Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:07 uur
Top 15 - Week 40 (1982)
01 (05) Roxy Music - Take A Chance With Me
02 (02) Dire Straits - Private Investigations
03 (01) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
04 (04) Peter Gabriel - Shock The Monkey
05 (07) The Chaplin Band - Gold
06 (03) Fleetwood Mac - Gypsy
07 (12) Simple Minds - Glittering Prize
08 (09) ABC - All Of My Heart
09 (06) Het Goede Doel - Gijzelaar
10 (10) Third World - Tra Jah Love
11 (15) Tears For Fears - Mad World
12 (08) The Fixx - Red Skies
13 (---) The Pretenders - Back On The Chain Gang
14 (10) Golden Earring - Twilight Zone
15 (---) The Mo - Cheese
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_mo_[nl]-cheese_s.jpg
01 (05) Roxy Music - Take A Chance With Me
03 (01) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
05 (07) The Chaplin Band - Gold
06 (03) Fleetwood Mac - Gypsy
07 (12) Simple Minds - Glittering Prize
08 (09) ABC - All Of My Heart
09 (06) Het Goede Doel - Gijzelaar
10 (10) Third World - Tra Jah Love
11 (15) Tears For Fears - Mad World
12 (08) The Fixx - Red Skies
13 (---) The Pretenders - Back On The Chain Gang
14 (10) Golden Earring - Twilight Zone
15 (---) The Mo - Cheese
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_mo_[nl]-cheese_s.jpg
0
geplaatst: 4 oktober 2013, 20:57 uur
Musician’s Top 30, 01-10-1982, week 40
01 (01) 06 Twilight zone – Golden earring
02 (02) 04 Gypsy – Fleetwood Mac
03 (03) 04 Private investigations – Dire Straits
04 (08) 02 Take a chance with me – Roxy Music
05 (04) 06 I will follow – U2
06 (06) 03 Turn it on again (live) – Genesis
07 (05) 05 Hold on – Santana
08 (07) 04 All of my heart – ABC
09 (12) 03 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
10 (14) 02 Ruby Lee – Joe Cocker
11 (18) 02 Say you will – Blanket of secrecy
12 (20) 02 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
13 (13) 05 Every beat of my heart – Chris Rea
14 (19) 03 Sleepwalking – Gerry Rafferty
15 (09) 07 Keeps me wondering why – Steve Miller band
16 (10) 07 Come on Eileen – Dexys midnight runners
17 (11) 06 Eye of the tiger – Survivor
18 (---) 01 Shock the monkey – Peter Gabriel
19 (17) 04 The dreaming – Kate Bush
20 (---) 01 I won’t hold you back – Toto
21 (---) 01 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
22 (15) 08 Wasted on the way – Crosby, Stills & Nash
23 (21) 06 Bloedend hart – De Dijk
24 (---) 01 Cheese – The Mo
25 (16) 11 Real men – Joe Jackson
26 (24) 03 Try jah love – Third World
27 (25) 03 Zo mooi – Frank Boeijen
28 (22) 06 Johnny can’t read – Don Henley
29 (23) 07 I know there’s something going on – Frida
30 (---) 01 Chances – Hot Chocolate
Hier dan eindelijk, drie dagen te laat
Hier vallen op de nieuwe singles van Toto en Stevie Wonder. Bij Toto had het platenkopende publiek blijkbaar geen zin meer in een derde single of was inmiddels het album Toto IV aangeschaft.
Ook Stevie Wonder moest het blijkbaar stellen zonder airplay bij een volgende single van het album The Original Musiquarium I
I won't hold you back
Ribbon in the sky
01 (01) 06 Twilight zone – Golden earring
02 (02) 04 Gypsy – Fleetwood Mac
03 (03) 04 Private investigations – Dire Straits
04 (08) 02 Take a chance with me – Roxy Music
05 (04) 06 I will follow – U2
06 (06) 03 Turn it on again (live) – Genesis
07 (05) 05 Hold on – Santana
08 (07) 04 All of my heart – ABC
09 (12) 03 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
10 (14) 02 Ruby Lee – Joe Cocker
11 (18) 02 Say you will – Blanket of secrecy
12 (20) 02 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
13 (13) 05 Every beat of my heart – Chris Rea
14 (19) 03 Sleepwalking – Gerry Rafferty
15 (09) 07 Keeps me wondering why – Steve Miller band
16 (10) 07 Come on Eileen – Dexys midnight runners
17 (11) 06 Eye of the tiger – Survivor
18 (---) 01 Shock the monkey – Peter Gabriel
19 (17) 04 The dreaming – Kate Bush
20 (---) 01 I won’t hold you back – Toto
21 (---) 01 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
22 (15) 08 Wasted on the way – Crosby, Stills & Nash
23 (21) 06 Bloedend hart – De Dijk
24 (---) 01 Cheese – The Mo
25 (16) 11 Real men – Joe Jackson
26 (24) 03 Try jah love – Third World
27 (25) 03 Zo mooi – Frank Boeijen
28 (22) 06 Johnny can’t read – Don Henley
29 (23) 07 I know there’s something going on – Frida
30 (---) 01 Chances – Hot Chocolate
Hier dan eindelijk, drie dagen te laat

Hier vallen op de nieuwe singles van Toto en Stevie Wonder. Bij Toto had het platenkopende publiek blijkbaar geen zin meer in een derde single of was inmiddels het album Toto IV aangeschaft.
Ook Stevie Wonder moest het blijkbaar stellen zonder airplay bij een volgende single van het album The Original Musiquarium I
I won't hold you back
Ribbon in the sky
0
Martial
geplaatst: 6 oktober 2013, 12:12 uur
Tipparade - Week 40 (1982)
Alarmschijf: Donna Summer - State Of Independence
Het Orgineel is eigenlijk van Jon & Vangelis, maar Donna Summer maakt er een veel "snellere" versie dus veel meer hitparade gericht, het nummer zit vol met mooie synth-lijnen en is geweldig opgebouwd dat zijn climax vindt in het laatste gedeelte vol met gospel invloeden, in dat "gospelkoor" o.a. Michael Jackson en Stevie Wonder.
Cijfer: 9
9. Babe - Together In Love Again
Een nummer waar Frits Spits het nogal van te pakken had destijds, Together In Love Again zit vol met Phil Spector invloeden, al komt het ook weer niet echt in de buurt van de echte Spector sound, al met al een dappere poging al klinkt het nu wel een beetje uit de tijd dit nummer, produktie (Peter Koelewijn) is wel zeer behoorlijk overigens.
Cijfer: 5,5
21. Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
Een nummer dat rustig begint om daarna uit te monden in een wat reggae-achtig nummer was de internationale doorbraak van deze band ook met dank aan de nogal opvallende verschijning Boy George.
Cijfer: 6
22. Louise Tucker - Midnight Blue
Dit is voer voor de liefhebbers van dit genre, ik hou hier persoonlijk niet zo van, ieder z'n ding zullen we maar zeggen, de stem van Louise Tucker heeft wat weg van Jennifer Rush, maar het nummer zelf kan mij niet echt bekoren.
Cijfer: 4
23. Nicole - Papillon
In de tijd nog dat Songfestivalwinnaars wat langer mee gingen dan heden te dage, ook dit nummer is weer voor de liefhebber zullen we maar zeggen.
24. Spargo - So Funny
Met dit nummer begon toch wel de mindere periode van Spargo in te treden was hun vorige single Hip Hap Hop nog zeer behoorlijk te noemen daar is bij So Funny niet echt sprake meer van, het heeft dan nog wel een vrolijk ritme maar is verder te mager en het het ge-lalala helpt hier ook niet echt aan mee.
Cijfer: 4,5
26. Simple Minds - Glittering Prize
Afkomstig van het album New Gold Dream (81-82-83-84) en misschien niet zo hitgevoelig als hun vorige single Promised You A Miracle, is dit toch wel weer "new wave" op z'n best vol met heerlijke synths.
Cijfer: 8,5
27. Kim Carnes - Voyeur
Veel artiesten gingen met hun tijd mee zo ook Kim Carnes, het nummer zit dan ook vol met synths, het refrein bekt lekker tel daarbij de wat hese stem van Carnes bij op en je krijgt een zeer behoorlijk nummer te horen.
Cijfer: 7
28. Strawberry Vocal Choir - Saturday Night At The Movies
De 2e single van deze playback groep en zal ook gelijk de laatste zijn, Bolland en Bolland zaten achter deze groep, het nummer is best leuk moet ik zeggen al blijft het orgineel fier overeind staan.
29. Pleps - Ik Wist Niet Dat Je Kwaad Werd
Volgens mij komt deze band uit Utrecht
en is best leuk om weer is een keer te horen, het zou een redelijke hit gaan worden voor de mannen en ook hun enige hit overigens.
