Muziek / Toplijsten en favorieten / Jelle's top 50 geen hiphop
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 21 november 2009, 13:46 uur
Zappa ken ik alleen van het geweldige 'Hot Rats' (Willie the Pimp!). Gek genoeg nooit echt de neiging gehad om wat meer van hem te beluisteren.
Aardig nummer dit verder.
Aardig nummer dit verder.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 november 2009, 13:55 uur
Als je ooit nog van plan bent iets van Zappa te gaan luisteren verwacht dan niet dat alles zoals dit klinkt. Zijn aanbod is werkelijk gigantisch, van de meest progressieve symfonische Rock naar bijna Soul achtige poprock.
0
Social_Mask
geplaatst: 21 november 2009, 14:02 uur
Dat heb ik mij al eens eerder laten vertellen. In de toekomst zie ik mij het werk van Zappa wel onder de loep nemen, maar mijn interesse ligt momenteel elders. Maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk - gelukkig maar! - dus misschien download ik binnenkort wel wat van hem.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 november 2009, 15:38 uur
Ik zal wat nummers over moeten slaan, anders klopt de volgorde niet meer. Deze nummers die nu overgeslagen zijn zullen worden getoond na de onthulling van de nummer 1.
23. Blackfilm - Sonar
1 van de tracks op het album Blackfilm van Blackfilm. Werkelijk een hele beleving dat album. Nerveusheid gegarandeerd, en daarnaast zul je nooit meer lachen.
Tenzij het MUHAHAHA is, dan wel. Ik had eigenlijk een andere track willen kiezen van dit album maar die stond niet op Youtube. Maar deze track is ook geweldig.
23. Blackfilm - Sonar
1 van de tracks op het album Blackfilm van Blackfilm. Werkelijk een hele beleving dat album. Nerveusheid gegarandeerd, en daarnaast zul je nooit meer lachen.
Tenzij het MUHAHAHA is, dan wel. Ik had eigenlijk een andere track willen kiezen van dit album maar die stond niet op Youtube. Maar deze track is ook geweldig.
0
geplaatst: 21 november 2009, 18:20 uur
Klinkt dope, apart.
Ik hoorde ook de Amenbreak-crash. Dope shit.
7,5
Ik hoorde ook de Amenbreak-crash. Dope shit.
7,5
0
geplaatst: 21 november 2009, 19:44 uur
Blackfilm is dope, net als het nieuwe kapsel van Jelle. Het heeft wat weg van een frietpan, deze muziek overigens niet. Blackfilm is dope, maar dat zei ik al.
8
Friet,
Fred
8
Friet,
Fred
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 november 2009, 15:24 uur
22. This Will Destroy You - The World is Our
Another postrock nummer. Iets luchtiger en helderder dan God is an Astronaut en niet zo cliché als 65daysofestatic. Prachtige track dit.
Another postrock nummer. Iets luchtiger en helderder dan God is an Astronaut en niet zo cliché als 65daysofestatic. Prachtige track dit.
0
geplaatst: 22 november 2009, 15:27 uur
Meer van dit soort nummers graag! Want als het om dit soort muziek gaat heb je een betere smaak dan mijn oma. Overigens vond ik die van 65daysofestatic nog wel een stuk beter, deze track is wel weer beter dan de track van mijn oma.
Ome Henk is ook een goede artiest, alleen hij ging naast zijn schoenen lopen.
In de tijd van No Limit had iedereen zijn broek op de enkels tijdens een marathon.
7,85
Ik heb de tijd teruggezet, vandaar dat ik vast stem.
In de tijd van No Limit had iedereen zijn broek op de enkels tijdens een marathon.
7,85
Ik heb de tijd teruggezet, vandaar dat ik vast stem.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 november 2009, 15:28 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Meer van dit soort nummers graag! Want als het om dit soort muziek gaat heb je een betere smaak dan mijn oma. Overigens vond ik die van 65daysofestatic nog wel een stuk beter, deze track is wel weer beter dan de track van mijn oma.
7,85
7,85
Je kunt deze track niet eens goed beluisterd hebben
. Je post hem 3 minuten na mijn post terwijl het nummer 7 minuten duurt. Schaam je.
0
geplaatst: 22 november 2009, 15:33 uur
Ik heb de track nu in zijn geheel beluisterd en wist wel dat mijn mening onveranderd zou blijven. Pas na een paar dagen veranderd die meestal.
0
Social_Mask
geplaatst: 22 november 2009, 15:35 uur
Blackfilm - Sonar
Aardig nummer, met een vrij duistere sfeer. Maar dan toch ook weer niet.. Alsof het belletje trek doet bij het huis van De Onheilspellende en dan weg rent.
Lijkt me wel fijne muziek om in de avond te draaien, terwijl je nagaat hoe je al die verdomde zielen aan hun einde zal brengen.
Op naar This Will Destroy You..
Edit: Tja, ik kan er kort over zijn: het is mij te gewoontjes.
Aardig nummer, met een vrij duistere sfeer. Maar dan toch ook weer niet.. Alsof het belletje trek doet bij het huis van De Onheilspellende en dan weg rent.
Lijkt me wel fijne muziek om in de avond te draaien, terwijl je nagaat hoe je al die verdomde zielen aan hun einde zal brengen.
Op naar This Will Destroy You..
Edit: Tja, ik kan er kort over zijn: het is mij te gewoontjes.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 november 2009, 17:32 uur
Het blaast mij ook niet omver, maar ik heb het nummer behoorlijk vaak geluisterd en het is in m'n gehoor gesleten. Als ik het luister krijg ik weer een gevoel van tevredenheid en herkenning. Het is gewoon ontzettend gegroeid bij mij. Hetzelfde wat ik ook met goede hiphop heb. Je voelt het of je voelt het niet. Wwnaz?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 23 november 2009, 17:37 uur
Charles Mingus - Duet Solo Dancers
Ik heb maar 1 album van deze man beluisterd en ik denk niet dat het meer worden. Ik heeft ontzettend lang geduurd in te komen voor het album en als ik het een dag niet beluisterd heb weet ik niet meer waarom ik het eergisteren mooi vond. The Black Saint and the Sinner Lady grenst tussen genialiteit en chaos, mooi en lelijk. En toch trekt het me. (In de zin van aantrekken niet aftrekken)
Ik heb maar 1 album van deze man beluisterd en ik denk niet dat het meer worden. Ik heeft ontzettend lang geduurd in te komen voor het album en als ik het een dag niet beluisterd heb weet ik niet meer waarom ik het eergisteren mooi vond. The Black Saint and the Sinner Lady grenst tussen genialiteit en chaos, mooi en lelijk. En toch trekt het me. (In de zin van aantrekken niet aftrekken)
0
geplaatst: 24 november 2009, 19:41 uur
Normaal geef ik in dit soort topics geen cijfers, maar al die belachelijke negenenhalven hier. Gewoon lekker een 10, toch? 
Ik vind trouwens de meeste nummers wel dik ok.

