MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Arno schreef:
Er is wel heel veel slechte muziek gemaakt de afgelopen jaren, maar om in het rockmilieu te blijven:

Chasing Cars van Snow Patrol: vréééselijk nummer, wanneer ik het alweer op de radio hoor, gooi ik 'm het raam uit.
How You Remind Me van Nickelback, was een hitje een paar jaar geleden, maar wel enorm slecht vind ik.

Daar voeg ik nog twee nummers aan toe:

Wheatus - Teenage Dirtbag (tweede deel van de titel is meteen ook waar het nummer thuishoort)
R.E.M. - Everybody Hurts

Britney Spear - Hit me Baby (one more time) dat op dit moment door 2 personen bij mij in de kamer wordt gezongen met Singstar, en het wordt er niet mooier op

verschrikkelijk!

twee platen die absoluut shit zijn en nog regelmatig langs komen op de radio

Wham - Last Christmas
James Blunt - You're Beautiful

Natuurlijk niet de slechtste plaat ooit, maar Bullet the blue sky van U2 vind ik echt een afrijselijk nummer, met voorsprong het minste uit heel hun oeuvre

One van U2 is voor mij echt een zwaar overschat nummer, ik vind het echt rot-rot-rotslecht.

Het slechtste nummer ooit kan je gewoon niet bepalen.

Davez
Dan denk ik toch aan één of ander "snel wat cash rapen" popnummer. Keuze genoeg. Wat denk je van Kelly Osbourne en haar madonna cover papa don't preach.

Bjork mag ik niet zo dus een nummer van haar bijvoorbeeld it's oh so quiet

Vele opgenoemde nummers zijn van bands die plots een wereldhit scoren en zo dus overplayed worden. Intrinsiek zijn het echter wel sterke nummers.

meest overroepen nummer ooit : Alive van Pearl Jam,
irritant geroep, tot in den treurnis moeten aanhoren vroeger...

Wibren schreef:
One van U2 is voor mij echt een zwaar overschat nummer, ik vind het echt rot-rot-rotslecht.

Het slechtste nummer ooit kan je gewoon niet bepalen.

eens, wat een ontiegelijk kutnummer vind ik dat! We're oooooonnee, but we're not the same

Casartelli (moderator)
dircky007 schreef:
Natuurlijk niet de slechtste plaat ooit, maar Bullet the blue sky van U2 vind ik echt een afrijselijk nummer, met voorsprong het minste uit heel hun oeuvre

hm ik vroeg me al af of ik de enige hier was die BTBS niks vond (op een verder overigens prima plaat)

waarschijnlijk het slechtste U2 nummer totdat ATYCLB opgenomen werd

verder bezin ik mij nog even op een to-the-point bijdrage aan dit positieve topic

Titmeister schreef:
(quote)

eens, wat een ontiegelijk kutnummer vind ik dat! We're oooooonnee, but we're not the same

Oef, ik dacht dat ik de enige was

tnf
Ik heb de adoratie voor One ook nooit zo begrepen. Valt bij mij in de categorie 'wel leuk', maar verder gaat het niet. Ik hoor dat het goed in elkaar zit maar het raakt me niet.

Mijn eigen U2-favoriet (met grote afstand) 'Mysterious ways' heeft helaas weer weinig aanhang, ondanks de hoge hitnotering in het verleden.

Mysterious Ways vind ik ook wel een van de betere singles, net zoals One. Misschien te vaak gehoord, maar ik vind die climax aan het eind nog steeds erg fijn

Ik voeg me ook toe aan het 'Mysterious Ways'-kamp.

One heb ik nooit veel aan gevonden, vond het altijd maar een clichématige zeurballad. Doe mij honderd keer liever de andere singles. Naast MW vind ik The Fly en Even Better Than The Real Thing (die solo!) wel behoorlijk fantastisch.

Eén van de slechtste nummers (èn meest irritante) ooit: Heb je even voor mij van F. Bauer

jellorum schreef:
meest overroepen nummer ooit : Alive van Pearl Jam,
irritant geroep, tot in den treurnis moeten aanhoren vroeger...

Héél erg hartgrondig mee eens. Zeurnummer, vreselijke cliché-gitaar"solo".

Boten Anna van Basshunter vreselijk irritant nummer

Wonderwall van Oasis , wat `n irritante zeik stem heeft die zanger toch.
wat `n pokke nummer.

Met afstand: Laurie Anderson - O superman. Wat een vreselijk nummer. En het werd nog een hit ook! Yech!

Roxanne van de Police. Vreselijk.
Zogauw ik dit hoor begin ik te mopperen.

Och.. ik vind alles wel goed. Ik heb bijna voor elk nummer wel een bepaalde respect en zal dus ook nooit een 0.5* op een album uitdelen maar.. als ik toch een nummer moet kiezen:

Cheeky Girl - Cheeky Song (Touch My Bum)

Wat is dat nummer dramatisch ... : we are the cheeky girls, we are the cheeky girls .. you are the cheeky boys , you are the cheeky boys

djeffibrelich
heel het oevre van atari teenage riot en ook aux raus.
onzin, hersenloos gebeuk.
ze zijn een argumentatie niet eens waard.

ik hoor dan echt graag de cheeky girls.

tenminste heeft dat nummer nog een grappige tekst en is het gewoon niet serieus bedoelde entertainment.

EVANSHEWSON
Ik begrijp niet dat hier zoveel klassesongs door sommigen als slecht beschouwd worden, waar zitten sommigen hun oren ?

Wonderwall of Roxanne, kom aan, dat zijn formidabele rocksongs!

