Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 september 2022, 12:43 uur
Mooie update.
Brand New heel vaak langs zien komen, moet ik nu echt eens gaan luisteren.
Nico en R.A.P. Ferreira zijn albums waarvan ik half twijfelde of ze er bij mij in stonden, blijkbaar niet maar dat is vooral door tijdgebrek waardoor ik niet tot 500 kon komen.
Brand New heel vaak langs zien komen, moet ik nu echt eens gaan luisteren.
Nico en R.A.P. Ferreira zijn albums waarvan ik half twijfelde of ze er bij mij in stonden, blijkbaar niet maar dat is vooral door tijdgebrek waardoor ik niet tot 500 kon komen.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 september 2022, 12:43 uur
Die vorige update had een paar albums die mijn lijst een paar jaar geleden wellicht gehaald hadden (Signify, Eldorado, Images and Words) maar nu dus niet. Als je me verteld had, dat ik binnenkort een match met legian zou hebben, had ik mijn geld niet op de Eenzame Fietser gezet, maar zo kom je nog eens wat tegen. Linda Perhacs ook wel een mooie plaat inderdaad.
22/230
22/230
0
geplaatst: 10 september 2022, 14:02 uur
Mooi dat Jedi Mind Tricks de lijst hebben gehaald. Kneiterharde plaat.
0
geplaatst: 10 september 2022, 14:08 uur
Parallellograms vind ik een leuke entry. Niet op gestemd, ook omdat het te lang geleden is dat ik het nog eens beluisterd heb, maar specifiek één track de titeltrack vond ik echt heel mooi uit dat album. De rest ken ik niet echt goed (meer).
0
geplaatst: 10 september 2022, 14:23 uur
Brand new
Boudewijn
Jedi Mind Tricks
Linda Perhacs
Nico
R.A.P. Ferreira

Dit zijn de betere updates
Boudewijn
Jedi Mind Tricks
Linda Perhacs
Nico
R.A.P. Ferreira

Dit zijn de betere updates
1
geplaatst: 10 september 2022, 14:46 uur
Zeer fijne update inderdaad, want je vergeet Bonobo, Santana en AC/DC nog. 

1
geplaatst: 10 september 2022, 15:53 uur
Dat is het nadeel van uit de losse plaat een lijst maken. Je vergeet nog wel eens een topplaat die je anders hoog had geplaast. Parallelograms van Linda Perhacs is een meesterwerk! Precies de juiste wisselwerking tussen spannende psychedelica en gevoelige, warme folk.
Ach ja; met mijn 28/230 mag ik mij vooralsnog de Basic Bitch van deze editie noemen.
Ach ja; met mijn 28/230 mag ik mij vooralsnog de Basic Bitch van deze editie noemen.

0
Zack
geplaatst: 10 september 2022, 15:55 uur
Zowaar 2 albums erbij die hier in de kast staan (Abraxas en Let There Be Rock) ....11/230 . Uit mijn eigen Top 50 nog 2/50.
Parralrllograms vind ik op zich interessant, maar door de vrouwelijke zang wordt het me te zoet.
Parralrllograms vind ik op zich interessant, maar door de vrouwelijke zang wordt het me te zoet.
0
geplaatst: 11 september 2022, 18:31 uur
Chevy neemt vandaag klaarblijkelijk een rustdag.
En op de zevende dag.....
En op de zevende dag.....

0
geplaatst: 11 september 2022, 19:23 uur
Mooi rijtje vandaag.
Jammer dat I See a Darkness niet (meer) op Spotify staat. Daardoor luister ik het eigenlijk nooit meer.
Jammer dat I See a Darkness niet (meer) op Spotify staat. Daardoor luister ik het eigenlijk nooit meer.
0
geplaatst: 11 september 2022, 19:24 uur
Barney Rubble schreef:
Chevy neemt vandaag klaarblijkelijk een rustdag.
Soms doe ik nog wel eens andere dingen. Chevy neemt vandaag klaarblijkelijk een rustdag.

