Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:29 uur
starbright boy schreef:
Hymn is de beste Ultravox, maar geen hit in NL, dus kansloos voor de lijst.
Hymn is de beste Ultravox, maar geen hit in NL, dus kansloos voor de lijst.
Hymn is inderdaad prachtig, maar ik ga toch voor Vienna: voor mij absoluut top 10 qua jaren 80 nummers.
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:32 uur
Die hele Palingpop kan me gestolen worden en die Cats zijn misschien wel het allerergst...
ELO is een stuk beter!
ELO is een stuk beter!
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2025, 10:32 uur
Ik vind Vienna en Hymn beide top 10 qua jaren 80 nummers van Ultravox.
1
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2025, 10:33 uur
Joren999 schreef:
Die hele Palingpop kan me gestolen worden en die Cats zijn misschien wel het allerergst...
ELO is een stuk beter!
ELO is een stuk beter!
https://i.vgy.me/DF72FE.png
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2025, 10:36 uur
Lea was ooit de hoogste nieuwe ooit in de Top 100 Aller Tijden. Terecht want mooi.
1
Thanks, jij/jullie ook allemaal fijne daagjes
Zolang je maar niet vergeet om ook het mooiste WK te blijven volgen Juul
0
starbright boy schreef:
Lea van The Cats vind ik oprecht geweldig
Lea van The Cats vind ik oprecht geweldig
Mooi, emotioneel achtergrondverhaal ook bij dit nummer
3
geplaatst: 25 december 2025, 10:41 uur
Volgend jaar Pyramids ook in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ #durftedromen!1
Teunnis alert!!
https://media2.giphy.com/media/e3j3VwpLyrJHW/giphy.gif
Teunnis alert!!
https://media2.giphy.com/media/e3j3VwpLyrJHW/giphy.gif
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:42 uur
2
geplaatst: 25 december 2025, 10:43 uur
Het is een welkome aanvulling dat Frank Ocean nu in de lijst staat. Nu idd Pyramids nog.
Nu ook een van de fijnere van de Stones.
Nu ook een van de fijnere van de Stones.
1
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2025, 10:44 uur
Al zeker 30 jaar, is een beetje een wie speelde piano op Uncertain Smile smile verhaal.
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:49 uur
starbright boy schreef:
De top 2000 is een feestje van radio 2. En de nummers passen in het Radio-2 format (griezelig woord). Zo simpel is het.
Vind het altijd wel gezellig. Met name in de lagere regionen hoor je nog wel eens iets geinigs. Het begint ook wel een beetje bij die periode te horen. Ik ga binnenkort eens voor het stemmen zitten. Ik weet nog dat ik vorig jaar There is a light that never goes out van The Smiths had toegevoegd. (Dat toevoegen is gewoon extra. Als een plaat op die manier veel stemmen krijgt haalt hij zonder voorselectie de top 2000. Vorig jaar stond Clocks redelijk hoog met toevoegstemmen.)
De top 2000 is een feestje van radio 2. En de nummers passen in het Radio-2 format (griezelig woord). Zo simpel is het.
Vind het altijd wel gezellig. Met name in de lagere regionen hoor je nog wel eens iets geinigs. Het begint ook wel een beetje bij die periode te horen. Ik ga binnenkort eens voor het stemmen zitten. Ik weet nog dat ik vorig jaar There is a light that never goes out van The Smiths had toegevoegd. (Dat toevoegen is gewoon extra. Als een plaat op die manier veel stemmen krijgt haalt hij zonder voorselectie de top 2000. Vorig jaar stond Clocks redelijk hoog met toevoegstemmen.)
Ging even grasduinen in de vroegste dagen van dit topic, en kwam toen deze wijsheid tegen van starbright boy die na 21 jaar nog even actueel is
Ik geniet denk ik ook het meest van de lagere regionen. Vanaf 30 december wordt de lijst in zekere zin saaier
1
geplaatst: 25 december 2025, 10:51 uur
harm1985 alert!!
TaYTaY instant classic!!
https://image.demorgen.be/209785253/feature-crop/1200/675/taylor-swift-heeft-red-opnieuw-uitgebracht
TaYTaY instant classic!!
https://image.demorgen.be/209785253/feature-crop/1200/675/taylor-swift-heeft-red-opnieuw-uitgebracht
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2025, 10:51 uur
Gretz schreef:
Ging even grasduinen in de vroegste dagen van dit topic, en kwam toen deze wijsheid tegen van starbright boy die na 21 jaar nog even actueel is
Ik geniet denk ik ook het meest van de lagere regionen. Vanaf 30 december wordt de lijst in zekere zin saaier
(quote)
Daarom op 30 december de Vale Trui draaien als alternatief.

2
geplaatst: 25 december 2025, 10:53 uur
Onweerwolf schreef:
Al zeker 30 jaar, is een beetje een wie speelde piano op Uncertain Smile smile verhaal.
(quote)
Dat is Dr Alban of Susanna Hoffs toch? Daar hoor ik altijd van die verhalen over.
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:54 uur
ABDrums schreef:
Is dit niet de versie van Marco?
Rood > Red.Is dit niet de versie van Marco?
0
geplaatst: 25 december 2025, 10:55 uur
Doe ik wel weer in het nieuwe jaar, wanneer ik de AlphaZoomerLadder voor geopend verklaar
4
geplaatst: 25 december 2025, 11:02 uur
Mooie re-entry met Torn. Dat ze maar voor altijd mag blijven.
1
geplaatst: 25 december 2025, 11:02 uur
Even terug moeten kijken, omdat ik mijn toilettas aan het inpakken was. Heb hem sowieso al 58x beluisterd dit jaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.