MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Jelle's top 50 geen hiphop

zoeken in:
Dj2Jelle
18 Kurt Rosenwinkel - Brooklyn Sometimes

- moderator knip -

Once upon a time werd Jelle wakker met een kater, zette de tv aan, keek naar vrij geluiden en zag Kurt Rosenwinkel; een jazzgitarist die prachtige geluiden uit zijn gitaar weet te toveren. Er staat maar 1 album van hem op deze site die ook maar 1 stem heeft, en dat is te weinig! Mensen mensen ga dit beluisteren. Hij stond trouwens niet op youtube dus heb ik even een mp3tje upgeload.

Er staat trouwens geen hiphop in deze top 50 is me net opgevallen. Vreemd, aangezien Jelle wel een hiphopliefhebber is, maar goed wie staat er eigenlijk op mijn avatar?

Over het nummer: het heet Brooklyn Sometimes en is van Kurt Rosenwinkel. Wat eigenlijk al raar is, want het moet natuurlijk rozenwinkel zijn, enfin ik sta open voor rare fratsen dus ik zie dat door de vingers van de buurman die altijd groener is.

Lekker nummer, jazzy ook. Kurt Rosenwinkel, met een s.

7,5

Social_Mask
Riders on the Storm is één van de beste nummers, van de beste band die ik ooit heb gekend. Dat zegt wel genoeg.

En Bob Marley is ook één van mijn helden, en Stir It Up is onlosmakelijk verbonden met mijn bestaan.

Kurt Rozenwinkel.. tja, ik vind Jazz nummers apart beoordelen vaak wat lastig, omdat Jazz platen echt een geheel zijn, wiens nummers je in een context moet kunnen plaatsen. Althans, zo ervaar ik dat. Het is wel een relaxt nummer, maar nodigt mij niet direct uit tot meer.

Dj2Jelle
Tromgeroffel....

17. The Prodigy - Breathe

De hoogst genoteerde dance/techno/electronic/punk/jazz/folk/gospel in mijn lijst. En waarom? Ten eerste omdat het kan, en ten tweede: waarom niet? The Prodigy hebben ontzettend vette nummers gemaakt en dit is mijn favoriet samen met Smack My Bitch Up.

Kom maar op met die haatreacties

Met The Prodigy is niet heel veel mis, maar ik vind hem bij Mobb Deep wel beter. Maar daar is het ook maar een persoon en dat heb ik nooit helemaal begrepen. Want waar is Havoc?

Leuk Nederlandstalig nummer dit en dat is mijn mening, ik ben er echter geen fan van, live is dit trouwens zaliger. Maar wie ben ik om dat te zeggen? Ik weet het niet meer, ik ben al jaren de kluts kwijt, ik heb me verloren in de mooie blauwe,bruine, groene en/of grijze ogen van Harco.

6-

Vermoeiend hoor.

7. En ik ben wel fan van The Prodigy, heb ze ook mee mogen maken dit jaar op Lowlands .
Maar ze hebben echt veel betere nummers vind ik.

Social_Mask
Helemaal zo slecht nog niet. Ken de mannen van gezicht, maar heb de muziek altijd links laten liggen. Ik zal het niet zo snel draaien, maar het kan ermee door.

Dj2Jelle
16. Explosions In The Sky - Your Hand In Mine

Wederom een nummer dat ik heb uitgekozen omdat ik het mooi vind. Postrock voor de verandering .

Explosions In The Sky is ook al dope, maar nu maak ik geen kennis want ik kende het al dankzij MJ_DA_MAN. Hij is al meer dan vier jaar user en heeft er dus kaas van gegeten. Ik ga een standbeeld voor hem oprichten, hem vervolgens africhten en dan laat ik het kunstjes doen.

Explosions in the Sky:

BOOM! 8

Kun je dat niet beter bij de pitbull van CaliLove doen (op dat standbeeld na)?

Social_Mask
Aardig nummer, maar het had van mij wel korter gemogen.

En ik zie dat 'we' nog steeds niet over CaliLove heen zijn?

Hoezo? Die is sinds vannacht weer terug met zijn 358e account.

Edit: 359e.

Enkele dagen gemist en ook enkele grote en bekendere namen blijkbaar... Duidelijk dat Jelle een manusje van allerlei muziek is, dat kan ik wel appreciëren.

Dj2Jelle
MJ_DA_MAN schreef:
Hoezo? Die is sinds vannacht weer terug met zijn 358e account.

Edit: 359e.

Inspectah MJ

Dj2Jelle
15. Alicia Keys - You Don't Know My Name

Alicia Keys?! What's next? The Spicegirls?! Ja, de spicegirls. En over Alicia: ze heeft werkelijk een prachtige stem, en de producties zijn erg soulvol als dat een woord is. Erg toegankelijke maar leuke muziek. Daarnaast speelt de vader van Jezus mee in deze video.

Alicia Keys was nog een van mijn eerste relaties, dat was in de tijd dat ik nog met Beyonce en Doutzen Kroes ging. Maar Alicia was anders, zij kon wel zingen en dat heb ik altijd erg in haar kunnen waarderen. Jammer dat ik haar heb moeten vermoorden na een meningsverschil over het verversen van het water in de vissenkom.

7

Prachtig nummer! Deze komt ook nog terug in mijn toplijst (hoog!)
Vooral die vintage sfeer is top!

Misschien commerciëler als de andere nummers, maar dat zegt niks over kwaliteit. Gewoon een mooi nummer!
En niks tegen de Spice Girls, hé!

Dj2Jelle
@ Moderators: Waarom is er in mijn Kurt Rosenwinkel post geknipt?

14. Massive Attack - Teardrop

De meesten zullen wel bekend zijn met dit nummer. Dus ik zal proberen mijn verhaal kort te houden.

Dat is inderdaad aardig kort.

Dj2Jelle schreef:
@ Moderators: Waarom is er in mijn Kurt Rosenwinkel post geknipt?

Er werd gelinkt naar een niet-legale download.

10 voor Teardrop. Beste nummer ooit.

Een van de vele parels van Massive Attack!

elrayo
Teardrop heb ik altijd een aardig nummer gevonden, maar niet meer dan dat. Ik mis de emotionele klik. Hetzelfde heb ik met Portishead, Tricky en een hoop andere trip-hop artiesten.

Dj2Jelle schreef:
De meesten zullen wel bekend zijn met dit nummer. Dus ik zal proberen mijn verhaal kort te houden.

Dat is je gelukt hoor!

Dj2Jelle
Ach het gaat om de muziek. En ik doe hard mijn best niet langer bezig te zijn met posten dan 20 seconden.

Massive Attack bevalt mij ook wel. Mooi keuze.

Dj2Jelle
13. Marillion - Ocean Cloud

Deze track is van Marbles, een geniaal album. Ik moest even aan de zang wennen, maar daarna is het perfect, want ook de instrumentatie is heerlijk relaxend.

Owjee, heb een beetje een haat/liefdeverhouding met Marillion. Mijn vader luistert het vaak. Ikzelf moet echt "in the mood' zijn om het te kunnen apprecieren.

elrayo
Hmm, dat nummer vind ik helaas ook niet echt goed. De synths klinken nogal ''goedkoop'' evenals de gitaarsolo aan het eind van het nummer. Waarschijnlijk is het mijn genre niet, gezien de positieve berichten bij het album. Verder wel een interessante top 50!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.