30. Tavares - A Penny For Your Thoughts
De tijden van o.a. Heaven Must Be Missing An Angel lijken toch wel mijlenver achter ons te liggen als je dit toch wel wat "zoetsappige" nummer hoort, geef mij dan maar de "happy" disco klanken van Tavares.
Cijfer: 5
Het Orgineel is eigenlijk van Jon & Vangelis, maar Donna Summer maakt er een veel "snellere" versie dus veel meer hitparade gericht, het nummer zit vol met mooie synth-lijnen en is geweldig opgebouwd dat zijn climax vindt in het laatste gedeelte vol met gospel invloeden, in dat "gospelkoor" o.a. Michael Jackson en Stevie Wonder.
Een nummer waar Frits Spits het nogal van te pakken had destijds, Together In Love Again zit vol met Phil Spector invloeden, al komt het ook weer niet echt in de buurt van de echte Spector sound, al met al een dappere poging al klinkt het nu wel een beetje uit de tijd dit nummer, produktie (Peter Koelewijn) is wel zeer behoorlijk overigens.
Een nummer dat rustig begint om daarna uit te monden in een wat reggae-achtig nummer was de internationale doorbraak van deze band ook met dank aan de nogal opvallende verschijning Boy George.
Dit is voer voor de liefhebbers van dit genre, ik hou hier persoonlijk niet zo van, ieder z'n ding zullen we maar zeggen, de stem van Louise Tucker heeft wat weg van Jennifer Rush, maar het nummer zelf kan mij niet echt bekoren.
23. Nicole - Papillon
In de tijd nog dat Songfestivalwinnaars wat langer mee gingen dan heden te dage, ook dit nummer is weer voor de liefhebber zullen we maar zeggen.
24. Spargo - So Funny
Met dit nummer begon toch wel de mindere periode van Spargo in te treden was hun vorige single Hip Hap Hop nog zeer behoorlijk te noemen daar is bij So Funny niet echt sprake meer van, het heeft dan nog wel een vrolijk ritme maar is verder te mager en het het ge-lalala helpt hier ook niet echt aan mee.
Afkomstig van het album New Gold Dream (81-82-83-84) en misschien niet zo hitgevoelig als hun vorige single Promised You A Miracle, is dit toch wel weer "new wave" op z'n best vol met heerlijke synths.
27. Kim Carnes - Voyeur
Veel artiesten gingen met hun tijd mee zo ook Kim Carnes, het nummer zit dan ook vol met synths, het refrein bekt lekker tel daarbij de wat hese stem van Carnes bij op en je krijgt een zeer behoorlijk nummer te horen.
De 2e single van deze playback groep en zal ook gelijk de laatste zijn, Bolland en Bolland zaten achter deze groep, het nummer is best leuk moet ik zeggen al blijft het orgineel fier overeind staan.
Volgens mij komt deze band uit Utrecht
en is best leuk om weer is een keer te horen, het zou een redelijke hit gaan worden voor de mannen en ook hun enige hit overigens.Cijfer: 6
De tijden van o.a. Heaven Must Be Missing An Angel lijken toch wel mijlenver achter ons te liggen als je dit toch wel wat "zoetsappige" nummer hoort, geef mij dan maar de "happy" disco klanken van Tavares.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 15:25 uur
Tipparade: week 40 van 1982.
Weliswaar een cover van Jon & Vangelis maar dit vind ik nog beter en zelfs één van haar beste nummers. Met zeer sterk ritme, synthesizerlijn en toenemende spanning groeit het maar een climax met gospelkoor.
Toegegeven, dit vind ik hun beste single dankzij de (inderdaad naar Phil Spector) refererende productie al heb ik een déjà-vu-gevoel wat de melodie betreft.
Hun eerste hit en een prima single ook. Rustig, gospel-achtig begin om dan over te slaan tot een zwoel reggae-ritme en Boy George vind ik een prima fluwelen stem hebben.
Cijfer: 8
Eigentijdse synthipopsingle dat ik destijds erg leuk vond en nu na het luisteren toch wel minder, het komt mij nu wat melig over. Laten wij het houden op een single die de tand des tijds niet ongeschonden heeft doorstaan.
23. Nicole - Papillon
De Songfestivalwinnaars konden destijds nog een (weliswaar kort) vervolg breien maar aan dit nummer te horen was de koek wel op.
24. Spargo - So Funny
Met die afgeknepen vrouwelijke stem heb ik het moeilijk en hun Engelse uitspraak is ook niet best. Enkel hun eerste single Me and You mag er nog zijn, de rest doet mij niet veel meer en klinkt nu vrij melig, zo ook dit nummer met name die lalala's.
Dit werd geen hit maar hier waren Simple Minds op hun best. Klinkt op het eerste gehoor vrolijk maar met sombere en mysterieuze ondertoon en de synths zijn hier erg functioneel en verhogen de sfeer.
Cijfer: 9,5
27. Kim Carnes - Voyeur
De meeste hits in dat jaar werden door synths gedragen, zo ook dit nummer waar ze op de juiste wijze worden ingebracht in die zin dat ze helemaal in het totaalgeluid passen. De hese, vrij aparte stem zorgt voor (een wat rauwe) tegengewicht.
Het origineel is van The Drifters en als ik een cover hoor ben ik altijd geneigd om een vergelijking te maken en daar klinkt de cover een stuk vlakker en lustelozer. Een soulklassieker cover je niet onbestraft!
Aan dat accent te horen lijkt het een band uit Utrecht te zijn. Lang niet meer gehoord maar dit vind ik wel leuk vooral door de prettige melodie en dat orgeltje.
Cijfer: 7,5
Dit nummer van Tavares kende ik niet, het staat niet op mijn hitcompilatie. Vocaal is het prima maar het nummer is mij ook te zoetsappig, ik verkies duidelijk de hits als Heaven Must Be Missing An Angel al zullen sommigen dat dan weer aan jeugdsentiment wijten.
Weliswaar een cover van Jon & Vangelis maar dit vind ik nog beter en zelfs één van haar beste nummers. Met zeer sterk ritme, synthesizerlijn en toenemende spanning groeit het maar een climax met gospelkoor.
Toegegeven, dit vind ik hun beste single dankzij de (inderdaad naar Phil Spector) refererende productie al heb ik een déjà-vu-gevoel wat de melodie betreft.
Hun eerste hit en een prima single ook. Rustig, gospel-achtig begin om dan over te slaan tot een zwoel reggae-ritme en Boy George vind ik een prima fluwelen stem hebben.
Eigentijdse synthipopsingle dat ik destijds erg leuk vond en nu na het luisteren toch wel minder, het komt mij nu wat melig over. Laten wij het houden op een single die de tand des tijds niet ongeschonden heeft doorstaan.
23. Nicole - Papillon
De Songfestivalwinnaars konden destijds nog een (weliswaar kort) vervolg breien maar aan dit nummer te horen was de koek wel op.
24. Spargo - So Funny
Met die afgeknepen vrouwelijke stem heb ik het moeilijk en hun Engelse uitspraak is ook niet best. Enkel hun eerste single Me and You mag er nog zijn, de rest doet mij niet veel meer en klinkt nu vrij melig, zo ook dit nummer met name die lalala's.
Dit werd geen hit maar hier waren Simple Minds op hun best. Klinkt op het eerste gehoor vrolijk maar met sombere en mysterieuze ondertoon en de synths zijn hier erg functioneel en verhogen de sfeer.
Cijfer: 9,5
27. Kim Carnes - Voyeur
De meeste hits in dat jaar werden door synths gedragen, zo ook dit nummer waar ze op de juiste wijze worden ingebracht in die zin dat ze helemaal in het totaalgeluid passen. De hese, vrij aparte stem zorgt voor (een wat rauwe) tegengewicht.
Het origineel is van The Drifters en als ik een cover hoor ben ik altijd geneigd om een vergelijking te maken en daar klinkt de cover een stuk vlakker en lustelozer. Een soulklassieker cover je niet onbestraft!
Aan dat accent te horen lijkt het een band uit Utrecht te zijn. Lang niet meer gehoord maar dit vind ik wel leuk vooral door de prettige melodie en dat orgeltje.
Dit nummer van Tavares kende ik niet, het staat niet op mijn hitcompilatie. Vocaal is het prima maar het nummer is mij ook te zoetsappig, ik verkies duidelijk de hits als Heaven Must Be Missing An Angel al zullen sommigen dat dan weer aan jeugdsentiment wijten.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 21:32 uur
musician schreef:
Mooi, Simple Minds. Ik binnenkort!

Toevallig dat ik net Keep the Fire Burnin' had gekozen!
Ik zou mij eerst maar even een beetje settelen en dan zien we wel waar je mee komt! De mogelijkheden op musicmeter lijken mij talrijk.
Mooi, Simple Minds. Ik binnenkort!
(quote)

Toevallig dat ik net Keep the Fire Burnin' had gekozen!
Ik zou mij eerst maar even een beetje settelen en dan zien we wel waar je mee komt! De mogelijkheden op musicmeter lijken mij talrijk.
