MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
vigil schreef:
(quote)

Klopt, ik vind het ook wel leuk dat deze er in staat. Dat is toch gewoon wel een monument. Ik zelf had 'm niet omdat ik nu eenmaal geen live cd's meeneem in mijn lijst (net zoals verzamelwerk).

Dit dus. In mijn Top 250 had hij anders heeeeel hoog gescoord. En een monument is het, 5 legendarische elpees of 3 cd's.

En opeens heb ik er 4 bij. Schandalig dat het belangrijkste americana album nu pas zijn opwachting maakt. Daarnaast voltreffers van U2, Alanis Morrisette en Porcupine Tree

31/410

cosmic kid schreef:
(quote)

Dit dus. In mijn Top 250 had hij anders heeeeel hoog gescoord.
Maar waarom dan niet? Een goed album is toch een goed album?

Live albums kunnen best goed zijn en deze Springsteen is daar het ideale voorbeeld van. Voor mij top 10 materiaal! En blij dat hij hier zo hoog in de lijst staat.

48/410 van 500

cosmic kid (moderator)
chevy93 schreef:
(quote)
Maar waarom dan niet? Een goed album is toch een goed album?

Ach, één van de ongevaarlijke regeltjes die ik mezelf heb opgelegd. Anders hadden meerdere live Springsteen albums mijn top 250 bevolkt. Bij het samenstellen van mijn Top 250 wilde ik enkel studio albums nomineren die ik zelf in huis heb. Mijn reis door mijn persoonliijke muziek-geschiedenis.

Op zich had de Livebox er wel tussen gepast; door die box is de Springsteen vonk overgeslagen. Ik ben blij dat anderen wijzer dan ik

En daar is 'ie dan. Het hoogste album met slechts twee noteringen. Echter wel direct een tweede en derde plek.

Zo, dat heeft nog best lang geduurd voor het debuut van de Ramones een plekje in de lijst wist op te eisen.

Casartelli (moderator)
Blijft een beetje hollen en stilstaan hier. Na weer twee updates zonder matches, kan ik er nu weer drie bijschrijven, met onder meer dank aan de twee relevante Faith No More-albums. En Power Windows is natuurlijk een topstuk. Een 583e plek is allicht wat anoniemer dan een 1000e (vooral als die vorig jaar dankzij wat correctiewerk lopende de ontknoping af en aan wel en niet in de lijst stond), maar per saldo toch een mooie stijging.
chevy93 schreef:
En daar is 'ie dan. Het hoogste album met slechts twee noteringen. Echter wel direct een tweede en derde plek.
Een krasse notering inderdaad. Voor mij was Karnivool met deze plaat wel een beetje been there, done that.

51/420

Ik had er twee deze keer, FNM (Angel) en Rush. Hiermee kom ik precies op 50 albums

50/420 op 500 albums

50/420 op 500 albums

Bon Jovi, die had ik niet aan zien komen. En dan even later weer iets als Gridlock. Ik hou van deze lijst.

chevy93 schreef:
Bon Jovi, die had ik niet aan zien komen. Ik hou van deze lijst.

Ik heb hem heel hoog staan, maar had eigenlijk ook niet verwacht dat hij de lijst ging halen.

Ondertussen toch al ruim boven de 10%. Die mainstream prijs is voor mij: 48/430

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Bon Jovi, die had ik niet aan zien komen.
Tja

Een wat ondergeschoven pareltje van Genesis en een helemaal niet zo ondergeschoven slotakkoord van Queen en dat waren weer 3 matches. Best fijne albums van met name The Waterboys en Gorky erbij en dit was een prima update.

54/430

Trace maakt een mooie sprong, belooft veel goeds voor Formless. Deltron moet ik ook eens voor gaan zitten, dat moet echt iets voor mij zijn maar deze heb ik volgens mij nooit in zijn geheel geluisterd.

Mastodon, LCD Soundsystem en Gorky altijd goed

Geen matches in deze update, maar wel een erg leuke ontdekking: Deltron 3030.

70/420 op 500 albums.

En fijn dat The Noise Made By People zo hoog binnenkomt.

Weer heel divers. Mooi.

Ik zie overigens dat ik zowel Fisherman’s Blues als Fisherman’s Box (de luxe editie) in mijn top 500 had; da’s wel een beetje stom. Goed dat Chevy het niet dubbel geteld heeft.

EttaJamesBrown schreef:
Weer heel divers. Mooi.

Ik zie overigens dat ik zowel Fisherman’s Blues als Fisherman’s Box (de luxe editie) in mijn top 500 had; da’s wel een beetje stom. Goed dat Chevy het niet dubbel geteld heeft.
Daarom zijn die id's zou belangrijk.

Weer twee erbij dankzij Genesis en Queen. Dat Waterboys er bij mij niet in staat verbaasde me eigenlijk wel een beetje

Nou ja, volgende keer dan maar!

52/430 op 500 albums

Casartelli (moderator)
Eén royale match erbij (Depeche Mode). Deze van Dream Theater zal ergens in de regionen 501-1000 beland zijn, maar dat is ook wel een album waar ik vroeger veel plezier aan beleefd heb.

55/440

Deze van Boris moet wel een van de meest intrigerende hoezen zijn van deze top 1000.

Muziek voor de massa en dus ook voor mij zorgt voor de enige overeenkomst deze update.

53/440 op 500 albums

Ik luisterde net Boris en tiens, wat een plaat. Grootse ontdekking weer

Bon Jovi:
SSLLAAYYEERR!!!

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Deze van Dream Theater zal ergens in de regionen 501-1000 beland zijn, maar dat is ook wel een album waar ik vroeger veel plezier aan beleefd heb.
Dat kan van deze Dream Theater dan weer een stuk minder gezegd worden. Met het debuut van Roxy Music toch weer één match erbij.

56/450

55/450 van 500

Lapsed gaat op de luisterlijst!

Er komen veel albums voorbij waarvan ik zou zweren dat het ook in mijn top 500 zou staan. Nu Nick Cave en Alice Coltrane weer. Volgende keer moet ik meer albums in mijn top 500 stoppen, dat is duidelijk.

Het mooie debuut van Roxy Music geeft mij ook weer een overeenkomst. Ik heb al best de nodige albums van deze fijne band voorbij zien komen. Op zich fijn natuurlijk maar het zegt aan de andere kant dat deze albums niet echt (heel) hoog staan.

54/450 op 500 albums

Grote stijging van Julia Holter, een van de nieuwe in mijn lijst die ik beluisterd heb n.a.v. de vorige editie.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:33 uur

geplaatst: vandaag om 18:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.