Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2009, 21:50 uur
Er zitten toch heel wat goede nummers in de lijst van musicfriek. Zoals die van Sting, Tracy Chapman, Snap! (vind ik één van de beste dance-nummers destijds), Madonna en natuurlijk Radiohead en R.E.M.
En Celine Dion kan ik ook waarderen, het is niet mijn favoriete zangeres (wel van mijn moeder) maar ze is wel een zeer professionele zangeres die het niet bepaald van haar uiterlijk moet hebben.
Dat nummer van Simply Red vind ik ook zwak.
En Celine Dion kan ik ook waarderen, het is niet mijn favoriete zangeres (wel van mijn moeder) maar ze is wel een zeer professionele zangeres die het niet bepaald van haar uiterlijk moet hebben.
Dat nummer van Simply Red vind ik ook zwak.
0
geplaatst: 25 maart 2009, 22:43 uur
Leuke lijst. Wat mij betreft zeer wisselend niveau, maar allemaal nummers die ik me nog goed kan herinneren. En hoe veranderd ook, ergens herken ik nog steeds je stemgedrag in de verschillende K.O.'s. Het foute zit met name in de volgorde van de nummers, zoals ook in het laatste blokje waar R.E.M. met afstand de beste is.
musicfriek schreef:
485 R.E.M. - Drive 1992 [8-1 182]
484 Spice Girls - Mama / Who Do You Think You Are 1997 [10-6 183]
483 Gary Barlow - So Help Me Girl 1997 [9-3 183]
482 Paula Abdul - Vibeology 1992 [8-1 183]
481 Culture Beat - No Deeper Meaning 1991 [10-5 184]
485 R.E.M. - Drive 1992 [8-1 182]
484 Spice Girls - Mama / Who Do You Think You Are 1997 [10-6 183]
483 Gary Barlow - So Help Me Girl 1997 [9-3 183]
482 Paula Abdul - Vibeology 1992 [8-1 183]
481 Culture Beat - No Deeper Meaning 1991 [10-5 184]
0
geplaatst: 25 maart 2009, 23:15 uur
Tja, die volgorde komt toevallig zo uit. Nummers hebben punten behaald en dan kijk ik naar hoogste positie en als laatste naar aantal weken. Mijn eigen hitparade heb ik wekelijks volgehouden van mijn 14e tot mijn 26e (wat hier te zien is, ben uiteindelijk in 2002 gestopt daarmee).
Ook wel belangrijk, in die jaren had ik dus geen internet. Met dat fenomeen was ik totaal niet bekend. Dat kwam wel vlak daarna. Dus alles wat ik leerde kennen was of via televisie of radio. En ik had gewoon in die tijd geen alternatieve vrienden
De lijst is dan ook vooral commercieel gericht. Ben nog steeds bezig met 'inhalen' van bepaalde muziek, iets waar deze site dus perfect voor is. Heb ook wel tijdje zitten twijfelen of ik deze lijst zou laten zien, maar ik heb me zo vermaakt met het vluchtig doornemen, dat ik besloot om het gewoon wel te doen. Het zijn 15 kantjes die ik destijds met de hand heb getypt op zo'n ouderwetse typemachine en pak er elke dag 2 x 5 nummers bij. De lijsten kijk ik nu ook niet meer in, want zo blijft het voor mij ook een verrassing
De video's luister en bekijk ik (velen voor het laatst) dan ook helemaal.
Ook wel belangrijk, in die jaren had ik dus geen internet. Met dat fenomeen was ik totaal niet bekend. Dat kwam wel vlak daarna. Dus alles wat ik leerde kennen was of via televisie of radio. En ik had gewoon in die tijd geen alternatieve vrienden
De lijst is dan ook vooral commercieel gericht. Ben nog steeds bezig met 'inhalen' van bepaalde muziek, iets waar deze site dus perfect voor is. Heb ook wel tijdje zitten twijfelen of ik deze lijst zou laten zien, maar ik heb me zo vermaakt met het vluchtig doornemen, dat ik besloot om het gewoon wel te doen. Het zijn 15 kantjes die ik destijds met de hand heb getypt op zo'n ouderwetse typemachine en pak er elke dag 2 x 5 nummers bij. De lijsten kijk ik nu ook niet meer in, want zo blijft het voor mij ook een verrassing

