Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 10:27 uur
Laatste update geen overeenkomsten maar wel veel goede albums of albums waar ik benieuwd naar ben.
67/500
67/500
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 10:36 uur
Ik zit ook op 67/500 inmiddels, van de 370 die ik heb ingeleverd. Twee erbij vandaag, met het heerlijke Zen Arcade uit mijn top 100. Cosmo's Factory en vooral In Utero hadden toch ook in mijn lijstje gekund of gemoeten
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 11:03 uur
Ik heb weer eens prijs, een dubbelslag zelfs! Rush en PT waren de daders.
58/500 op 500 albums
58/500 op 500 albums
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 11:04 uur
15/500 voor de eerste helft. Laatste update wel enkele bekendere albums, vooral wat rauwere/hardere albums met Paranoid, Zen Arcade en In Utero. Zen Arcade nog nooit geluisterd, zou ik eens moeten doen.
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 11:44 uur
Mooie eerste helft tot dusver, zowaar al 70 matches dus ik zou zomaar dichtbij de 200 kunnen gaan komen over het geheel. Ook behoorlijk van mijn eigen nieuwkomers die de lijst nu voor het eerst gehaald hebben, leuk om te zien hoe groot je eigen impact om deze lijst dan is.
Trouwens nog even hierop terugkomend:
Trouwens nog even hierop terugkomend:
chevy93 schreef:
- 39 platen hadden aan genoeg aan twee noteringen
Ik tel er maar 25. Watskeburt met de rest?- 39 platen hadden aan genoeg aan twee noteringen
2
geplaatst: 7 oktober 2022, 12:31 uur
123poetertjes schreef:
Ik tel er maar 25. Watskeburt met de rest?
Destijds stonden de formules toch niet helemaal goed, dus die statistieken kun je met een korrel zout nemen. Zo was het album dat uit de top 250 gegaan is toch nog gewoon in de lijst te vinden.Ik tel er maar 25. Watskeburt met de rest?
Maar wel handig dit bericht, want ik ging toch nog even controleren. En het bleek dat een aantal formules tóch nog steeds foutief stonden. Dat had met name gevolgen voor de rijen helemaal onderaan (wat de nieuwste albums zijn). Zodoende zijn er 15 (overwegend recente) albums die wel de lijst gehaald hebben, maar daar niet stonden vanwege de formule die niet goed doorgetrokken was.
Ik zal deze straks even in het uitslagentopic plaatsen (voor zover ze niet alsnog langskomen later).

1
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:15 uur
Beste update tot nu toe 
Gaat ook niet meer overtroffen worden, vermoed ik.

Gaat ook niet meer overtroffen worden, vermoed ik.
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:35 uur
Altijd leuk, zo'n tussentijdse wijziging, een grote charme van een lijst met veel handwerk. Hoort er helemaal bij en dan nog met zoveel moois
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:39 uur
OMG
Mis eigenlijk alleen Peggy in dit rijtje maar kannieklagennie want:
Yanka
Fausto
Ichiko
Patrick
Floating Points
Simbi
Magdalena Bay
eigenlijk alles hier behalve Marillion
Raak als ik het goed heb dan wel Nelly Furtado en Aphex Twin kwijt maar al met al een topruil dit!
Mis eigenlijk alleen Peggy in dit rijtje maar kannieklagennie want:
Yanka
Fausto
Ichiko
Patrick
Floating Points
Simbi
Magdalena Bay
eigenlijk alles hier behalve Marillion
Raak als ik het goed heb dan wel Nelly Furtado en Aphex Twin kwijt maar al met al een topruil dit!
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:45 uur
Het nieuwe Marillion-album van dit jaar staat al in de lijst zo, kan toch niet
bende fanbois joh. Al moet ik niet veel zeggen, de laatste Big Thief staat er ook al in - hoewel compleet terecht.
Verder wel een achterlijk sterke update met niet alleen die van Big Thief maar ook zowel Promises, Brass, Sinner Get Ready, Sometimes I Might Be Introvert én Cavalcade. In één update... raap mij maar op ofzo.
bende fanbois joh. Al moet ik niet veel zeggen, de laatste Big Thief staat er ook al in - hoewel compleet terecht.Verder wel een achterlijk sterke update met niet alleen die van Big Thief maar ook zowel Promises, Brass, Sinner Get Ready, Sometimes I Might Be Introvert én Cavalcade. In één update... raap mij maar op ofzo.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:51 uur
chevy93 schreef:
Zodoende zijn er 15 (overwegend recente) albums die wel de lijst gehaald hebben, maar daar niet stonden vanwege de formule die niet goed doorgetrokken was.
En de oorspronkelijke 986-1000 vallen er dan uit?Zodoende zijn er 15 (overwegend recente) albums die wel de lijst gehaald hebben, maar daar niet stonden vanwege de formule die niet goed doorgetrokken was.
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 13:54 uur
Die kunnen we ook wel houden toch, waarom zou een top 1000 beperkt moeten blijven tot duizend albums. Honorable mentions in ieder geval
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2022, 15:20 uur
Dat gaat dan ten koste van mijn #991 (Gryphon - Red Queen to Gryphon Three). Soit, met zijn tijdelijke aanwezigheid heeft hij in elk geval wat aandacht getrokken.
En daar komt dan de recentste Marillion voor terug. Die naam werkt hier nog altijd vaak als een rode lap op een stier, maar goed, wie er aanstoot aanneemt kan zijn verdriet nog altijd verdrinken bij een plaatje van Big Thief of iets anders wansmakelijks.
En daar komt dan de recentste Marillion voor terug. Die naam werkt hier nog altijd vaak als een rode lap op een stier, maar goed, wie er aanstoot aanneemt kan zijn verdriet nog altijd verdrinken bij een plaatje van Big Thief of iets anders wansmakelijks.
0
geplaatst: 7 oktober 2022, 15:29 uur
Hmmm, eentje er bij (Marillion...)
maar ook 2 er uit 
Dus ik moet er eentje van afhalen.
57/500 op 500 albums
maar ook 2 er uit 
Dus ik moet er eentje van afhalen.
57/500 op 500 albums
3
geplaatst: 7 oktober 2022, 15:42 uur
De Marillion- en Big Thief-liefhebbers, duidelijk de nieuwe grote tweestrijd. De polarisatie tussen de Democraten en Republikeinen in de VS zal er niets bij zijn
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2022, 15:49 uur
En dan zijn er ook nog mensen die beide albums in de kast hebben en met veel plezier draaien. Niet dat ze mijn lijst hebben gehaald overigens; ze mogen zeker 1 jaar rijpen
4
geplaatst: 8 oktober 2022, 10:09 uur
Coma Cat schreef:
Altijd leuk, zo'n tussentijdse wijziging, een grote charme van een lijst met veel handwerk. Hoort er helemaal bij en dan nog met zoveel moois
Helemaal eens. En mooi dat Chevy het ook echt aanpast. Dan heb je wel liefde voor lijstjes en het eindproduct
0
geplaatst: 8 oktober 2022, 10:53 uur
Fausto in de lijst! 
En Happy Sad en Transa nieuw binnen, heel fijn. Happy Sad had er natuurlijk al lang in moeten staan.

