MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic

zoeken in:
Gewoon, de gemiddelde Gretzpop?
Volgens mij kwam in die specifieke update Marina binnen maar ook bijv. Taylor, Chvrches, Alvvays, Lorde, Julien, Kacey, Phoenix, Wolf Alice, Nelly en Caroline hebben goeie zaken gedaan ten opzichte van de vorige editie.

Zo zie je maar mooi hoeveel verschil een deelname kan maken

Blijf het ook vinden dat bepaalde albums na 30 jaar gewoon nieuw binnenkomen. Zoals nu met Let Love Rule van Lenny Kravitz. Dat houdt het lijstje speels en onderhoudend

Nog maar te zwijgen over At Last! van Etta James. Eindelijk na meer dan 60 jaar in de top 1000!

Pun intended?
Maar meer dan terecht inderdaad!

Wat denk jij zelf?

Skinty Fia heb ik toch wel in de bovenste helft verwacht.

hoi123 leer je het nou nooit?

Mooie update, helaas ook een tweede ID verwisseling ontdekt

123poetertjes schreef:
hoi123 leer je het nou nooit?
Haha hoe kan dit!! Ik snap het ook niet, sorry Adrianne

De beste Nirvana-LP staat er weer in!

cosmic kid (moderator)
Een kleine update sinds maandag:

- 3 stijgers; Arctic Monkeys (Humbug), R.E.M. (New Adventures In Hi-Fi), Bruce Springsteen (Magic)
- 3 dalers; The Who (Tommy),Bob Marley & The Wailers (Exodus), Fleetwood Mac (Tango In The Night)
- 1 nieuwe binnenkomers; Fontaines D.C. (Skinty Fia)
- 5 bubbling unders; Supertramp (Paris), David Sylvian (Brilliant Trees), Sex Pistols (Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols), Daft Punk (Random Acces Memories), Creedence Clearwater Revival (Willy And The Poor Boys)

41/390

Paar opvallende binnenkomers/herintreders. Jammer wel dat deze van GYBE! steeds verder wegzakt.

En ook de recensie van Don Cappuccino is een halve traditie.

Wat een bazendrop! Bijna allemaal albums uit mijn lijst.

chevy93 schreef:
Paar opvallende binnenkomers/herintreders.
Led Zeppelin III stond wel niet mijn lijst. Dat hoorde Moderat III te zijn. Ik heb de verkeerde code gecopypast blijkbaar.

cosmic kid (moderator)
Met Suzanne Vega en Bloc Party heb ik weer 2 matches erbij. Pas geleden heb ik The Knife aangeschaft dus met wat mazzel zie ik die over twee jaar terug in mijn lijst.

43/405

Fijn dat de Kecks het met >TK gehaald hebben. Mijn plekje 2 was ook wel baldadig en ambitieus.

Chameleons kunnen (helaas) niet profiteren van de recente aandacht vanwege hun nieuwe plaat.

Arno schreef:
Led Zeppelin III stond wel niet mijn lijst. Dat hoorde Moderat III te zijn. Ik heb de verkeerde code gecopypast blijkbaar.
Als ik het niet vergeet zal ik volgende keer nog even een check op de artiest inbouwen.

chevy93 schreef:
(quote)
Als ik het niet vergeet zal ik volgende keer nog even een check op de artiest inbouwen.
Thanks! Maar was geen kritiek op jouw monnikenwerk hoor. Vooral een domme fout van mezelf.

Loud City Song omg. En Roelad mag opgelucht ademhalen want ziedaar, Adrianne heeft het ook gehaald dit keer!

God Machine ga ik weer eens een spin geven

Onweerwolf
Bij #583 mag een zekere pianist niet onvermeld blijven, vind ik.

Arno schreef:
(quote)
Thanks! Maar was geen kritiek op jouw monnikenwerk hoor. Vooral een domme fout van mezelf.
I know, maar het kost niet heel veel moeite om in te bouwen. En scheelt dus fouten.

Bazenupdate. Communiqué.

cosmic kid (moderator)
Het is een klus om bij te blijven. Inmiddels sta ik op 49 uit 450 dus nipt iets boven de 10%. Een paar bubbling unders (Prince, Bob Dylan) maken het feest compleet

Fausto.

hoi123 schreef:
(quote)
Haha hoe kan dit!! Ik snap het ook niet, sorry Adrianne

Deze fout waardeer ik enorm

cosmic kid (moderator)
Fraaie recente binnenkomers van Danger Mouse & Black Thought en Suede + een zakker van Jimi Hendrix. Gelijktijdig word ik eraan herinnerd om The Royal Scam toch eens aan te schaffen.

52/465

We naderen de helft met de eerste zittenblijver! Ook de 1000-puntengrens zijn we inmiddels gepasseerd zie ik.

Heerlijk die dagelijkse updates, iedere keer een leuk moment! Goed bezig chevy93!

Prachtig inderdaad.
Maarreh; HOE kan het dat The Visitors en het debuut van Novastar "NEW" zijn in de lijst..?? Waarom staan die niet al jaren rond de top 200?? Enniewee; mooi en gerechtvaardigd dat ze er nu wel bij zijn....

Ontdekkingen bij naluisteren/scannen van onbekende platen:
Harmonium - Les Cinq Saisons. Meteen de eerste de beste van de ontdekkingen tot nu toe. Echt geweldig!
Main Source - Breaking Atoms
Cannibal Ox - The Cold Vein
Dr. Octagon
Avalanches - Since I Left You
Julien Baker - Turn Out the Lights
En bijzonder vreemd dat ik Pavement echt totaal oninteressant vind, terwijl ik een echte jaren '90 grunger ben... Toen al links laten liggen en nu snap ik wederom waarom... Blijft gek...
DANK Deel 1! Vooral voor Harmonium!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.