De video's luister en bekijk ik (velen voor het laatst) dan ook helemaal.
0
geplaatst: 26 maart 2009, 09:37 uur
480 Madonna - Cherish 1989 [8-3 184]
Velen vinden dit een minder nr van haar, ik juist niet
Jammer dat ik originele video niet kon vinden, die is wel erg de moeite waard. Van het prima album Like a Prayer.
479 Was (Not Was) ft. Kim Basinger - Shake Your Head 1992 [8- 2 184]
Was (Not Was) goes dance. Kim Basinger was in die tijd vooral gastvocaliste (ook bij Prince's Scandalous). Echt zingen kan ze niet, maar haar verschijning in video's stimuleerde blijkbaar wel de verkopen
Dit nr is volgens mij niet uitgebracht in NL. Was wel een hit in Verenigd Koninkrijk. Dubbelklikken op video (insluiten uitgeschakeld).
478 Joan Osborne - One of Us 1996 [16-10 185]
Lange tijd vond ik dit het perfecte popnummer. 13 jaar later op zich nog wel okee, maar het doet me stukken minder.
477 Vaya Con Dios - Nah Neh Nah 1990 [9-4 185]
Met 2 nummers staan ze genoteerd in deze lijst. Prima up-tempo single waarbij je je zo in de jaren 50 waant. Dipje? Nah Neh Nah draaien!
476 The Creeps - Ooh I Like It 1990 [9-4 185]
Tamelijk aparte single in de categorie pop/rock. Is me vrij weinig bekend over deze band eigenlijk. Helaas geen video gevonden..
Velen vinden dit een minder nr van haar, ik juist niet
Jammer dat ik originele video niet kon vinden, die is wel erg de moeite waard. Van het prima album Like a Prayer.479 Was (Not Was) ft. Kim Basinger - Shake Your Head 1992 [8- 2 184]
Was (Not Was) goes dance. Kim Basinger was in die tijd vooral gastvocaliste (ook bij Prince's Scandalous). Echt zingen kan ze niet, maar haar verschijning in video's stimuleerde blijkbaar wel de verkopen
Dit nr is volgens mij niet uitgebracht in NL. Was wel een hit in Verenigd Koninkrijk. Dubbelklikken op video (insluiten uitgeschakeld).478 Joan Osborne - One of Us 1996 [16-10 185]
Lange tijd vond ik dit het perfecte popnummer. 13 jaar later op zich nog wel okee, maar het doet me stukken minder.
477 Vaya Con Dios - Nah Neh Nah 1990 [9-4 185]
Met 2 nummers staan ze genoteerd in deze lijst. Prima up-tempo single waarbij je je zo in de jaren 50 waant. Dipje? Nah Neh Nah draaien!

Tamelijk aparte single in de categorie pop/rock. Is me vrij weinig bekend over deze band eigenlijk. Helaas geen video gevonden..
0
geplaatst: 26 maart 2009, 15:22 uur
475 Salt 'N Pepa - Push It 1988 [9-4 185]
Debuutsingle van deze zeer succesvolle damesrapgroep. 21 jaar later is dit een absolute klassieker in zijn genre. Ze waren ook de eerste vrouwen die met rap de top 40 wisten te behalen.
474 Faithless - Salva Mea 1995 [11-4 185]
Tot op de dag van vandaag blijft dit voor mij het sterkste Faithless-nummer. Vooral de lange versie van bijna 11 minuten is op zijn tijd best nog genieten geblazen. Voor de rest beluister ik amper nog maar wat van Maxi Jazz & Co..
473 Savage Garden - To the Moon and Back 1998 [9-2 185]
En hier is er weer eentje
In de top 40 deed dit nr opvallend genoeg vrij weinig, terwijl dit toch wel een van hun betere is.
472 Queen - Bohemian Rhapsody 1992 [9-4 186]
Eind 1991 overleed Freddie Mercury en in 1992 werd deze single opnieuw uitgebracht. Was voor mij toen een kennismaking, had het nog nooit gehoord! Ja, weleens voorbij horen komen, maar gaf het nooit veel aandacht.. Dijk van een plaat natuurlijk, maar ja, overdaad....
471 OMC - How Bizarre 1996 [9-4 186]
Uiterst swingend, zomers nummer die hier nog veel gedraaid wordt. Dat saxofoontje hier...
Debuutsingle van deze zeer succesvolle damesrapgroep. 21 jaar later is dit een absolute klassieker in zijn genre. Ze waren ook de eerste vrouwen die met rap de top 40 wisten te behalen.
474 Faithless - Salva Mea 1995 [11-4 185]
Tot op de dag van vandaag blijft dit voor mij het sterkste Faithless-nummer. Vooral de lange versie van bijna 11 minuten is op zijn tijd best nog genieten geblazen. Voor de rest beluister ik amper nog maar wat van Maxi Jazz & Co..
473 Savage Garden - To the Moon and Back 1998 [9-2 185]
En hier is er weer eentje
In de top 40 deed dit nr opvallend genoeg vrij weinig, terwijl dit toch wel een van hun betere is. 472 Queen - Bohemian Rhapsody 1992 [9-4 186]
Eind 1991 overleed Freddie Mercury en in 1992 werd deze single opnieuw uitgebracht. Was voor mij toen een kennismaking, had het nog nooit gehoord! Ja, weleens voorbij horen komen, maar gaf het nooit veel aandacht.. Dijk van een plaat natuurlijk, maar ja, overdaad....

471 OMC - How Bizarre 1996 [9-4 186]
Uiterst swingend, zomers nummer die hier nog veel gedraaid wordt. Dat saxofoontje hier...

