Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 10 december 2009, 15:22 uur
(Walst voor het eerst dit topic binnen)
Arrie houdt niet van Free Bird????

Arrie houdt niet van Free Bird????

0
geplaatst: 11 december 2009, 00:28 uur
Ik heb Kylie juist altijd zééér aantrekkelijk gevonden, en nog steeds.
Wat die cover van It's my life betreft, ik vind hem wel goed. De Talk Talk versie is uiteraard beter, maar die van No Doubt vind ik ook leuk.
Wat die cover van It's my life betreft, ik vind hem wel goed. De Talk Talk versie is uiteraard beter, maar die van No Doubt vind ik ook leuk.
0
geplaatst: 11 december 2009, 03:11 uur
Stevie Wonder heb ik zeer hoog zitten, begrijp me niet verkeerd, maarja... dit kwam ook van hem:
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 11 december 2009, 15:03 uur
LucM schreef:
Ik erger mij meer aan slechte covers dan aan slechte eigen songs (zie Muziek >> Algemeen >> Mislukte covers). Ik heb niets tegen een cover op zich indien dat op eigen wijze wordt gebracht met respect voor het origineel. Verkrachtingen van evergreens irriteren mij mateloos, het is alsof een kunststuk van een ander naar de kloten wordt geholpen en het is ook louter profiteren van de bekendheid van het nummer.
Ik erger mij meer aan slechte covers dan aan slechte eigen songs (zie Muziek >> Algemeen >> Mislukte covers). Ik heb niets tegen een cover op zich indien dat op eigen wijze wordt gebracht met respect voor het origineel. Verkrachtingen van evergreens irriteren mij mateloos, het is alsof een kunststuk van een ander naar de kloten wordt geholpen en het is ook louter profiteren van de bekendheid van het nummer.
doet me denken aan... Biobakmuziek!
Coverende stelende nepartiesten,
jullie zijn verantwoordelik voor dit trieste
decennium, tien jaar flauwekul
met een creativiteitsgehalte van nul
jullie halen muziek uit de biobak
en voeren het de varkens met gemak
en de consument volgt trouw elke trend
want die varkens zijn niets beters gewend!
0
geplaatst: 11 december 2009, 17:53 uur
Tja, sorry.

Ik vind het ook weer niet verschrikkelijk slecht, hoor. Gewoon niet helemaal mijn ding.
0
geplaatst: 13 december 2009, 14:55 uur
Re: Arrie: Ik kan echt wonen in de gitaarsolo's in het laatste stuk van Free Bird... Jammer dat jij het minder op waarde kan schatten, maar het zijn natuurlijk jouw oren 

0
geplaatst: 14 december 2009, 01:38 uur
Alles van Anouk. En Anouk enne... Anouk. En ook nog Anouk!
Maar ook bij Kane, Bløf, Acda & De Munnik, Nick & Simon, Jan Smit en nog wat gebler uit NL gaat de radio uit.
(Hetgeen niet wil zeggen dat ik niet van Nederlandse muziek hou. Alleen acts zoals Coparck, Bauer, Spinvis, Ayreon, The Gathering en Roosbeef hoor je niet zo veel op de radio)
Maar ook bij Kane, Bløf, Acda & De Munnik, Nick & Simon, Jan Smit en nog wat gebler uit NL gaat de radio uit.
(Hetgeen niet wil zeggen dat ik niet van Nederlandse muziek hou. Alleen acts zoals Coparck, Bauer, Spinvis, Ayreon, The Gathering en Roosbeef hoor je niet zo veel op de radio)
0
geplaatst: 14 december 2009, 02:09 uur
Een liedje waar ik het echt mee heb gehad is Last Christmas van Wham! en met de Kerst in aantocht vrees ik het nodige. Komende tijd dus cd's draaien en de radio gaat uit. Begin nu al spontaan jeuk te krijgen. 