Voor mij is het allerslechtste zowat alles van Frans Bauer, dàt is pas rotslecht, sorry, Frans!

Lost Highway
Wij verstaan elkaar toch vaker als eerst gedacht EVANSHEWSON.
Dergelijke topics worden steeds gebruikt om eens even wat vaste waarden af te kraken, echter zolang Frans Bauer er is ( of pussycat dolls en dergelijke ), is het noemen van U2 of The Police onterecht.

Het mag dan een huizenhoog cliché en absoluut onhip zijn om Frans Bauer te noemen, maar het is een cliché omdat het waar is.

EVANSHEWSON
Dank je wel.

Kijk, ik hou bijvoorbeeld ook niet van iedere artiest;

Ik kan me ook niet altijd inhouden om een artiest die ik rotslecht vind
al eens een veeg uit de pan te geven, maar gevestigde waarden afbreken is me veel te makkelijk.

Ik probeer al jààren te houden van Morrissey zijn stem, en het lukt me nog steeds niet.
Zo ook Lloyd Cole, Tracy Chapman, Rufus Thomas, die mensen hun stemmen liggen me niet zo, maar ik vind dat wel goede artiesten.

Neen, breek dan ECHT ROTSLECHTE dingen af, daar vragen ze zelf om.

F*ckin' slechte trash zoals Mariah Carey, Whitney Houston, Pussycat Dolls, All Saints en dergelijke muziek waar je stenen kloten van krijgt, nou ik toch!

Het verbaast me dat ik hier nog niemand Hotel California of Bohemian Rhapsody heb horen afkraken, want dat is ook al te makkelijk, gewoon omdat stations van classic rock, zoals Arrow Rock of Sky Radio dat vaak draaien maakt een plaat immers nog niet slecht;

Nou ik hou erover op.

Smaken zullen altijd verschillen, misschien is dat maar best zo.

tnf
Net als Paradise by the dashboard light. Eigenlijk is er niets mis met het nummer zelf, het probleem ligt eerder bij het debiele gedrag dat mensen op de dansvloer gaan vertonen als het voor de 392302902ste keer (ongeveer) langs komt. Daar heeft het zo'n raar bijsmaakje van gekregen.

Het is qua reputatie een beetje in het rijtje van de Vogeltjesdans, YMCA, Maak me gek, Dromen zijn bedrog, de Kabouterdans en meer van die nummers terecht gekomen.

Nee, dan vind ik een nummer als The Knife - Pass this on veel erger, wat een akelige muziek. Kil, irritant synthetisch, geforceerd hip, nee... dit hoef je me echt niet voor te schotelen. Maar ik vermoed dat hetgene wat ik als 'geforceerd hip' ervaar juist hetgene is wat dit voor veel mensen juist zo geweldig maakt. Idem voor dat Jimmy-nummer van M.I.A.. Vind ik ook al één grote hoop ellende. Ik merk dat ik de laatste paar jaar duidelijk bepaalde elementen in muziek ben gaan waarderen, en trends die daar niet bij passen sneller afwijs.

Godzijdank hoef ik met bovengenoemde twee tracks niet zo veel mee in aanraking te komen omdat je het in de mainstream media hooguit soms op Mtv ziet/hoort, het weinig langs komt op de internetstreams die ik luister, en het uiteraard nooit op trouwfeestjes e.d. te horen zal zijn. Maar als een van deze liedjes wél langs komt krullen m'n tenen volledig krom.

EVANSHEWSON schreef:
Ik begrijp niet dat hier zoveel klassesongs door sommigen als slecht beschouwd worden, waar zitten sommigen hun oren ?

Wonderwall of Roxanne, kom aan, dat zijn formidabele rocksongs!

Voor mij is het allerslechtste zowat alles van Frans Bauer, dàt is pas rotslecht, sorry, Frans!

Je hebt gelijk, Roxanne is geen slecht nummer en hoort derhalve niet hier te staan.
Maar voor mij is het een ontzettend irrirant nummer.

Casartelli (moderator)
EVANSHEWSON schreef:

Je hebt nota bene zelf dit topic geopend. Voor het 'slechtste nummer ooit' kan iedereen misschien wel putten uit een rijtje krakers van de lokale harmonie, maar misschien zien sommige mensen er meer uitdaging (?) in om zich te beperken tot wat min of meer algemeen geaccepteerd wordt als kwaliteitsmuziek. En The Eagles, U2 en Oasis zijn nu eenmaal niet voor iedereen de vaste waarden die ze voor de classic rocker met de pet wel zijn.

Om dan steeds maar weer met Frans Bauer op de proppen te komen, heeft ook niet bijzonder veel nieuwswaarde.

Casartelli schreef:
(quote)

Je hebt nota bene zelf dit topic geopend. Voor het 'slechtste nummer ooit' kan iedereen misschien wel putten uit een rijtje krakers van de lokale harmonie, maar misschien zien sommige mensen er meer uitdaging (?) in om zich te beperken tot wat min of meer algemeen geaccepteerd wordt als kwaliteitsmuziek. En The Eagles, U2 en Oasis zijn nu eenmaal niet voor iedereen de vaste waarden die ze voor de classic rocker met de pet wel zijn.

Om dan steeds maar weer met Frans Bauer op de proppen te komen, heeft ook niet bijzonder veel nieuwswaarde.

Hier ga ik wel mee akkoord. Vandaar dat ik ook probeer om wat binnen het 'rockmilieu' te blijven bij mijn posts hier.

John Miles- Music, vreselijk nummer

Pat
Weet je wat pas tenenkrommend is:

Scissor Sisters - I don't feel like dancing
Mika - Relax

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.