Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2022, 14:32 uur
Het is hollen of stilstaan; nu weer drie matches met Archive, Oasis en bovenal Depeche Mode. De albums van Bowie en dEUS zijn eveneens beter dan vrijwel alles uit de vorige twee updates.
175/925
175/925
0
geplaatst: 27 november 2022, 14:36 uur
Low hier de grote uitschieter, schandalig dat die onder Oasis staat.
In de breedte was de update vannacht wel een stuk sterker.
In de breedte was de update vannacht wel een stuk sterker.
0
geplaatst: 27 november 2022, 14:55 uur
Mooie stijging weer van Blue, hopelijk niet de laatste. En Bowie's Low al 3 jaar erg constant.
Verder geen overeenkomsten in de laatste updates, al zie ik wel prima albums van Depeche Mode en dEUS. Die van Oasis vond ik destijds geweldig, maar ik vraag me oprecht af of ik die na de jaren '90 nog gedraaid heb.
Zou mijn lijst zeker wel halen, maar wanneer neem je een EP wel mee en wanneer niet? Als ik er over 2 jaar aan denk neem ik hem wel in ieder geval wel op, samen met een paar scores en bv. 45:33 van LCD Soundsystem, die ik nu ook buiten beschouwing heb gelaten.
Verder geen overeenkomsten in de laatste updates, al zie ik wel prima albums van Depeche Mode en dEUS. Die van Oasis vond ik destijds geweldig, maar ik vraag me oprecht af of ik die na de jaren '90 nog gedraaid heb.
chevy93 schreef:
Vooral Kindred is toch wel licht verrassend. Benieuwd waar die zou eindigen als een aantal hun zelfopgelegde regels van 'geen EP's' overboord zouden gooien.
Vooral Kindred is toch wel licht verrassend. Benieuwd waar die zou eindigen als een aantal hun zelfopgelegde regels van 'geen EP's' overboord zouden gooien.
Zou mijn lijst zeker wel halen, maar wanneer neem je een EP wel mee en wanneer niet? Als ik er over 2 jaar aan denk neem ik hem wel in ieder geval wel op, samen met een paar scores en bv. 45:33 van LCD Soundsystem, die ik nu ook buiten beschouwing heb gelaten.
0
geplaatst: 27 november 2022, 15:04 uur
Ik heb geen reden gezien om EP's niet mee te nemen. Vooral ook omdat in de electronic dit een belangrijk medium is, vaak met nummers die niet op een regulier album staan. Kindred is een voorbeeld, maar ook een Autechre heeft veel EP's die minstens zo lang zijn als gewone platen van andere artiesten.
0
geplaatst: 27 november 2022, 15:07 uur
Ik weet eigenlijk niet of ik nog bij ben
In ieder geval de laatste update was prima, 3 van de 5 en Oasis is ook nog goed. Die update ervoor moet toch wel de allerslechtste update tot nu toe zijn.
148/925 op 500 albums
Edit 90 tm 85 is misschien nog wel slechter...
In ieder geval de laatste update was prima, 3 van de 5 en Oasis is ook nog goed. Die update ervoor moet toch wel de allerslechtste update tot nu toe zijn.
148/925 op 500 albums
Edit 90 tm 85 is misschien nog wel slechter...
0
geplaatst: 27 november 2022, 15:25 uur
Coma Cat schreef:
Ik heb geen reden gezien om EP's niet mee te nemen. Vooral ook omdat in de electronic dit een belangrijk medium is, vaak met nummers die niet op een regulier album staan. Kindred is een voorbeeld, maar ook een Autechre heeft veel EP's die minstens zo lang zijn als gewone platen van andere artiesten.
Ik heb geen reden gezien om EP's niet mee te nemen. Vooral ook omdat in de electronic dit een belangrijk medium is, vaak met nummers die niet op een regulier album staan. Kindred is een voorbeeld, maar ook een Autechre heeft veel EP's die minstens zo lang zijn als gewone platen van andere artiesten.
