Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 12:42 uur
De teller staat als het goed is - na de wijzigingen - nu op:
76/520
Heb mijn luisterlijst ook weer bijgewerkt en daar staat nu ruim 113 uur aan nog te ontdekken muziek in. Zometeen kennis maken met Tom Zé.
76/520
Heb mijn luisterlijst ook weer bijgewerkt en daar staat nu ruim 113 uur aan nog te ontdekken muziek in. Zometeen kennis maken met Tom Zé.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2022, 13:14 uur
Al een tijdje niet meer bijgewerkt maar een snelle telling leerde me dat ik op 41/520 albums sta.
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 14:26 uur
Zo dan, maar liefst vier overeenkomsten bij deze update! Billy, Peter, Dusty en Anneke en co vanuit Oss zorgden voor dit fraaie kwartet.
64/520 op 500 albums
64/520 op 500 albums
0
geplaatst: 9 oktober 2022, 14:37 uur
Mooie updates met Art Blakey, John Coltrane, Aretha Franklin en CunninLynguists als favorieten. Deze twee werken van Blakey en Coltrane pas de laatste paar jaar flink gaan waarderen, prachtige jazzplaten. Sowieso een genre waarin ik nog veel te ontdekken heb en erg van kan genieten.
31 matches.
31 matches.
1
geplaatst: 9 oktober 2022, 17:25 uur
Nr.4 schreef:
Met Public Enemy, Sly & The Family Stone en Bill Withers weer drie erbij. Totaal nu 27 albums overeenkomstig. Blijft lastig inschatten hoeveel er nog komen. Met name zo'n PE album, een absolute klassieker in het genre, staat er wel in maar niet bijzonder hoog. Doet me afvragen hoeveel van de hiphopklassiekers er nog voorbij gaan komen. Ik laat me graag verrassen.
Met Public Enemy, Sly & The Family Stone en Bill Withers weer drie erbij. Totaal nu 27 albums overeenkomstig. Blijft lastig inschatten hoeveel er nog komen. Met name zo'n PE album, een absolute klassieker in het genre, staat er wel in maar niet bijzonder hoog. Doet me afvragen hoeveel van de hiphopklassiekers er nog voorbij gaan komen. Ik laat me graag verrassen.
Inderdaad lastig te voorspellen… De usual suspects (Nas, Wu, Kendrick, Kanye, Madvillain) zullen de top-500 op zeker halen, maar alle andere hiphopklassiekers zie ik zowel kansrijk om verrassend hoog te eindigen alswel om de lijst überhaupt niet te halen. Komt er nog wat Gang Starr, individuele Wu-Tang-projecten, welke DOOM’s, OutKasts, ATCQ’s en Beastie Boys nog, Deltron, Cannibal Ox, De La Soul, Mos Def, The Roots, Tyler; allemaal vraagtekens.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2022, 17:37 uur
Even twee updates bijlezen. De 500-491 update is een mooi jaren '70 feestje met hoge matches van Yes, Camel en (wat minder hoog) The Who. De volgende is met Peter Gabriel en (met name) The Gathering wat moderner.
71/520
71/520
0
geplaatst: 10 oktober 2022, 10:05 uur
Hats. Erg mooie stijging. 
En deze re-entry belooft wat voor Iron Maiden.

En deze re-entry belooft wat voor Iron Maiden.
0
geplaatst: 10 oktober 2022, 10:46 uur
En zo heb je er vier en zo heb je er nipt eentje door het fraaie Hats (414)
65/530 op 500 albums
65/530 op 500 albums
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2022, 11:17 uur
Hier alleen een jeugdsentimentmatch voor Throwing Copper. Iron Maiden, The The en (vooruit) Editors leveren ook wel fijne bijdragen en het album van Mazzy Star bleek ook een stuk beter dan op grond van de blikvanger verwacht mocht worden.
72/530
72/530
0
geplaatst: 10 oktober 2022, 11:40 uur
Dan noem ik even de toppers van deze update: Tortoise en William Basinski. Current 93 ga ik ook snel achteraan, daar verwacht ik heel veel van.
