MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Last.FM - Lijstjes

zoeken in:

Sietse

(afbeelding)

tondeman
Werkt dit zo easy-peasy als last.fm het doet voorkomen?

mal probieren...

(afbeelding)

edit: Ja! het werkt! (wat een wonder )

SelmaDuim

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik had echt géén idee dat ik zoveel naar The Kooks geluisterd heb

handsome_devil
Uhum Dit moet het slechtste lijstje ever zijn Blof en Blink 182 bovenaan

(afbeelding)

Madelon toch....

(afbeelding)

handsome_devil
L_T_B schreef:
Madelon toch....

Gelukkig zijn beide bands nu van mijn pc af Behalve een paar leuke liedjes

(afbeelding)

Ondertussen zijn we door "B" heen en al bij "C" aangekomen. Teveel Boards of Canada, teveel Björk (zeker om in één ruk achter elkaar te horen.

Ik heb sinds een paar weken een last fm-profiel, maar ik ondervind nogal wat problemen met die site soms. Zo willen songs regelmatig niet genoemd worden ook al speel ik ze af (ik merk dat openingssongs regelmatig niet genoemd worden, zeker als er bij Eigenschappen->Samenvatting-> Nummer staat "1"). Vreemd toch? Iemand anders ook last van?

Verder zie ik dat alles wat ik vandaag gedraaid heb, niet vermeld staat, niet bij Recente Tracks en ook niet bij Total Plays. Komt dat later nog goed, worden die songs wel opgeteld of niet?

Soms zie ik dat de total plays opeens totaal veranderd, dus dan ga ik er vanuit dat met enige vertraging songs alsnog opgeteld worden (?).

Iemand anders last van dit soort problemen?

Sanvean schreef:
Ik heb sinds een paar weken een last fm-profiel, maar ik ondervind nogal wat problemen met die site soms. Zo willen songs regelmatig niet genoemd worden ook al speel ik ze af (ik merk dat openingssongs regelmatig niet genoemd worden, zeker als er bij Eigenschappen->Samenvatting-> Nummer staat "1"). Vreemd toch? Iemand anders ook last van?

Verder zie ik dat alles wat ik vandaag gedraaid heb, niet vermeld staat, niet bij Recente Tracks en ook niet bij Total Plays. Komt dat later nog goed, worden die songs wel opgeteld of niet?

Soms zie ik dat de total plays opeens totaal veranderd, dus dan ga ik er vanuit dat met enige vertraging songs alsnog opgeteld worden (?).

Iemand anders last van dit soort problemen?

Een erg kort nummer (minder dan 30 seconden denk ik dat de norm is) verschijnt niet op de site. Ook songs die niet getagged (dus geen titel of artiest ingevuld) zijn kunnen niet verschijnen. En soms kan het even duren eerdat nummers vermeld worden bij Recent Tracks (alhoewel dat bij mij maar zelden voorkomt) en zeker bij Total Plays. Deze worden er later bijgeteld dan.
Dit soort problemen zijn overigens volkomen normaal .

Toon1 schreef:
Ook songs die niet getagged (dus geen titel of artiest ingevuld) zijn kunnen niet verschijnen.
Ik heb gemerkt via trial and error dat je songs zelf kunt "taggen" of hoe dat ook heet: rechtermuisknop klikken bij die song, naar Eigenschappen, Samenvatting en dan Artiest en Nummer invullen of aanpassen. Dat is handig, want wat bij Artiest en Nummer staat wordt doorgegeven aan last fm via windows media player heb ik gemerkt.

Toon1 schreef:
En soms kan het even duren eerdat nummers vermeld worden bij Recent Tracks (alhoewel dat bij mij maar zelden voorkomt) en zeker bij Total Plays. Deze worden er later bijgeteld dan.
OK, ik ben dus niet de enige met die probleempjes. Bij mij gebeurd het meestal niet hoor, maar vandaag toevallig wel de hele dag al. Misschien heeft het te maken met dat het vandaag de "uitrekendag" is waarin je de nieuwe statistiekjes krijgt?

