Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 14 oktober 2022, 20:27 uur
Eeh, ik had net puntjes bij een ouwetje van de Simple Minds.
Zullen we samen gaan knikkeren?
Zullen we samen gaan knikkeren?
2
geplaatst: 15 oktober 2022, 09:29 uur
Wow, flink wat matches de laatste updates, dat lukt me op tinder niet eens
0
geplaatst: 15 oktober 2022, 11:25 uur
Isaac Hayes en MF DOOM als twee nieuwe matches maakt 33 overeenkomsten. Cannibal Ox heb ik als hiphop-idioot al tig keer geprobeerd, heb 'm ook wel in huis, maar ik kan er maar niet echt van genieten. Ik weet niet wat het is.
0
geplaatst: 15 oktober 2022, 16:52 uur
Weeral een erg fijn tiental. Voor mij echt typische MuMe-platen.
1
geplaatst: 15 oktober 2022, 17:12 uur
Slecht nieuws voor de Portishead-fanclub: ik ben volgens traditie slordig geweest met het opzoeken van album-IDs, en daardoor staat Soft Machine - Third nu hoger dan hij zou moeten staan.
Sorry!
Sorry!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 oktober 2022, 17:45 uur
hoi123 schreef:
Slecht nieuws voor de Portishead-fanclub: ik ben volgens traditie slordig geweest met het opzoeken van album-IDs, en daardoor staat Soft Machine - Third nu hoger dan hij zou moeten staan.
Sorry!
Je muzikale blind date wel even goed beluisterd?Slecht nieuws voor de Portishead-fanclub: ik ben volgens traditie slordig geweest met het opzoeken van album-IDs, en daardoor staat Soft Machine - Third nu hoger dan hij zou moeten staan.
Sorry!
0
geplaatst: 15 oktober 2022, 18:19 uur
Ik zie allemaal albums voorbij komen die makkelijk in mijn 501 tot 1000 passen. Mooie diverse lijst tot nu toe. Ik hoop dat de top 250 ook echt gaat afwijken van de top 250
0
geplaatst: 15 oktober 2022, 22:39 uur
Alle acht noteringen voor The Shape of Jazz to Come tussen 122 en 221 

2
geplaatst: 16 oktober 2022, 00:55 uur
Zou nu mijn nummer 1 zijn. Ik zet m nog es op, ty very much
Edit: Beste. Album. Ooit.
0
geplaatst: 16 oktober 2022, 21:04 uur
Gister eentje (Kraftwerk) en vandaag een licht stijgende lijn naar twee. Of als je t positief wilt bekijken vandaag maar liefst 100% meer in vergelijk met zaterdag! Rush en Sylvian zorgde daar voor.
70/580 op 500 albums
70/580 op 500 albums
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 oktober 2022, 23:28 uur
Ik handhaaf de knipperlichtmodus: geen matches in 440-431, in het volgende blokje wel een match met Elbow, een hoge match met Opeth en een zeer hoge match met Rush. Nils Frahm best of the rest.
80/580
80/580
0
geplaatst: 17 oktober 2022, 10:16 uur
Weer 2 albums uit de laatste twintig (Alice in Chains en David Sylvian), Yo La Tengo had nog gekund. Verder hier toch ook een heleboel albums die ook mijn top 1000 niet zullen halen.
77/580
77/580
2
geplaatst: 17 oktober 2022, 17:41 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Zoals Kanye nu bezig is, verwacht ik binnenkort Kanye & Kid Rock Collab album. Zin in?
4
geplaatst: 17 oktober 2022, 17:56 uur
aerobag schreef:
Zoals Kanye nu bezig is, verwacht ik binnenkort Kanye & Kid Rock Collab album. Zin in?
(quote)
808’s & Deepstate
1
geplaatst: 17 oktober 2022, 18:58 uur
aerobag schreef:
(quote)
Mwah, doe liever nog een samenwerking met dat ander kind (Cudi)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2022, 00:54 uur
Foxtrot (natuurlijk), Het Zesde Metaal (op het nippertje, maar zo'n sprong van 40 jaar is toch leuk) en dan het magistrale afsluitende trio van Archive, Roxy Music en Rush en zo had ik ineens 5 (VIJF) matches. En voor Fear of Music nog geen plaats...
85/590
85/590
0
geplaatst: 18 oktober 2022, 08:31 uur
Ik heb maar liefst vier overeenkomsten! En ook nog eens allemaal uit mijn Top 100, eehhh ik bedoel Top 101 (want daar staat Rush). Wel dik in mijn Top 100 staan Archive, Genesis en Roxy Music 
74/590 op 500 albums

74/590 op 500 albums
1
geplaatst: 18 oktober 2022, 09:10 uur
Ok, ok volgende x doe ik wel mee, ik weet dat de lijst nog wat kwaliteit kan gebruiken 

1
geplaatst: 18 oktober 2022, 11:36 uur
hoi123 schreef:
Sorry!
Sorry als ik je nu voor niks bang maak maar hoe zit het met deze? Ik verwacht er namelijk nog wel eentje die normaliter al wel langs had moeten komen hihi (nietwaar Teun?)Slecht nieuws voor de Portishead-fanclub: ik ben volgens traditie slordig geweest met het opzoeken van album-IDs, en daardoor staat Soft Machine - Third nu hoger dan hij zou moeten staan.
Sorry! Verder blij met de lijstbestorming van Grimes' beste!
1
geplaatst: 18 oktober 2022, 11:59 uur
Hahaha gvd, je hebt helemaal gelijk. Goed nieuws voor Teun idd! (En deze plaat heb ik laatst ook met vrij veel plezier beluisterd, dus ook wel een beetje voor mij)
(Vraag me trouwens ook af of Lenker überhaupt nog andere notaties had)
(Vraag me trouwens ook af of Lenker überhaupt nog andere notaties had)
1
geplaatst: 18 oktober 2022, 12:00 uur
Ocherm 
Ik ben uit solidariteit Adrianne aan het luisteren atm, over twee jaar staat zij honderd procent ook in mijn lijst!

