Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
1
geplaatst: 31 oktober 2024, 10:51 uur
Gewoon, de gemiddelde Gretzpop?
Volgens mij kwam in die specifieke update Marina binnen maar ook bijv. Taylor, Chvrches, Alvvays, Lorde, Julien, Kacey, Phoenix, Wolf Alice, Nelly en Caroline hebben goeie zaken gedaan ten opzichte van de vorige editie.
Zo zie je maar mooi hoeveel verschil een deelname kan maken
Volgens mij kwam in die specifieke update Marina binnen maar ook bijv. Taylor, Chvrches, Alvvays, Lorde, Julien, Kacey, Phoenix, Wolf Alice, Nelly en Caroline hebben goeie zaken gedaan ten opzichte van de vorige editie.
Zo zie je maar mooi hoeveel verschil een deelname kan maken

1
geplaatst: 31 oktober 2024, 12:08 uur
Blijf het ook vinden dat bepaalde albums na 30 jaar gewoon nieuw binnenkomen. Zoals nu met Let Love Rule van Lenny Kravitz. Dat houdt het lijstje speels en onderhoudend
Nog maar te zwijgen over At Last! van Etta James. Eindelijk na meer dan 60 jaar in de top 1000!
Nog maar te zwijgen over At Last! van Etta James. Eindelijk na meer dan 60 jaar in de top 1000!
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 november 2024, 15:28 uur
Een kleine update sinds maandag:
- 3 stijgers; Arctic Monkeys (Humbug), R.E.M. (New Adventures In Hi-Fi), Bruce Springsteen (Magic)
- 3 dalers; The Who (Tommy),Bob Marley & The Wailers (Exodus), Fleetwood Mac (Tango In The Night)
- 1 nieuwe binnenkomers; Fontaines D.C. (Skinty Fia)
- 5 bubbling unders; Supertramp (Paris), David Sylvian (Brilliant Trees), Sex Pistols (Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols), Daft Punk (Random Acces Memories), Creedence Clearwater Revival (Willy And The Poor Boys)
41/390
- 3 stijgers; Arctic Monkeys (Humbug), R.E.M. (New Adventures In Hi-Fi), Bruce Springsteen (Magic)
- 3 dalers; The Who (Tommy),Bob Marley & The Wailers (Exodus), Fleetwood Mac (Tango In The Night)
- 1 nieuwe binnenkomers; Fontaines D.C. (Skinty Fia)
- 5 bubbling unders; Supertramp (Paris), David Sylvian (Brilliant Trees), Sex Pistols (Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols), Daft Punk (Random Acces Memories), Creedence Clearwater Revival (Willy And The Poor Boys)
41/390
0
geplaatst: 3 november 2024, 18:55 uur
Paar opvallende binnenkomers/herintreders. Jammer wel dat deze van GYBE! steeds verder wegzakt.
En ook de recensie van Don Cappuccino is een halve traditie.
En ook de recensie van Don Cappuccino is een halve traditie.

0
geplaatst: 3 november 2024, 19:12 uur
Wat een bazendrop! Bijna allemaal albums uit mijn lijst.

chevy93 schreef:
Paar opvallende binnenkomers/herintreders.
Led Zeppelin III stond wel niet mijn lijst. Dat hoorde Moderat III te zijn. Ik heb de verkeerde code gecopypast blijkbaar. Paar opvallende binnenkomers/herintreders.

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 november 2024, 19:53 uur
Met Suzanne Vega en Bloc Party heb ik weer 2 matches erbij. Pas geleden heb ik The Knife aangeschaft dus met wat mazzel zie ik die over twee jaar terug in mijn lijst.
43/405
43/405
0
geplaatst: 3 november 2024, 21:26 uur
Fijn dat de Kecks het met >TK gehaald hebben. Mijn plekje 2 was ook wel baldadig en ambitieus.
0
geplaatst: 4 november 2024, 11:43 uur
Chameleons kunnen (helaas) niet profiteren van de recente aandacht vanwege hun nieuwe plaat.
0
geplaatst: 4 november 2024, 11:44 uur
Arno schreef:
Led Zeppelin III stond wel niet mijn lijst. Dat hoorde Moderat III te zijn. Ik heb de verkeerde code gecopypast blijkbaar.
Als ik het niet vergeet zal ik volgende keer nog even een check op de artiest inbouwen. Led Zeppelin III stond wel niet mijn lijst. Dat hoorde Moderat III te zijn. Ik heb de verkeerde code gecopypast blijkbaar.

