Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 29 december 2023, 16:56 uur
Titmeister schreef:
Waarschijnlijk omdat het hun meest recente hit is, en Maroon 5-fans nogal kort van memorie zijn
(quote)
Waarschijnlijk omdat het hun meest recente hit is, en Maroon 5-fans nogal kort van memorie zijn
Nu je het zegt, al vier jaar zonder Maroon 5-hit!
Memories was ook gewoon een enorme hit, ik denk wel hun grootste. Een wat kleiner liedje over verlies, met een aansprekende melodie. Ik kan wel begrijpen dat het goed scoort in de Top 2000.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:00 uur
Arrie schreef:
Memories was ook gewoon een enorme hit, ik denk wel hun grootste. Een wat kleiner liedje over verlies, met een aansprekende melodie. Ik kan wel begrijpen dat het goed scoort in de Top 2000.
(quote)
Moves Like Jagger niet groter? This Love voor mijn gevoel ook, maar zie dat die maar tot 3 is gekomen.
Snap verder ook wel dat het populair is, het is gewoon niet mijn ding.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:00 uur
Joren999 schreef:
Lucid Dreams > Shape of my Heart
Nee valt mee, maar opvallend hoe dit een hiphopbeat kan zijn.
Lucid Dreams > Shape of my Heart
Nee valt mee, maar opvallend hoe dit een hiphopbeat kan zijn.
Staat Lucid Dreams al in de lijst? Vast niet he?
Wel een enorme generatie-klassieker dus ik zie het nog weleens gebeuren.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:01 uur
Nee staat er niet in. Deed dat überhaupt veel in NL? Meer een USA-ding toch? Heeft hier ook nooit de Top 40 gehaald.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:01 uur
Titmeister schreef:
Moves Like Jagger niet groter? This Love voor mijn gevoel ook, maar zie dat die maar tot 3 is gekomen.
(quote)
Ja Moves Like Jagger is waarschijnlijk wel iets groter, allebei ongeveer een halfjaar in de lijst.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:02 uur
Joren999 schreef:
Nee staat er niet in. Deed dat überhaupt veel in NL? Meer een USA-ding toch? Heeft hier ook nooit de Top 40 gehaald.
Nee klopt, vraag me dan wel af hoe populair en bekend dat nummer onder de jongeren hier is. Veel urban hits halen de Top 40 niet wegens gebrek aan airplay maar zijn alsnog best groot.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:03 uur
Arrie schreef:
(quote)
Staat sowieso geen moderne hiphop in de lijst. King Kunta is de enige excuusplaat. Ben benieuwd of dat over 10 jaar anders is of dat de liefhebbers daarvan gewoon niet op de Top 2000 stemmen...
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:04 uur
Zeker, qua urban is de Top 40 absoluut geen graadmeter voor populariteit in NL, mede omdat de radio er gewoon niet aan wil en airplay nog steeds meetelt.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:07 uur
Memories had 865 Top 40-punten, Moves Like Jagger 838. Moves Like Jagger kwam dan wel tot 1, waar Memories bleef hangen op 2. Maar dat laatste komt vooral doordat Dance Monkey toen zo stevig op 1 stond: met de streams en airplay die Memories destijds had zou je normaal altijd op 1 hebben gestaan, alleen eind 2019 toevallig net niet.
2
geplaatst: 29 december 2023, 17:10 uur
Lijst(jes).... de rangen en standen zeggen niets, zoals nu in de de Top 2000 (de lijst der lijsten pffff) ze zijn altijd onderhevig aan bepaalde populaire invloeden/moment opname's zoals nu ook Tik Tok (Dorus) of nu erg Hot (Taylor Swift)
Overleden artiesten (Tina Turner,Sinead O'Connor) of "de aanhang" zwak of sterk nr eigg niet van belang...zoveel mogelijk (Queen) enz enz
Ik zou zeggen ...maak je niet druk als je Favorietje te laag staat of de lijst niet in kwam,betekent dus helemaal niets
Wel gezellige sfeervolle gewoonte tss Kerst en Nieuwjaar ,
Gewoon gezellig luisteren
Overleden artiesten (Tina Turner,Sinead O'Connor) of "de aanhang" zwak of sterk nr eigg niet van belang...zoveel mogelijk (Queen) enz enz
Ik zou zeggen ...maak je niet druk als je Favorietje te laag staat of de lijst niet in kwam,betekent dus helemaal niets
Wel gezellige sfeervolle gewoonte tss Kerst en Nieuwjaar ,
Gewoon gezellig luisteren

0
geplaatst: 29 december 2023, 17:20 uur
Fijne banger van ABBA dit, ben stiekem toch wel behoorlijk fan van de meeste nummers van dat stel Zweden (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:34 uur
Alone is ook wel een banger hoor. Evenals deze Iron Maiden.
1
geplaatst: 29 december 2023, 17:35 uur
1
geplaatst: 29 december 2023, 17:36 uur
harm1985 schreef:
Eens en een beetje eens

Wat kan er nog meer groeien?

1
geplaatst: 29 december 2023, 17:38 uur
Emmely heeft straks tussen 20 en 22 ook wel twee bijzonder sterke uurtjes hoor.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:40 uur
Hahahaha flauw hoor jongens
alsnog ga ik stuk. Welk nummer speelt nu?
alsnog ga ik stuk. Welk nummer speelt nu?
3
geplaatst: 29 december 2023, 17:43 uur
Volendam is ook gewoon objectief kut. Ik denk dat the Cats misschien nog wel zwaarder te verteren zijn dan BZN, Jan Smit en Nick en Simon samen.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:46 uur
Nu nog even door Andrea Bocelli heenworstelen en dan worden we beloond voor ons doorzettingsvermogen met Taytay.
Kut. Guus Meeuwis nog vergeten. Denk dat Willow wordt afgekapt zometeen.
Kut. Guus Meeuwis nog vergeten. Denk dat Willow wordt afgekapt zometeen.
1
geplaatst: 29 december 2023, 17:47 uur
Tweede keer dat we dit specifieke nummer horen, alleen nu in een duet. Een beetje overkill, als je het mij vraagt. Zeker omdat het muzikaal weinig anders klinkt.
1
geplaatst: 29 december 2023, 17:49 uur
Porcupine Head schreef:
Tweede keer dat we dit specifieke nummer horen, alleen nu in een duet. Een beetje overkill, als je het mij vraagt. Zeker omdat het muzikaal weinig anders klinkt.
Luie stemmers-syndroom, net als bij Clocks.
(En Somebody To Love)
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2023, 17:51 uur
Die TaaiTaai moet eens een best of uitbrengen zodat ik niet telkens 2 nieuwe albums per jaar hoef door te worstelen.
0
geplaatst: 29 december 2023, 17:51 uur
Wat mij betreft ook de objectieve winnaar van de onvermijdelijke aankomende K.O.
2
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2023, 17:52 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Wat mij betreft ook de objectieve winnaar van de onvermijdelijke aankomende K.O. Ik voorspel een spannende finale voor de plotselinge erectiestoornis van JM versus REM ballads.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.