Ik vind trouwens de meeste nummers wel dik ok.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 november 2009, 20:10 uur
Dank kemm 
20. The Doors - Riders on The Storm
Nummer 20 alweer, het leven gaat snel. Het ene moment ben je 13 jaar en aan het stofzuigen, het volgende moment ben je 17 en aan het fitnessen. Desondanks desalniettemin toch maar weer ook nu voor deze keer. En over The Doors, ze hebben echt een belachelijke bandnaam, maar dit is een geweldige track, in de zin van geweldig. Geweldig toch?
De hiphoppaz zullen trouwens bekender zijn met de versie met Snoop Dogg, ook een geweldige track. Maar deze heeft net een wat 'laybackere' sfeer.

20. The Doors - Riders on The Storm
Nummer 20 alweer, het leven gaat snel. Het ene moment ben je 13 jaar en aan het stofzuigen, het volgende moment ben je 17 en aan het fitnessen. Desondanks desalniettemin toch maar weer ook nu voor deze keer. En over The Doors, ze hebben echt een belachelijke bandnaam, maar dit is een geweldige track, in de zin van geweldig. Geweldig toch?

De hiphoppaz zullen trouwens bekender zijn met de versie met Snoop Dogg, ook een geweldige track. Maar deze heeft net een wat 'laybackere' sfeer.
0
geplaatst: 24 november 2009, 21:12 uur
Geweldig nummer van The Doors! 
En Mingus is alles behalve mijn ding.

En Mingus is alles behalve mijn ding.
0
geplaatst: 25 november 2009, 10:56 uur
Ik ken ook de versie van Tante Leen en Zanger Albert. Maar dat is een lang verhaal, enfin om een lang verhaal kort te maken:
Er was eens...
Fred
En ze leefde nog lang en gelukkig.
7
Er was eens...
Fred
En ze leefde nog lang en gelukkig.
7
0
Dj2Jelle
geplaatst: 25 november 2009, 23:47 uur
19. Bob Marley - Stir it Up
Bob Marley is mijn favoriete muziek als ik geblowd heb. Simpel, luchtig, vrolijk, briljant, en het toont gelijkenissen met Sinterklaas Kapoentje. Niet dat ik het niet mooi vind als ik niet geblowd heb, het zet altijd wel een lekker sfeertje neer. En daarnaast had Bob Marley dreads.
Bob Marley is mijn favoriete muziek als ik geblowd heb. Simpel, luchtig, vrolijk, briljant, en het toont gelijkenissen met Sinterklaas Kapoentje. Niet dat ik het niet mooi vind als ik niet geblowd heb, het zet altijd wel een lekker sfeertje neer. En daarnaast had Bob Marley dreads.

0
Improvision
geplaatst: 25 november 2009, 23:56 uur
Wel een leuk nummer inderdaad, maar het behoort voor mij niet tot de top van wat hij allemaal heeft gemaakt.
0
geplaatst: 26 november 2009, 06:35 uur
Ik heb ook dreads, alleen niet op mijn hoofd. Daarnaast, MC Robhef is er voor elk moment van de dag, maar ik moet zeggen dat Bob Marley ook de moeite waard is.
7,5
7,5
0
geplaatst: 26 november 2009, 10:00 uur
Bob Marley is altijd wel goed te versmaden natuurlijk
En al helemaal dit nummer.
En al helemaal dit nummer.* denotes required fields.