1
geplaatst: 10 oktober 2022, 16:07 uur
Ohhh wat een heerlijke update.
Ik weet nog wel dat door de vorige editie Current 93 er enkele nieuwe liefhebbers bij heeft gekregen en dat vertaalt zich in deze grote stijging.
4 hits erbij (naast Current 93 ook The Blue Nile, William Basinski en Mazzy Star) en ook blij met Tortoise.
80 / 530
Ik weet nog wel dat door de vorige editie Current 93 er enkele nieuwe liefhebbers bij heeft gekregen en dat vertaalt zich in deze grote stijging.
4 hits erbij (naast Current 93 ook The Blue Nile, William Basinski en Mazzy Star) en ook blij met Tortoise. 80 / 530
0
geplaatst: 11 oktober 2022, 11:16 uur
Oeps, ik heb blijkbaar een foutje gemaakt in mijn lijst. Op plaats 8 moest album 630 (Powerslave) staan en niet 627 (Iron Maiden) (die staat op 319).
Dus de volgende editie van deze lijst gaat Iron Maiden weer wat zakken...
Blue Train en Moanin' zijn twee fijne jazz toevoegingen.
71/530
Dus de volgende editie van deze lijst gaat Iron Maiden weer wat zakken...
Blue Train en Moanin' zijn twee fijne jazz toevoegingen.
71/530
1
geplaatst: 11 oktober 2022, 21:35 uur
Een tijdje niets meer gepost hier, al volg ik het reilen en zeilen op de voet (kudos ook voor chevy93, big time!). Dit laatste tiental is wel, op Live na (daar heb ik dan weer niets mee), ronduit geweldig! Twee toffe noteringen met Cash en Maiden, en verder zo ongeveer elke plaat op mijn lijstje genoteerd. Divers ook, erg fijn!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 oktober 2022, 10:09 uur
Dream Theaters beste, Rides beste (maar dat is niet zo'n enorme prestatie) en Gazpacho's op-een-na-beste verzorgen weer drie straffe matches. Wipers en met name Isaac Hayes geven de update verder nog wat kleur.
75/540
75/540
1
geplaatst: 12 oktober 2022, 10:19 uur
Weer "slechts" eentje, onze Chef zorgt daarvoor. Verder weinig echt bijzondere albums in de update.
66/540 op 500 albums
Het wordt zo langzamerhand wel ietwat problematisch om alle platen uit mijn lijst in de gezamenlijke te krijgen...
66/540 op 500 albums
Het wordt zo langzamerhand wel ietwat problematisch om alle platen uit mijn lijst in de gezamenlijke te krijgen...
0
geplaatst: 12 oktober 2022, 11:36 uur
Weinig bijzondere albums? Let It Be van The Replacements is #156 in de 500 Greatest Albums of All Time van Rolling Stone en staat in vele andere lijstjes.
Free Jazz ook een essential. Hot Buttered Soul is een classic. Nachtlicht een van de beste Nederlandse albums ooit. Heaven or Las Vegas nummer 1 op de lijst van beste dream pop-albums van Pitchfork. Niet allemaal in mijn lijstje, maar echt wel toppers.
Free Jazz ook een essential. Hot Buttered Soul is een classic. Nachtlicht een van de beste Nederlandse albums ooit. Heaven or Las Vegas nummer 1 op de lijst van beste dream pop-albums van Pitchfork. Niet allemaal in mijn lijstje, maar echt wel toppers.
0
geplaatst: 12 oktober 2022, 12:24 uur
Isaac had ik zelf dus die valt daarin weg, de rest van je opsomming is voor andere misschien reuze interessant maar voor mij niet.
3
geplaatst: 12 oktober 2022, 16:29 uur
De campagne heeft dan toch gewerkt. Heaven or Las Vegas eindelijk in de lijst, terecht. Dank aan de medestemmers. Wel verrast dat hij meteen boven de andere CT albums verschijnt.
0
geplaatst: 12 oktober 2022, 18:42 uur
Is denk ik meer een love/hate-plaat en dat werkt in dit concept in je voordeel. (Ik vind het trouwens echt een veel mindere plaat dan het oudere werk.)