Ik lees dit wat laat, dus excuses.
M'n agenda is de laatste tijd bom -en bomvol en ik heb nog heel wat in te halen in verscheidene topics.
Maar ik ga proberen er ruimte voor te maken in de aankomende week!
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 20:49 uur
Doe rustig aan, dan breekt het lijntje niet! 
Musician’s Top 30, 08-10-1982, week 41
01 (01) 07 Twilight zone – Golden earring
02 (02) 05 Gypsy – Fleetwood Mac
03 (03) 05 Private investigations – Dire Straits
04 (04) 03 Take a chance with me – Roxy Music
05 (05) 07 I will follow – U2
06 (06) 04 Turn it on again (live) – Genesis
07 (09) 04 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
08 (11) 03 Say you will – Blanket of secrecy
09 (12) 03 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
10 (08) 05 All of my heart – ABC
11 (10) 03 Ruby Lee – Joe Cocker
12 (18) 02 Shock the monkey – Peter Gabriel
13 (07) 06 Hold on – Santana
14 (20) 02 I won’t hold you back – Toto
15 (14) 04 Sleepwalking – Gerry Rafferty
16 (24) 02 Cheese – The Mo
17 (21) 02 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
18 (---) 01 Tug of war – Paul McCartney
19 (13) 06 Every beat of my heart – Chris Rea
20 (---) 01 Do you really want to hurt me – Culture club
21 (---) 01 Glittering prize – Simple Minds
22 (15) 08 Keeps me wondering why – Steve Miller band
23 (---) 01 The bitterest pill – The Jam
24 (---) 01 State of independence – Donna Summer
25 (---) 01 Atlantic city – Bruce Springsteen
26 (---) 01 Back chat - Queen
27 (19) 05 The dreaming – Kate Bush
28 (16) 08 Come on Eileen – Dexys midnight runners
29 (17) 07 Eye of the tiger – Survivor
30 (---) 01 Voyeur – Kim Carnes
Dit was mijn Top 30 van 31 jaar geleden (how time flies!).
Een ongewijzigde Top 6 en zowaar de entree van een door mij zwaar bekritiseerde single van een even zwaar bekritiseerd album. Back Chat, van het Queen album Hot Space.
De 26e plek verraadt al dat het waarschijnlijk geen hoogvlieger zal gaan worden. Toch kocht ik de single blind, als volgende in de lange Queen reeks.
De derde single van het Tug of War album van Paul McCartney, de titeltrack, is ook iedereen destijds ontgaan. Toch een prima, enigszins bedachtzaam nummer.
Tug of war
Back chat

Musician’s Top 30, 08-10-1982, week 41
01 (01) 07 Twilight zone – Golden earring
02 (02) 05 Gypsy – Fleetwood Mac
03 (03) 05 Private investigations – Dire Straits
04 (04) 03 Take a chance with me – Roxy Music
05 (05) 07 I will follow – U2
06 (06) 04 Turn it on again (live) – Genesis
07 (09) 04 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
08 (11) 03 Say you will – Blanket of secrecy
09 (12) 03 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
10 (08) 05 All of my heart – ABC
11 (10) 03 Ruby Lee – Joe Cocker
12 (18) 02 Shock the monkey – Peter Gabriel
13 (07) 06 Hold on – Santana
14 (20) 02 I won’t hold you back – Toto
15 (14) 04 Sleepwalking – Gerry Rafferty
16 (24) 02 Cheese – The Mo
17 (21) 02 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
18 (---) 01 Tug of war – Paul McCartney
19 (13) 06 Every beat of my heart – Chris Rea
20 (---) 01 Do you really want to hurt me – Culture club
21 (---) 01 Glittering prize – Simple Minds
22 (15) 08 Keeps me wondering why – Steve Miller band
23 (---) 01 The bitterest pill – The Jam
24 (---) 01 State of independence – Donna Summer
25 (---) 01 Atlantic city – Bruce Springsteen
26 (---) 01 Back chat - Queen
27 (19) 05 The dreaming – Kate Bush
28 (16) 08 Come on Eileen – Dexys midnight runners
29 (17) 07 Eye of the tiger – Survivor
30 (---) 01 Voyeur – Kim Carnes
Dit was mijn Top 30 van 31 jaar geleden (how time flies!).
Een ongewijzigde Top 6 en zowaar de entree van een door mij zwaar bekritiseerde single van een even zwaar bekritiseerd album. Back Chat, van het Queen album Hot Space.
De 26e plek verraadt al dat het waarschijnlijk geen hoogvlieger zal gaan worden. Toch kocht ik de single blind, als volgende in de lange Queen reeks.
De derde single van het Tug of War album van Paul McCartney, de titeltrack, is ook iedereen destijds ontgaan. Toch een prima, enigszins bedachtzaam nummer.
Tug of war
Back chat
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:16 uur
50tracks Rearviewmirror Top 40 1982 week 41, 09-10-1982
01 01 05 Blanket Of Secrecy - Say You Will
02 03 04 Simple Minds - Glittering Prize
03 02 06 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
04 06 04 Peter Gabriel - Shock The Monkey
05 04 08 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
06 07 04 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
07 05 04 John Cale - Close Watch
08 11 04 Ultravox - Reap The Wild Wind
09 12 04 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
10 09 08 The Fixx - Red Skies
11 16 03 Tears For Fears - Mad World
12 13 04 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
13 --- 01 John Mellencamp - Jack And Diane
14 21 03 Riot - Showdown
15 14 09 Duran Duran - Save A Prayer
16 --- 01 Heaven 17 - Let Me Go
17 17 07 Dire Straits - Private Investigations
18 29 02 The Alarm - Marching On
19 19 04 Icehouse - Great Southern Land
20 20 04 Third World - Try Jah Love
21 18 07 Survivor - Eye Of The Tiger
22 08 07 John Waite - Going To The Top
23 23 03 Journey - Stone In Love
24 28 02 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
25 30 02 Bauhaus - Ziggy Stardust
26 15 05 Crosby, Stills & Nash - Southern Cross
27 31 02 Poco - Ghost Town
28 10 08 Praying Mantis - Turn The Tables
29 24 04 Soft Cell - What?
30 ---- 01 Bruce Springsteen - Atlantic City
31 ---- 01 Glenn Frey - Don't Give Up
32 ---- 01 Pretenders - Back On The Chain Gang
33 25 10 Dexys Midnight Runners - Come On Eileen
34 32 03 The Monroes - What Do All The People Know
35 22 07 The Motels - Take The L
36 33 03 Axe - Rock N Roll Party In The Streets
37 34 03 Manfred Mann's Earth Band - Demolition Man
38 38 02 Phil Lynott - Together
39 26 10 Yazoo - Don't Go
40 ---- 01 Pat Benatar - Shadows Of The Night
01 01 05 Blanket Of Secrecy - Say You Will
02 03 04 Simple Minds - Glittering Prize
03 02 06 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
04 06 04 Peter Gabriel - Shock The Monkey
05 04 08 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
06 07 04 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
07 05 04 John Cale - Close Watch
08 11 04 Ultravox - Reap The Wild Wind
09 12 04 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
10 09 08 The Fixx - Red Skies
11 16 03 Tears For Fears - Mad World
12 13 04 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
13 --- 01 John Mellencamp - Jack And Diane
14 21 03 Riot - Showdown
15 14 09 Duran Duran - Save A Prayer
16 --- 01 Heaven 17 - Let Me Go
17 17 07 Dire Straits - Private Investigations
18 29 02 The Alarm - Marching On
19 19 04 Icehouse - Great Southern Land
20 20 04 Third World - Try Jah Love
21 18 07 Survivor - Eye Of The Tiger
22 08 07 John Waite - Going To The Top
23 23 03 Journey - Stone In Love
24 28 02 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
25 30 02 Bauhaus - Ziggy Stardust
26 15 05 Crosby, Stills & Nash - Southern Cross
27 31 02 Poco - Ghost Town
28 10 08 Praying Mantis - Turn The Tables
29 24 04 Soft Cell - What?
