Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 16 november 2009, 15:11 uur
Okay, dat is dan het verschil tussen slecht/goed zijn en slecht/goed vinden.
Ik vind het in elk geval bloedirritant.
Ik vind het in elk geval bloedirritant.
0
geplaatst: 17 november 2009, 10:02 uur
Elke top 100 bij een commerciele zender bevat gemiddeld 70 "slechte nummers".
Maar een paar toppers:
Clouds across the Moon - Rah band
Lady in Red - Chris de Burgh
Maar een paar toppers:
Clouds across the Moon - Rah band
Lady in Red - Chris de Burgh
0
geplaatst: 17 november 2009, 15:11 uur
Kingsnake schreef:
Sweet Dreams van Eurythmics, Riddle van ?!?!? , en hele tritsen aan hits waarvan ik de titel niet ken.
Sweet Dreams van Eurythmics, Riddle van ?!?!? , en hele tritsen aan hits waarvan ik de titel niet ken.
Sweet Dreams is juist een geweldig nummer!

En The Riddle van Nik Kershaw bedoel je, neem ik aan? Die weet ik ook nog wel te waarderen.
0
geplaatst: 17 november 2009, 15:50 uur
Ja, van sommige mensen wil ik niet eens hun favoriete nummers weten, dat kan dan alleen maar tegenvallen 

0
Kingsnake
geplaatst: 17 november 2009, 15:59 uur
hahaha
Oh mijn god, de nummers die ik hekel, vallen wel heel erg in de smaak.
Durf bijna niet meer te posten dat ik Something's Gotta Hold of my Heart van Paul Anka en één of andere 80's dweep, ook zo verschrikkelijk vind.
En We Built This City On Rock 'n' Roll.... en Do You Think I'm Sexy van Rod Stewart...
Durf bijna niet meer te posten dat ik Something's Gotta Hold of my Heart van Paul Anka en één of andere 80's dweep, ook zo verschrikkelijk vind.
En We Built This City On Rock 'n' Roll.... en Do You Think I'm Sexy van Rod Stewart...
0
Kingsnake
geplaatst: 17 november 2009, 16:00 uur
Mijn alltime favoriete nummer is in ieder geval Free Bird van Lynyrd Skynyrd en nog wat meer, maar Free Bird staat altijd op numero uno.
0
geplaatst: 17 november 2009, 16:01 uur
0
Ruby1966
geplaatst: 17 november 2009, 16:02 uur
Kingsnake schreef:
Aangezien je het toch post...dat was niet Paul Anka maar Gene Pitney
en die één of andere 80's dweep is Marc Almond
just for the record

Marc Almond =

0
geplaatst: 17 november 2009, 16:02 uur
Kingsnake schreef:
hahaha
hahaha
Alledrie

