Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2021, 19:21 uur
Een van de weinige covers die ik beter vind dan het origineel 

0
geplaatst: 31 december 2021, 19:25 uur
Ik vind ze allebei erg goed. Mijn liefde voor het origineel is gestegen door het gebruik ervan in een van de beste episodes van Rick and Morty.
0
geplaatst: 31 december 2021, 19:29 uur
Arrie schreef:
Met Queen heb ik niet veel maar Innuendo is best tof.
Maak daar gerust heel tof van. The Show Must Go On is nóg beter zelfs
0
geplaatst: 31 december 2021, 19:31 uur
Arrie schreef:
Het album of de track?
0
geplaatst: 31 december 2021, 19:38 uur
Arrie schreef:
Let It Be is wel echt een van de sufste Beatles nummers.
Let It Be is wel echt een van de sufste Beatles nummers.
Daar staat dan weer Get Back, I Got a Feeling, Dig a Pony, One After 909 en Two of Us tegenover. En dan haalde Don't Let Me Down het album niet eens.
1
geplaatst: 31 december 2021, 19:43 uur
harm1985 schreef:
Daar staat dan weer Get Back, I Got a Feeling, Dig a Pony, One After 909 en Two of Us tegenover. En dan haalde Don't Let Me Down het album niet eens.
(quote)
Nah, doe mij maar Revolver.
1
geplaatst: 31 december 2021, 20:18 uur
Lijkt wel alsof elk uur minimaal één draak tussen zit. Dit keer Racoon. Emmely maakt een hoop goed.
1
geplaatst: 31 december 2021, 20:44 uur
Waarom altijd (of alleen maar) deel 1 tot 5 en niet 6 tot 9?
3
geplaatst: 31 december 2021, 20:54 uur
kaj_666 schreef:
Het beste kun je gewoon naar een lijst luisteren die je zelf hebt samengesteld, dan is ie tenminste samengesteld op basis van kritieken waar je het mee eens bent
Edit: nee maar serieus, ik kan het vaak genoeg oneens zijn met de volgorde van dit soort muzieklijsten, maar ik zie niet waarom ik een lijst op basis van kritieken van muziekjournalisten etc per se hoger zou moeten achten dan een lijst op basis van honderdduizenden stemmen. Dat zijn toch ook kritieken - zij het niet van professionals.. Ik merk dat ik me doorgaans net zo vaak erger aan de mening van recensenten als aan de stemmen van 'het volk' in bijvoorbeeld deze Top2000. Waarmee ik niet het monnikenwerk van de door jou aangehaalde site wil bagatelliseren, maar ik ben het er niet automatisch mee eens dat die lijst dus waardevoller is dan bijvoorbeeld een Top2000.
(quote)
Het beste kun je gewoon naar een lijst luisteren die je zelf hebt samengesteld, dan is ie tenminste samengesteld op basis van kritieken waar je het mee eens bent
Edit: nee maar serieus, ik kan het vaak genoeg oneens zijn met de volgorde van dit soort muzieklijsten, maar ik zie niet waarom ik een lijst op basis van kritieken van muziekjournalisten etc per se hoger zou moeten achten dan een lijst op basis van honderdduizenden stemmen. Dat zijn toch ook kritieken - zij het niet van professionals.. Ik merk dat ik me doorgaans net zo vaak erger aan de mening van recensenten als aan de stemmen van 'het volk' in bijvoorbeeld deze Top2000. Waarmee ik niet het monnikenwerk van de door jou aangehaalde site wil bagatelliseren, maar ik ben het er niet automatisch mee eens dat die lijst dus waardevoller is dan bijvoorbeeld een Top2000.
Ik ben het er wel mee eens. Muziekjournalisten zijn dag en nacht met muziek bezig, en hebben een referentiekader.... de meeste mensen die een lijst inleveren voor deze radio 2 Top 2000 die hebben dat niet. Sterker nog; een groot deel van de muziek die het gros van deze Top 2000 stemmers meekregen de afgelopen decennia, kregen ze mee via de radio (Radio 2??). De Radio 2 Top 2000 is daarom precies dát: een lijst met de 2000 populairste liedjes die de afgelopen decennia op de radio the horen waren, gekozen uit een voorgeselecteerd lijst van zo'n 10000 populaire liedjes die de afgelopen decennia op de radio te horen waren, een uitzondering daargelaten.