30 ---- 01 Bruce Springsteen - Atlantic City
31 ---- 01 Glenn Frey - Don't Give Up
32 ---- 01 Pretenders - Back On The Chain Gang
33 25 10 Dexys Midnight Runners - Come On Eileen
34 32 03 The Monroes - What Do All The People Know
35 22 07 The Motels - Take The L
36 33 03 Axe - Rock N Roll Party In The Streets
37 34 03 Manfred Mann's Earth Band - Demolition Man
38 38 02 Phil Lynott - Together
39 26 10 Yazoo - Don't Go
40 ---- 01 Pat Benatar - Shadows Of The Night
0
Martial
geplaatst: 11 oktober 2013, 14:35 uur
Top 15 - Week 41 (1982)
01 (01) Roxy Music - Take A Chance With Me
03 (07) Simple Minds - Glittering Prize
05 (05) The Chaplin Band - Gold
06 (03) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
07 (08) ABC - All Of My Heart
08 (06) Fleetwood Mac - Gypsy
09 (11) Tears For Fears - Mad World
10 (13) The Pretenders - Back On The Chain Gang
11 (---) Bruce Springsteen - Atlantic City
12 (15) The Mo - Cheese
13 (10) Third World - Tra Jah Love
14 (---) Ultravox - Reap The Wild Wind
15 (09) Het Goede Doel - Gijzelaar
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bruce_springsteen-atlantic_city_s.jpg
01 (01) Roxy Music - Take A Chance With Me
03 (07) Simple Minds - Glittering Prize
05 (05) The Chaplin Band - Gold
06 (03) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
07 (08) ABC - All Of My Heart
08 (06) Fleetwood Mac - Gypsy
09 (11) Tears For Fears - Mad World
10 (13) The Pretenders - Back On The Chain Gang
11 (---) Bruce Springsteen - Atlantic City
12 (15) The Mo - Cheese
13 (10) Third World - Tra Jah Love
14 (---) Ultravox - Reap The Wild Wind
15 (09) Het Goede Doel - Gijzelaar
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bruce_springsteen-atlantic_city_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 13 oktober 2013, 11:24 uur
Tipparade - Week 41 (1982)
Alarmschijf: Musical Youth - Pass The Dutchie
De muzikale jeugd in dit "happy" getinte reggae-achtige nummer is natuurlijk vooral leuk maar meer ook niet en aangezien "kinderen" het vaak goed doen in de hitparades valt er wel wat te halen in de Top 40.
4. Anita Meyer - Idaho
Het nummer heeft aardig wat raakvlakken met Why Tell Me Why qua opzet en sprake van orginaliteit is er dan ook niet.
13. Dionne Warwick - Heartbreaker
Ook hier is een beetje sprake van hetzelfde in dit geval Woman In Love van Barbara Streisand, met de ietwat gladde produktie van de Bee Gees erbij scoort dit net voldoende.
19. Frida - To Turn To The Stone
Heel wat minder ruig dan I Know There's Something Going On komt dit meer in de buurt van ABBA, de produktie van Phil Collins is duidelijk waarneembaar en klinkt gelikt, de stem van Frida doet de rest.
25. The Pretenders - Back On The Chain Gang
Dit "rockachtige" nummer neigt wat naar de jaren 60 maar dan met een jaren 80 sausje erover heen, de zang van Chrissie Hynde steekt er bovenuit en het ge-oh en ah zullen ze toch niet van Dschinghis Khan hebben?
26. Cliff Richard - Where Do We Go From Here
Een gedegen nummer van Cliff dat eigenlijk nergens uitschiet, de sax is een welkome aanvulling en redt de boel nog enigszins, niet onaardig maar ik heb Cliff wel is in betere nummers gehoord.
27. Adam Ant - Friend Or Foe
Adam Ant ten voeten uit in dit wat "donkere" nummer dat weer vol met toeters en bellen zit, op den duur heb je allemaal wel gehoord als je blijft hangen in dit genre, was dit zijn 1e single geweest had dit hoger gescoord.
28, Eddy Conard & The American Dance Band - You Are Unique
Niet onaardig, maar qua orginaliteit houdt het dan weer niet over en dat komt mede door de invloeden van andere "dancebands"
29. Desire - Now That We're Together
De eerste 7 seconde van het intro lijkt het of we in de jaren 50 zijn beland, maar schijn bedriegt verder, we krijgen hierna een gelikte en zoete "popballad" te horen waarvoor je in de stemming moet zijn, maar bij mij springt het glazuur van me tanden eerlijk gezegd.
30. Chemise - She Can't Love You
Weer is een voorbeeld hoe echte disco moet klinken qua jaren 80 begrippen dan uiteraard, leuke synth-geluidjes + een leuk meezingrefrein lijkt het of we weer in de Soul Show van Ferry Maat zijn beland.
Een redelijke Tipparadeweek, maar het houdt niet echt over, The Pretenders en Chemise springen er wat mij betreft enigszins uit.
De muzikale jeugd in dit "happy" getinte reggae-achtige nummer is natuurlijk vooral leuk maar meer ook niet en aangezien "kinderen" het vaak goed doen in de hitparades valt er wel wat te halen in de Top 40.
4. Anita Meyer - Idaho
Het nummer heeft aardig wat raakvlakken met Why Tell Me Why qua opzet en sprake van orginaliteit is er dan ook niet.
Ook hier is een beetje sprake van hetzelfde in dit geval Woman In Love van Barbara Streisand, met de ietwat gladde produktie van de Bee Gees erbij scoort dit net voldoende.
Heel wat minder ruig dan I Know There's Something Going On komt dit meer in de buurt van ABBA, de produktie van Phil Collins is duidelijk waarneembaar en klinkt gelikt, de stem van Frida doet de rest.
Dit "rockachtige" nummer neigt wat naar de jaren 60 maar dan met een jaren 80 sausje erover heen, de zang van Chrissie Hynde steekt er bovenuit en het ge-oh en ah zullen ze toch niet van Dschinghis Khan hebben?

Een gedegen nummer van Cliff dat eigenlijk nergens uitschiet, de sax is een welkome aanvulling en redt de boel nog enigszins, niet onaardig maar ik heb Cliff wel is in betere nummers gehoord.
Adam Ant ten voeten uit in dit wat "donkere" nummer dat weer vol met toeters en bellen zit, op den duur heb je allemaal wel gehoord als je blijft hangen in dit genre, was dit zijn 1e single geweest had dit hoger gescoord.
Niet onaardig, maar qua orginaliteit houdt het dan weer niet over en dat komt mede door de invloeden van andere "dancebands"
De eerste 7 seconde van het intro lijkt het of we in de jaren 50 zijn beland, maar schijn bedriegt verder, we krijgen hierna een gelikte en zoete "popballad" te horen waarvoor je in de stemming moet zijn, maar bij mij springt het glazuur van me tanden eerlijk gezegd.
Weer is een voorbeeld hoe echte disco moet klinken qua jaren 80 begrippen dan uiteraard, leuke synth-geluidjes + een leuk meezingrefrein lijkt het of we weer in de Soul Show van Ferry Maat zijn beland.
Een redelijke Tipparadeweek, maar het houdt niet echt over, The Pretenders en Chemise springen er wat mij betreft enigszins uit.
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 14:37 uur
Tipparade: week 41 van 1982
Gebracht door tieners en natuurlijk vrij simpel maar het nummer heeft wel een boodschap en het reggae-ritme is lekker vlot en aanstekelijk.
4. Anita Meyer - Idaho
Het lijkt inderdaad het vervolg op Why Tell Me Why maar dit nummer spreekt minder aan en moet het teveel hebben van het refrein. De zang van Anita Meyer is wel behoorlijk.
Lijkt inderdaad wat Woman in Love, niet te verwonderen aangezien beiden geschreven en geproduceerd zijn door de gebroeders Gibb. Wel vakkundig en Dionne Warwick is een prima zangeres.
Ook Frida was een prima zangeres, toen konden die in de top-40 tenminste nog zingen. Op zich zou ik het geen bijzonder nummer vinden maar de arrangementen zijn erg treffend en zorgen voor de sfeer.
Lonkt een tikkeltje naar the Kinks maar geheel in eigen jasje gegoten. Ik hou veel van de melodieuze, heldere gitaarsound en de sensuele stem van Chrissie Hynde.
Cliff Richard scoorde jarenlang de ene (meeste sterke) hit na de andere en had door zijn playboy-imago vooral vrouwelijke fans (zoals Robbie Williams nu). Dit nummer schiet er inderdaad niet echt uit al is het vocaal en productioneel meer dan behoorlijk.
Cijfer: 6,5
Een gekke combinatie van rock-a-billy met blazers waarbij de gitaar het een donker tintje geeft. Ook de opzwepende percussie is typisch bij de Ant-singles. In ieder geval een geslaagde en originele single.
Het swingt wel en productioneel is het meer dan behoorlijk maar voor de rest is dit inwisselbaar met vele dance-hits die wij dit jaar hebben gehad.
Doet mij sterk denken aan Too Much, Too Little, Too Late van Johnny Mathis & Deniece Williams dat een hit was in 1978. Inderdaad een tandglazuur versplinterend duet, niet aan mij besteed.
Een dance-nummer die tenminste blijft hangen al was het dankzij de aparte synths en het weliswaar simpele meezingrefrein. De vocalen komen mij echter wat gemaakt over.
Gebracht door tieners en natuurlijk vrij simpel maar het nummer heeft wel een boodschap en het reggae-ritme is lekker vlot en aanstekelijk.
4. Anita Meyer - Idaho
Het lijkt inderdaad het vervolg op Why Tell Me Why maar dit nummer spreekt minder aan en moet het teveel hebben van het refrein. De zang van Anita Meyer is wel behoorlijk.