0
geplaatst: 27 maart 2009, 11:55 uur
470 Roxette - Perfect Day 1998 [11-3 186]
Ten tijde van de eerste 2 Roxette-albums vond ik deze groep erg goed. Prettige stem van Marie en keurige popliedjes. Dit nummer is de afsluiter van het album Joyride uit 1991. In '98 werd ik dusdanig verliefd op het nr, zodat het alsnog in mijn lijst kwam. Een van de betere songs van Joyride, ook nu nog. Heerlijk melancholisch.
469 Louise - Let's Go Round Again 1998 [10-2 186]
Vrolijk niemandalletje (het is een cover, kan er even niet opkomen van wie) van deze ex-Eternal zangeres. Nu ik het zo terug hoor.. ze heeft wel erg fragiel stemmetje. Maar de muziek maakt veel goed
468 All 4 One - I Turn to You 1997 [10-2 186]
In Nederland deed het amper wat, deze R&B-ballad. Het staat op de soundtrack van Space Jam die ik geweldig vond. Ik zwijmelde wat af in die jaren blijkbaar
Nummer gaat me nu ene oor in en andere weer uit. Zwaar saai 
467 Dr. Alban - It's My Life 1992 [9-2 187]
Een knaller van een hit in heel Europa in 1992. In NL was dit zijn grootste hit (nummer 1, 17 weken). Het nummer heeft een prachtige opbouw, kan er niks aan doen, maar dit blijft gewoon goed!
466 Mariah Carey - All in Your Mind 1991 [9-1 187]
Mja... was fan.. zelfs een albumtrack behaalde met gemak de nummer 1 hier. Van haar debuut. Beetje erg hoog, dit nr
Ten tijde van de eerste 2 Roxette-albums vond ik deze groep erg goed. Prettige stem van Marie en keurige popliedjes. Dit nummer is de afsluiter van het album Joyride uit 1991. In '98 werd ik dusdanig verliefd op het nr, zodat het alsnog in mijn lijst kwam. Een van de betere songs van Joyride, ook nu nog. Heerlijk melancholisch.
469 Louise - Let's Go Round Again 1998 [10-2 186]
Vrolijk niemandalletje (het is een cover, kan er even niet opkomen van wie) van deze ex-Eternal zangeres. Nu ik het zo terug hoor.. ze heeft wel erg fragiel stemmetje. Maar de muziek maakt veel goed

468 All 4 One - I Turn to You 1997 [10-2 186]
In Nederland deed het amper wat, deze R&B-ballad. Het staat op de soundtrack van Space Jam die ik geweldig vond. Ik zwijmelde wat af in die jaren blijkbaar
Nummer gaat me nu ene oor in en andere weer uit. Zwaar saai 
467 Dr. Alban - It's My Life 1992 [9-2 187]
Een knaller van een hit in heel Europa in 1992. In NL was dit zijn grootste hit (nummer 1, 17 weken). Het nummer heeft een prachtige opbouw, kan er niks aan doen, maar dit blijft gewoon goed!
466 Mariah Carey - All in Your Mind 1991 [9-1 187]
Mja... was fan.. zelfs een albumtrack behaalde met gemak de nummer 1 hier. Van haar debuut. Beetje erg hoog, dit nr

0
geplaatst: 27 maart 2009, 13:31 uur
musicfriek schreef:
Volgens mij kwamen ze uit Zweden, maar da's dan ook alles wat ik van ze weet. In Nederland nooit verder gekomen dan de tipparade, maar ook ik vond 'm destijds opvallend genoeg om aan te schaffen.
Weinig over te vinden op het web - ik kwam alleen deze geluidstechnisch slechte en bijna onherkenbare live-uitvoering tegen:
YouTube - The Creeps - Two songs "Change it" & "Ooh - I Like It"
(tweede nummer, begint op 5'38).
Trivia-fact bij Louise's cover van Let's go round again - het origineel is van de Average White Band uit de jaren zeventig.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 20:23 uur
Ow ja, Average White Band.
Leuk, zo af en toe je reacties! (van iedereen trouwens!)
Hoog tijd voor de volgende 5.
Leuk, zo af en toe je reacties! (van iedereen trouwens!)

Hoog tijd voor de volgende 5.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 21:34 uur
465 Beverley Craven - Promise Me 1990 [9-1 187]
Een ex nummer 1 hit, dit prachtige nummer van Beverley. Had deze echt jaaaaren niet meer gehoord en oh, oh, oh, wat een verschrikkelijk lief liedje is dit zeg. Nog steeds krijg ik er een brok in mijn keel van
464 Boyzone - Key to My Life (Locked Mix) 1995 [11-7 188]
En daar hebben we deze boys weer. Het gaat hier om een danceremix die toen te vinden was op zo'n illegale MTV Braun Chart-cd, genoemd Locked Mix. Echt een heerlijke remix was dat. De singleversie zelf vind ik echter geen ruk aan
(Video is een optreden bij Telekids haha).
463 Whitney Houston - I'm Every Woman 1993 [9-6 1993]
Iew, iew, iew! Deze staat nog hoger dan het origineel.. Silly me!
462 The Cardigans & Tom Jones - Burning Down the House 1999 [10-5 188]
Die Tom Jones.. die gaat ook al wat jaartjes mee zeg. En hij doet het met iedereen, zo ook met de Zweedse groep The Cardigans. Vind dit een leuke cover van het oude Talking Heads-nummer
461 Juan Luis Guerra - Burbujas de Amor 1991 [10-5 188]
Oh, heerlijk dit