0
geplaatst: 4 november 2024, 11:57 uur
chevy93 schreef:
Thanks! Maar was geen kritiek op jouw monnikenwerk hoor. Vooral een domme fout van mezelf.(quote)
Als ik het niet vergeet zal ik volgende keer nog even een check op de artiest inbouwen.
1
geplaatst: 4 november 2024, 12:10 uur
Loud City Song omg. En Roelad mag opgelucht ademhalen want ziedaar, Adrianne heeft het ook gehaald dit keer!
God Machine ga ik weer eens een spin geven
God Machine ga ik weer eens een spin geven
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2024, 12:12 uur
Bij #583 mag een zekere pianist niet onvermeld blijven, vind ik.
1
geplaatst: 5 november 2024, 13:07 uur
Arno schreef:
I know, maar het kost niet heel veel moeite om in te bouwen. En scheelt dus fouten. (quote)
Thanks! Maar was geen kritiek op jouw monnikenwerk hoor. Vooral een domme fout van mezelf. 
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 november 2024, 20:26 uur
Het is een klus om bij te blijven. Inmiddels sta ik op 49 uit 450 dus nipt iets boven de 10%. Een paar bubbling unders (Prince, Bob Dylan) maken het feest compleet
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 7 november 2024, 19:47 uur
Fraaie recente binnenkomers van Danger Mouse & Black Thought en Suede + een zakker van Jimi Hendrix. Gelijktijdig word ik eraan herinnerd om The Royal Scam toch eens aan te schaffen.
52/465
52/465
0
geplaatst: 8 november 2024, 08:17 uur
We naderen de helft met de eerste zittenblijver! Ook de 1000-puntengrens zijn we inmiddels gepasseerd zie ik.
1
geplaatst: 8 november 2024, 08:45 uur
Heerlijk die dagelijkse updates, iedere keer een leuk moment! Goed bezig chevy93!
0
geplaatst: 8 november 2024, 09:53 uur
Prachtig inderdaad.
Maarreh; HOE kan het dat The Visitors en het debuut van Novastar "NEW" zijn in de lijst..?? Waarom staan die niet al jaren rond de top 200?? Enniewee; mooi en gerechtvaardigd dat ze er nu wel bij zijn....
Maarreh; HOE kan het dat The Visitors en het debuut van Novastar "NEW" zijn in de lijst..?? Waarom staan die niet al jaren rond de top 200?? Enniewee; mooi en gerechtvaardigd dat ze er nu wel bij zijn....
0
geplaatst: 8 november 2024, 11:24 uur
Ontdekkingen bij naluisteren/scannen van onbekende platen:
Harmonium - Les Cinq Saisons. Meteen de eerste de beste van de ontdekkingen tot nu toe. Echt geweldig!
Main Source - Breaking Atoms
Cannibal Ox - The Cold Vein
Dr. Octagon
Avalanches - Since I Left You
Julien Baker - Turn Out the Lights
En bijzonder vreemd dat ik Pavement echt totaal oninteressant vind, terwijl ik een echte jaren '90 grunger ben... Toen al links laten liggen en nu snap ik wederom waarom... Blijft gek...
DANK Deel 1! Vooral voor Harmonium!!!
Harmonium - Les Cinq Saisons. Meteen de eerste de beste van de ontdekkingen tot nu toe. Echt geweldig!
Main Source - Breaking Atoms
Cannibal Ox - The Cold Vein
Dr. Octagon
Avalanches - Since I Left You
Julien Baker - Turn Out the Lights
En bijzonder vreemd dat ik Pavement echt totaal oninteressant vind, terwijl ik een echte jaren '90 grunger ben... Toen al links laten liggen en nu snap ik wederom waarom... Blijft gek...
DANK Deel 1! Vooral voor Harmonium!!!
* denotes required fields.