Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2024, 18:53 uur
Fijn, Zappa die zo keldert. Nooit iets van begrepen. Ook niet van mensen die er van houden. Bij de meeste muziek die me persoonlijk niet aanspreekt snap ik linksom of rechtsom altijd wel dat anderen het tof vinden, maar bij Zappa is me dat een raadsel. Net als bij Dylan trouwens. Zal wel weer aan mij liggen. Meds idd wel errug laag....
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2024, 22:22 uur
Slechts 1 match (Mastodon) in de laatste 2 updates, dat schiet niet op zo
28/270
28/270
0
geplaatst: 25 oktober 2024, 00:08 uur
Aantal matches tot dusver: 6 van de 270. Nog niet bijster veel, maar mijn top 100 is ook weer niet zo underground overall dus ik verwacht nog wel het een en ander.
1
geplaatst: 25 oktober 2024, 07:12 uur
Pinsnider schreef:
Kearl hef nog n'n oal'n Nokia
. Laptops in Twente zijn ook nog minstens 20 kilo.... Onhandelbaar....
On: Phoenix toch wel erg laag eigenlijk....
Kearl hef nog n'n oal'n Nokia
. Laptops in Twente zijn ook nog minstens 20 kilo.... Onhandelbaar....On: Phoenix toch wel erg laag eigenlijk....
O nie dan!
0
geplaatst: 26 oktober 2024, 00:36 uur
Paar fijne updates met in elk geval de welverdiende entree van Peggy in de lijst! Verwacht er stiekem ook nog wel eentje van hem, al blijft LP! mijn absolute favoriet en tevens het beste dat tot dusver voorbij is gekomen, op de voet gevolgd door het prachtige Ekstasis. En heb weer een mooie reden om me eindelijk wat meer in Gil Scott-Heron te verdiepen.
Inmiddels al op 43 matches, vorig jaar had ik er in dit stadium 38 (en eindigde ik op 199)
Inmiddels al op 43 matches, vorig jaar had ik er in dit stadium 38 (en eindigde ik op 199)
0
geplaatst: 26 oktober 2024, 01:13 uur
30/270, had toch wel op iets betere cijfers gehoopt in dit stadium
2
geplaatst: 27 oktober 2024, 19:31 uur
Ik was een weekend weg, dus vandaar zaterdag geen update. Maar ik zie dat ik die van vrijdag stomweg ben vergeten, dus vandaag een dubbelgrote update. 

0
geplaatst: 27 oktober 2024, 21:52 uur
15 van de 300. Gezien wat ik heb ingestuurd prima tussenstand en er zullen er vast nog veel volgen!
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 00:02 uur
154 staat wel erg laag zeg
Die had ik toch pas over een paar weken verwacht.
Verder weinig albums die ik nog niet ken of niet bewust links laat liggen.
Wel benieuwd naar deze:
775. The Church - Starfish (1988)
753. Little Simz - NO THANK YOU (2022)
750. Klaus Schulze - Timewind (1975)
Wel leuk om via dit topic weer geïnspireerd te worden bepaalde albums die niet zo in mijn systeem zitten weer eens te draaien.
45/300
Die had ik toch pas over een paar weken verwacht. Verder weinig albums die ik nog niet ken of niet bewust links laat liggen.
Wel benieuwd naar deze:
775. The Church - Starfish (1988)
753. Little Simz - NO THANK YOU (2022)
750. Klaus Schulze - Timewind (1975)
Wel leuk om via dit topic weer geïnspireerd te worden bepaalde albums die niet zo in mijn systeem zitten weer eens te draaien.
45/300
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 10:58 uur
Taylor Swift (Folklore) en dan P.O.S. (Never Better). Ik daag eenieder uit een groter contrast te vinden van platen die vlak na elkaar staan. 

0
geplaatst: 28 oktober 2024, 11:43 uur
Mwah, is dat nou zo extreem? Het genre is uiteraard anders, maar P.O.S. heeft best veel hooks en refreintjes en is redelijk toegankelijk. Ik zou deze best na elkaar opzetten zonder helemaal in een andere sfeer te komen.
K's Choice (ken het album niet, wel de hit) naast Ascension lijkt mij wel een groter contrast. Ook het volgende duo Lapsed - Twilight gevolgd door Electric Light Orchestra - Out of the Blue zet ik gevoelsmatig al hoger, al heb ik het album van ELO nog nooit helemaal beluisterd denk ik.
K's Choice (ken het album niet, wel de hit) naast Ascension lijkt mij wel een groter contrast. Ook het volgende duo Lapsed - Twilight gevolgd door Electric Light Orchestra - Out of the Blue zet ik gevoelsmatig al hoger, al heb ik het album van ELO nog nooit helemaal beluisterd denk ik.
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 13:40 uur
Had folklore pas bij de bovenste 250 platen verwacht. Dat valt een tikkeltje tegen
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 14:29 uur
chevy93 schreef:
Taylor Swift (Folklore) en dan P.O.S. (Never Better). Ik daag eenieder uit een groter contrast te vinden van platen die vlak na elkaar staan.
euhm... Airbag en folklore? Taylor Swift (Folklore) en dan P.O.S. (Never Better). Ik daag eenieder uit een groter contrast te vinden van platen die vlak na elkaar staan.