Dit had veel hoger mogen staan wat mij betreft. Het voltallige album waar dit nummer op staat heb ik pas sinds vorig jaar en is absoluut een aanrader
Dit is echt een van zijn mooiste songs.
Een ex nummer 1 hit, dit prachtige nummer van Beverley. Had deze echt jaaaaren niet meer gehoord en oh, oh, oh, wat een verschrikkelijk lief liedje is dit zeg. Nog steeds krijg ik er een brok in mijn keel van

464 Boyzone - Key to My Life (Locked Mix) 1995 [11-7 188]
En daar hebben we deze boys weer. Het gaat hier om een danceremix die toen te vinden was op zo'n illegale MTV Braun Chart-cd, genoemd Locked Mix. Echt een heerlijke remix was dat. De singleversie zelf vind ik echter geen ruk aan
(Video is een optreden bij Telekids haha).463 Whitney Houston - I'm Every Woman 1993 [9-6 1993]
Iew, iew, iew! Deze staat nog hoger dan het origineel.. Silly me!

462 The Cardigans & Tom Jones - Burning Down the House 1999 [10-5 188]
Die Tom Jones.. die gaat ook al wat jaartjes mee zeg. En hij doet het met iedereen, zo ook met de Zweedse groep The Cardigans. Vind dit een leuke cover van het oude Talking Heads-nummer

461 Juan Luis Guerra - Burbujas de Amor 1991 [10-5 188]
Oh, heerlijk dit

Dit had veel hoger mogen staan wat mij betreft. Het voltallige album waar dit nummer op staat heb ik pas sinds vorig jaar en is absoluut een aanrader
Dit is echt een van zijn mooiste songs.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 23:36 uur
Beverley Craven - Promise Me.
Mooi nummer inderdaad. Kwalitatief goed, toch relatief hoge top 40-noteringen, maar daarna.. nooi meer wat van gehoord. Laat maar staan die volgorde, want er komt vast meer tussen uit deze categorie.
Over een brok in je keel gesproken. Dit klinkt ook wel als triester dan bedoeld
:
Mooi nummer inderdaad. Kwalitatief goed, toch relatief hoge top 40-noteringen, maar daarna.. nooi meer wat van gehoord. Laat maar staan die volgorde, want er komt vast meer tussen uit deze categorie.
Over een brok in je keel gesproken. Dit klinkt ook wel als triester dan bedoeld
:
0
geplaatst: 28 maart 2009, 02:44 uur
Mjah ach, had gewoon supercommerciele smaak.
Des te meer blijft er over om te ontdekken
Des te meer blijft er over om te ontdekken

0
geplaatst: 28 maart 2009, 09:48 uur
460 Ace of Base - Happy Nation 1993 [8-4 188]
Uit Zweden hadden we dit collectief, ik denk toch wel het meest succesvol na Abba. Helaas duurde het niet bepaald lang, maar ze hebben hun naam wel redelijk gevestigd. Dit nummer vind ik ietsje minder dan hun andere singles, jullie zullen nog andere treffen hoger in de lijst
459 T-Spoon ft. Jean Shy - Mercedes Benz 1995 [9-4 188]
Ik weet niet of er nog meer nrs in deze lijst staan (ik kijk er nu niet in, laat me verrassen), maar Mercedes Benz heb ik altijd een vrij aanstekelijke plaat gevonden. Wat ik nu ga zeggen zullen velen het niet eens mee zijn: vind deze versie leuker dan die van Janis Joplin.
458 Starlight - Numero Uno 1989 [10-3 188]
Geweldige oldschool dancesingle van 20 jaar oud alweer
Deze Italiaanse producers zaten ook achter Cappella. Ik kan me niet bedwingen bij dit nummer, dus hier:
!
457 Samantha Fox - Love House 1988 [8-2 188]
Dit erg succesvolle nummer vind ik haar beste, ook te vinden op het 1e deel van Turn Up the Bass (mijn favoriete verzamelaars). Men praat vooral over haar borsten, maar muzikaal gezien heeft ze best een paar leuke nrs gehad hoor
Hee, is dat dezelfde acteur uit de video van Pet Shop Boys (Always On My Mind)?
456 Worlds Apart - Just Say I Said Hello 1996 [8-1 188]
Ja, ik had a thing voor boybands.. Ik geef het toe. Deze Britse boys staan er 1 keer in en prompt stonden ze een weekje op nummer 1. Makkelijk meezingbaar, maar was het ook helemaal vergeten.
Uit Zweden hadden we dit collectief, ik denk toch wel het meest succesvol na Abba. Helaas duurde het niet bepaald lang, maar ze hebben hun naam wel redelijk gevestigd. Dit nummer vind ik ietsje minder dan hun andere singles, jullie zullen nog andere treffen hoger in de lijst