En die dweep wordt ook wel Marc Almond genoemd

/edit: Ruby was me een tel voor zie ik.
0
Kingsnake
geplaatst: 17 november 2009, 16:16 uur
Okay Gene Pitney, maar wat een gal-stem heeft die vent.
Maar heb hier te doen met fervente 80's liefhebbers.
Een gouwe classic rocker waar ik niet van hou dan:
Status Quo - Rockin All Around the World
Maar heb hier te doen met fervente 80's liefhebbers.
Een gouwe classic rocker waar ik niet van hou dan:
Status Quo - Rockin All Around the World
0
geplaatst: 17 november 2009, 18:08 uur
Rockin All Around the World van Status Quo, daar hou ik wel van (van de meeste 'classic' rockers trouwens).
Crazy Frog, dat is écht walgelijk slecht en ook sommige clipjes die hier geplaatst zijn (Tommy Manuels en vooral brokeNCYDE).
Er zijn voor mij 3 soorten slechte nummers :
1. Hilarisch slecht: het minst erge van de 3, daar kan ik af en toe naar luisteren vanwege de lulligheid bv. the Shorts, Aqua, Vengaboys, vele schlagers ...
2. Vervelend slecht: een stuk erger, misschien technisch goed maar het boeit mij totaal niet, muziek zonder ziel of louter muzikaal behang bv. Kane, Jennifer Lopez, Beyoncé, vele R&B ...
3. Ergerlijk of walgelijk slecht: maakt mij zenuwachtig, daar zet ik onmiddellijk de radio af moest ik het horen bv. Crazy Frog, pure noise, brokeNCYDE hierboven.
Crazy Frog, dat is écht walgelijk slecht en ook sommige clipjes die hier geplaatst zijn (Tommy Manuels en vooral brokeNCYDE).
Er zijn voor mij 3 soorten slechte nummers :
1. Hilarisch slecht: het minst erge van de 3, daar kan ik af en toe naar luisteren vanwege de lulligheid bv. the Shorts, Aqua, Vengaboys, vele schlagers ...
2. Vervelend slecht: een stuk erger, misschien technisch goed maar het boeit mij totaal niet, muziek zonder ziel of louter muzikaal behang bv. Kane, Jennifer Lopez, Beyoncé, vele R&B ...
3. Ergerlijk of walgelijk slecht: maakt mij zenuwachtig, daar zet ik onmiddellijk de radio af moest ik het horen bv. Crazy Frog, pure noise, brokeNCYDE hierboven.
0
geplaatst: 17 november 2009, 18:27 uur
Kingsnake schreef:
Mijn alltime favoriete nummer is in ieder geval Free Bird van Lynyrd Skynyrd en nog wat meer, maar Free Bird staat altijd op numero uno.

0
Kingsnake
geplaatst: 18 november 2009, 00:12 uur
Arrie schreef:

(quote)

Tja, cliché. Maar zo hebben velen wel een clichématige voorliefde voor een bekende song. Kijk maar naar de top1000 waar iedereen toch elk jaar weer dezelfde songs in stemmen.
0
Kingsnake
geplaatst: 18 november 2009, 00:15 uur
Wat is er trouwens aan de hand met die muziek van die brokencyde. Een slechte kruising tussen r&b en hardcore? Als je iets doet doe het dan goed. Irritant nummer, en dit staat in de top 40?
0
geplaatst: 18 november 2009, 07:57 uur
"Kiss from a rose" van Seal.
Menige muziekliefhebber schijnt dit goed te vinden maar ik vind het afschuwelijk.
Menige muziekliefhebber schijnt dit goed te vinden maar ik vind het afschuwelijk.
0
geplaatst: 18 november 2009, 09:33 uur
Kingsnake schreef:
Tja, cliché. Maar zo hebben velen wel een clichématige voorliefde voor een bekende song. Kijk maar naar de top1000 waar iedereen toch elk jaar weer dezelfde songs in stemmen.
(quote)
Tja, dan heb je het natuurlijk wel over de gemiddelde mens en niet over de gemiddelde MuMe'er. Maar ik bedoelde gewoon dat ik Free Bird een saai nummer vind.
0
geplaatst: 18 november 2009, 12:29 uur
Kingsnake schreef:
Wat is er trouwens aan de hand met die muziek van die brokencyde. Een slechte kruising tussen r&b en hardcore? Als je iets doet doe het dan goed. Irritant nummer, en dit staat in de top 40?
Als je die genres wil mixen ben je sowieso al fout bezig

0
geplaatst: 9 december 2009, 01:31 uur
Niet of nooit geweest, maar eigenlijk alles wel van Acda en de Munnik. 

