koenr en madmadder zeg er maar niks van. Hoe zit dat, bro?
Ja hij verliest wel machtig veel streetcred zo. Ik begin te vermoeden dat hij die wu-tang tattoo op zijn gezicht alleen voor de show draagt
0
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:41 uur
ranja schreef:
Maar vinden jullie die dan (dus) ook beter dan The Name of This Band?
Ik vind Stop Making Sense gewoon een fijnere trackkeuze hebben.Maar vinden jullie die dan (dus) ook beter dan The Name of This Band?
Volgens mij is het een film omdat die ook in bioscopen heeft gedraaid? Weet ik niet zeker, in 1985 vond ik Slippery People toen die in de top 40 stond nog helemaal niks.
Sterker nog: Stop Making Sense | LAB111
1
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:49 uur
ranja schreef:
Bij Stop Making Sense vraag ik me altijd af hoeveel mensen op de film stemmen en hoeveel op de lp/cd.
Persoonlijk vind ik The Name of This Band nog beter als live-album, maar ja daar is geen film bij...
Bij Stop Making Sense vraag ik me altijd af hoeveel mensen op de film stemmen en hoeveel op de lp/cd.
Persoonlijk vind ik The Name of This Band nog beter als live-album, maar ja daar is geen film bij...
Die vind ik ook veel beter. Livebeelden uit Rome zijn ook waanzinnig. Daar komt Stop Making Sense niet bij in de buurt.
4
geplaatst: 9 oktober 2020, 14:56 uur
Johnny Marr schreef:
Ok. Op welke plek heb jij Madvillainy ook alweer gezet?
0
geplaatst: 9 oktober 2020, 15:01 uur
Zolang iedereen straks gewoon GKMC in z’n lijst heeft praten we nergens meer over
0
geplaatst: 9 oktober 2020, 15:11 uur
jordidj1 schreef:
Zolang iedereen straks gewoon GKMC in z’n lijst heeft praten we nergens meer over
(quote)
Hopelijk is Johnny Marr die ook niet vergeten

0
Zack
geplaatst: 9 oktober 2020, 16:38 uur
Hip-Hop komt er beter van af hier dan Metal. Ik denk dat dat komt dat de meeste Metal lui
in hun Metal hokje vast zitten. De geijkte Metal albums worden wel genoemd meestal , maar vaak (?) door users die ook/vooral ergens anders van houden.(of de alles-eters)
in hun Metal hokje vast zitten. De geijkte Metal albums worden wel genoemd meestal , maar vaak (?) door users die ook/vooral ergens anders van houden.(of de alles-eters)
0
geplaatst: 9 oktober 2020, 16:41 uur
herman schreef:
Die vind ik ook veel beter. Livebeelden uit Rome zijn ook waanzinnig. Daar komt Stop Making Sense niet bij in de buurt.
(quote)
Vanavond 1 van beide maar eens weer opzetten, dvd dan dus.
0
geplaatst: 9 oktober 2020, 19:50 uur
Zack schreef:
Hip-Hop komt er beter van af hier dan Metal. Ik denk dat dat komt dat de meeste Metal lui
in hun Metal hokje vast zitten. De geijkte Metal albums worden wel genoemd meestal , maar vaak (?) door users die ook/vooral ergens anders van houden.(of de alles-eters) Is het ook niet omgekeerd? Hiphop is dankzij Kendrick en Kanye mainstream geworden, terwijl metal toch een niche blijft. Ik zet nooit een metal album op, zelfs al krijgt het positieve kritieken, terwijl ik nu en dan nieuwsgierig ben naar hiphop album.
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 11:22 uur
5 toppers die makkelijk in mijn volgende lijst hadden kunnen staan
0
Zack
geplaatst: 10 oktober 2020, 12:42 uur
Beach House errug hoog , London Calling errug laag . 
Het is ook de lijst van de Mume-ers blijkbaar zoals Chevy al aan geeft en die is erg klein vergeleken bij andere lijsten. De charme is wel dat hier albums hoog staan die je in lijsten op de radio (dus 1000+ of zo) deelnemers niet tegenkomt omdat ze het dan afleggen door het aantal deelnemers.