0
geplaatst: 12 oktober 2022, 19:16 uur
Teunnis schreef:
Is denk ik meer een love/hate-plaat en dat werkt in dit concept in je voordeel. (Ik vind het trouwens echt een veel mindere plaat dan het oudere werk.)
Het ouder werk staat er ook in, drie albums toch al voorbijgekomen. Daarmee vier van mijn vijf favorieten. Ik ben er tevreden mee. Behoort ook tot mijn favoriete muziek van de jaren '80. En de albums zelf zijn ook wel gevarieerd in stijlen. Dat blijkt ook uit de uiteenlopende favorieten vaak van muziekliefhebbers, waarbij HOLV meer een dream pop classic is, en andere albums dan weer in een andere stijl.
2
geplaatst: 12 oktober 2022, 19:29 uur
HOLV is voor mij met voorsprong de beste CT. Niets ten nadele van hun andere geniale platen, daarmee; HOLV is simpelweg hors catégorie.
1
geplaatst: 12 oktober 2022, 19:42 uur
Ik zou HOLV weer eens vaker moeten luisteren, want dat is voor mij echt de enige potentiële 4,5* plaat van ze. Met misschien Garlands, maar dat is meer jeugdsentiment. Ok, en Head over Heels en Victorialand omdat ik die LP's grijs heb gedraaid tijdens mijn studententijd. Goh ja, eigenlijk wel een heel leuk bandje....
Sta nu overigens op 82/540, had ook nog een hit met The Boy With the Arab Strap, die ik afgelopen zomervakantie bijna dagelijks heb gedraaid en nu hoger in mijn lijst zou komen.
Sta nu overigens op 82/540, had ook nog een hit met The Boy With the Arab Strap, die ik afgelopen zomervakantie bijna dagelijks heb gedraaid en nu hoger in mijn lijst zou komen.

0
geplaatst: 12 oktober 2022, 21:28 uur
Bij CT ligt mijn voorkeur ook bij het oudere werk (albums 2 en 3), maar ben het latere werk wel gaan waarderen, terwijl ik er vroeger niets aan vond. Maar voorlopig staan met name HoH en T nog fier bovenaan in mijn CT-favorietenlijstje.
Ook weer eens geturfd hoeveel er uit mijn lijst nu zijn geweest en ik kom op 93/540 bij een lijst van 500. Door de correcties ben ik er 2 kwijtgeraakt, maar daarvoor heb ik weer 2 hele fijne tips (Yanka en mn. Fausto) voor in de plaats gekregen, dus ik ben zeker niet rouwig om.
Ook weer eens geturfd hoeveel er uit mijn lijst nu zijn geweest en ik kom op 93/540 bij een lijst van 500. Door de correcties ben ik er 2 kwijtgeraakt, maar daarvoor heb ik weer 2 hele fijne tips (Yanka en mn. Fausto) voor in de plaats gekregen, dus ik ben zeker niet rouwig om.
0
geplaatst: 13 oktober 2022, 18:35 uur
Ik heb het niet gecheckt, maar volgens mij is Favourite Worst Nightmare de eerste uit de top 100 die we nu (al) tegenkomen.
1
geplaatst: 14 oktober 2022, 10:50 uur
Hey what een puntensprokkelplaat van Low!
Terechte nieuwkomer wel vind ik.
Terechte nieuwkomer wel vind ik.
0
geplaatst: 14 oktober 2022, 13:48 uur
De laatste twee updates waren goed voor precies 1 overeenkomst... 
Een ouwetje van Simple Minds is de dader!
67/560 op 500 albums

Een ouwetje van Simple Minds is de dader!
67/560 op 500 albums
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 oktober 2022, 14:41 uur
De 460-451 leverde hier evenmin matches op (maar toch een mooie notering voor Soft Machine), maar in de staart van 450-441 was het niet een- maar tweemaal raak met IQ en bovenal, inderdaad, het ouwetje van Simple Minds.
77/560
77/560
* denotes required fields.