Lijkt inderdaad wat Woman in Love, niet te verwonderen aangezien beiden geschreven en geproduceerd zijn door de gebroeders Gibb. Wel vakkundig en Dionne Warwick is een prima zangeres.
Ook Frida was een prima zangeres, toen konden die in de top-40 tenminste nog zingen. Op zich zou ik het geen bijzonder nummer vinden maar de arrangementen zijn erg treffend en zorgen voor de sfeer.
Lonkt een tikkeltje naar the Kinks maar geheel in eigen jasje gegoten. Ik hou veel van de melodieuze, heldere gitaarsound en de sensuele stem van Chrissie Hynde.
Cliff Richard scoorde jarenlang de ene (meeste sterke) hit na de andere en had door zijn playboy-imago vooral vrouwelijke fans (zoals Robbie Williams nu). Dit nummer schiet er inderdaad niet echt uit al is het vocaal en productioneel meer dan behoorlijk.
Een gekke combinatie van rock-a-billy met blazers waarbij de gitaar het een donker tintje geeft. Ook de opzwepende percussie is typisch bij de Ant-singles. In ieder geval een geslaagde en originele single.
Het swingt wel en productioneel is het meer dan behoorlijk maar voor de rest is dit inwisselbaar met vele dance-hits die wij dit jaar hebben gehad.
Doet mij sterk denken aan Too Much, Too Little, Too Late van Johnny Mathis & Deniece Williams dat een hit was in 1978. Inderdaad een tandglazuur versplinterend duet, niet aan mij besteed.
Een dance-nummer die tenminste blijft hangen al was het dankzij de aparte synths en het weliswaar simpele meezingrefrein. De vocalen komen mij echter wat gemaakt over.
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 21:08 uur
Let op: deze top 40 hoort nog bij vorige week zondag:
TOP 40 VAN ROB nr 328 6-10-1982
dw vw aw
1 1 6 Private investigations - Dire Straits
2 2 7 The eye of the tiger - Survivor
3 3 8 Every beat of my heart - Chris Rea
4 6 4 Close watch - John Cale
5 5 5 Say you will - Blanket of Secrecy
6 17 2 Back on the chain gang - The Pretenders
7 14 3 Take a chance with me - Roxy Music
8 18 2 Save a prayer - Duran Duran
9 7 4 Twilight - BZN
10 10 4 Cheese - The Mo
11 12 5 Gypsy - Fleetwood Mac
12 4 9 Red skies - The Fixx
13 -- 1 State of independence - Donna Summer
14 8 8 I will follow - U2
15 15 4 Try Jah love - The Third World
16 21 3 Ruby Lee - Joe Cocker
17 9 9 The dreaming - Kate Bush
18 29 2 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
19 11 8 Twilight zone - Golden Earring
20 22 3 Secret love - José
21 23 3 Sleepwalking - Gerry Rafferty
22 27 3 Gold - The Chaplin Band
23 13 10 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
24 16 6 Behind a painted smile - Mathilde Santing
25 34 2 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
26 33 2 Voyeur - Kim Carnes
27 -- 1 I can see clearly now - Lee Towers
28 -- 1 Pass the dutchie - Musical Youth
29 20 13 All of my heart - ABC
30 19 9 Wasted on the way - Crosby, Stills & Nash
31 31 5 Native love - Divine
32 -- 1 Saddle up - David Christie
33 -- 1 Star - Maywood
34 -- 1 In the heat of the night - Imagination
35 -- 1 Friend or foe - Adam Ant
36 24 7 Keeps me wondering why - Steve Miller Band
37 25 5 Images of heaven - Peter Godwin
38 26 10 Why - Carly Simon
39 28 8 It takes a muscle to fall in love - Spectral Display
40 30 6 Hold on - Santana
De top 3 staat vast, maar er komen drie snelle stijgers in de top 10 aan, en een torenhoge binnenkomer...
Dat is de al aangekondigde State of independence van Donna Summer op 13. Wat krijg je als jij mijn op een na meest favoriete zangeres een lied laat zingen van de voorman van mijn favoriete band aller tijden en de grootste toetsenvirtuoos ter wereld? Verbazingwekkend genoeg, een prachtige song! Mede dankzij de warme en gospelachtige productie van Quincy Jones en achtergrondzang van de grootste vocalisten der aarde. Wat kan ik hier verder over zeggen? Deze cover (Jon & Vangelis hadden het al op hun album staan) lijkt weinig op het origineel, een flink stuk tekst is (terecht) weggegooid en de climax in het tweede deel is onovertroffen.
Op 27 zijn we weer terug op aarde, Lee Towers doet een heel acceptabele cover van I can see clearly now (ik dacht origineel van Johnny Nash), compleet met big band orkest en elleboogbewegingen. Als je niet uitkijkt, word je hier zelfs vrolijk van...
Op 28 de Engelse jeugdband Musical Youth, met deels onverstaanbare teksten, een verstandig zingende jongen van een jaar of 17 en een voortdurend daar doorheen rappende jongen van een jaar of 12. Het zit ergens tussen aandoenlijk en irritant, maar met mate is het goed te consumeren. De song is gebaseerd op een oudere song (over cannabis roken), maar de tekst werd aangepast en gaat nu over het doorgeven van een kookpot...
Op 32 David Christie met het typische geluid van disco uit deze tijd, Saddle up, met een loopje dat ook te horen is op Ladies night van Kool & the Gang en Don't push it don't force it van Leon Hazlewood, maar oorspronkelijk al te beluisteren is op People's Choice: Do it any way you wanna do it uit 1975. Saddle up heeft een aardig refrein maar verder niets.
Op 33 Maywood met een wat bedachtzamere song, Star. Geen hoogvlieger, en merkwaardig genoeg had ik er na 1 week al zo genoeg van dat de binnenkomer volgende week alweer verdwenen is...
Op 34 het zoveelste kunstje van Imagination; ik ga het niet eens meer terugbeluisteren.
En op 35 het tweede solo-single-succes van Adam Ant: Friend or foe. Nog minder aanstekelijk dan Goody two shoes, en dat was al maar voor één keertje leuk.
TOP 40 VAN ROB nr 328 6-10-1982
dw vw aw
1 1 6 Private investigations - Dire Straits
2 2 7 The eye of the tiger - Survivor
3 3 8 Every beat of my heart - Chris Rea
4 6 4 Close watch - John Cale
5 5 5 Say you will - Blanket of Secrecy
6 17 2 Back on the chain gang - The Pretenders
7 14 3 Take a chance with me - Roxy Music
8 18 2 Save a prayer - Duran Duran
9 7 4 Twilight - BZN
10 10 4 Cheese - The Mo
11 12 5 Gypsy - Fleetwood Mac
12 4 9 Red skies - The Fixx
13 -- 1 State of independence - Donna Summer
14 8 8 I will follow - U2
15 15 4 Try Jah love - The Third World
16 21 3 Ruby Lee - Joe Cocker
17 9 9 The dreaming - Kate Bush
18 29 2 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
19 11 8 Twilight zone - Golden Earring
20 22 3 Secret love - José
21 23 3 Sleepwalking - Gerry Rafferty
22 27 3 Gold - The Chaplin Band
23 13 10 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
24 16 6 Behind a painted smile - Mathilde Santing
25 34 2 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
26 33 2 Voyeur - Kim Carnes
27 -- 1 I can see clearly now - Lee Towers
28 -- 1 Pass the dutchie - Musical Youth
29 20 13 All of my heart - ABC
30 19 9 Wasted on the way - Crosby, Stills & Nash
31 31 5 Native love - Divine
32 -- 1 Saddle up - David Christie
33 -- 1 Star - Maywood
34 -- 1 In the heat of the night - Imagination
35 -- 1 Friend or foe - Adam Ant
36 24 7 Keeps me wondering why - Steve Miller Band
37 25 5 Images of heaven - Peter Godwin
38 26 10 Why - Carly Simon
39 28 8 It takes a muscle to fall in love - Spectral Display
40 30 6 Hold on - Santana
De top 3 staat vast, maar er komen drie snelle stijgers in de top 10 aan, en een torenhoge binnenkomer...
Dat is de al aangekondigde State of independence van Donna Summer op 13. Wat krijg je als jij mijn op een na meest favoriete zangeres een lied laat zingen van de voorman van mijn favoriete band aller tijden en de grootste toetsenvirtuoos ter wereld? Verbazingwekkend genoeg, een prachtige song! Mede dankzij de warme en gospelachtige productie van Quincy Jones en achtergrondzang van de grootste vocalisten der aarde. Wat kan ik hier verder over zeggen? Deze cover (Jon & Vangelis hadden het al op hun album staan) lijkt weinig op het origineel, een flink stuk tekst is (terecht) weggegooid en de climax in het tweede deel is onovertroffen.
