MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Altijd fijn, die muziek van Morricone. Dit is er eentje waarbij ik nog wel eens een traantje in mijn oog krijg. Prachtig!

Ik vind die playback plek juist wel een leuke toevoeging, anders is het puur inzoomen op mensen die er gewoon zijn, gaat ook vervelen. Dit zorgt voor wat afwisseling. Maar goed je hebt dan wel veel eigenpijperij idd! Soms ook wel lekker toch

Update van 29-12, de lijst objectief kut:

Duitstalig
Gijs Staverman
Sophie Straat
Ballads van R.E.M.
Kane
Meau
Adele
7 Years (meer specifiek: objectief een zeiknummer)
Goo Goo Dolls
Imagine Dragons
De Waarheid
Ed Sheeran
Hoe Het Danst
Twee dingen die ik niet kan achterhalen (Juul1998B en ABDrums, als jullie het van vannacht nog kunnen specificeren?)
Bökkers
Chef'Special
Live
Rood (sterker: objectief één van de kutste dingen)
De manier waarop Radio 2 heel veel nummers (sowieso alles met een fadeout) totaal belabberd afkapt
Dat ene nummer van Dire Straits
Leef (wanstaltig kut)
Gitaarsolo's
Drumsolo's
Lewis Capaldi
Not an Addict
Johnny Marr's hoofd
Michael Jackson
Alles van Metallica na The Black Album m.u.v. The Memory Remains
Nick & Simon
Jan Smit
Holding Back the Years

Nog steeds: voel je vrij om dingen toe te voegen. Zojuist gedaan met deze van Simply Red

Je mag het lijstje zelf wel toevoegen en het verkeerd gebruik van het woord objectief.

Joren999 schreef:

Duitstalig
Gijs Staverman
Sophie Straat
Ballads van R.E.M.
Kane
Meau
Adele
Goo Goo Dolls
Imagine Dragons
De Waarheid
Ed Sheeran
Hoe Het Danst
Twee dingen die ik niet kan achterhalen (Juul1998B en ABDrums, als jullie het van vannacht nog kunnen specificeren?)
Bökkers
Chef'Special
Live
De manier waarop Radio 2 heel veel nummers (sowieso alles met een fadeout) totaal belabberd afkapt
Leef (wanstaltig kut)
Gitaarsolo's
Drumsolo's
Lewis Capaldi
Not an Addict
Johnny Marr's hoofd
Michael Jackson
Nick & Simon
Jan Smit

Nog steeds: voel je vrij om dingen toe te voegen.

Ik zou taylor swift willen toevoegen, maar ik ben bang dat ik dan geband word en hordes van swifties die zich ook in dit topic bevinden over me heen zal krijgen, dus ik trek de eerste zin weer in. Of niet, fuck it.

Fun fact: ik heb ooit tijdens de Engelse les mijn klasgenoten plebs genoemd omdat ze Simply Red niet kenden. Dat was vlak voor hun comeback met Sunrise.

Nee hoor, deze lijst is definitief en bevat geheel juist gebruik van de term objectief. Het kan natuurlijk dat iets zowel objectief kut als objectief goed is.

Stond Hammer To Fall in de lijst van goedgekeurde Queen nummers van herman? Lekker riffje wel hoor.

Deze is wel aardig idd.

Juul1998B, ik ga je toevoeging niet goedkeuren. Niet om het onderwerp, want alles is te nomineren. Maar ik zie geen duidelijke uitleg in de vorm "XXX is objectief kut". Daar kan wel iets mee gespeeld worden, maar iets in de trant van "voeg XXX maar toe" is niet correct.

Joren999 schreef:
Deze is wel aardig idd.

Juul1998B, ik ga je toevoeging niet goedkeuren. Niet om het onderwerp, want alles is te nomineren. Maar ik zie geen duidelijke uitleg in de vorm "XXX is objectief kut". Daar kan wel iets mee gespeeld worden, maar iets in de trant van "voeg XXX maar toe" is niet correct.

Jammer.

Taylor Swift is objectief kut.

Kom dan Gretz, kom dan!

Johnny Marr je moet niet je bericht weghalen.

Duitstalig
Gijs Staverman
Sophie Straat
Ballads van R.E.M.
Kane
Meau
Adele
Goo Goo Dolls
Imagine Dragons
De Waarheid
Ed Sheeran
Hoe Het Danst
Bökkers
Chef'Special
Live
Leef (wanstaltig kut)
Gitaarsolo's
Drumsolo's
Lewis Capaldi
Not an Addict
Johnny Marr's hoofd
Michael Jackson
Nick & Simon
Jan Smit
Holding Back the Years
De grafkop van Arrie
Het lijstje zelf en het verkeerd gebruik van het woord objectief

harm1985 schreef:
Stond Hammer To Fall in de lijst van goedgekeurde Queen nummers van herman? Lekker riffje wel hoor.