459 T-Spoon ft. Jean Shy - Mercedes Benz 1995 [9-4 188]
Ik weet niet of er nog meer nrs in deze lijst staan (ik kijk er nu niet in, laat me verrassen), maar Mercedes Benz heb ik altijd een vrij aanstekelijke plaat gevonden. Wat ik nu ga zeggen zullen velen het niet eens mee zijn: vind deze versie leuker dan die van Janis Joplin.
458 Starlight - Numero Uno 1989 [10-3 188]
Geweldige oldschool dancesingle van 20 jaar oud alweer

Deze Italiaanse producers zaten ook achter Cappella. Ik kan me niet bedwingen bij dit nummer, dus hier:
!457 Samantha Fox - Love House 1988 [8-2 188]
Dit erg succesvolle nummer vind ik haar beste, ook te vinden op het 1e deel van Turn Up the Bass (mijn favoriete verzamelaars). Men praat vooral over haar borsten, maar muzikaal gezien heeft ze best een paar leuke nrs gehad hoor
Hee, is dat dezelfde acteur uit de video van Pet Shop Boys (Always On My Mind)?456 Worlds Apart - Just Say I Said Hello 1996 [8-1 188]
Ja, ik had a thing voor boybands.. Ik geef het toe. Deze Britse boys staan er 1 keer in en prompt stonden ze een weekje op nummer 1. Makkelijk meezingbaar, maar was het ook helemaal vergeten.
0
geplaatst: 29 maart 2009, 20:00 uur
455 Annie Lennox - Why 1992 [9-5 189]
Prachtige ballad, haar een na beste
Ze is toch wel een ster in de betere popsongs.
454 The Tamperer ft. Maya - Feel It 1998 [10-3 189]
Deze doet het altijd goed op de dansvloer met natuurlijk de sample van Jackson's Can You Feel It. Lekker gedaan hoor
453 Fleetwood Mac - Hold Me 1989 [9-2 189]
Een re-issue. Lindsey Buckingham gaat zo heerlijk los halverwege het nummer, kippenvel
452 Bette Middler - My One True Friend 1998 [10-1 189]
Mijn favoriete plaat van haar nu, alhoewel To Deserve You hoger staat. Laat het ik zo zeggen, My One True Friend vind ik nu het minst slechtste nummer (snapt U het nog?). Een filmnummer.
Geen video helaas.
451 Kaoma - Dancando Lambada 1989 [10-5 190]
Weer een verrassing
Nee, dit vind ik nu helemaal niks meer, doe me dan maar Danca Tago Mago
Prachtige ballad, haar een na beste
Ze is toch wel een ster in de betere popsongs.454 The Tamperer ft. Maya - Feel It 1998 [10-3 189]
Deze doet het altijd goed op de dansvloer met natuurlijk de sample van Jackson's Can You Feel It. Lekker gedaan hoor

453 Fleetwood Mac - Hold Me 1989 [9-2 189]
Een re-issue. Lindsey Buckingham gaat zo heerlijk los halverwege het nummer, kippenvel

452 Bette Middler - My One True Friend 1998 [10-1 189]
Mijn favoriete plaat van haar nu, alhoewel To Deserve You hoger staat. Laat het ik zo zeggen, My One True Friend vind ik nu het minst slechtste nummer (snapt U het nog?). Een filmnummer.
Geen video helaas.
451 Kaoma - Dancando Lambada 1989 [10-5 190]
Weer een verrassing
Nee, dit vind ik nu helemaal niks meer, doe me dan maar Danca Tago Mago
0
geplaatst: 30 maart 2009, 10:39 uur
Goh, Worlds Apart. Die was ik allang weer vergeten.
En Numero Uno is inderdaad geweldig. Ik geloof mijn allereerste vinylsingle.
En Numero Uno is inderdaad geweldig. Ik geloof mijn allereerste vinylsingle.