Het is ook de lijst van de Mume-ers blijkbaar zoals Chevy al aan geeft en die is erg klein vergeleken bij andere lijsten. De charme is wel dat hier albums hoog staan die je in lijsten op de radio (dus 1000+ of zo) deelnemers niet tegenkomt omdat ze het dan afleggen door het aantal deelnemers.
3
geplaatst: 10 oktober 2020, 12:45 uur
Low 
5 typische MuMe-sad/angrywhiteboy-approved albums in deze update.

5 typische MuMe-sad/angrywhiteboy-approved albums in deze update.
0
geplaatst: 10 oktober 2020, 13:31 uur
Geweldig rijtje gisteren met o.a. Aphex Twin, Tori Amos en de beste van The Smiths.
Vandaag iets minder, maar die van Low en The Clash zijn wel weer voltreffers.
Vandaag iets minder, maar die van Low en The Clash zijn wel weer voltreffers.
3
geplaatst: 10 oktober 2020, 14:19 uur
Ik ga er van uit dat Daydream Nation de hoogste Sonic Youth blijft.
Voor wie het interessant vind de verschillen in stemmen
http://members.ziggo.nl/arjan69/mume/SY.JPG
4 mensen met alle 6 albums in hun lijst.
Dan heb ik nog 4 andere albums waarvan ik natuurlijk niet weet of ik de enige ben of anderen die ook hebben. Mijn SY nummer 3 Confusion is Sex, dacht echt dat die top 100 stond bij mij maar blijkbaar toch slechts 106, dan het debuut op 167, Washing Machine op 272 en Thousand Leaves op 474.
Voor wie het interessant vind de verschillen in stemmen

http://members.ziggo.nl/arjan69/mume/SY.JPG
4 mensen met alle 6 albums in hun lijst.
Dan heb ik nog 4 andere albums waarvan ik natuurlijk niet weet of ik de enige ben of anderen die ook hebben. Mijn SY nummer 3 Confusion is Sex, dacht echt dat die top 100 stond bij mij maar blijkbaar toch slechts 106, dan het debuut op 167, Washing Machine op 272 en Thousand Leaves op 474.
2
geplaatst: 10 oktober 2020, 22:28 uur
Leuk Sonic Youth lijstje 
Zo weet ik meteen dat EVOL mijn volgende SY favoriet kan worden

Zo weet ik meteen dat EVOL mijn volgende SY favoriet kan worden

0
geplaatst: 11 oktober 2020, 00:05 uur
Oei dat ik Selected Ambient Works van Aphex niet in mijn lijst heb gezet, die is mij dan toch even ontglipt. Hoort er wel in. Ik heb wel nog een andere er in staan, maar geen idee of die nog langs komt eigenlijk.
0
geplaatst: 11 oktober 2020, 18:05 uur
Night nog wel een tikje te vroeg natuurlijk, zeker omdat ie de vorige keer wat hoger stond 
Inmiddels 120 van de 400 albums op m'n lijst al voorbij zien komen, benieuwd hoeveel er bij de laatste 145 nog langskomen. Verwacht er nog wel 5 uit m'n top 10, eigenlijk...

Inmiddels 120 van de 400 albums op m'n lijst al voorbij zien komen, benieuwd hoeveel er bij de laatste 145 nog langskomen. Verwacht er nog wel 5 uit m'n top 10, eigenlijk...
1
geplaatst: 11 oktober 2020, 18:28 uur
A Love Supreme zou vandaag de dag nog veel hoger in mijn lijst komen. Onlangs is het kwartje helemaal gevallen.
0
Zack
geplaatst: 11 oktober 2020, 18:33 uur
chevy93 schreef:
Typisch vijftal met 'voor ieder wat wils'.
Ja, 1 nml. .....Strange Days Typisch vijftal met 'voor ieder wat wils'.

0
geplaatst: 11 oktober 2020, 18:52 uur
Out of Time voorlopig koploper wat betreft aantal lijstjes met 17 volgens mij 

1
geplaatst: 11 oktober 2020, 19:01 uur
Zeker maar volgende keer een Top 100 notering zou nog net ietsjes terechter zijn

0
geplaatst: 12 oktober 2020, 09:50 uur
Met A Love Supreme hebben we waarschijnlijk het één-na-laatste jazzalbum voorbij zien komen? Of zijn er behalve Kind of Blue nog meer kandidaten voor een positie in de subtop?
* denotes required fields.