Ik ben uit solidariteit Adrianne aan het luisteren atm, over twee jaar staat zij honderd procent ook in mijn lijst!

0
geplaatst: 18 oktober 2022, 12:08 uur
Redelijk wat overeenkomsten bij de laatste 30. Ornette Coleman helaas kort nadat ik de lijst had ingeleverd ontdekt, die zou bij mij ook hoog binnen komen.
96 / 590
96 / 590
0
geplaatst: 18 oktober 2022, 23:39 uur
Super blij met Halfaxa. Dank je Boetiek9999 voor die ook op 1 te stemmen (al zie ik nu wel dat je uw rating hebt doen zakken). Ik vind het een superonderschat album, maar ik begrijp wel dat het niet voor iedereen is, maar ik vind dat het onterecht wordt gezien als één van Grimes' haar zwakkere albums.
Weinig albums die 2 keer iemands nummer één zullen zijn... denk ik.
Mooie sprong ook voor Depression Cherry, mijn favoriete Beach House album.
Ik zal op mijn gemak de lijst nog eens moeten doornemen, maar ik ga er zeker gebruik van maken om nog heel wat te luisteren de komende maanden (en langer).
Weinig albums die 2 keer iemands nummer één zullen zijn... denk ik.
Mooie sprong ook voor Depression Cherry, mijn favoriete Beach House album.
Ik zal op mijn gemak de lijst nog eens moeten doornemen, maar ik ga er zeker gebruik van maken om nog heel wat te luisteren de komende maanden (en langer).
0
Boetiek9999
geplaatst: 19 oktober 2022, 00:06 uur
Alles wat ik destijds luisterde beoordeelde ik per nummer, nu per geheel, dat en nieuwe wensen die ik verkies verklaart mijn volledige radicale neergang.. Hopelijk wakkert de liefde ooit weer aan maar de laatste luisterbeurt deed het me bar weinig terwijl ik voorheen zelfs in de donkerste periodes erdoor werd opgefleurd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2022, 10:43 uur
Picknick komt wat vroeg, maar dit is kennelijk het langjarig territorium. Op die ripoff door The Beatles moeten we vast nog lang wachten
. Reggatta de Blanc maakt dan weer een mooie opmars door de jaren, maar dat is ook een beetje een correctie op de merkwaardige onderwaardering van The Police hier. Seasons End maakt het trio vol, maar met The Sky Moves Sideways, Super Fly en The Modern Lovers is het bovenkant-van-het-middensegment ook goed vertegenwoordigd in deze recentste update. En misschien komt het tussen mij en Woodface ook nog wel eens goed.
88/600
En deze Regina Spektor had dus eigenlijk ergens in de onderste regionen moeten staan...?
. Reggatta de Blanc maakt dan weer een mooie opmars door de jaren, maar dat is ook een beetje een correctie op de merkwaardige onderwaardering van The Police hier. Seasons End maakt het trio vol, maar met The Sky Moves Sideways, Super Fly en The Modern Lovers is het bovenkant-van-het-middensegment ook goed vertegenwoordigd in deze recentste update. En misschien komt het tussen mij en Woodface ook nog wel eens goed.88/600
En deze Regina Spektor had dus eigenlijk ergens in de onderste regionen moeten staan...?
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 11:02 uur
The Modern Lovers is een van de grootste omissies in mijn lijst.
Formless komt veel te vroeg. Ik zou zeggen dat er hier, ook onder de stemmers, meer liefhebbers moeten zijn dan deze 5.
En een onderwaardering van The Police zie ik toch niet, ik heb nooit begrepen waarom die band nou juist zo megapopulair is uit eind jaren 70, begin jaren 80. Of ja, het ligt lekker in het gehoor, spreekt veel mensen aan. Maar een blik op RYM om toch een referentie te pakken, laat zien dat hun albums daar niet eens in de buurt komen van de top 1000.
Formless komt veel te vroeg. Ik zou zeggen dat er hier, ook onder de stemmers, meer liefhebbers moeten zijn dan deze 5.
En een onderwaardering van The Police zie ik toch niet, ik heb nooit begrepen waarom die band nou juist zo megapopulair is uit eind jaren 70, begin jaren 80. Of ja, het ligt lekker in het gehoor, spreekt veel mensen aan. Maar een blik op RYM om toch een referentie te pakken, laat zien dat hun albums daar niet eens in de buurt komen van de top 1000.
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 11:21 uur
Hehehe daar zal je Regina al hebben (zal Soviet Kitsch nog komen?). Mooi samen met Joanna in een blokje zoals het hoort.
0
geplaatst: 19 oktober 2022, 11:33 uur
Regina!! 

EDIT: Haha, thanks hoi123!
Dat Divers zo hoog staat is hopelijk goed nieuws voor haar eerste drie albums.

EDIT: Haha, thanks hoi123!
Dat Divers zo hoog staat is hopelijk goed nieuws voor haar eerste drie albums.
* denotes required fields.