En Un Dia, jeetje, waarom ik die nog nooit geluisterd heb is me echt een raadsel. Maar dat gaat rap veranderen!
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 18:14 uur
Du & Jag Döden gewoon keurig op nummer 702!! Tussen No Need to Argue, Maxinquaye, en boven -pak m beet- Elephant. Mooi man!!!
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2024, 19:53 uur
In 2 dagen 6 matches erbij:
Vier meer dan prima albums uit de late 80es: Sting stijgt netjes bijna 300 plaatsen en 1 positie is er bescheiden winst voor het 1 jaar nieuwere 'The Seventh One' van Toto. Faith van George Michael stamt uit dezelfde periode en blijft nagenoeg gelijk. Na de eerdere binnenkomst van 'Wakker In Een Vreemde Wereld' verbaast het me niet dat de enige klassieker van De Dijk 200 plaatsen wint.
Grace For Drowning van Steven Wilson krijgt helaas klappen terwijl deze combinatie van progrock met jazzinvloeden me nog steeds goed bevalt. Tonight's The Night is Neil Young op zijn valst en dat wil wat zeggen. Misschien wel het meest verdrietige en pijnlijkste album wat ik ken.
Met daarnaast nog bubbling unders van Temple Of The Dog, Al Stewart, The White Stripes, Cannonball Adderly & Eddie Vedder is het bijna alsof ik in mijn eigen platen / cd kast kijk.
34/270
Vier meer dan prima albums uit de late 80es: Sting stijgt netjes bijna 300 plaatsen en 1 positie is er bescheiden winst voor het 1 jaar nieuwere 'The Seventh One' van Toto. Faith van George Michael stamt uit dezelfde periode en blijft nagenoeg gelijk. Na de eerdere binnenkomst van 'Wakker In Een Vreemde Wereld' verbaast het me niet dat de enige klassieker van De Dijk 200 plaatsen wint.
Grace For Drowning van Steven Wilson krijgt helaas klappen terwijl deze combinatie van progrock met jazzinvloeden me nog steeds goed bevalt. Tonight's The Night is Neil Young op zijn valst en dat wil wat zeggen. Misschien wel het meest verdrietige en pijnlijkste album wat ik ken.
Met daarnaast nog bubbling unders van Temple Of The Dog, Al Stewart, The White Stripes, Cannonball Adderly & Eddie Vedder is het bijna alsof ik in mijn eigen platen / cd kast kijk.
34/270
0
geplaatst: 29 oktober 2024, 12:34 uur
Gelukkig Kacey's beste ook weer terug in de lijst. Daar zit nog wel rek in komende jaren 

2
geplaatst: 30 oktober 2024, 11:08 uur
123poetertjes schreef:
En Un Dia, jeetje, waarom ik die nog nooit geluisterd heb is me echt een raadsel. Maar dat gaat rap veranderen!
Zoals ik al dacht: weergaloosEn Un Dia, jeetje, waarom ik die nog nooit geluisterd heb is me echt een raadsel. Maar dat gaat rap veranderen!
0
geplaatst: 30 oktober 2024, 13:56 uur
Classic rock lijkt toch aardig in de lift te zitten dit jaar.
0
geplaatst: 30 oktober 2024, 15:30 uur
Boys and Girls van Brian Ferry, die zag ik toch niet aankomen. Once Twice Melody die binnenkomt tho 

0
geplaatst: 31 oktober 2024, 08:39 uur
chevy93 schreef:
Haha, we worden allemaal een jaartje ouder op dit forum blijkbaar.
Volgende week ga ik starten met het scannen van de platen die ik niet ken. Leuk en #zinin!!!
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 09:22 uur
Alweer de vierde van Porcupine Tree (los van 2x Wilson solo).
1
geplaatst: 31 oktober 2024, 09:40 uur
American Recordings van Johnny Cash nu pas in de lijst Maar mooi dat die er nu in staat!
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 10:46 uur
123poetertjes schreef:
Maar Gretzpop als antidote ook!
Maar Gretzpop als antidote ook!
Welk albums doel je nu specifiek op?
Soviet Kitsch had m'n lijst ook wel kunnen halen
* denotes required fields.