MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #3 - Discussietopic

zoeken in:
6 treffers in de laatste update. 3 uit het rechterrijtje, maar ook mijn nummers 7, 10 en 12 kwamen (te vroeg) voorbij.

2 keer 4 matches in de laatste 2 updates. Mijn nummers 1 en 2 gaan niet meer passeren, maar dankzij de 2 albums van Metallica is de rest van de top 10 al wel gepasseerd.

134/850 op 500 albums

Toch al aardig wat albums uit de top 100 van vorige keer langsgekomen. Benieuwd welke platen de sprong naar voren gaan maken.

Casartelli (moderator)
Een hoge match bij mij voor Deadwing. Traditioneel wel een notering die er op oude waardering in staat... onlangs (ik denk na inzending dezes) voor het eerst sinds heel lange tijd weer eens gedraaid en met name bij het titelnummer is de grootste magie er wel een beetje af. Voor de rest viel het erg mee met de ingecalculeerde aftakeling. It's My Life heeft geen last van dat soort overwegingen. Dat waren twee matches, maar met Absolution, Curtis, Moon Safari en, vooruit, Lost in the Dream scoorde deze update goed in het is-ook-leuk-segment.

161/860

Casartelli (moderator)
A propos Curtis... ik heb toch wel het idee dat met name Move on Up de laatste jaren wel bovengemiddeld in de hernieuwde belangstelling staat. Toen ik dat laatst eens in de kroeg (waar hij gedraaid werd) tegen iemand zei, werd ik wat bevreemd aangekeken ("welnee, dit is gewoon ouwe meuk"). Maar 904->370->147 is toch een respectabele reeks.

Geogaddi en Atrocity Exhibition maken mooie sprongen . London Calling natuurlijk ook een fenomenaal album. Fishmans dit jaar een beetje ontdekt, ook zeer goed.

Geogaddi en Fishmans gebroederlijk naast elkaar, dat past mooi

Moet wel zeggen dat de lijst wel aan diversiteit enzovoort wint, tegenover vorige edities. Zal me eens bezig houden met heel wat (opnieuw) te beluisteren na afloop van de top 1000. Lijkt mij een goede manier om wat ik nog mis en cultuurgaten wat beginnen op te vullen.

Met Talk Talk en Curtis van Curtis heb ik er weer 2!

135/850 op 500 albums

Curtis is een voltreffer voor mij. Fantastische plaat. De flinke populariteit van Danny Brown heb ik als hiphopliefhebber nooit zo begrepen, zeker ook niet wat betreft dit album. Hoogst irritante rapper vind ik dat, op zijn plaat waar Q-tip zich tegenaan bemoeide na. En wat featurings.

Casartelli (moderator)
De zwanenzang van Simon & Carmiggelt als enige match, dat is scorebordtechnisch wel wat mager in deze fase. Steve Reich, Björk en met enige goede wil Tori Amos geven de update nog wel wat kleur.

162/870

Leuk dat Steve Reich en Ichiko Aoba zo gestegen zijn.

Steve Reich? Nooit van gehoord. Maar eens een keer luisteren dan

Met kladpapier en potlood in de aanslag zat ik klaar om te gaan turven. Helaas had ik dat allemaal niet nodig en komt de score uit op één hele in de vorm van The Sound. Zo haal ik de 175 niet.

136/860 op 500 albums

In de breedte misschien wel de fijnste update tot dusver (correctiedrop niet meegeteld dan), met uitzondering van The Sound zitten ze allemaal wel in mijn interessegebied. Ichiko nestelt zich echt tussen de top nu, hoe mooi!

Wel benieuwd of er in deze fase nog een geheel nieuwe binnenkomer gaat langskomen, en zo ja heb ik echt geen ideeee wie dat zou moeten zijn.

Liquid Swords!! VU en Steve Reich nog wat heerlijke albums die ook lekker doorstijgen. De rest mag er ook zeker zijn, dus eens met 123poetertjes dat dit in de breedte echt top is.

Dat album van Ichiko Aoba is sedert dat ik de lijst had ingestuurd weer wat gegroeid bij mij, ook omdat ik die live zag deze zomer. En daarmee ook het hoogste album in de lijst waarvan ik heel wat liedjes live heb mogen ervaren. Zeker een aanrader. Mooi album waarvan ik blij ben dat het zijn erkenning krijgt hier.

Die van Fishmans is echt een 123-album.

Goed gestunt door Ichiko hoor. Van Steve Reich was ik helemaal vergeten dat ‘ie nog moest komen, ook vet hoor!

Flinke val voor Trouble Will Find Me. Ik denk de hoogste van vorig jaar die tot nu toe langsgekomen is.

Een trio is wel goed om dichterbij het doel van 175 overeenkomsten te komen maar toch had ik de 2 Marillions (Bowie is de andere overeenkomst) liever nog niet voorbij zien komen maar goed, luxe problemen luxe problemen...

139/870 op 500 albums

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
2 Marillions
Vandaag behandelen we de uitdrukking "vlag op een modderschuit". Of... twee vlaggen in dit geval.

164/880

6 hits deze update
Benieuwd of ik ook een keer 10/10 scoor

cosmic kid (moderator)
Ik zelfs 8 updates

En dat brengt me op 105/880 op 250 albums

De stijgingen van Tago Mago, Hot Rats en Inheritors laten weer zien dat de signatuur van deze lijst (of van de gemiddelde stemmer) lichtelijk anders is t.o.v. voorgaande edities.

chevy93 schreef:
De stijgingen van Tago Mago, Hot Rats en Inheritors laten weer zien dat de signatuur van deze lijst (of van de gemiddelde stemmer) lichtelijk anders is t.o.v. voorgaande edities.

Hot Rats en Tago Mago prachtig naast elkaar, en Holden ook een topper, dat zijn mooie stijgers en zeer terecht. Verder ook nog Underworld en natuurlijk fijne albums van The Doors en Rolling Stones.

cosmic kid (moderator)
The Rolling Stones, The Beach Boys en Elbow zorgen dat ik op 111 uitkom. Dat hadden er nog drie meer kunnen zijn, ware het niet dat Supertramp, Underworld en The Waterboys niet door mijn voorselectie heen kwamen.

111/890 op 250 albums

chevy93 schreef:
Het enige zwakke aan dit album is dat het een eind als the End mist.

Wat.

Casartelli (moderator)
Supertramp en The Waterboys kwamen wel door mijn voorselectie en royaal ook. The Beach Boys trouwens ook. Met The Doors, Holden en Elbow is ook de subtop goed vertegenwoordigd vandaag.

Straks 200 op 1000? Dat spant er nog even om.

167/890

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wat.
Dat is niet mijn bericht, vriend.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.