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 9 december 2009, 03:07 uur
Van Bohemian Rhapsody van Queen word ik agressief.
Misschien vind je dit beter. Of misschien ook niet.
(ik hoor alle Lynyrd Skynyrd-fans nu moord en brand roepen! Queen-fans trouwens ook.)
Arrie schreef:
Tja, dan heb je het natuurlijk wel over de gemiddelde mens en niet over de gemiddelde MuMe'er. Maar ik bedoelde gewoon dat ik Free Bird een saai nummer vind.
(quote)
(ik hoor alle Lynyrd Skynyrd-fans nu moord en brand roepen! Queen-fans trouwens ook.)
0
Kingsnake
geplaatst: 10 december 2009, 12:32 uur
Pastichio Rocker schreef:
(embed)
(quote)
(ik hoor alle Lynyrd Skynyrd-fans nu moord en brand roepen! Queen-fans trouwens ook.)(embed)
Iedereen mag van mij welk nummer dan ook coveren. En als het met overtuiging is, des te beter. Als ze het dan ook nog eens in een heel ander jasje steken, dan ben ik altijd geinteresseerd.
Maar deze Freebird vind ik wel heel saai. Zang is ook niet bijster goed. Beetje dub-basje eronder. Niet slecht, maar ehct waanzinning goed is het niet. Doe mij toch maar het origineel (cliche)

0
geplaatst: 10 december 2009, 14:24 uur
Ik erger mij meer aan slechte covers dan aan slechte eigen songs (zie Muziek >> Algemeen >> Mislukte covers). Ik heb niets tegen een cover op zich indien dat op eigen wijze wordt gebracht met respect voor het origineel. Verkrachtingen van evergreens irriteren mij mateloos, het is alsof een kunststuk van een ander naar de kloten wordt geholpen en het is ook louter profiteren van de bekendheid van het nummer.
0
Kingsnake
geplaatst: 10 december 2009, 14:35 uur
LucM schreef:
Ik erger mij meer aan slechte covers dan aan slechte eigen songs (zie Muziek >> Algemeen >> Mislukte covers). Ik heb niets tegen een cover op zich indien dat op eigen wijze wordt gebracht met respect voor het origineel. Verkrachtingen van evergreens irriteren mij mateloos, het is alsof een kunststuk van een ander naar de kloten wordt geholpen en het is ook louter profiteren van de bekendheid van het nummer.
Als iemand wil experimenteren met een nummer, prima. Als iemand een eerbetoon wil doen, ook prima. Als iemand gewoon een nummer wil coveren omdat het een beest van een track is, ook prima.
Maar als iemand alleen wil cashen, omdat het nummer een hit is geweest (gebeurd meer in de pop/house dan in andere genres) dan vind ik het k*t. Want vaak is het gewoon troep. Of het lijkt precies op het origineel of ze bakken er niks van omdat het niet van harte gaat.
Bijvoorbeeld: No Doubt - It's My Life, Kid Rock - Sweet Home Alabama.
Goed gelukte covers, bijvoorbeeld: Faith No More - Easy, Red Hot Chili Peppers - Higher Ground, Monster Magnet - Brainstorm.
Het is het idee erachter wat geldt....
0
geplaatst: 10 december 2009, 14:43 uur
Als groot Talk Talk fan ben ik uitermate content met deze cover

0
Kingsnake
geplaatst: 10 december 2009, 15:08 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Serieus?
Na Kylie Minogue vind ik die tut van No Doubt de slechtste bekende zangeres. Dat die twee zo bekend zijn is mij een raadsel, Mooi zijn ze ook al niet.
0
geplaatst: 10 december 2009, 15:15 uur
Stel je hier nu serieus dat je Kylie Minogue niet mooi vindt? 

0
Kingsnake
geplaatst: 10 december 2009, 15:19 uur
De vrouw Kylie Minogue?
Nee, gek poppetje met een rare mond. Mooie benen, dat wel, maar daar alleen red je het niet mee.
Ter illustratie, ik val op vrouwen als Kim van Kooten en Katja Schuurman, to name but a few.
Ik vind die Aguilera en Spears ook 100x niks.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 december 2009, 15:19 uur
Als groot Talk Talk fan merk ik regelmatig dat mensen Talk Talk niet kennen en dat ik ze op weg kan helpen met de vraag "Ken je dat nummer It's My Life van No Doubt?"

* denotes required fields.