menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
Kusjes en likjes voor alle leden van de Gas Pop-fanclub!

aerobag

The Grand Wazoo lijkt me de grootste aanrader voor je. En de combi Over-Nite Sensation / Apostrophe (‘) mag niet ontbreken.

Daarna wordt het tijd om wat dieper te duiken. Twee kanten op.

Enerzijds zijn latere studiowerk, en dan zou ik beginnen met Läther uit te pluizen. Neem daar je tijd voor en lees ook even wat de geschiedenis is van dat album. Zodra je Läther hebt doorgrond, kun je alle kanten op. Alle studioalbums boven de 3,70 zijn de moeite waard + Civilization Phaze III en Weasels Ripped My Flesh.

Anderzijds heb je de livealbums. Heel veel livealbums. Roxy & Elsewhere lijkt me een mooie voor je en volgens vele Zappa-kenners is dat zijn beste tour. Begin maar met het origineel, maar er is nog veel meer materiaal van die tour. Zappa in New York en You Can’t Do That on Stage Anymore Vol. 2 zijn denk ik de veiligste tips. En dan heb je nog The Best Band You Never Heard in Your Life en mijn persoonlijke favoriet Make a Jazz Noise Here als iets minder toegankelijke, maar fenomenale platen.

Tl;dr: The Grand Wazoo, daarna Over-Nite Sensation/Apostrophe en daarna de tijd nemen voor Läther en Roxy & Elsewhere. Als je zover bent, weet je verder wel je weg te vinden in het Zappa-universum.

Bedankt gasten, the Grand Wazoo zal album 1 worden. Ik ga mijn snor vast laten staan.

aerobag schreef:
Bedankt gasten, the Grand Wazoo zal album 1 worden. Ik ga mijn snor vast laten staan.

Joe's Garage scoort geen 3,70 maar is ook zeker de moeite waard! Vooral deel 1.

4,01 (141)

Teunnis schreef:
4,01 (141)

Oh ja sorry dacht ff dat je op RYM doelde.

Johnny Marr schreef:

Joe's Garage scoort geen 3,70 maar is ook zeker de moeite waard! Vooral deel 1.

Deel 2/3 heeft Watermelon in Easter Hay. Die track wil je niet missen.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Deel 2/3 heeft Watermelon in Easter Hay. Die track wil je niet missen.

Klopt, dat is wel het allerbeste nummer - maar in z'n geheel ga ik liever voor deel 1

Trouwens, op het einde van Läther staat het eindexamen Zappa voor je klaar: The Adventures of Greggery Peccary.

Casartelli (moderator)
Ik moest het even twee updates zonder matches doen (en ook nauwelijks iets wat maar in de buurt kwam), maar met het hitalbum van INXS doe ik weer mee. En zo kort na Camels 1981-briljantje nu ook hun 1991-briljantje.

48/390

En ik heb zelfs 3 overeenkomsten! Camel, INXS en de Kvrkjes

48/390 op 500 albums

Casartelli (moderator)
En we staan weer gelijk
vigil schreef:
de Kvrkjes
Lijkt wel een Kroatische eilandengroep

Fishmans en Boredom, gebroederlijk naast elkaar???

Dat is Magiku-rove magiku-rooooove

Als ik mijn hele leven lang maar twee albums afwisselend zou mogen luisteren, zouden het lachend deze 2 worden denk ik. Stoot adrenaline met Boredom en dan weer opladen met Fishmans. en over and over and over again

ArthurDZ Uchu Nippon Setagaya weer te laat ontdekt zeker?

aerobag schreef:

ArthurDZ Uchu Nippon Setagaya weer te laat ontdekt zeker?

Was toch ooit eens album van de week in dat illustere topic twee jaar geleden, vergeetkous! Sindsdien is ie nog af en toe langsgekomen, en met plezier ook, maar ik had een andere Vismans in mijn lijstje.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Was toch ooit eens album van de week in dat illustere topic twee jaar geleden, vergeetkous! Sindsdien is ie nog af en toe langsgekomen, en met plezier ook, maar ik had een andere Vismans in mijn lijstje.

Oh jah, toen heb ik hem zelf aangedragen natuurlijk. Op de andere vismannen kunnen we ook de handen schudden

ArthurDZ schreef:
(quote)

Was toch ooit eens album van de week in dat illustere topic twee jaar geleden, vergeetkous!

Heb je een linkje naar dat leuke topic van weleer? Ben de naam vergeten. Wat een tijden waren dat hé, oh me oh my. Take me back ofzo.

aerobag schreef:
Dat is Magiku-rove magiku-rooooove

ARE YOU FEEL GOOD?

Johnny Marr schreef:
Take me back ofzo.

Veel vleermuis eten verhoogt naar het schijnt de kans hierop.

En het topic vind je hier: Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi - MusicMeter.nl

Geen overeenkomsten deze keer, de plaat van Placebo komt dan nog het dichtst in de buurt van een entry in mijn lijst (ik heb m op 4*). Steve Reich heeft verder mijn interesse wel, eens checken binnenkort. Verder zag ik Muse, Opeth en zelfs Riverside, tja...

48/400 op 500 albums

Toch een beetje boven de 10% nu, 43/400.

Mooi dat Johnny Cash de lijst ook eens haalt.

35/400.....onder de 10 % nog , maar ik denk zeker dat ik daar boven kom richting de laatste 500.

Ik zit op 41/400 van de 500.

Die 10% moet vast te houden zijn. Wie weet nog een paar onverwachte verrassingen

Met Typhoon de 22e match. Goede plaat, maar wel een album dat enkele jaren terug hoger zou hebben gestaan bedenk ik me nu. Ik wijt dat vooral aan de Typhoon overkill en de kant die zijn muziek op gaat...blijkbaar ben ik daardoor ook wat minder blij met zijn eerdere werk, al heeft Tussen Licht en Lucht daar minder last van.

47/400 van 500

cosmic kid (moderator)
Een week lang mijn lijst niet bijgewerkt. Mijn albums zitten duidelijk in een dip. Alleen Meatloaf van afgelopen zaterdag is een voltreffer.

Het is toch al een treurige dag. Ik had me behoorlijk verteld en mag slechts 27 hits noteren.

27/400, 6,75% dus.

Ik ben nog steeds een groot liefhebber van Porcupine Tree, maar ik zal ook eerlijk bekennen dat ik The Incident nog nooit beluisterd heb. Onterecht zo suggereert deze notering.

Zeer verrast ook dat The Band een nieuwkomer is hier.

Een best wel sterke update maar ik heb geen enkele overeenkomst, kan dat? Nou ja, blijkbaar wel dus...

48/410 op 500 albums

32/410 op 250 ingestuurde albums.

Leuk dat Daytona het gehaald heeft.

Ook blij verrast dat de live-box van Bruce het gehaald heeft. Op 4 albums toch? En 3 cd’s?

EttaJamesBrown schreef:
Ook blij verrast dat de live-box van Bruce het gehaald heeft. Op 4 albums toch? En 3 cd’s?

Klopt, ik vind het ook wel leuk dat deze er in staat. Dat is toch gewoon wel een monument. Ik zelf had 'm niet omdat ik nu eenmaal geen live cd's meeneem in mijn lijst (net zoals verzamelwerk).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:42 uur

geplaatst: vandaag om 22:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.