0
geplaatst: 14 december 2009, 08:08 uur
Es effe denken.. Zo'n beetje alle muziek die me zusje luistert. Nick & Simon, High School Musical dat soort crap. Ik haat het allemaal!!
0
geplaatst: 14 december 2009, 12:48 uur
Gerards Dream schreef:
Een liedje waar ik het echt mee heb gehad is Last Christmas van Wham! en met de Kerst in aantocht vrees ik het nodige. Komende tijd dus cd's draaien en de radio gaat uit. Begin nu al spontaan jeuk te krijgen.
Dit nummer wordt rond Kerstmis inderdaad vaak gedraaid en heeft een melige ondertoon, dat geef ik toe, maar het is wel goed in elkaar gestoken, sfeervol en George Michael vind ik een prima zanger.
Die versie van Crazy Frog, dat is écht tenenkrommend. Ik vertelde in een eerdere post dat ik mij vooral erger aan verkrachtingen van evergreens, wel, dat is zo'n voorbeeld.
0
geplaatst: 14 december 2009, 16:10 uur
Last Christmas van Wham! zal compositorisch wellicht een hoogstandje zijn, maar als je iets te vaak heb gehoord hoor je dat er niet meer vanaf. Dat is ook de reden dat ik mijn favorieten met beleid draai. En als het om kerstliedjes ga hoor ik veel liever Fay Lovsky met Christmas Was a Friend of Mine of Jona Lewie met Stop the Cavalry die klinken voor mij een stuk sfeervoller dan dat ding van Wham! Dit alles neemt niet weg dat ik George Michael een slechte zanger vind.
En tot slot de versie van Crazy Frog, dat is echt verschrikkelijk en zal derhalve verboden moeten worden.
En tot slot de versie van Crazy Frog, dat is echt verschrikkelijk en zal derhalve verboden moeten worden.

0
geplaatst: 14 december 2009, 16:19 uur
Gerards Dream schreef:
Last Christmas van Wham! zal compositorisch wellicht een hoogstandje zijn, maar als je iets te vaak heb gehoord hoor je dat er niet meer vanaf. Dat is ook de reden dat ik mijn favorieten met beleid draai. En als het om kerstliedjes ga hoor ik veel liever Fay Lovsky met Christmas Was a Friend of Mine of Jona Lewie met Stop the Cavalry die klinken voor mij een stuk sfeervoller dan dat ding van Wham! Dit alles neemt niet weg dat ik George Michael een slechte zanger vind.
Dus je vind hem wél een slechte zanger?
Het vreselijkste nummer dat ik ooit gehoord heb is The Answer Lies Within van Dream Theater. Gelukkig geen heel bekend nummer, maar het glazuur springt van mijn tanden als ik er aan denk.
0
geplaatst: 14 december 2009, 16:28 uur
Laat ik duidelijk zijn George Michael is geen slechte zanger maar ook geen goede, je moet er van houden en dat doe ik niet. Daarnaast ben ik niet zo fan van zang, bijzondere stemmen verdienen bij mij de voorkeur. Binnen dat profiel past de heer Michael niet.
0
geplaatst: 14 december 2009, 17:21 uur
Ik maak een duidelijk onderscheid tussen muziek waar ik weinig affectie mee heb en vreselijke muziek die mij zenuwachtig maakt nl. platvoerse of wansmakelijke muziek.
Schlagers, easy-listening en vele hiphop en R&B boeien mij nauwelijks tot matig maar ik zal nooit beweren dat dit slechte muziek is (in het schlager-genre is Frans Bauer goed en er is een groot publiek voor). Het is enkel muziek die mij niet of niet genoeg weet te raken en muziekbeleving is perceptie en dus persoonsgebonden.
Waar ik mij wel druk over maak is muziek zonder kwaliteit of enige vorm van eigenheid, louter gefabriceerd uit commerciële motieven en daarmee bedoel ik op de eerste plaats verkrachtingen van evergreens waaronder Crazy Frog.
Schlagers, easy-listening en vele hiphop en R&B boeien mij nauwelijks tot matig maar ik zal nooit beweren dat dit slechte muziek is (in het schlager-genre is Frans Bauer goed en er is een groot publiek voor). Het is enkel muziek die mij niet of niet genoeg weet te raken en muziekbeleving is perceptie en dus persoonsgebonden.
Waar ik mij wel druk over maak is muziek zonder kwaliteit of enige vorm van eigenheid, louter gefabriceerd uit commerciële motieven en daarmee bedoel ik op de eerste plaats verkrachtingen van evergreens waaronder Crazy Frog.
0
tangmaster
geplaatst: 14 december 2009, 20:32 uur
Gerards Dream schreef:
Ik ren spontaan naar buiten, ben anders bang dat de radio sneuvelt.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:02 uur
3FM draaide vandaag een versie van We Are the World met allemaal Nederlandse artiesten.
Op dat soort momenten zou zelfs Last Christmas een verademing zijn.
Op dat soort momenten zou zelfs Last Christmas een verademing zijn.
0
geplaatst: 14 december 2009, 21:39 uur
Ik kan Last Christmas het hele jaar door horen, gewoon een geniaal popliedje. Voor mijn part gooi ik hem half juli door de speakers 

