MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
32/280 van 500

cosmic kid (moderator)
18/280, met dank aan Het Goede Doel waarvan ik eigenlijk al vergeten was dat hij in mijn Top 250 stond. Dat doet niets af aan de rechtmatigheid.

Hoho een echte ArthurDZ-update dit, heb zes overeenkomsten bij de laatste tien als ik goed geteld heb. Dat The Mountain Goats erbij zitten maakt het helemaal af, al staan er denk ik een stuk of vijf van hun albums hoger in mijn lijst. Maar blijft een geweldig werkje, mag van mij zo op ieders tiplijst!

Ik kan er weer twee bij optellen. De obscure Zweedse bosprog en de barokke chamberbritpop van Pulp.

31/290 op 500 albums

Casartelli (moderator)
Het ligt statistisch natuurlijk wel in de lijn der verwachting dat er meer matches komen naarmate de lijst vordert. De laatste update levert andermaal, met de jaren '90 klassiekers van Pulp en Änglagård en het oudje van Pink Floyd, met de heel belangrijke Roger Waters. Silent Shout is best of the rest.

34/290

Casartelli schreef:
Het ligt statistisch natuurlijk wel in de lijn der verwachting dat er meer matches komen naarmate de lijst vordert.

Gezien mijn eigenzinnige doch fenomenale muzieksmaak welke er echt eentje is voor de crème de la crème van de fijnproevers is jouw statistisch onderbouwde opmerking echt niet zo logisch als jij nu aan ons voorschotelt.

Ik zorg blijkbaar onbewust voor vervrouwelijking van de lijst. Nieuwkomers Billie Holiday en Bat for Lashes met heerlijke albums.

vigil schreef:
(quote)

Gezien mijn eigenzinnige doch fenomenale muzieksmaak welke er echt eentje is voor de crème de la crème van de fijnproevers is jouw statistisch onderbouwde opmerking echt niet zo logisch als jij nu aan ons voorschotelt.

Als jij (met mij uiteraard) de a-typische bent geldt de aanname van Casartelli des te meer voor overigen, denk ik te kunnen stellen

Aangezien ik nu nog maar 11/178 op 290 albums in de lijst heb; dus 6.18% hoop ik wel dat de opmerking van Casertelli statisch wel uit komt. In 2020 had ik in ieder geval 37% van mijn albums in de eindlijst.

Maar ik krijg sterk het vermoeden dat ik dat dit jaar niet ga halen. ik ben namelijk bang dat de a-typische stemmers dit jaar de overhand hebben

Ik denk dat ik wel aan het verwachtingspatroon van Casartelli ga voldoen. In deze update scoor ik in ieder geval al 6 uit 10 en daardoor 41 op 290 in totaal.

Bijzonder trouwens dat de beste Pink Floyd vorige keer helemaal niet in de lijst stond.

Een tiental beginnen met Bark Psychosis en eindigen met Orchid. Mooie illustratie van de diversiteit aan platen.

En Blackened Cities.

50/300

lekkere drop hoor, met welkome nieuwkomers. Ook een goede reminder om me eens in de platen van Orchid te verdiepen.

Ik streef net als Chevy een perfecte 10% na, 50/500 na 300 platen.

37/300

Blackened Cities vergeten in mijn lijst. Prachtige plaat inderdaad.

Bark Psychosis en Orchid.

Score is hier nu 35/300 op 500

Met Anathema pak ik er op 't laatst nog snel even eentje mee.

32/300 op 500 albums

56/300

Veel albums waar ik me nog moet in verdiepen: Hex, Tallahassee en Good Morning Spider zouden spek naar mijn bek kunnen zijn...

Bark Psychosis, mijn op twee na hoogste nieuwkomer

Ok de volgende keer doe ik toch meer dan een top 100 want er komen allemaal toppers voorbij die geen punten van mij hebben gehad. Zoals Bark Psychosis, die denk ik wel in de top 110 zou staan

O, en Orchid in de lijst

Hex, prachtig. Overall een zeer mooie update.

Blackened Cities en Orchid moet ik echt snel (her)beluisteren. Orchid is wel eens langsgekomen, maar toen was ik denk nog niet genoeg thuis in het genre om het op waarde te schatten. Het kwartje zou nu wel eens veel meer kunnen vallen.

Ook onlangs Hex van Bark Psychosis voor het eerst beluisterd, vond ik echt een zeer goed album. Sfeervol ook. Leuke binnenkomer.

cosmic kid (moderator)
Twee updates en drie treffers verder, dank George Michael, Carole King en Jeff Buckley. Ik zit iets boven de 10% nu. Beck heb ik ook in huis maar het is nog geen echte liefde tussen Odelay en mij

31/300

34/300 van 500

30% van de top 1000 gehad, maar uit mijn lijst pas 7,6% (19 van 250).

Casartelli (moderator)
Die vorige update was zonder meer kleurrijk en ik zag er eigenlijk geen mispeer tussen staan. Maar ook net geen match. In de recentste dan wel weer twee, al stemt het droevig Lights nu al tegen te komen; Archive krijgt op meer plekken op MuMe klappen dit jaar. The Party's Over beweegt dan weer in de juiste richting.

36/310

En weer twee erbij, dezelfde twee als de schrijver van het vorige bericht.

34/310 op 500 albums

Zonder dat het in de buurt kwam van mijn eigen lijst vind ik t opzich wel geinig dat de 8o's popplaat van George Michael in deze lijst te vinden is.

2019 komt even binnen. Ben benieuwd of billy woods nog meer albums weet te leveren.
Sarathy Korwar is me nog onbekend, maar dat kan niet misgaan.

Bon Iver, John Talabot, Perfume Genius ook uitstekend

Ja mooi, black midi en woods in de top 1000, 2 van mijn favoriete acts van de laatste jaren. Woods de academicus onder de hiphoppers en black midi die me eigenhandig weer heeft doen geloven dat creativiteit in rock muziek gelukkig nog lang niet dood is. Hopen dat ze vaste prik worden en straks met nog meer albums de top 1000 in sluipen.

En Chico ook nog eens deze update, voegt zich bij het rijtje Jorge Ben, Gal Costa, Tom Zé... doet me toch goed te zien dat men zich steeds meer lijkt op te warmen voor de Braziliaanse klassiekers! Heb die schatkist zelf ook pas 2-3 jaar geleden ontdekt (lang leve streamingsdiensten), maar werd podverredorrie ook wel es tijd

Ik zit mooi op 10%, dus 31/310. Hoewel bij de laatste 30 albums, slechts 2 van mijn lijstje.

Mooie stijging van Talk Talk en Carole King. De vrije val van Jeff Buckley is dan weer niet zo positief. Die ga ik volgende misschien toch in mijn lijstje moeten zetten.

Mooie update. Met weeral een opvallend Braziliaans album.

Zeer aardige update idd met wederom twee overeenkomsten waaronder eentje die dik in mijn Top 10 staat (PSB).

36/320 op 500 albums

Gast
geplaatst: vandaag om 17:21 uur

geplaatst: vandaag om 17:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.