MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
Hmm. Stiekem toch gehoopt dat Treasure hoger ging komen, maar toch goed dat hij passeert. Maar ik vrees dat ik in mijn missie ben gefaald om HOLV erin te stemmen. Dat is de enige waarvan ik vind dat hij nog moet erin staan, maar hier op deze site gewoon niet genoeg fans heeft. Tenzij het plots (vanuit het niets) het beste CT album zou worden in de lijst. Is wel de ultieme dream pop classic eigenlijk.

Met The Noise Made By People wel aangenaam verrast, maar terecht erin. Ik ben blij dat ik eraan bijgedragen heb;

Casartelli (moderator)
Het leek een matchloze update te worden, maar in de staart toch twee stuks met deze, binnen de respectievelijke repertoires, wat mindere albums van The Doors en R.E.M. Blondie was best of the rest.

58/460

Sterker nog, het sterkste album van t hele rijtje!

55/460 op 500 albums

Een echte aerobag-update.

Wat een klasse-update, heel veel dat mijn top 500 had kunnen halen. Ook het nog onbekende Tsjechische album ziet er super interessant uit

Casartelli (moderator)
Het laatste Opeth-album voordat Mikael Åkerfeldt zijn keelklanken aan de wilgen hing, plus de klassiekers van Wire en Jean Michel Jarre en dat zijn weer drie matches. Ik durf bijna zo ver te gaan het een divers drietal te noemen.

61/470

chevy93 schreef:
Een echte aerobag-update.

Bijzonder mooie update ja , die van gister was ook al niet mis

79/470

Op de valreep nog een treffer met CSH.

86/470 van 500

56/470. Dus toch al 30 albums achterstand.

Echt hard gaat het niet maar toch weer eentje, Jarre zorgde daarvoor

56/470 op 500 albums

Blijf vandaag op 52 hangen.

Ook even geteld:

De teller staat op 73. Na 470 albums. Dat betekent dat ongeveer 15,5% van de langsgekomen albums in mijn top-500 staat.

Ai, rake klappen voor A Moon Shaped Pool. Voorgaande edities dicht tegen de top 100. Nu niet eens in de bovenste helft te vinden.

4/10 voor deze laatste update, da's wel mooi. Enkel Liars en Radiohead kunnen me niet bekoren.

Alweer 3x raak, gaat lekker zo.

en high five voor de Caravan-fanclub

Casartelli (moderator)
aerobag schreef:
en high five voor de Caravan-fanclub

Madrugada is de tweede match en Tears for Fears had er een kunnen zijn.

63/480

(Bijna) top 100 voor AMSP was ook wel wat overdreven. Nu de recency bias er wat uitgaat, en het album voor sommigen de tijd heeft gehad om te groeien of dat niet te doen, lijkt mij dat een betere positie, maar sommige albums rijpen ook wellicht als oude wijn dus wie weet dat in de toekomst de weg weer naar boven is. Persoonlijk leg ik van dat album het nummer "Daydreaming" soms op, de rest niet echt. Maar Daydreaming vind ik wel een zeer goed Radiohead nummer. Ik zou AMSP nog eens moeten herbeluisteren eigenlijk.

Meer dan behoorlijk tiental met twee top 50-platen. En heel mooi deze stijging van Parsley, Sage, Rosemary & Thyme. Volgende keer in de bovenste helft!

Casartelli (moderator)
Een mens raakt al bijna gewend aan 2 á 3 matches per tiental. Ditmaal Simon & Garfunkel, Renaissance en Garbage.
chevy93 schreef:
En heel mooi deze stijging van Parsley, Sage, Rosemary & Thyme.
Ze stijgen allemaal mooi

64/490

Casartelli schreef:
Een mens raakt al bijna gewend aan 2 á 3 matches per tiental.

Had ik meegedaan, dan zou ik er dit tiental waarschijnlijk 5 gehad hebben. Hoe mainstream!

Voorlopig 15/490

Zeven daarvan zijn nieuw in de lijst, en vier re-entries. Vier albums stonden er al in 2020, waarvan drie ook al in 2018 (en de vier re-entries).

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Had ik meegedaan, dan zou ik er dit tiental waarschijnlijk 5 gehad hebben. Hoe mainstream!
Die 5 zouden dan niet bij dit tiental gestaan hebben.

Teunnis schreef:
Ook even geteld:

De teller staat op 73. Na 470 albums. Dat betekent dat ongeveer 15,5% van de langsgekomen albums in mijn top-500 staat.

Jij wil nog wel eens klagen over de uitslagen toch?

In ieder geval voor mij was t 2 dagen achter elkaar prut. Geen/zero/nul overeenkomsten.

56/490 op 500 albums

Casartelli schreef:
(quote)
Die 5 zouden dan niet bij dit tiental gestaan hebben.

Mijn eigen butterfly effect

vigil schreef:
(quote)

Jij wil nog wel eens klagen over de uitslagen toch?

Ik sta zelf ook te kijken van de grote overlap. Heel veel albums die ik nooit had verwacht hebben het toch gehaald. Heeft deels te maken met hoe makkelijk een album met twee enigszins hoge noteringen de lijst haalt, anderzijds dat er veel smaakgenoten hebben meegestemd.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik sta zelf ook te kijken van de grote overlap. Heel veel albums die ik nooit had verwacht hebben het toch gehaald. Heeft deels te maken met hoe makkelijk een album met twee enigszins hoge noteringen de lijst haalt, anderzijds dat er veel smaakgenoten hebben meegestemd.

Hoort gewoon bij ouder worden, dan word je langzaam maar zeker meer mainstream. Wen er maar aan, bij de volgende editie scoor je minstens 25%.

Hoe ouder ik word, hoe minder mainstream ik juist word. Verder ja, wat is mainstream en wat niet. Misschien qua forumnormen mainstream, maar in het algemeen associeer ik mainstream toch met iets anders.

TornadoEF5 schreef:
Hoe ouder ik word, hoe minder mainstream ik juist word. Verder ja, wat is mainstream en wat niet. Misschien qua forumnormen mainstream, maar in het algemeen associeer ik mainstream toch met iets anders.

Zit ik Teunnis wat te stangen, gaat totaal iemand anders er bloedserieus op in...

En daarmee is de bovenste helft van de lijst bekend.

94/500.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Een mens raakt al bijna gewend aan 2 á 3 matches per tiental.
Met Permanent Waves en Up the Downstair nu weer 2. Maar 't was verder ook geen update om over te klagen... het momentum van lijstpotentie wel voorbij, maar toch wel klassiek: Cosmo's Factory, Paranoid. Wie weet wat er nog eens in zit: Happy Sad, Stand!, Just As I Am

66/500

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.