Hoe dan ook, leuk programma wel hoor, me houdt wel van statistiekjes en cijfertjes.

(afbeelding)

ff terug naar de jaren 60

lambf
Een erg kort nummer (minder dan 30 seconden denk ik dat de norm is) verschijnt niet op de site.

Dan komt de helft van de muziek dus niet in de lijst.

Toon1 schreef:
En soms kan het even duren eerdat nummers vermeld worden bij Recent Tracks (alhoewel dat bij mij maar zelden voorkomt) en zeker bij Total Plays. Deze worden er later bijgeteld dan.
Nog steeds niets te zien bij Recent Tracks en Tracks Played.
Weet je zeker dat dit volkomen normaal probleem is? Begin me zorgen te maken of het niet gecrasht is op mn pagina ofzo.

Last.fm zuigt nu eenmaal. Mijn stats zijn nog steeds niet gereset! Iemand een idee wie moet je daarvoor moet lastig vallen op die site?

handsome_devil
Je kan het altijd op het forum zeggen maar waarschijnlijk krijg je dan een reactie in de trant van: "Be patient"

En Sanvean, dat is niet echt normaal meer nee denk ik Weet je zeker dat je de goede gegevens hebt ingevuld na de installatie?

handsome_devil schreef:
Je kan het altijd op het forum zeggen maar waarschijnlijk krijg je dan een reactie in de trant van: "Be patient"

En Sanvean, dat is niet echt normaal meer nee denk ik Weet je zeker dat je de goede gegevens hebt ingevuld na de installatie?
Ik denk wel dat de goede gegevens (wat bedoel je hier trouwens mee?) zijn ingevuld.

Het programma deed gewoon zijn werk hoor, sinds ik het heb (3 weken ongeveer). Alleen gisteren en vandaag doet ie niets meer.

Maar ik heb wel gezien dat songs soms een uur later pas bij Recent Tracks staan, of nog later. Alleen, 1,5 dag waarin niets te zien is dat vind ik vreemd.

Ik hoef trouwens niet zozeer de Recent Tracks te zien hoor, als ik maar zeker weet dat de songs die ik draai worden opgeteld bij de totalen (total plays & total artists & total songs).

EDIT:
Ik zie het al, ze zijn bezig met onderhoud ofzo:

"We are currently changing the way we process our users' submission data. In order to complete the switch to the new system, we need to stop processing song submissions for a while.

This means that your Overall Charts and Tracks Played counter will stop updating for 1-3 days. Additionally, the Profile Editor will be disabled until further notice.

We're sorry for any inconvenience, but these improvements will result in faster chart updates, as well as new charts (including monthly and yearly)."

Hmm, maar ik ben wel benieuwd of die songs die ik deze dagen luister later alsnog bij Top artists en Top Songs etcetera worden toegevoegd. We zullen zien. Be patient lijkt het adagium...

handsome_devil
Ohh ja als ie het voorheen wel deed heb je wel alles goed gedaan Ik dacht dat je het pas gisteren of zo geinstalleerd had en per ongeluk verkeerde username of zo had ingevuld.

Maar ik weet verder ook niet echt wat er aan de hand is, maar weet wel van de forums dat meerdere mensen er last van hebben. Raar, want bij mij werkt alles sinds de update weer perfect.

Yak
BoordAppel schreef:
Last.fm zuigt nu eenmaal. Mijn stats zijn nog steeds niet gereset! Iemand een idee wie moet je daarvoor moet lastig vallen op die site?

De mijne ook niet. Wel op de site, maar nog niet met die lijstjes die hier gepost kunnen worden.

Yak
Eindelijk bijgewerkt!

(afbeelding)

Kashmir voor de 2e keer op rij!

(afbeelding)

Ahum... Destiny's Child op nadrukkelijk verzoek van mijn huisgenoot!

Bij mij doet dat hele Last FM-programma het al sinds maandag niet meer. Geen Recent Tracks, geen Total Plays, niets, nada, niente.

Weet iemand waar het aan kan liggen??

Sietse
heb je toevallig heel misschien je inlog naam en paswoord vergeten in te vullen?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.