Op 27 zijn we weer terug op aarde, Lee Towers doet een heel acceptabele cover van I can see clearly now (ik dacht origineel van Johnny Nash), compleet met big band orkest en elleboogbewegingen. Als je niet uitkijkt, word je hier zelfs vrolijk van...
Op 28 de Engelse jeugdband Musical Youth, met deels onverstaanbare teksten, een verstandig zingende jongen van een jaar of 17 en een voortdurend daar doorheen rappende jongen van een jaar of 12. Het zit ergens tussen aandoenlijk en irritant, maar met mate is het goed te consumeren. De song is gebaseerd op een oudere song (over cannabis roken), maar de tekst werd aangepast en gaat nu over het doorgeven van een kookpot...
Op 32 David Christie met het typische geluid van disco uit deze tijd, Saddle up, met een loopje dat ook te horen is op Ladies night van Kool & the Gang en Don't push it don't force it van Leon Hazlewood, maar oorspronkelijk al te beluisteren is op People's Choice: Do it any way you wanna do it uit 1975. Saddle up heeft een aardig refrein maar verder niets.
Op 33 Maywood met een wat bedachtzamere song, Star. Geen hoogvlieger, en merkwaardig genoeg had ik er na 1 week al zo genoeg van dat de binnenkomer volgende week alweer verdwenen is...
Op 34 het zoveelste kunstje van Imagination; ik ga het niet eens meer terugbeluisteren.
En op 35 het tweede solo-single-succes van Adam Ant: Friend or foe. Nog minder aanstekelijk dan Goody two shoes, en dat was al maar voor één keertje leuk.
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 22:30 uur
Tja, ik weet ook niet goed wat ik nu van de Musical Youth moet denken 
Het was aanvankelijk wel wat nazomers, met vrolijke klanken en aardig gedaan.
Maar een nummer één hit, wat het later zou worden, vind ik dan eigenlijk ook weer wat teveel van het goede.
Van Adam Ant moet je inderdaad houden. Ik vind het inmiddels wel behoorlijk gedateerd. En mijlenver verwijderd van het nog aardige Stand and deliver.

Het was aanvankelijk wel wat nazomers, met vrolijke klanken en aardig gedaan.
Maar een nummer één hit, wat het later zou worden, vind ik dan eigenlijk ook weer wat teveel van het goede.
Van Adam Ant moet je inderdaad houden. Ik vind het inmiddels wel behoorlijk gedateerd. En mijlenver verwijderd van het nog aardige Stand and deliver.
0
geplaatst: 15 oktober 2013, 19:38 uur
Musician’s Top 30, 15-10-1982, week 42
01 (02) 06 Gypsy – Fleetwood Mac
02 (04) 04 Take a chance with me – Roxy Music
03 (03) 06 Private investigations – Dire Straits
04 (12) 03 Shock the monkey – Peter Gabriel
05 (01) 08 Twilight zone – Golden earring
06 (07) 05 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
07 (06) 05 Turn it on again (live) – Genesis
08 (08) 04 Say you will – Blanket of secrecy
09 (09) 04 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
10 (05) 08 I will follow – U2
11 (11) 04 Ruby Lee – Joe Cocker
12 (18) 02 Tug of war – Paul McCartney
13 (16) 03 Cheese – The Mo
14 (14) 03 I won’t hold you back – Toto
15 (20) 02 Do you really want to hurt me – Culture club
16 (21) 02 Glittering prize – Simple Minds
17 (10) 06 All of my heart – ABC
18 (15) 05 Sleepwalking – Gerry Rafferty
19 (13) 07 Hold on – Santana
20 (25) 02 Atlantic city – Bruce Springsteen
21 (23) 02 The bitterest pill – The Jam
22 (24) 02 State of independence – Donna Summer
23 (26) 02 Back chat - Queen
24 (17) 03 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
25 (---) 01 Back on the chain gang – Pretenders
26 (30) 02 Voyeur – Kim Carnes
27 (---) 01 Friend or foe – Adam Ant
28 (---) 01 Heartbreaker – Dionne Warwick
29 (---) 01 To turn to Stone – Frida
30 (---) 01 Pass the Dutchie – Musical Youth
Valt weinig over te schrijven, het heeft niet zulke hele grote verrassingen. Heel erg veel hits die het willen maken, vandaar weinig verschuivingen. Alleen de Golden Earring wordt afgezet, Peter Gabriel maakt de aardigste winst.
01 (02) 06 Gypsy – Fleetwood Mac
02 (04) 04 Take a chance with me – Roxy Music
03 (03) 06 Private investigations – Dire Straits
04 (12) 03 Shock the monkey – Peter Gabriel
05 (01) 08 Twilight zone – Golden earring
06 (07) 05 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
07 (06) 05 Turn it on again (live) – Genesis
08 (08) 04 Say you will – Blanket of secrecy
09 (09) 04 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
10 (05) 08 I will follow – U2
11 (11) 04 Ruby Lee – Joe Cocker
12 (18) 02 Tug of war – Paul McCartney
13 (16) 03 Cheese – The Mo
14 (14) 03 I won’t hold you back – Toto
15 (20) 02 Do you really want to hurt me – Culture club
16 (21) 02 Glittering prize – Simple Minds
17 (10) 06 All of my heart – ABC
18 (15) 05 Sleepwalking – Gerry Rafferty
19 (13) 07 Hold on – Santana
20 (25) 02 Atlantic city – Bruce Springsteen
21 (23) 02 The bitterest pill – The Jam
22 (24) 02 State of independence – Donna Summer
23 (26) 02 Back chat - Queen
24 (17) 03 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
25 (---) 01 Back on the chain gang – Pretenders
26 (30) 02 Voyeur – Kim Carnes
27 (---) 01 Friend or foe – Adam Ant
28 (---) 01 Heartbreaker – Dionne Warwick
29 (---) 01 To turn to Stone – Frida
30 (---) 01 Pass the Dutchie – Musical Youth
Valt weinig over te schrijven, het heeft niet zulke hele grote verrassingen. Heel erg veel hits die het willen maken, vandaar weinig verschuivingen. Alleen de Golden Earring wordt afgezet, Peter Gabriel maakt de aardigste winst.
0
Martial
geplaatst: 18 oktober 2013, 14:44 uur
Top 15 - Week 42 (1982)
01 (03) Simple Minds - Glittering Prize
02 (01) Roxy Music - Take A Chance With Me
03 (02) Dire Straits - Private Investigations
04 (11) Bruce Springsteen - Atlantic City
05 (04) Peter Gabriel - Shock The Monkey
06 (05) The Chaplin Band - Gold
07 (---) Fat Larry's Band - Zoom
08 (09) Tears For Fears - Mad World
09 (10) The Pretenders - Back On The Chain Gang
10 (---) Yazoo - Situation
11 (12) The Mo - Cheese
12 (14) Ultravox - Reap The Wild Wind
13 (06) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
14 (08) Fleetwood Mac - Gypsy
15 (07) ABC - All Of My Heart
http://bern.hitparade.ch/cdimg/fat_larrys_band-zoom_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/yazoo-situation_s_1.jpg
01 (03) Simple Minds - Glittering Prize
02 (01) Roxy Music - Take A Chance With Me
03 (02) Dire Straits - Private Investigations
04 (11) Bruce Springsteen - Atlantic City
05 (04) Peter Gabriel - Shock The Monkey
06 (05) The Chaplin Band - Gold
07 (---) Fat Larry's Band - Zoom
08 (09) Tears For Fears - Mad World
09 (10) The Pretenders - Back On The Chain Gang
10 (---) Yazoo - Situation
11 (12) The Mo - Cheese
12 (14) Ultravox - Reap The Wild Wind
13 (06) Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
14 (08) Fleetwood Mac - Gypsy
15 (07) ABC - All Of My Heart
http://bern.hitparade.ch/cdimg/fat_larrys_band-zoom_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/yazoo-situation_s_1.jpg
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 12:36 uur
Let op: deze lijst hoort bij afgelopen zondag:
TOP 40 VAN ROB nr 329 13-10-1982
dw vw aw
1 1 7 Private investigations - Dire Straits
2 6 3 Back on the chain gang - The Pretenders
3 13 2 State of independence - Donna Summer
4 4 5 Close watch - John Cale
5 2 8 The eye of the tiger - Survivor
6 8 3 Save a prayer - Duran Duran
7 7 4 Take a chance with me - Roxy Music
8 3 9 Every beat of my heart - Chris Rea
9 5 6 Say you will - Blanket of Secrecy
10 28 2 Pass the dutchie - Musical Youth
11 9 5 Twilight - BZN
12 11 6 Gypsy - Fleetwood Mac
13 10 5 Cheese - The Mo
14 15 5 Try Jah love - The Third World
15 16 4 Ruby Lee - Joe Cocker
16 18 3 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
17 12 10 Red skies - The Fixx
18 22 4 Gold - The Chaplin Band
19 14 9 I will follow - U2
20 20 4 Secret love - José
21 21 4 Sleepwalking - Gerry Rafferty
22 25 3 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
23 27 2 I can see clearly now - Lee Towers
24 26 3 Voyeur - Kim Carnes
25 35 2 Friend or foe - Adam Ant
26 17 10 The dreaming - Kate Bush
27 32 2 Saddle up - David Christie
28 -- 1 To turn the stone - Frida
29 19 9 Twilight zone - Golden Earring
30 23 11 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
31 34 2 In the heat of the night - Imagination
32 -- 1 Idaho - Anita Meyer
33 -- 1 Hey little girl - Icehouse
34 -- 1 Just what I always wanted - Mari Wilson
35 31 6 Native love - Divine
36 -- 1 Do you really want to hurt me - Culture Club
37 36 8 Keeps me wondering why - Steve Miller Band
38 29 14 All of my heart - ABC
39 24 7 Behind a painted smile - Mathilde Santing
40 30 10 Wasted on the way - Crosby, Stills & Nash
Dire Straits maakt zijn vijfde week op 1 vol, maar moet nu voor het eerst uitkijken voor zijn positie: The Pretenders denderen vlot door naar nummer 2, en Donna Summer springt zelfs van 13 naar 3.
