Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 29 december 2023, 09:15 uur
Ironmaidenman is een kale man die al jarenlang als bezoeker het Top 2000 café binnenkomt. Hij is vrijwel altijd uitgedost in een shirt van een metalband (vaak Metallica of Iron Maiden), staat meestal ergens achterin het café en als er een hardrock/metalplaat langskomt gaat hij uit zijn plaat. De eerste keer dat deze man langskwam in het café vielen de bewegingen van deze man op bij veel kijkers van de Top 2000-uitzending. En omdat deze man toen een Iron Maiden shirt droeg, werd deze man op sociale media en in de berichten die op TV te zien waren Ironmaidenman genoemd. Dat viel NPO Radio 2 op een gegeven moment op en Rob Stenders heeft die man zelfs een keer in de DJ-studio van de Top 2000 uitgenodigd.
1
geplaatst: 29 december 2023, 09:17 uur
Porcupine Head schreef:
(quote)
Ironmaidenman is een kale man die al jarenlang als bezoeker het Top 2000 café binnenkomt. Hij is vrijwel altijd uitgedost in een shirt van een metalband (vaak Metallica of Iron Maiden), staat meestal ergens achterin het café en als er een hardrock/metalplaat langskomt gaat hij uit zijn plaat. De eerste keer dat deze man langskwam in het café vielen de bewegingen van deze man op bij veel kijkers van de Top 2000-uitzending. En omdat deze man toen een Iron Maiden shirt droeg, werd deze man op sociale media en in de berichten die op TV te zien waren Ironmaidenman genoemd. Rob Stenders heeft die man ook een keer in de DJ-studio uigenodigd. Phahahaha klinkt geniaal, ik wil foto's!!!! Is hij kalend? Hij is kalend hé?
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:19 uur
Phoeh op Unforgiven II zou ik ook wel helemaal uit m'n plaat gaan, call me JM-man. Dope dat die erinstaat, staat het nog betere The Unforgiven I er ook in?
1
geplaatst: 29 december 2023, 09:24 uur
Johnny Marr schreef:
Phoeh op Unforgiven II zou ik ook wel helemaal uit m'n plaat gaan, call me JM-man. Dope dat die erinstaat, staat het nog betere The Unforgiven I er ook in?
(quote)
Ze staan er alle 3 in! Unforgiven (1) komt nog, en 3 hebben we al gehad.
1
geplaatst: 29 december 2023, 09:28 uur
Strakke plasser alert Gretz
https://i.pinimg.com/originals/2b/3a/c6/2b3ac67eecf395963937c3486fbc256f.gif
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:37 uur
Alle Metallica van na The Black Album is toch ook wel objectief kut hoor. In dit tempo staat Metallica er straks met zo vaak in als Queen, als we ook al Unforgiven 2 én 3 erin stemmen.
En natuurlijk Wiskey in the Jarrrroooowwwww. SMH
Stem dan op The Four Horsemen en Seek and Destroy.
En natuurlijk Wiskey in the Jarrrroooowwwww. SMH
Stem dan op The Four Horsemen en Seek and Destroy.
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:42 uur
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:48 uur
RuudC schreef:
ok boomer
ok boomer
Jij luistert liever naar Whisky in the Jar, Unforgiven 2 en 3 en The Memory Remains dan naar Four Horsemen, Seek and Destroy, For Whom the Bell Tolls en Welcome Home Sanitarium?
Denk dat ik nog maar weinig fans dát heb horen zeggen.
3
geplaatst: 29 december 2023, 09:49 uur
Het is opvallend hoeveel beter Boys of Summer is dan het werk van Eagles. Dat vind ik meestal dodelijk saai, dit is een geweldig liedje.
Ga ik doen. Het wordt wel lastig zo met al die randvoorwaarden.
Mijn vriendin heeft overigens Jan Smit en Nick & Simon genomineerd voor de lijst.
Ga ik doen. Het wordt wel lastig zo met al die randvoorwaarden.
Mijn vriendin heeft overigens Jan Smit en Nick & Simon genomineerd voor de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:49 uur
harm1985 schreef:
Jij luistert liever naar Whisky in the Jar, Unforgiven 2 en 3 en The Memory Remains dan naar Four Horsemen, Seek and Destroy, For Whom the Bell Tolls en Welcome Home Sanitarium?
(quote)
Nee, je bent gewoon een zeikerd en je zit weer te zeiken.
3
geplaatst: 29 december 2023, 09:52 uur
The boys of summer blijft genietos.
Jongens, jongens jullie nemen dit topic en muziek veeel te serieus.
Geen ruzie maken nou
Geen ruzie maken nou

