Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
2
geplaatst: 1 december 2022, 10:47 uur
Ja Johnny Marr, what the hell kerel? Aan de publieke schandpaal met jou. Met een strop door de straten zul je lopen
ga ik naast je lopen want Burial vergeten
ga ik naast je lopen want Burial vergeten
0
geplaatst: 1 december 2022, 16:19 uur
Mooi dat Vespertine weer doorstijgt na al de verrassend hoge notering vorige keer. Toch de plaat waarbij veel Björk-fans zijn afgehaakt volgens mij.
0
geplaatst: 2 december 2022, 09:29 uur
Een vijftal vol verrassingen. Met als ultieme verrassingen deze val van The Bends.
Zou het dan...?
Zou het dan...?
0
geplaatst: 2 december 2022, 09:31 uur
Wat een rijtje! Vijf albums uit mijn bovenste helft!
Verrassende terugval van The Bends inderdaad, maar langs de andere kant, zouden we dan eens een top 10 hebben met 10 verschillende artiesten? Of zie ik een andere dubbele over het hoofd Chevy?
Verrassende terugval van The Bends inderdaad, maar langs de andere kant, zouden we dan eens een top 10 hebben met 10 verschillende artiesten? Of zie ik een andere dubbele over het hoofd Chevy?

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2022, 09:44 uur
Die van vandaag is inderdaad iets minder beroerd dan die van gisteren. Met The Bends zelfs een heuse match. Die inderdaad verrassend hard valt, anderzijds is een 54e plek nog steeds te hoog.
181/950
181/950
0
geplaatst: 2 december 2022, 11:07 uur
De mume vrienden Radiohead en Bowie waren ook hier present!
156/950 op 500 albums
Overigens zit ik zeer regelmatig op 2 van de 5. Dus de 175 zou nog haalbaar kunnen zijn
156/950 op 500 albums
Overigens zit ik zeer regelmatig op 2 van de 5. Dus de 175 zou nog haalbaar kunnen zijn

0
geplaatst: 2 december 2022, 11:28 uur
chevy93 schreef:
Een vijftal vol verrassingen. Met als ultieme verrassingen deze val van The Bends.
Zou het dan...?
Zou het dan...?
Was direct ook mijn gedachte.
Ook mooi dat Mingus ruim de top 100 instapt.
1
geplaatst: 2 december 2022, 11:39 uur
Met de kanttekening dat ik de lijst zelf ook nog niet gezien (en ieder aankomend vijftal voor mij evengoed steeds een verrassing is), zijn deze artiesten er nog met twee albums: Sigur Rós (Agaetis Byrjun en brilplaat), Talk Talk (Spirit of Eden en Colour of Spring), Pink Floyd (Dark Side en WYWH), Joy Division (UP en Closer), The Beatles (Abbey Road en Revolver), Sufjan Stevens (Illinois, C&L), Kendrick Lamar (maad en TPAB). En dan zie ik vast nog een dubbelaar over het hoofd.
Radiohead heeft er zelfs nog drie (OKC, Kid A, In Rainbows).
Radiohead heeft er zelfs nog drie (OKC, Kid A, In Rainbows).
0
geplaatst: 2 december 2022, 12:19 uur
Meer beroerde updates graag, vandaag twee stijgers en een daler, maar die stijgers komen wel uit mijn top 50 dus blij mee.
Wie zou OK PC kunnen bedreigen? Afgaande op vorige lijst VU & Nico, dat zou ik zeker toejuichen. Maar ik zie het niet gebeuren
Wie zou OK PC kunnen bedreigen? Afgaande op vorige lijst VU & Nico, dat zou ik zeker toejuichen. Maar ik zie het niet gebeuren
0
geplaatst: 2 december 2022, 15:00 uur
The Bends is ook gewoon matig naar Radioheadstandaarden, die mag nog wel wat verder zakken. Kid A toptien zou ik daarentegen helemaal toejuichen!
Arcade Fire heeft er ook nog twee in de race btw
Off: Charli lijkt onder de streep gewoon efkes de beste nieuwkomer te worden, trots op ons
Arcade Fire heeft er ook nog twee in de race btw
Off: Charli lijkt onder de streep gewoon efkes de beste nieuwkomer te worden, trots op ons