De hoogste nieuwe is Frida op 28 met To turn the stone. Deze opvolger vond ik toen al een stuk mooier dan het nogal murw slaande Something going on, en bij terugluisteren word ik weer positief verrast door de mooie productie en de prachtige zang. Vreemd genoeg is deze balladachtige song geschreven door de bekende discoproducers Moroder en Bellotte; zo zie je maar weer dat in de muziek niet alles zo voorspelbaar is. De vorige single bleef bij mij steken op 26, dit zal moeiteloos mijn top 10 halen.
Op 32 mijn destijds favoriete NL zangeres Anita Meyer. Idaho wordt niet zo vaak meer gedraaid, maar is toch één van haar grootste hits (nummer 4 in de NL top 40). Het klinkt supercommercieel, niet vervelend maar ook niet interessant. Bovendien is de melodie nogal geleend van Xanadu (Olivia Newton-John en ELO).
Op 33 de tweede hit van Icehouse in mijn lijst (na het al lang vergeten I can't help myself). Hey little girl klinkt veel volwassener, serieuzer, de zang is donkerder, lijkt wat op Bryan Ferry, en de muziek swingt niet heftig maar wel intens (als je begrijpt wat ik bedoel). Door de emotie die de zanger in de tekst legt, wordt de song een klassieker, één van de beste songs van het jaar.
Op 34 de tweede single van Mari Wilson, na Baby it's true dat vreemd genoeg door mijn forumgenoten niet gewaardeerd werd, terwijl het een sterk liedje was. En Just what I always wanted is opnieuw een mooie mix van ouderwetse chanson en moderne (eighties) productie, gezongen met een donkere heldere stem.
Op 36 een bescheiden eerste binnenkomst van één van de ikonen van de jaren 80: de Culture Club. Het was destijds behoorlijk schokkend, een clip met een man die zich min of meer vrouwelijk kleedde en schminkte, die een liefdesliedje zong alsof het de normaalste zaak van de wereld was. En het vreemdste was wel dát het een heel goed liedje was en de zanger een heel mooie stem had, en dat het een grote nummer 1 werd. Ook muzikaal valt er veel te genieten, ik heb altijd het gevoel gehad dat de Culture Club niet echt de credits kreeg die het toekwam.
TOP 40 VAN ROB nr 329 13-10-1982
dw vw aw
1 1 7 Private investigations - Dire Straits
2 6 3 Back on the chain gang - The Pretenders
3 13 2 State of independence - Donna Summer
4 4 5 Close watch - John Cale
5 2 8 The eye of the tiger - Survivor
6 8 3 Save a prayer - Duran Duran
7 7 4 Take a chance with me - Roxy Music
8 3 9 Every beat of my heart - Chris Rea
9 5 6 Say you will - Blanket of Secrecy
10 28 2 Pass the dutchie - Musical Youth
11 9 5 Twilight - BZN
12 11 6 Gypsy - Fleetwood Mac
13 10 5 Cheese - The Mo
14 15 5 Try Jah love - The Third World
15 16 4 Ruby Lee - Joe Cocker
16 18 3 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
17 12 10 Red skies - The Fixx
18 22 4 Gold - The Chaplin Band
19 14 9 I will follow - U2
20 20 4 Secret love - José
21 21 4 Sleepwalking - Gerry Rafferty
22 25 3 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
23 27 2 I can see clearly now - Lee Towers
24 26 3 Voyeur - Kim Carnes
25 35 2 Friend or foe - Adam Ant
26 17 10 The dreaming - Kate Bush
27 32 2 Saddle up - David Christie
28 -- 1 To turn the stone - Frida
29 19 9 Twilight zone - Golden Earring
30 23 11 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
31 34 2 In the heat of the night - Imagination
32 -- 1 Idaho - Anita Meyer
33 -- 1 Hey little girl - Icehouse
34 -- 1 Just what I always wanted - Mari Wilson
35 31 6 Native love - Divine
36 -- 1 Do you really want to hurt me - Culture Club
37 36 8 Keeps me wondering why - Steve Miller Band
38 29 14 All of my heart - ABC
39 24 7 Behind a painted smile - Mathilde Santing
40 30 10 Wasted on the way - Crosby, Stills & Nash
Dire Straits maakt zijn vijfde week op 1 vol, maar moet nu voor het eerst uitkijken voor zijn positie: The Pretenders denderen vlot door naar nummer 2, en Donna Summer springt zelfs van 13 naar 3.
De hoogste nieuwe is Frida op 28 met To turn the stone. Deze opvolger vond ik toen al een stuk mooier dan het nogal murw slaande Something going on, en bij terugluisteren word ik weer positief verrast door de mooie productie en de prachtige zang. Vreemd genoeg is deze balladachtige song geschreven door de bekende discoproducers Moroder en Bellotte; zo zie je maar weer dat in de muziek niet alles zo voorspelbaar is. De vorige single bleef bij mij steken op 26, dit zal moeiteloos mijn top 10 halen.
Op 32 mijn destijds favoriete NL zangeres Anita Meyer. Idaho wordt niet zo vaak meer gedraaid, maar is toch één van haar grootste hits (nummer 4 in de NL top 40). Het klinkt supercommercieel, niet vervelend maar ook niet interessant. Bovendien is de melodie nogal geleend van Xanadu (Olivia Newton-John en ELO).
Op 33 de tweede hit van Icehouse in mijn lijst (na het al lang vergeten I can't help myself). Hey little girl klinkt veel volwassener, serieuzer, de zang is donkerder, lijkt wat op Bryan Ferry, en de muziek swingt niet heftig maar wel intens (als je begrijpt wat ik bedoel). Door de emotie die de zanger in de tekst legt, wordt de song een klassieker, één van de beste songs van het jaar.
Op 34 de tweede single van Mari Wilson, na Baby it's true dat vreemd genoeg door mijn forumgenoten niet gewaardeerd werd, terwijl het een sterk liedje was. En Just what I always wanted is opnieuw een mooie mix van ouderwetse chanson en moderne (eighties) productie, gezongen met een donkere heldere stem.
Op 36 een bescheiden eerste binnenkomst van één van de ikonen van de jaren 80: de Culture Club. Het was destijds behoorlijk schokkend, een clip met een man die zich min of meer vrouwelijk kleedde en schminkte, die een liefdesliedje zong alsof het de normaalste zaak van de wereld was. En het vreemdste was wel dát het een heel goed liedje was en de zanger een heel mooie stem had, en dat het een grote nummer 1 werd. Ook muzikaal valt er veel te genieten, ik heb altijd het gevoel gehad dat de Culture Club niet echt de credits kreeg die het toekwam.
0
Martial
geplaatst: 19 oktober 2013, 15:26 uur
De "nieuwe" Tipparade laat maar liefst 15! nieuwe binnenkomers zien 
Tipparade - Week 42 (1982)
Alarmschijf: Diana Ross - Muscles
Een alarmschijf onwaardig nummer dit Muscles van La Ross, dat vrij pover is en mij geen seconde weet te boeien.
Cijfer: 3
12. Billy Joel - Pressure
Bijna iedereen deed wel mee met de synth-mode in die tijd zo ook Billy Joel in dit krachtige nummer dat niet helemaal uit de verf komt vind ik, het schreeuwerige refrein door Joel helpt hier niet aan mee helaas.
13. The Dutch Boys - Boer Harms
Hollandser kan het haast niet en is dit voer voor de liefhebber van dit genre, mijn pakkie aan is het eerlijk gezegd niet.
16. Captain Sensible - Wot
Gedateerd klinkt dit inmiddels wel en het nummer is tegen het irritante aan door het Captain Say Wot tig keer te herhalen en daardoor blijf er van het nummer verder weinig over.
