Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2012, 13:28 uur
Pourri schreef:
Het meest verschrikkelijke nummer ooit blijft 'paradise by the dashboard light' vind ik. Top 40 muziek is ook niet meteen mijn ding alhoewel er soms ook goede nummers in de hitparade staan
Echt slechte artiesten waarvan hun gans assortiment aan nummers 'pure 'rotzooi' is, vind ik o.a.
- Cascade
- Mariah Carey (te 'melig')
- Nederlandstalige rappers
- James Blunt (vreselijk stemgeluid)
- Abba
- Baha Men (van 'who let the dogs out')
- Las Ketchup
- Underdog project (summer jam)
- Sylver, Milk Inc. (gewoon niet mijn genre)
- Bryan Adams
- Celine Dion
Enkele goede nummers maar algemeen te overgewaardeerd:
- Coldplay
- Nirvana
- RHCP
- Guns N Roses
- U2
- Black Eyed Peas
Het meest verschrikkelijke nummer ooit blijft 'paradise by the dashboard light' vind ik. Top 40 muziek is ook niet meteen mijn ding alhoewel er soms ook goede nummers in de hitparade staan
Echt slechte artiesten waarvan hun gans assortiment aan nummers 'pure 'rotzooi' is, vind ik o.a.- Cascade
- Mariah Carey (te 'melig')
- Nederlandstalige rappers
- James Blunt (vreselijk stemgeluid)
- Abba
- Baha Men (van 'who let the dogs out')
- Las Ketchup
- Underdog project (summer jam)
- Sylver, Milk Inc. (gewoon niet mijn genre)
- Bryan Adams
- Celine Dion
Enkele goede nummers maar algemeen te overgewaardeerd:
- Coldplay
- Nirvana
- RHCP
- Guns N Roses
- U2
- Black Eyed Peas
Als je Paradise by the Dashboard Light verschrikkelijk noemt, heb je er volgens mij niet zo veel van begrepen. Tuurlijk, het is helemaal stukgedraaid, maar het zit echt wel goed in elkaar. Voor de rest ben ik het grotendeels met je eens.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 13:37 uur
Stonden maar alle nummers in de huidige top-40 op het niveau van Paradise by the Dashboard Light (of van Abba)... Milk Inc. vind ik wel vreselijk.
In de Hitzone-reeks vind je op elk album wel iets dat in dit topic kan geplaatst worden - wat dibbel zegt - net als in de Thunderdome-reeks.
In de Hitzone-reeks vind je op elk album wel iets dat in dit topic kan geplaatst worden - wat dibbel zegt - net als in de Thunderdome-reeks.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 13:48 uur
Ik ben het helemaal eens met Pourri. Ik kots op paradise by the dashboard light. Erger me altijd kapot aan die schreeuwstemmen, 13 in een dozijn rock & roll sound, maar vooral ook aan mensen die het in de kroeg of op een feest helemaal meezingen en achterlijk gaan doen. Verschrikkelijk. En het duurt ook allemaal zo lang, met die uitgekauwde next base metaforen. Kan er echt mijn goede zin door verliezen. Als het op de radio, gelukkig alleen nog in de Top 2000, voorbij komt, zet ik het geluid zeker 5 minuten uit. Een stuk muziek waar ik zo allergisch voor ben is voor mij met recht het slechtste nummer ooit. Dan begrijp ik het maar niet, uffing. 

0
geplaatst: 23 juni 2012, 13:52 uur
De keuze van Abba als 'verschrikkelijkste artiesten ooit' etc. is volgens mij gebaseerd op het stigma dat ze dragen. De op twee na de best verkopende albumartiesten ter wereld, dan gaan er natuurlijk klappen vallen. Als mensen dan gaan roepen dat Abba zo vreselijk ben ik dan al snel geneigd om te vragen 'en welke liedjes vind je dan het slechtste?'
Desondanks blijven ze een uiterst succesvol Zweeds exportproduct.
Desondanks blijven ze een uiterst succesvol Zweeds exportproduct.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 14:05 uur
Dit ruikt wel een beetje naar kannibalisme, Abba in een blikje bij de supermarkt. 