Klopt ook wel, het is meer het uitzoekwerk. Ik stem op MusicMeter sowieso op alle albums die ik luister, maar EP's vind ik onbegonnen werk omdat lang niet alles erop staat en ik ook niet alles toevoeg wat ik luister.
En waar leg je de grens?
Deze van Basic Channel zou ik bv. dan wel opnemen:
Cyrus - Inversion (1994) - MusicMeter.nl
maar deze past er voor mijn gevoel dan weer niet tussen:
Basic Channel - Phylyps Trak (1993) - MusicMeter.nl
Terwijl het in feite allebei 12"'s zijn en die 2e zelfs nog een track meer heeft.
Kostte me al veel moeite een lijst met alleen albums te maken, met andere formats erbij wordt het helemaal lastig. Maar ik denk dat ik het voor volgende keer wel ga overwegen, al hangt het ook een beetje van de tijd die ik dan heb af.
0
geplaatst: 27 november 2022, 20:31 uur
herman schreef:
En waar leg je de grens?
Die vraag geldt voor mij evengoed voor wanneer iets überhaupt een EP is. Want dat is ook maar arbitrair. Zo is iets als Wintermusik een regulier album (3 tracks, 30 minuten), maar Kindred een EP (3 tracks, 30 minuten).En waar leg je de grens?
Maar goed, ik heb op slechts 36 EP's gestemd, dus dan is het wel te overzien.
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:11 uur
Ai, dat zijn toch wel flinke klappen voor Boxer en Sgt. Pepper's.
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:17 uur
Ja hoor, de eerste 5/5 score. Zullen nog wel een paar volgen, me dunkt
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:21 uur
Dat heb ik ook al gehaald, nu 133 van 250 met nog 70 albums te gaan.
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:24 uur
Matige uitslag van Peppers, wel een overeenkomst uiteraard. Net zoals U2
150/930 op 500 albums
150/930 op 500 albums
0
geplaatst: 28 november 2022, 10:45 uur
Twee mooie matches met Dylan en de Pumpkins. Boxer en Beatles ook prima.
Zo zijn we al in de top 70 aanbeland. Een paar van m'n favorieten - vooral uit de hiphop - liggen echt op koers om te gaan stunten
Zo zijn we al in de top 70 aanbeland. Een paar van m'n favorieten - vooral uit de hiphop - liggen echt op koers om te gaan stunten
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2022, 11:37 uur
vigil schreef:
Matige uitslag van Peppers, wel een overeenkomst uiteraard.
Flinke duikvlucht inderdaad, maar goed, ik had hem zelf ook niet... wel een duidelijke best of the rest in een update waarin U2 de enige match was.Matige uitslag van Peppers, wel een overeenkomst uiteraard.
176/930
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 november 2022, 20:10 uur
Vier albums erbij die allemaal in mijn Top 100 staan en door mij worden gerekend tot de beste platen van U2, Bob Dylan & Smashing Pumpkins. In dat licht bezien vind ik een 73e plaats voor Siamese Dream toch wat karig.
126/930 op 250 albums (de 50% score is dus geslecht)
126/930 op 250 albums (de 50% score is dus geslecht)
0
geplaatst: 28 november 2022, 20:17 uur
50% haal ik alleen nog als er van de komende 70 tenminste 46 in mijn lijstje staan. Dat zou op zich mogelijk moeten zijn denk ik, in de laatste 2 updates had ik er 7...
194/930 op 500.
194/930 op 500.
0
geplaatst: 29 november 2022, 10:17 uur
Bijna 5/5, maar Aphex Twin gooit roet in het eten. Wel een flinke stijging voor Richard.
0
geplaatst: 29 november 2022, 10:19 uur
het stationnetje van Bowie en de diertjes van Waters en co
152/935 op 500 albums
152/935 op 500 albums
1
geplaatst: 29 november 2022, 10:20 uur
[quote]herman schreef:
50% haal ik alleen nog als er van de komende 70 tenminste 46 in mijn lijstje staan. Dat zou op zich mogelijk moeten zijn denk ik, /quote]
Denk je dat echt? Dat is toch wel erg fors. Er komt ook nog wel het één en ander aan symfo voorbij bv.