0
geplaatst: 14 december 2009, 21:48 uur
Doe mij maar de versie van Jens Lekman. Al is het origineel inderdaad best te verteren.
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:13 uur
Ik zie tot mijn vreugde dat Last Christmas veel genoemd wordt. Hier kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn. Samen met You're Beautiful van ene James Blunt hoort dit toch wel bij het laagste van het laagste wat er ooit is uitgebracht.
0
geplaatst: 14 december 2009, 22:58 uur
Je kan je troosten met de gedachte dat Last Christmas (bedoel je die van George Michael of die van Crazy Frog, Tribal Gathering?) alleen rond Kerstmis wordt gedraaid.
0
geplaatst: 14 december 2009, 23:00 uur
Tribal Gathering schreef:
Samen met You're Beautiful van ene James Blunt hoort dit toch wel bij het laagste van het laagste wat er ooit is uitgebracht.
Samen met You're Beautiful van ene James Blunt hoort dit toch wel bij het laagste van het laagste wat er ooit is uitgebracht.
Aaargh, verschrikkelijk!

Ik erger me niet snel aan muziek, maar dat nummer kan ik echt niet aan horen.
0
geplaatst: 14 december 2009, 23:09 uur
LucM schreef:
Je kan je troosten met de gedachte dat Last Christmas (bedoel je die van George Michael of die van Crazy Frog, Tribal Gathering?) alleen rond Kerstmis wordt gedraaid.
Natuurlijk die van Wham
, die van Crazy Frog heb ik nog nooit gehoord en ga ik vanzelfsprekend ook niet zelf opzoeken. Natuurlijk kan ik mezelf troosten dat hij maar drie weken gedraaid wordt, maar het zou me nog veel beter uitkomen als hij compleet in de vergetelheid was geraakt.
0
crimsogenerator
geplaatst: 15 december 2009, 07:18 uur
hoewel ik dream theater zeer hoog heb zitten moet ik toegeven goede songwriters zijn ze niet altijd. dat betekent het volgende. zolang ze lange instrumentale exploratie doen zijn ze altijd geweldig. maar als ze korte nummers maken dan wordt het oppassen. soms pakt het goed uit(forsaken,wait for sleep) soms pakt het gigantisch verkeerd uit. the answer lies within is het enige slechte nummer van octavarium maar hij is dan ook gelijk HEEL slecht. instant skipmoment op een verder prima album.
0
Kingsnake
geplaatst: 15 december 2009, 11:03 uur
Van één van mijn lievelingsbands: Red Hot Chili Peppers met Snow Hey Ho.
Hoe laag zijn deze funkrockers afgezakt?
Hoe laag zijn deze funkrockers afgezakt?
* denotes required fields.