0
geplaatst: 23 juni 2012, 15:14 uur
Paradise... is volgens mij allesbehalve dertien in een dozijn. Voor wat betreft die verplichte playbackshow op dit nummer, ben ik het wel helemaal met je eens; daar erger ik me ook altijd aan. Daarom is het jammer dat dit nummer altijd op feestjes voorbij moet komen. Je zou het gewoon eens moeten ondergaan als onderdeel van het gehele album Bat out of Hell. Dan komt het gewoon veel meer tot zijn recht.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 15:42 uur
Paradise By The Dashboard Light sloeg destijds (najaar 1978, maar album was al een jaar uit) in als een bom en pakte iedereen in.
Was toen, zoals het overigens ook nu zou zijn, een verademing in de hitparade en is terecht een klassieker geworden.
En inderdaad, zeker geen 13 in een dozijn.
Neemt niet weg dat ik het inmiddels wel erg veel te veel gehoord heb.
En mijn dochtertje heeft die op school op de eindejaarsafsluiting ook gedaan.
Live! En Goed.
Geeft er nog een extra dimensie aan.
Dat iemand als Pourri met dit nummer niets heeft, wijt ik dan ook aan een generatiekloof.
Van Tony die notabene Big Star als avatar heeft en er geen sprake is van een generatiekloof, begrijp ik het wat minder...
Was toen, zoals het overigens ook nu zou zijn, een verademing in de hitparade en is terecht een klassieker geworden.
En inderdaad, zeker geen 13 in een dozijn.
Neemt niet weg dat ik het inmiddels wel erg veel te veel gehoord heb.
En mijn dochtertje heeft die op school op de eindejaarsafsluiting ook gedaan.
Live! En Goed.
Geeft er nog een extra dimensie aan.
Dat iemand als Pourri met dit nummer niets heeft, wijt ik dan ook aan een generatiekloof.
Van Tony die notabene Big Star als avatar heeft en er geen sprake is van een generatiekloof, begrijp ik het wat minder...
0
geplaatst: 23 juni 2012, 15:46 uur
Rebecca Black - Friday:
Amerikaanse tienermuziek.
A Day In The Life Of.
Dit is inderdaad slecht, maar mijn dochter zal het wel leuk vinden.
Amerikaanse tienermuziek.
A Day In The Life Of.
Dit is inderdaad slecht, maar mijn dochter zal het wel leuk vinden.

0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:28 uur
LucM schreef:
Stonden maar alle nummers in de huidige top-40 op het niveau van Paradise by the Dashboard Light (of van Abba)... Milk Inc. vind ik wel vreselijk.
Ik hoor liever Milk Inc dan Paradise in the Dashboard Light, sowieso vind ik zeker de helft van wat nu in de top 40 staat wel leuker dan die track van Meatloaf. Het mag muzikaal dan wel aardig in elkaar zitten, voor mij blijft het ook een van de irritantste platen uit de popgeschiedenis. Ben het helemaal met Tony eens.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:32 uur
Vind Paradise nog steeds een erg goed nummer en duidelijk beter dan de nummers die nu in de hitlijsten staan 

0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:33 uur
Heb de huidige top 40 er even bij gegoogled, maar dan springen de tranen me echt in de ogen 

0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:37 uur
En dat terwijl het niveau in de hitlijst toch aardig omhoog is gegaan de laatste tijd?
0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:46 uur
uffing schreef:
Heb de huidige top 40 er even bij gegoogled, maar dan springen de tranen me echt in de ogen
Inderdaad wat een bagger allemaal..

0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:49 uur
Ik kom tot 2 platen die ik te pruimen vind. Daarbij moet ik ook toegeven dat er ook een paar zijn die ik niet ken. Met het gevaar voor een oude zeur te worden uitgemaakt: het wordt er niet beter op....
0
geplaatst: 23 juni 2012, 16:58 uur
herman schreef:
En dat terwijl het niveau in de hitlijst toch aardig omhoog is gegaan de laatste tijd?
Nou, ik volg de top 40 nog steeds wel, en ik ben juist iemand die heel erg verantwoorde en onverantwoorde (o.a. top 40) muziek door elkaar heen luistert, maar de huidige top 40 vind ik nou niet bepaald erg sterk. Of Monsters and Men en Lykke Li zijn verreweg het beste naar mijn mening, en die laatste is ook al weer een half jaar oud. Verder nog een paar nummers wel aardig, maar toch wel een hoop troep.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 17:10 uur
Misschien niet het meest slechte nummer, maar wel voor het meest irritante nummer komt naar mijn mening Snow (Hey oh) van The Red Hot Chilipeppers in aanmerking. Verschrikkelijk dertien in een dozijn en totaal inhoudsloos. Oh ja en *vloekt even in de Oasiskerk* Wonderwall. Alleen het feit dat het een licht misselijk gevoel in mij oproept zegt mij persoonlijk al genoeg. Te vaak gehoord, te slijmerig voor woorden en die vreselijk arrogante zeurderige dictie (dit laatste waardeer ik overigens bij andere britpopbands weer heel erg, dus ik ben enorm selectief).
0
geplaatst: 23 juni 2012, 17:11 uur
Misschien speelt de ergernis over de enthousiaste meezingers ook mee in mijn oordeel over dat nummer.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 18:09 uur
Mee eens met uffing en Dibbel, Paradise in the Dashboard Light is allesbehalve een 13-in-een-dozijn-nummer, in de huidige top-40 vind ik enkel Of Monsters and Men en Lykke Li op datzelfde peil staan. Die verkrachting van dat nummer in playbackshows, daar erger ik mij ook aan maar ik maak al jaren een grote bocht om dit soort shows.
Dat van Rebecca Black is hier eerder gepost, dacht ik. Ik vind het slecht maar heb nog veel slechter dan dat gehoord.
Dat van Rebecca Black is hier eerder gepost, dacht ik. Ik vind het slecht maar heb nog veel slechter dan dat gehoord.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 20:41 uur
Rebecca Black is gaaf, niet op haar haten. Vond die single na 'Friday' een stuk minder interessant. Let overigens wel een beetje op je bloeddruk, Luc. Niet te opgewonden raken over de vermeende slechte staat van de top 40 en over playbackshows en gewoon rustig in- en uitademen.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 21:25 uur
Nee, Dibbel, toen paradise uitkwam vond ik het al verschrikkelijk, ik woonde toen nog in Eindhoven en die draak kwam in de jaren daarna steevast voorbij in de kroeg tijdens carnaval. Dan ging ik echt even een frisse neus halen. Heb de hype nooit begrepen. Ook andere nummers van Meatloaf staan hoog op de lijst van slechtste nummer ooit. Nee, ik zou niet remmen als ik 'm op het zebrapad zag lopen. Van mij mag hij naar het paradise. 