0
geplaatst: 29 december 2023, 09:53 uur
Basgitaar > Elektrische gitaar overigens. Waar de akoestische gitaar staat weet ik niet helemaal, dat is ook erg afhankelijk van of er hoedjes bij betrokken zijn.
2
geplaatst: 29 december 2023, 09:54 uur
Gretz schreef:
Ik heb catdog's love interest gevonden hoor
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik heb catdog's love interest gevonden hoor
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat was geen paracetamolletje denk ik zo.
0
geplaatst: 29 december 2023, 09:55 uur
harm1985 schreef:
(quote)
The Memory Remains is objectief een banger. Dat je Whiskey en de unforgivens kut vind snap ik nog wel, maar The Memory Remains, kom op, die moet je toch afvloeren met ons aller nachtegaaltje Marianne Faithfull?
Joren999 schreef:
Basgitaar > Elektrische gitaar overigens. Waar de akoestische gitaar staat weet ik niet helemaal, dat is ook erg afhankelijk van of er hoedjes bij betrokken zijn.
En de keytar, is die objectief kut?
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:00 uur
Als niet-fan zijn One en Master Of Puppets mijn favoriete Metallica platen. Maar als ik een album zou moeten kopen, zou het toch The Black Album zijn.
Dit is meer een discussie voor Coldplay voor of na Viva La Vida. Hier doen we Metallica tekort mee.
Dit is meer een discussie voor Coldplay voor of na Viva La Vida. Hier doen we Metallica tekort mee.
1
geplaatst: 29 december 2023, 10:00 uur
Juul1998B schreef:
Geen ruzie maken nou
Geen ruzie maken nou
Dat heb ik Ruud een paar pagina's terug ook al gezegd.

4
geplaatst: 29 december 2023, 10:01 uur
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:04 uur
Dirruk schreef:
Als niet-fan zijn One en Master Of Puppets mijn favoriete Metallica platen. Maar als ik een album zou moeten kopen, zou het toch The Black Album zijn.
Master of Puppets tot en met Metallica zijn genre overstijgend goed, alles daarna is fanservice.
Dit is wel weer het zoveelste voorbeeld dat de samenstellers van de keuzelijst niet bepaald naar de fans van de band luisteren maar gewoon kijken wat er bij Radio 2 past.
4
geplaatst: 29 december 2023, 10:07 uur
Johnny Marr schreef:
RuudC waar is lennert eigenlijk? Jullie twee zijn samen, apart gaat niet in m'n hoofd
RuudC waar is lennert eigenlijk? Jullie twee zijn samen, apart gaat niet in m'n hoofd
Lennert is online een stuk minder actief sinds hij als schrijver is gaan samenwerken met een striptekenaar. Je zult hem nog wel aantreffen in het stripstopic hier in het forumgedeelte. Hij doet wel heel toffe dingen iig!
Maar je hebt gelijk verder. Het voelt altijd een beetje alsof mijn been geamputeerd is als hij er niet bij is. (heb verder nog wel veel contact met hem hoor)
1
geplaatst: 29 december 2023, 10:07 uur
harm1985 schreef:
Master of Puppets tot en met Metallica zijn genre overstijgend goed, alles daarna is fanservice.
(quote)
Graag wil ik dit corrigeren naar Kill 'Em All tot en met ...And Justice For All. Mvg
RuudC schreef:
Lennert is online een stuk minder actief sinds hij als schrijver is gaan samenwerken met een striptekenaar. Je zult hem nog wel aantreffen in het stripstopic hier in het forumgedeelte. Hij doet wel heel toffe dingen iig!
Maar je hebt gelijk verder. Het voelt altijd een beetje alsof mijn been geamputeerd is als hij er niet bij is. (heb verder nog wel veel contact met hem hoor)
(quote)
Blij om dat te horen
Wanneer is de volgende marathon dan?
1
geplaatst: 29 december 2023, 10:15 uur
Die doe ik in een rustiger tempo solo. Afgelopen jaar heb ik Ayreon en ander werk van Arjen Lucassen gedaan en nu zit ik nog in Ereb Altor. Samen met Lennert zie ik het de komende tijd niet gebeuren, want hij heeft er simpelweg geen tijd voor. Het hangt nu vooral af van het succes van zijn strips. Ondanks dat ik de gezamelijke marathons wel mis, is er van mijn kant geen bitterheid hoor. Ik ben zelfs een van zijn grootste backers.
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:15 uur
RuudC schreef:
Die doe ik in een rustiger tempo solo. Afgelopen jaar heb ik Ayreon en ander werk van Arjen Lucassen gedaan en nu zit ik nog in Ereb Altor. Samen met Lennert zie ik het de komende tijd niet gebeuren, want hij heeft er simpelweg geen tijd voor. Het hangt nu vooral af van het succes van zijn strips. Ondanks dat ik de gezamelijke marathons wel mis, is er van mijn kant geen bitterheid hoor. Ik ben zelfs een van zijn grootste backers.

Waar is het striptopic?
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:17 uur
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:27 uur
Die Playback Plek in het café mogen ze volgend jaar wel achterwege laten. Wat een eigenpijperij zeg.
0
geplaatst: 29 december 2023, 10:29 uur
Gisteren bij New Gold Dream was een hele goeie playbacker. Sommige kunnen het wel cool. Maar de meesten helaas niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.