0
geplaatst: 3 december 2022, 05:02 uur
herman schreef:
Mooi dat Vespertine weer doorstijgt na al de verrassend hoge notering vorige keer. Toch de plaat waarbij veel Björk-fans zijn afgehaakt volgens mij.
Voor mij mijn favoriete BJörkplaat. Echt magistraal mooi.
0
geplaatst: 3 december 2022, 22:39 uur
Niet per se mijn vijftal, maar leuk dat Illmatic en Kind of Blue zo gestegen zijn.
0
geplaatst: 3 december 2022, 23:31 uur
201/955 op 500 albums
Mooie stijging van Kind of Blue inderdaad.
Mooie stijging van Kind of Blue inderdaad.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2022, 10:44 uur
chevy93 schreef:
Niet per se mijn vijftal
Dat was een eufemisme voor mijn mening over die vorige update. En hier dan weer drie matches, van hoger tot lager in de middenmoot (U2, Marillion en The National). Mooie ode schrijf je aan die laatste.Niet per se mijn vijftal
184/960
0
geplaatst: 4 december 2022, 10:52 uur
Dit was dan weer niet mijn update, maar wel een prachtige plek voor Astral Weeks: met ‘the greatest bass ever heard on a rock album’ van Richard Davis. Zo’n album dat uniek is in zijn soort
1
geplaatst: 4 december 2022, 11:22 uur
Met Madvillain, Kind Of Blue, Wu-Tang, Illmatic en Nirvana een vijftal favorieten die erbij zijn gekomen. Met Nas' Illmatic mijn absolute favoriete album. Afgezaagd als hiphopfan om die op 1 te hebben, maar kan er niets anders voor in de plaats zetten. Is voor mij het volmaakte album. Inmiddels heb ik van mijn top 20 bijna alles voorbij zien komen, ik verwacht er daarvan nog in ieder geval eentje. In totaal verwacht ik nog 3 matches, maar misschien dat er nog wat verrassingen volgen.
0
geplaatst: 4 december 2022, 14:20 uur
0 op 5, oei.
Illmatic was nota bene ooit nog een top 10 plaat.
Illmatic was nota bene ooit nog een top 10 plaat.
0
geplaatst: 4 december 2022, 14:27 uur
196/960 uit 500 ingestuurde albums
Heel wat albums met de befaamde 'klassieke status' in de laatste worpen, al zwemmen ze bij mij vaak net buiten de top 500. Maar die grens van 200 albums overlap verwacht ik nog wel.
Heel wat albums met de befaamde 'klassieke status' in de laatste worpen, al zwemmen ze bij mij vaak net buiten de top 500. Maar die grens van 200 albums overlap verwacht ik nog wel.
0
geplaatst: 5 december 2022, 10:06 uur
Het lijkt haasje-over te zijn qua updates. Geen slechte albums, maar alleen Dummy kwam in aanmerking voor mijn top 500 deze editie.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2022, 11:18 uur
Erg homogeen is de kwaliteit van de updates inderdaad niet. Speaking of which... 1 match.
185/965
185/965
0
geplaatst: 6 december 2022, 07:29 uur
Homerun baby, kijk die Kenny en Björk stijgen dan. Dit zijn de betere updates
200/965
200/965
0
geplaatst: 6 december 2022, 10:03 uur
Oe, Spiderland zó hoog. Daar had ik mijn geld niet op ingezet.
1
geplaatst: 6 december 2022, 10:19 uur
Goh, ik toch wel. Dik top 50 had ik zeker verwacht. Spiderland is gewoon een hele bijzondere plaat. Eentje die ook elke keer nog beter wordt.
Mezzanine ook geweldig en Revolver sluit hem prima af.
Mezzanine ook geweldig en Revolver sluit hem prima af.
* denotes required fields.