0
geplaatst: 23 juni 2012, 22:33 uur
Ernstig geval van smaakverschil dus.
Nu is Meat Loaf niet mijn meest favoriete artiest, maar mag hem toch graag horen af en toe.
Maar goed.
Klopt trouwens dat het nummer gedraaid werd met carnaval.
Mensen waren zelfs met carnaval 1979 verkleed als Meat Loaf met dat witte bloesje met die roesjes...
Nu is Meat Loaf niet mijn meest favoriete artiest, maar mag hem toch graag horen af en toe.
Maar goed.
Klopt trouwens dat het nummer gedraaid werd met carnaval.
Mensen waren zelfs met carnaval 1979 verkleed als Meat Loaf met dat witte bloesje met die roesjes...
0
geplaatst: 23 juni 2012, 22:38 uur
Dibbel schreef:
Eerder te wijten aan het feit dat ik smaak heb. Ik wil ook nog even melden dat ik het niet eens ben dat als een nummer 'muzikaal' goed in elkaar zit, dit meteen een ook een goed nummer is. Dit lijkt mij een erg bekrompen visie.
0
geplaatst: 23 juni 2012, 23:17 uur
Tony schreef:
Nee, ik zou niet remmen als ik 'm op het zebrapad zag lopen.
Nee, ik zou niet remmen als ik 'm op het zebrapad zag lopen.
Ik vrees dan dat niets van je wagen zal overblijven!

0
geplaatst: 24 juni 2012, 00:03 uur
Ik zie iedereen Of Monsters And Men en Lykke Li noemen als vermeende lichtpuntjes in de Top 40, maar daar mag wat mij betreft Miike Snow's Paddling Out, Asteroid Galaxy Tour's Heart Attack en DJ Fresh's Hot Right Now aan toegevoegd worden. Allen meer dan prima songs.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 00:07 uur
Fun en The Babysitters Circus hebben ook hele leuke singles in de top 40 staan. En bv. de hits van Carly Rae Jepsen, Rudimental, Michel Telo, etc. vind ik ook nog vermakelijker dan Paradise with the Dashboard Light. Eerlijk gezegd hoor ik nog liever een album van Nicki Minaj. 

0
geplaatst: 24 juni 2012, 00:16 uur
Toch grappig dat jullie die nummers kennen. Downloaden jullie de top40 actief of luisteren jullie dagelijks radio538? Als dat laatste het geval is zou ik, met alle respect voor die leuke liedjes, helemaal gek worden! Radio luister ik echt incidenteel, zeker sinds Kink verdwenen is. In het geval van sommige liedjes is dat wel jammer. Wist pas maanden na het uitkomen van het bestaan van Somebody That I Used To Know, wat ik tot op de dag van vandaag een erg mooi nummer vind.
Voordeel van geen radio luisteren is wel dat je geen last hebt van het 'kapotdraaien' van nummers.
Voordeel van geen radio luisteren is wel dat je geen last hebt van het 'kapotdraaien' van nummers.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 01:00 uur
Ik probeer elke week de nieuwe binnenkomers te draaien, naar de radio luisteren doe ik alleen op werk, maar dat is gelukkig geen 538.
* denotes required fields.