En Happy Sad en Transa nieuw binnen, heel fijn. Happy Sad had er natuurlijk al lang in moeten staan.
0
geplaatst: 8 oktober 2022, 11:35 uur
Heeft dit ook nog invloed op de top 500 (die je nog niet had gepost), want als daar een wijziging is, vallen er eventueel nog meer albums uit?
Zou mijn aantal wel verhogen naar 17/500. Mooi lijstje albums.
EDIT: Blijkbaar heb je dat al ingecalculeerd, gezien de update 12 albums had, en je het over 15 albums had, dus dan moeten er nog 3 komen blijkbaar.
EttaJamesBrown schreef:
Helemaal eens. En mooi dat Chevy het ook echt aanpast. Dan heb je wel liefde voor lijstjes en het eindproduct
(quote)
Volledig mee eens, trouwens! Dank voor al het werk dat je hierin steekt, chevy.
Johnny Marr schreef:
Al moet ik niet veel zeggen, de laatste Big Thief staat er ook al in - hoewel compleet terecht.
Al moet ik niet veel zeggen, de laatste Big Thief staat er ook al in - hoewel compleet terecht.
Die had misschien ook wel op een stem van mij kunnen rekenen, als ik het eerder had beluisterd. Maar gezien het een lang album is, moet ik het nog meer luisteren om een goede plaats of notering te geven aan het album. Enkele nummers van dat album zijn al enorm gegroeid, maar er zijn er nog die ik nog niet zo super ken, maar tot nu toe vind ik het wel een superalbum.
0
geplaatst: 8 oktober 2022, 13:15 uur
Met Public Enemy, Sly & The Family Stone en Bill Withers weer drie erbij. Totaal nu 27 albums overeenkomstig. Blijft lastig inschatten hoeveel er nog komen. Met name zo'n PE album, een absolute klassieker in het genre, staat er wel in maar niet bijzonder hoog. Doet me afvragen hoeveel van de hiphopklassiekers er nog voorbij gaan komen. Ik laat me graag verrassen.
Verder blijf ik proberen wat onbekend materiaal te luisteren vanuit de lijst. Komt er achteraf een complete lijst beschikbaar, zo zonder alle leuke statistieken, afbeeldingen en linkjes?
Verder blijf ik proberen wat onbekend materiaal te luisteren vanuit de lijst. Komt er achteraf een complete lijst beschikbaar, zo zonder alle leuke statistieken, afbeeldingen en linkjes?
0
geplaatst: 8 oktober 2022, 13:17 uur
Coma Cat schreef:
De Marillion- en Big Thief-liefhebbers, duidelijk de nieuwe grote tweestrijd. De polarisatie tussen de Democraten en Republikeinen in de VS zal er niets bij zijn
Maar wie van de 2 bestormt jordy's Capitool nu er nieuw leiderschap is
Die niet genoemde nadrop is wel ongeloofelijk goed zeg, kolere.
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 00:08 uur
Jaaaa Fugazi
Net als bij The Mountain Goats wel met het album dat ikzelf het laagst had in mijn eigen lijst, maar dat drukt de pret uiteraard in zijn geheel niet.
Ook wel grappig dat Bryan Adams in de lift zit. Prima plaat dus ik vind het helemaal ok!
Net als bij The Mountain Goats wel met het album dat ikzelf het laagst had in mijn eigen lijst, maar dat drukt de pret uiteraard in zijn geheel niet.
Ook wel grappig dat Bryan Adams in de lift zit. Prima plaat dus ik vind het helemaal ok!
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 01:18 uur
En drie mooie overeenkomsten! Daar omheen ook nog alleraardigste albums en dat maakt het toch tot een mooie update.
60/510 op 500 albums
60/510 op 500 albums
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 09:23 uur
Leuk dat Art Blackey (mijn nummer 2) zo hoog nieuw de lijst in duikt. Heerlijke plaat!
1
geplaatst: 9 oktober 2022, 10:01 uur
* denotes required fields.