0
geplaatst: 11 september 2022, 19:37 uur
Yep!
Twee zelfs. Kraftwerk wel ietwat te laag maar je kan niet alles hebben nietwaar. Verder sowieso wel een aardig rijtje!
21/240 op 500 albums.
Twee zelfs. Kraftwerk wel ietwat te laag maar je kan niet alles hebben nietwaar. Verder sowieso wel een aardig rijtje!
21/240 op 500 albums.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 september 2022, 08:25 uur
Met Nux Vomica, $hake Your Money Maker en Fleetwood Macs titelloze drie lagere matches. Maar lagere matches zijn allicht niet voor niets nog steeds matches. Met Radio-Aktivität, Secret South en Outlandos d'Amour erbij is het een bijzonder aardig rijtje.
25/240
25/240
0
geplaatst: 12 september 2022, 08:28 uur
Soms kijk ik verbaasd naar mijn eigen uitslag, Fleetwood Mac op 500. Niet verwacht.
28/240 op 500
28/240 op 500
1
geplaatst: 12 september 2022, 09:15 uur
Clube da Esquina heb ik NA de deadline voor het eerst beluisterd, maar dat vond ik echt goed. Terecht en tof dat die in de uitslag staat. Leuk dat de Braziliaanse albums hun aandacht krijgen. Er is nog een ander Braziliaans album dat ik erg goed vind, maar helaas na de deadline geluisterd want die zou eigenlijk mijn lijst nu wel halen. Maar die ben ik nog niet tegengekomen.
En met Boetiek9999 Tujiko Noriko - Hard Ni Sasete (Make Me Hard) (2002) er blijkbaar ingestemd. Tof om een Japans album te zien. Het album is erg glitchy, en liefhebbers van Björk zouden dit ook wel moeten kunnen smaken, maar het is nog net ietsje ontoegankelijker dan Björk. Zeer bevreemdend maar adembenemend mooi album. Raad ik dus zeker en vast aan.
En met Boetiek9999 Tujiko Noriko - Hard Ni Sasete (Make Me Hard) (2002) er blijkbaar ingestemd. Tof om een Japans album te zien. Het album is erg glitchy, en liefhebbers van Björk zouden dit ook wel moeten kunnen smaken, maar het is nog net ietsje ontoegankelijker dan Björk. Zeer bevreemdend maar adembenemend mooi album. Raad ik dus zeker en vast aan.
0
geplaatst: 12 september 2022, 10:20 uur
alweer 40/240 met een lijst van 500. Waarvan 7 uit de top 100 en 1 uit mijn top 10.
1
geplaatst: 12 september 2022, 11:47 uur
TornadoEF5 schreef:
En met Boetiek9999 Tujiko Noriko - Hard Ni Sasete (Make Me Hard) (2002) er blijkbaar ingestemd.
En met Boetiek9999 Tujiko Noriko - Hard Ni Sasete (Make Me Hard) (2002) er blijkbaar ingestemd.
Klinkt interessant, die gaat samen met de 2 andere grote onbekenden voor mij, Joe Henry - Civilians (2007) en Carter the Unstoppable Sex Machine - 30 Something (1991), op de luisterlijst!
1
geplaatst: 12 september 2022, 13:19 uur
Hele sterke update met prima electronic. Deze MBV hoort er ook echt wel in, wordt elders bijna net zo hoog aangeschreven als Loveless
Disintegration Loops III prachtig, maar nog te weinig geluisterd om in mijn lijst op te nemen. Ik hoop en verwacht dat er nog meer delen gaan volgen
Disintegration Loops III prachtig, maar nog te weinig geluisterd om in mijn lijst op te nemen. Ik hoop en verwacht dat er nog meer delen gaan volgen
0
geplaatst: 12 september 2022, 13:27 uur
Basinski is top, ik kan nooit kiezen, dus ik heb zelf de compilatie-album in mijn top 500 staan. Maar MuMe laat geen compilaties toe die geen nieuw werk presenteren (Daar lijdt The Caretaker ook onder), dus album-id van Disintegration Loops I als plaatsvervanger. Stiekem misschien Disintegration Loops III wel de beste in de reeks though
0
geplaatst: 12 september 2022, 14:20 uur
Wederom 2 overeenkomsten en deze keer met George en Vangelis 2 fantastische platen die echt serieus hoog staan in mijn Top 500, beide zelfs Top 50!
23/250 op 500 albums.
De 1 op 10 is weer binnen handbereik
23/250 op 500 albums.
De 1 op 10 is weer binnen handbereik

2
geplaatst: 12 september 2022, 14:21 uur
Paar prima drops. Purple Moonlight Pages is een hele toffe binnenkomer, maakt me tevens optimistisch dat het allerbeste hiphopalbum van dit decennium ook nog langs gaat komen, al slaat dat wel een beetje over naar wanhooptimisme. Tujiko Norika ziet er verder errug boeiend uit, nu al zin om die een keertje te draaien.
En meer BOC is altijd meer beter.
En meer BOC is altijd meer beter.
0
geplaatst: 13 september 2022, 11:07 uur
Swerts 
43/260
Deze van Low zou ik weer eens moeten horen. Kom die toch wel vaak tegen in de betere muzieklijsten.

43/260
Deze van Low zou ik weer eens moeten horen. Kom die toch wel vaak tegen in de betere muzieklijsten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 september 2022, 11:10 uur
In die vorige "prima electronic" update had ik geen matches, al stemt de nieuwe binnenkomst van Argus ook mij wel tevreden.
In de laatste dan weer wel. Als er zoiets als een onderschat U2-album bestaat, is dat October. Pet Shop Boys was een duidelijke tweede match; het doorstijgende Elbow is het wellicht in een eerdere inzending geweest.
27/260
In de laatste dan weer wel. Als er zoiets als een onderschat U2-album bestaat, is dat October. Pet Shop Boys was een duidelijke tweede match; het doorstijgende Elbow is het wellicht in een eerdere inzending geweest.
27/260
* denotes required fields.