0
geplaatst: 1 april 2009, 16:18 uur
Ja echt een chill nummer (kende het niet), ik luister het nu de hele tijd
.
Tamperer was uit de tijd dat ik begon met radio luisteren (klopt niet helemaal want dat was 1999, maar het nummer werd toen toch nog steeds gedraaid), echt leuk om dat weer te horen.
.Tamperer was uit de tijd dat ik begon met radio luisteren (klopt niet helemaal want dat was 1999, maar het nummer werd toen toch nog steeds gedraaid), echt leuk om dat weer te horen.
0
geplaatst: 2 april 2009, 16:29 uur
450 TLC - Waterfalls 1995 [10-6 190]
Deze 3 dames hebben wel aardig gescoord in mijn lijsten en dit is toch wel een van hun betere. Geen idee of er nog meer voorbij gaan komen.
449 Pet Shop Boys - Go West 1993 [10-4 190]
Lekker theatraal nummer die door velen verafschuwd wordt. Ik vind het allemaal maar prachtig. In de top 40 een knoert van een hit
Wordt vervolgd..
448 2 Unlimited - Do What's Good for Me 1995 [9-3 191]
Een van hun laatste singles (en in top 40 unicum, want deze haalde de top 10 niet en dat was voor het eerst). Vind het nog een vrij strakke plaat om eerlijk te zijn. Leuke video ook!
447 New Kids on the Block - If You Go Away 1992 [8-2 191]
Ehhhhhhm.... no comment
Geen video helaas
446 Neneh Cherry & Youssou N'Dour - 7 Seconds 1994 [11-7 192]
Ballads kun je wel overlaten aan Neneh Cherry, ze kan er wat van. Woman is ook al zo fantastisch. Dit werd een hele grote hit en terecht. Van Youssou ga ik nog werk maken, zeker een mooie stem.
Deze 3 dames hebben wel aardig gescoord in mijn lijsten en dit is toch wel een van hun betere. Geen idee of er nog meer voorbij gaan komen.
449 Pet Shop Boys - Go West 1993 [10-4 190]
Lekker theatraal nummer die door velen verafschuwd wordt. Ik vind het allemaal maar prachtig. In de top 40 een knoert van een hit
Wordt vervolgd..448 2 Unlimited - Do What's Good for Me 1995 [9-3 191]
Een van hun laatste singles (en in top 40 unicum, want deze haalde de top 10 niet en dat was voor het eerst). Vind het nog een vrij strakke plaat om eerlijk te zijn. Leuke video ook!
447 New Kids on the Block - If You Go Away 1992 [8-2 191]
Ehhhhhhm.... no comment

Geen video helaas

446 Neneh Cherry & Youssou N'Dour - 7 Seconds 1994 [11-7 192]
Ballads kun je wel overlaten aan Neneh Cherry, ze kan er wat van. Woman is ook al zo fantastisch. Dit werd een hele grote hit en terecht. Van Youssou ga ik nog werk maken, zeker een mooie stem.
0
geplaatst: 2 april 2009, 20:41 uur
445 Total Touch - Love Me in Slow Motion 1998 [11-6 192]
Slechts 2 albums hebben broer en zus samen gemaakt. Toen besloot Trijntje solo verder te gaan en Tjeerd ging meer als producer te werk. Dit nummer is gewoon lekker vrolijk, niks meer en niks minder
(2x klikken voor video)
444 Boyzone - Father & Son 1995 [13-1 192]
Cover van Cat Stevens. Prima nummer, niks mis mee
443 Monifah - Touch It 1998 [10-5 193]
Kijk, dit vind ik nu dus echt een lekkere R&B-song
Originele beats (voor mij dan, lol) en het swingt de pan uit. Krijg hier geen genoeg van!
442 Jam & Spoon - Right in the Night 1994 [10-4 193]
Een van de leukere dancesingles van 1994. Duo Jam & Spoon is sowieso een prima act, ze hebben diverse klassiekers op hun naam staan.
441 Crystal Waters - Gypsy Woman (Da La Di Da Da) 1991 [9-3 193]
Zo'n deuntje die na 1 keer horen niet meer uit je hoofd te bran-den valt. Tot het irritante aan toe eigenlijk..
Slechts 2 albums hebben broer en zus samen gemaakt. Toen besloot Trijntje solo verder te gaan en Tjeerd ging meer als producer te werk. Dit nummer is gewoon lekker vrolijk, niks meer en niks minder
(2x klikken voor video)444 Boyzone - Father & Son 1995 [13-1 192]
Cover van Cat Stevens. Prima nummer, niks mis mee

443 Monifah - Touch It 1998 [10-5 193]
Kijk, dit vind ik nu dus echt een lekkere R&B-song
Originele beats (voor mij dan, lol) en het swingt de pan uit. Krijg hier geen genoeg van!442 Jam & Spoon - Right in the Night 1994 [10-4 193]
Een van de leukere dancesingles van 1994. Duo Jam & Spoon is sowieso een prima act, ze hebben diverse klassiekers op hun naam staan.
441 Crystal Waters - Gypsy Woman (Da La Di Da Da) 1991 [9-3 193]
Zo'n deuntje die na 1 keer horen niet meer uit je hoofd te bran-den valt. Tot het irritante aan toe eigenlijk..

0
geplaatst: 3 april 2009, 03:00 uur
musicfriek schreef:
(2x klikken voor video)
(embed)
(2x klikken voor video)(embed)
Ik heb beide albums nog...

musicfriek schreef:
doe me dan maar Danca Tago Mago
doe me dan maar Danca Tago Mago
Doe mij maar Can's Tago Mago!