Ik mag het hopen, één van hun allerbeste!

Teardrop

Waarom staat dit niet Top 50? Hier kan toch niemand iets tegen hebben?

Johnny Marr nu hebben we een contradictio in termis!

harm1985 schreef:
Johnny Marr nu hebben we een contradictio in termis!

Is dat het tegenovergestelde van een erectie? Onweerwolf

Dit jaar niet op dit nummer gestemd, maar ik vind het nog steeds een fantastische plaat.

Father Figure

Erg mooi ja, gelukkig dat het niet die danceplaat is geworden waar het net over ging.

Joren999 schreef:
Het is opvallend hoeveel beter Boys of Summer is dan het werk van Eagles. Dat vind ik meestal dodelijk saai, dit is een geweldig liedje.

(quote)
Ga ik doen. Het wordt wel lastig zo met al die randvoorwaarden.

Mijn vriendin heeft overigens Jan Smit en Nick & Simon genomineerd voor de lijst.

The Boys Of Summer is onironisch mijn favoriete nummer ooit.

RuudC schreef:
(quote)

Lennert is online een stuk minder actief sinds hij als schrijver is gaan samenwerken met een striptekenaar. Je zult hem nog wel aantreffen in het stripstopic hier in het forumgedeelte. Hij doet wel heel toffe dingen iig!

Maar je hebt gelijk verder. Het voelt altijd een beetje alsof mijn been geamputeerd is als hij er niet bij is. (heb verder nog wel veel contact met hem hoor)

Awww.

Buiten die tweede baan/hobby erbij, werk ik nu ook in een omgeving waar ik veel meer contact met mensen heb, dus minder tijd om even ongestoord muziek op werk te kunnen luisteren.

Joren999 hoe zit het met gitaarsolo's in Duitstalige nummers? Is dat dan een geval van negatief x negatief = positief?

Titmeister schreef:
Joren999 hoe zit het met gitaarsolo's in Duitstalige nummers? Is dat dan een geval van negatief x negatief = positief?
Ik kan zo geen voorbeeld bedenken, Rammstein bijv. doet niet echt aan gitaarsolo's. Maar ik ben ook niet de baas van het oordeel, slechts degene die de lijst bijhoudt. Voor een definitie van het oordeel moet iemand anders zich beschikbaar stellen denk ik.

Joren999 schreef:
(quote)
Ik kan zo geen voorbeeld bedenken, Rammstein bijv. doet niet echt aan gitaarsolo's. Maar ik ben ook niet de baas van het oordeel, slechts degene die de lijst bijhoudt. Voor een definitie van het oordeel moet iemand anders zich beschikbaar stellen denk ik.

Goed punt, ik zou er ook niet zo snel eentje kunnen bedenken. Wellicht doen Duitsers niet aan gitaarsolo's. Niet punktlich genoeg.

Titmeister schreef:
(quote)

Goed punt, ik zou er ook niet zo snel eentje kunnen bedenken. Wellicht doen Duitsers niet aan gitaarsolo's. Niet punktlich genoeg.

Het hele powermetalgenre (Helloween, Gamma Ray, Running Wild, Primal Fear, Rage, Blind Guardian) weerlegt dit al zo makkelijk op Duits vlak

Onterecht dat Duitstalig in het rijtje staat. Kan zo al 10 uitstekende Duitstalige nummers noemen.

RuudC schreef:
Oh ja, sorry dat ik de Pokemon theme een grap vind.
https://media.tenor.com/45MVTBIR2LkAAAAM/meme-mood.gif

Titmeister schreef:
(quote)

Still Loving You - Scorpions (Rudolf Schenker guitar solo) - YouTube

Hmm ietsjes langer dan vorig jaar maar weer een korte versie van Happier Than Ever helaas

Gretz schreef:
Ik heb catdog's love interest gevonden hoor

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik wil echt nu weten wat daar allemaal inzit

lennert schreef:
(quote)

Het hele powermetalgenre (Helloween, Gamma Ray, Running Wild, Primal Fear, Rage, Blind Guardian) weerlegt dit al zo makkelijk op Duits vlak

Is dat Duits*talig* dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:51 uur

geplaatst: vandaag om 23:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.