50% haal ik alleen nog als er van de komende 70 tenminste 46 in mijn lijstje staan. Dat zou op zich mogelijk moeten zijn denk ik, /quote]
Denk je dat echt? Dat is toch wel erg fors. Er komt ook nog wel het één en ander aan symfo voorbij bv.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2022, 12:43 uur
vigil schreef:
het stationnetje van Bowie en de diertjes van Waters en co
178/935het stationnetje van Bowie en de diertjes van Waters en co
0
geplaatst: 30 november 2022, 10:28 uur
vigil schreef:
Denk je dat echt? Dat is toch wel erg fors. Er komt ook nog wel het één en ander aan symfo voorbij bv.
Denk je dat echt? Dat is toch wel erg fors. Er komt ook nog wel het één en ander aan symfo voorbij bv.
Het wordt lastig, maar denk wel dat het kan. Maar heb weinig symfo in mijn lijst, denk eigenlijk alleen King Crimson en die is al geweest.
Deze update weer 3 overeenkomsten met Bowie, Aphex Twin en ook Thriller (die deze week trouwens precies 40 jaar oud is).
Nog 43 te gaan...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 november 2022, 21:24 uur
vigil schreef:
het stationnetje van Bowie en de diertjes van Waters en co
Nou, zal ik vandaag de toon dan maar nazingbaar aangeven?het stationnetje van Bowie en de diertjes van Waters en co
Klassiekers van Genesis en Kate Bush en dat waren er dus weer twee
180/940
0
geplaatst: 1 december 2022, 09:55 uur
Had niet verwacht dat een album als Untrue in dit speelveld zou dalen. Tegelijkertijd stond die vorige keer wel erg hoog.
0
geplaatst: 1 december 2022, 10:02 uur
Oefff wat een rijtje, zo lust ik ze wel meer. Alle electronic lijkt me hiermee wel uitgespeeld helaasch, da's wel aardig vroeg
0
geplaatst: 1 december 2022, 10:24 uur
Met Björk en DJ Shadow heb ik twee mooie 4* albums die helaas net mijn lijst niet gehaald hebben. Fijn dat dit je wel is opgevallen, dat kenmerkt de echte Mume-vriendschappen!
0
geplaatst: 1 december 2022, 10:35 uur
Waanzinnige update, Björk, Madvillain, Burial en DJ Shadow . The Smiths altijd prima, hoewel ze bij mij niet de status hebben die ze hier op de site hebben. Maar hoe kom je hier nog overheen?
0
geplaatst: 1 december 2022, 10:38 uur
Kijk es, dit zijn de betere updates. Volgend jaar bjork en madvillain maar verder doorstoten naar de top 50, waar ze horen
1
geplaatst: 1 december 2022, 10:41 uur
vigil schreef:
Met Björk en DJ Shadow heb ik twee mooie 4* albums die helaas net mijn lijst niet gehaald hebben. Fijn dat dit je wel is opgevallen, dat kenmerkt de echte Mume-vriendschappen!
(quote)
Met Björk en DJ Shadow heb ik twee mooie 4* albums die helaas net mijn lijst niet gehaald hebben. Fijn dat dit je wel is opgevallen, dat kenmerkt de echte Mume-vriendschappen!
Ik dacht eigenlijk dat je zou gaan klagen, dus dit is een mooie verrassing Vespertine zou overigens wel nog wat door kunnen stijgen in de toekomst, die haalt volgende keer wellicht mijn lijstje wel.
aerobag schreef:
Kijk es, dit zijn de betere updates. Volgend jaar bjork en madvillain maar verder doorstoten naar de top 50, waar ze horen
Kijk es, dit zijn de betere updates. Volgend jaar bjork en madvillain maar verder doorstoten naar de top 50, waar ze horen
Alles zal afhangen van het feit of Johnny Marr eens met een lijst op de proppen komt waarin ie Madvillain voor de verandering eens niet vergeet. Spannond!
* denotes required fields.