0
geplaatst: 3 april 2009, 21:56 uur
440 Cock Robin - When Your Heart Is Weak 1991 [9-3 193]
In 1991 ontdekte ik dit nummer pas en hup, in mijn lijst gegooid. Vind dit nog steeds een ijzersterke plaat. Zanger Peter Kingsberry heeft echt een fenomenale stem.
439 3T ft. Michael Jackson - Why 1996 [12-3 193]
De 3 neefjes van Michael maakten een aalgladde ballad die ik toen wel wist te apprecieren. Nu echter....
438 Jewel - You Were Meant for Me 1997 [12-3 193]
Het enige nummer wat ik van deze zangeres wel kan waarderen. Op latere singles zingt ze mij met een te benepen stem. Vooral Foolish Games is echt een ergernis om naar te luisteren.
437 Big Fun - Blame It on the Boogie 1989 [11-6 194]
Ai, fout! Een Stock, Aitken & Waterman-gevalletje
Aan te raden om eerst veel te gaan drinken voordat je dit gaat luisteren 
436 Goo Goo Dolls - Iris 1998 [12-2 194]
Standaard rockballad die vooral ook in Amerika heel groots scoorde.
Heb er nu vrijwel niks meer mee.
In 1991 ontdekte ik dit nummer pas en hup, in mijn lijst gegooid. Vind dit nog steeds een ijzersterke plaat. Zanger Peter Kingsberry heeft echt een fenomenale stem.
439 3T ft. Michael Jackson - Why 1996 [12-3 193]
De 3 neefjes van Michael maakten een aalgladde ballad die ik toen wel wist te apprecieren. Nu echter....

438 Jewel - You Were Meant for Me 1997 [12-3 193]
Het enige nummer wat ik van deze zangeres wel kan waarderen. Op latere singles zingt ze mij met een te benepen stem. Vooral Foolish Games is echt een ergernis om naar te luisteren.
437 Big Fun - Blame It on the Boogie 1989 [11-6 194]
Ai, fout! Een Stock, Aitken & Waterman-gevalletje
Aan te raden om eerst veel te gaan drinken voordat je dit gaat luisteren 
436 Goo Goo Dolls - Iris 1998 [12-2 194]
Standaard rockballad die vooral ook in Amerika heel groots scoorde.
Heb er nu vrijwel niks meer mee.
0
geplaatst: 4 april 2009, 16:29 uur
Is Blame It On The Boogie een cover van The Jacksons? Ik vind dit trouwens echt een leuke lijst!
0
geplaatst: 4 april 2009, 22:25 uur
ArthurDZ schreef:
Is Blame It On The Boogie een cover van The Jacksons? Ik vind dit trouwens echt een leuke lijst!
Klopt, een cover van hun
Dat je van alle nrs juist die eruit haalt, grappig 
Hier komen de volgende 5:
435 Black Box - Fantasy 1991 [11-8 195]
Deze cover vind ik persoonlijk beter dan het origineel van Earth, Wind & Fire. De muziek is zo heerlijk gedaan. Toch wel een buitenbeentje van Black Box, want voor de rest hebben ze alleen maar dancesingles op hun naam staan.
434 John Travolta & Olivia Newton-John - Grease Mix 1991 [11-7 195]
In 1991 had je een ware revival van Grease. Zodoende maakte men een mix en die is erg succesvol gebleken. Het heeft niet zoveel om het lijf, maar vrolijk is het zeker wel

433 Sophie B. Hawkins - Right Beside You 1995 [10-6 195]
Mijn favoriet van Sophie. Ook nu nog een ijzersterke compositie. Hoe vaak ik dit nummer wel niet gedraaid heb terwijl de knop van mijn cd-speler op repeat stond.. Categorie

432 Bon Jovi - Always 1994 [11-6 195]
Ik viel bijna van mijn stoel toen ik zag dat deze er in stond. Kan het me echt niet meer herinneren dat ik het leuk gevonden heb...431 Michael Jackson - Will You Be There 1993 [9-4 195]
Waaaauw
En dan vooral die video, goosebumbs all over! Die man is eigenlijk geniaal. Er zullen nog vele nummers van hem voorbij komen.
0
geplaatst: 4 april 2009, 22:33 uur
Gewoon een heel goed nummer van Wacko Jacko inderdaad.
En die van Sophie B. Hawkins is inderdaad fantastisch! Heb die echt stukgedraaid destijds.
En die van Sophie B. Hawkins is inderdaad fantastisch! Heb die echt stukgedraaid destijds.
0
geplaatst: 5 april 2009, 09:49 uur
Deze cover van "Fantasy" door Black Box beter dan het origineel van Earth, Wind & Fire? Daar ben ik het niet mee eens.
"Always" van Bon Jovi vind ik ook verschrikkelijk.
Fantastisch vind ik het nummer van Neneh Cherry & Youssou N'Dour, hierdoor kocht ik twee albums van Youssou N'Dour.
"Always" van Bon Jovi vind ik ook verschrikkelijk.
Fantastisch vind ik het nummer van Neneh Cherry & Youssou N'Dour, hierdoor kocht ik twee albums van Youssou N'Dour.
0
geplaatst: 5 april 2009, 10:56 uur
Bon Jovi? Met hun slechtste nummer nog wel. 
Jij mag het nooooooit meer over rockmeuk hebben.
Gelukkig zag je toen al wel de kwaliteit van Sophie B. Hawkins.
Bij Fantasy ga ik ook voor Black Box, maar misschien ook doordat ik de cover eerder kende dan het origineel.

Jij mag het nooooooit meer over rockmeuk hebben.

Gelukkig zag je toen al wel de kwaliteit van Sophie B. Hawkins.