Mensen die van muziek buiten de mainstream (=radio) houden, of het nu 50s Rock 'n Roll betreft of jazz, rap, hip-hop, klassieke muziek, andere georchestreerde muziek, soundtracks, blues, soul, electronische muziek etc die kijken (terecht wat mij betreft) op deze lijst neer.
Daar komt nog eens bovenop dat de NPO niets eens bekend wil maken hoe die lijst tot stand komt.... hoeveel stemmen heeft een nummer nodig om in die lijst te komen bijvoorbeeld? En worden er bepaalde nummers (via de 'vrije keuze'- optie) geweigerd wellicht? Wordt er gesjoemeld? Ikzelf ben van een generatie die opgegroeid is met electronische muziek.... stemmen die mensen niet mee voor deze lijst? Of weten ze gewoon niet meer welke artiesten en titels er achter deze knallers van toen zaten, en gaan ze dan maar snel voor een bekende(re) track/song uit de keuzelijsten? Ik snap bijvoorbeeld niet hoe een techno anthem als 'The First Rebirth' (Jones & Stephenson) nog nooit die lijst gehaald heeft. Maar ik vind ook geen Chet Baker terug in de lijst (Jazz), of Tim Buckley (sing- and songwriter) of Isaac Hayes (Soul) en iedere keer komt enkel dat ene Ennio Morricone stuk ('West') terug in de lijst en geen enkel ander stuk van de maestro, terwijl ie toch flink heeft rondgetoerd door Europa in zijn laatste jaren.. En Bach doet niet mee? Dat was toch de popmuziek van toen?
1
geplaatst: 31 december 2021, 21:25 uur
Ik wil hierbij wel de kanttekening plaatsen dat ik de muziekjournalistiek in Nederland nou niet echt van een hoog niveau vindt, zeker wanneer je kijkt naar pakweg de literaire of kunstkritiek in dit taalgebied. Diepgang en analytisch vermogen zijn vaak ver te zoeken. Ik weet niet per se of ik een lijst wil horen die door Nederlandse muziekjournalisten is samengesteld.
2
geplaatst: 31 december 2021, 21:51 uur
Wat een drama. Miss Montreal en Disturbed achter elkaar. En dat na Comfortably Numb en Purple Rain. Wat een mood killer.
4
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 december 2021, 22:21 uur
Noem een sentimentele gek maar The River kwam wel even bij me binnen zoals het jaren niet gedaan heeft. Zal wel de melancholie van oudejaarsavond zijn. ❤❤❤
1
geplaatst: 31 december 2021, 22:48 uur
Zal ik mijn anekdote over mijn ex weer eens ophalen bij Fix You?
Radio 2 Top 2000 #2 - MusicMeter.nl
Radio 2 Top 2000 #2 - MusicMeter.nl
1
geplaatst: 31 december 2021, 23:05 uur
Fix you blijft voor mij altijd speciaal. Bij toeval zag ik Coldplay in Earl's court in Londen, Samen met m'n toen nog vriendin en nu inmiddels vrouw. Zal eind 2005 zijn geweest. Ik kende 2 nummers van de band en ging er dus behoorlijk blanco in. Het moment dat Fix you werd ingezet en 20.000 man uit z'n plaat ging zal ik nooit vergeten. Ik werd echt compleet overdonderd en heb de dag erna gelijk het album X&Y gehaald. Bleek achteraf dat ik de band nog net op het goede moment had gezien. Daarna ging het rap bergafwaarts met ze namelijk. Althans, dat vind ik. Maar die avond in Earl's court vergeet ik nooit meer.
0
geplaatst: 31 december 2021, 23:40 uur
Ik ben niet de grootste liefhebber van de hele hoge noteringen van bijvoorbeeld Queen, Coldplay,led Zeppelin,deep purple enzo maar ze staan er veel terechter dan dat stomme Hotel California.
3
geplaatst: 31 december 2021, 23:56 uur
Wat blijft dat Hotel California toch een heerlijk nummer.
Allemaal alvast een fijne jaarwissel gewenst en hopend op weer zo'n sterk muziekjaar als 2021.
Allemaal alvast een fijne jaarwissel gewenst en hopend op weer zo'n sterk muziekjaar als 2021.
0
geplaatst: 1 januari 2022, 00:13 uur
Weer genoten dit jaar! Dank allemaal voor de leuke week hier! Fijn 2022!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.