Bij Fantasy ga ik ook voor Black Box, maar misschien ook doordat ik de cover eerder kende dan het origineel.
0
geplaatst: 5 april 2009, 22:09 uur
LucM schreef:
Deze cover van "Fantasy" door Black Box beter dan het origineel van Earth, Wind & Fire?
Deze cover van "Fantasy" door Black Box beter dan het origineel van Earth, Wind & Fire?
Zoals caius al zegt, deze versie kende ik eerder dan het origineel en vaak blijf je die toch het beste vinden. Heb dat wel met meerdere nummers. Prima dat je het er niet mee eens bent hoor

430 Mariah Carey - Fantasy 1995 [9-1 195]
1e single die getrokken werd van het album Daydream. Tevens ook het laatste album wat ik van haar kocht. Vind dit eigenlijk een prima up-tempo nummer van haar.
429 A Tribe Called Quest - I Left My Wallet in El Segundo 1991 [10-6 196]
Van deze groep wil ik zeker nog meer beluisteren, maar op een of andere manier komt het er nooit van. Deze is een klassieker natuurlijk. Alhoewel deze clipversie niet de versie is die een hit was in mijn lijst. Zal wel een remix geweest zijn dan

428 Todd Terry - It's Over Love 1998 [10-3 196]
Jeetje, deze heb ik lang niet meer gehoord! Heerlijk!
Wel een typisch jaren 90 dance-product. Maar ach.. Todd Terry is een legende op dancegebied.427 Whitney Houston - Step by Step 1997 [9-2 196]
Een van haar betere songs, prachtig opgebouwd en het nummer werkt echt naar een climax toe. Jawel, Whitney heeft zeker wel een aantal noemenswaardige platen gemaakt

426 Everything But the Girl - Missing 1995 [8-1 196]
In Nederland 2 x een hit geweest en ik ken mensen die echt helemaal uit hun plaat gaan op dit nummer haha
Okee, okee, ik geef toe, ik zit nu ook niet bepaald stil.. Stiekem is dit gewoon een heel knap nummer!
0
geplaatst: 6 april 2009, 19:12 uur
425 TLC - Unpretty 1999 [9-1 196]
Prima R&B-plaatje met ook nog eens een boodschap. Toch zou ik dit nu niet meer uit mezelf draaien, vraag me niet waarom..
424 Tina Cousins - Killin' Time 1997 [10-1 196]
Geweldig opbouwend dancenummer, een van mijn favorieten uit de 90's
Tina deed het solo prima terwijl ze ook gastvocaliste was bij o.a. Sash.
423 Romeo - Coming Home 1998 [10-1 196]
Nederlandse R&B-band die korte tijd populair was en dit was hun grootste hit. Bij mij zelfs nummer 1
Vond het zo'n lekkere meezinger. In het topic slechtste per album won dit nr op zijn sloffen 
422 Oleta Adams - Don't Let the Sun Go Down on Me 1991 [11-8 197]
Een vriend van me was destijds helemaal gek van deze zangeres en zodoende leerde ik dit nummer kennen. Cover van Elton John en ze heeft toch wel een erg mooie stem. Alleen vind het allemaal wat gladjes klinken.
421 DJ Bobo - Everybody 1994 [11-6 197]
Ik had toen wel een zwak voor die meezingers van die knakker uit Zwitserland. Natuurlijk heeft hij betere dan deze
Prima R&B-plaatje met ook nog eens een boodschap. Toch zou ik dit nu niet meer uit mezelf draaien, vraag me niet waarom..
424 Tina Cousins - Killin' Time 1997 [10-1 196]
Geweldig opbouwend dancenummer, een van mijn favorieten uit de 90's
Tina deed het solo prima terwijl ze ook gastvocaliste was bij o.a. Sash.423 Romeo - Coming Home 1998 [10-1 196]
Nederlandse R&B-band die korte tijd populair was en dit was hun grootste hit. Bij mij zelfs nummer 1
Vond het zo'n lekkere meezinger. In het topic slechtste per album won dit nr op zijn sloffen 
422 Oleta Adams - Don't Let the Sun Go Down on Me 1991 [11-8 197]
Een vriend van me was destijds helemaal gek van deze zangeres en zodoende leerde ik dit nummer kennen. Cover van Elton John en ze heeft toch wel een erg mooie stem. Alleen vind het allemaal wat gladjes klinken.
421 DJ Bobo - Everybody 1994 [11-6 197]
Ik had toen wel een zwak voor die meezingers van die knakker uit Zwitserland. Natuurlijk heeft hij betere dan deze

0
geplaatst: 6 april 2009, 19:13 uur
Is Taylor Dane al geweest?
Leuk om Todd Terry weer eens voorbij te zien schuiven
Leuk om Todd Terry weer eens voorbij te zien schuiven
0
geplaatst: 6 april 2009, 19:15 uur
Taylor Dayne? Zie nummertje 527 
Dat was de 1e en er volgen nog 2

Dat was de 1e en er volgen nog 2

* denotes required fields.