20. John Cougar - Jack & Diane
Typisch Amerikaans en denk ik ook meer geschikt voor de Amerikaanse markt dan de Europese, maar het verhaal over Jack & Diane mag er best wezen in dit "rockachtige" nummer en zou ook zomaar een nummer van Springsteen kunnen zijn of is dit te veel eer voor John Cougar?
21. Vader Abraham - We Hebben Allemaal Een Neus
Godzijdank niet kunnen vinden op youtube
Cijfer: (--)
22. Andy Borg - Adios Amor
Onze Corry scoorde met de Nederlandse versie een gigantische hit, dit orgineel van Andy Borg klinkt wat melig en is denk ik meer geschikt om te laten zingen door een zangeres ipv door een zanger.
23. Vanity 6 - Nasty Girl
Een produktie van Prince en die zou toch beter moeten kunnen denk je dan, we zetten 3 g**le meiden in om te boel wat op te fleuren en om wat te laten zingen en te kreunen, tsja...
mij windt het niet echt op eerlijk gezegd oftewel een vrij mager nummer.
Cijfer: 3,5
24. Fat Larry's Band - Zoom
Frits Spits bombardeerde deze al tot Steunplaat en dan zit het meestal wel goed met de hitkansen, maar wat een heerlijke plaat nog steeds vol met sfeer/melodie en heerlijke zang, de stem van de zanger heeft in de verte wel iets weg van Stevie Wonder.
25. Highway - Shake Hands
ZZ En De Maskers deden het al in 1964 in dit leuke nummer, Highway gooit er iets meer tempo in waardoor alles wat sneller klinkt maar ook dan blijft dit een leuk nummer.
Cjfer: 6,5
26. Sylvia & The Sapphires - Shopping Around
Met een vette knipoog naar de 60's en de meidengroepen uit die tijd is deze single een leuke herinnering aan de tijd van de jaren 60.
27. Dennie Christian - Vriendschap
Ook al niet kunnen vinden op youtube, jammer hoor
28. Gary's Gang - Knock Me Out
Orgineel klinkt het dan misschien niet, maar toch wel de moeite waard deze disco-stamper uit de jaren 80 en luistert het best lekker weg.
29. Erna Jones - The Monkey Puzzle Tree
Dit klinkt lekker fout natuurlijk, wat vooral opvalt in de gedateerde synth-lijnen, de zangeres heeft wel wat weg van de stem van Suzanne Michaels en toch vind ik dit stiekem wel leuk ook omdat het zo ongelofelijk fout klinkt
30. Julio Iglesias - Amor
Julio Iglesias ten voeten uit natuurlijk, het nummer klinkt wat simpel, het heeft wel een aardige melodie, maar zal ongetwijfeld wel weer genoeg punten scoren bij het vrouwelijk schoon.
Een hele klus dit keer ivm de vele nieuwe binnenkomers, voor mij maar één echte uitschieter en dat is de Fat Larry's Band met Zoom.

Tipparade - Week 42 (1982)
Een alarmschijf onwaardig nummer dit Muscles van La Ross, dat vrij pover is en mij geen seconde weet te boeien.
Bijna iedereen deed wel mee met de synth-mode in die tijd zo ook Billy Joel in dit krachtige nummer dat niet helemaal uit de verf komt vind ik, het schreeuwerige refrein door Joel helpt hier niet aan mee helaas.
Hollandser kan het haast niet en is dit voer voor de liefhebber van dit genre, mijn pakkie aan is het eerlijk gezegd niet.
Gedateerd klinkt dit inmiddels wel en het nummer is tegen het irritante aan door het Captain Say Wot tig keer te herhalen en daardoor blijf er van het nummer verder weinig over.
Typisch Amerikaans en denk ik ook meer geschikt voor de Amerikaanse markt dan de Europese, maar het verhaal over Jack & Diane mag er best wezen in dit "rockachtige" nummer en zou ook zomaar een nummer van Springsteen kunnen zijn of is dit te veel eer voor John Cougar?
Godzijdank niet kunnen vinden op youtube

Onze Corry scoorde met de Nederlandse versie een gigantische hit, dit orgineel van Andy Borg klinkt wat melig en is denk ik meer geschikt om te laten zingen door een zangeres ipv door een zanger.
Een produktie van Prince en die zou toch beter moeten kunnen denk je dan, we zetten 3 g**le meiden in om te boel wat op te fleuren en om wat te laten zingen en te kreunen, tsja...
mij windt het niet echt op eerlijk gezegd oftewel een vrij mager nummer.Cijfer: 3,5
Frits Spits bombardeerde deze al tot Steunplaat en dan zit het meestal wel goed met de hitkansen, maar wat een heerlijke plaat nog steeds vol met sfeer/melodie en heerlijke zang, de stem van de zanger heeft in de verte wel iets weg van Stevie Wonder.
ZZ En De Maskers deden het al in 1964 in dit leuke nummer, Highway gooit er iets meer tempo in waardoor alles wat sneller klinkt maar ook dan blijft dit een leuk nummer.
Cjfer: 6,5
Met een vette knipoog naar de 60's en de meidengroepen uit die tijd is deze single een leuke herinnering aan de tijd van de jaren 60.
Ook al niet kunnen vinden op youtube, jammer hoor

Orgineel klinkt het dan misschien niet, maar toch wel de moeite waard deze disco-stamper uit de jaren 80 en luistert het best lekker weg.
Dit klinkt lekker fout natuurlijk, wat vooral opvalt in de gedateerde synth-lijnen, de zangeres heeft wel wat weg van de stem van Suzanne Michaels en toch vind ik dit stiekem wel leuk ook omdat het zo ongelofelijk fout klinkt

Julio Iglesias ten voeten uit natuurlijk, het nummer klinkt wat simpel, het heeft wel een aardige melodie, maar zal ongetwijfeld wel weer genoeg punten scoren bij het vrouwelijk schoon.
Een hele klus dit keer ivm de vele nieuwe binnenkomers, voor mij maar één echte uitschieter en dat is de Fat Larry's Band met Zoom.
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 12:40 uur
50tracks Rearviewmirror Top 40 1982 week 42, 16-10-1982
01 02 05 Simple Minds - Glittering Prize
02 01 06 Blanket Of Secrecy - Say You Will
03 03 07 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
04 06 05 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
05 04 05 Peter Gabriel - Shock The Monkey
06 05 09 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
07 13 02 John Mellencamp - Jack And Diane
08 08 05 Ultravox - Reap The Wild Wind
09 09 05 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
10 11 04 Tears For Fears - Mad World
11 12 05 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
12 16 02 Heaven 17 - Let Me Go
13 ---- 01 Icehouse - Hey, Little Girl
14 10 09 The Fixx - Red Skies
15 07 05 John Cale - Close Watch
16 14 04 Riot - Showdown
17 ---- 01 Rush - Subdivisions
18 15 10 Duran Duran - Save A Prayer
19 17 08 Dire Straits - Private Investigations
20 18 03 The Alarm - Marching On
21 30 02 Bruce Springsteen - Atlantic City
22 20 05 Third World - Try Jah Love
23 21 08 Survivor - Eye Of The Tiger
24 32 02 Pretenders - Back On The Chain Gang
25 24 03 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
26 27 03 Poco - Ghost Town
27 31 02 Glenn Frey - Don't Give Up
28 ---- 01 Don Henley - Dirty Laundry
29 29 05 Soft Cell - What?
30 23 04 Journey - Stone In Love
31 25 03 Bauhaus - Ziggy Stardust
32 ---- 01 Yazoo - Situation
33 ---- 01 Squeeze - Annie Get Your Gun
34 ---- 01 Modern English - I Melt With You
35 26 06 Crosby, Stills & Nash - Southern Cross
36 33 11 Dexys Midnight Runners - Come On Eileen
37 19 05 Icehouse - Great Southern Land
38 ---- 01 Captain Sensible - Wot
39 ---- 01 Toyah - Be Proud, Be Loud (Be Heard)
40 40 02 Pat Benatar - Shadows Of The Night
01 02 05 Simple Minds - Glittering Prize
02 01 06 Blanket Of Secrecy - Say You Will
03 03 07 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
04 06 05 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
05 04 05 Peter Gabriel - Shock The Monkey
06 05 09 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
07 13 02 John Mellencamp - Jack And Diane
08 08 05 Ultravox - Reap The Wild Wind
09 09 05 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
10 11 04 Tears For Fears - Mad World
11 12 05 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
12 16 02 Heaven 17 - Let Me Go
13 ---- 01 Icehouse - Hey, Little Girl
14 10 09 The Fixx - Red Skies
15 07 05 John Cale - Close Watch
16 14 04 Riot - Showdown
17 ---- 01 Rush - Subdivisions
18 15 10 Duran Duran - Save A Prayer
19 17 08 Dire Straits - Private Investigations
20 18 03 The Alarm - Marching On
21 30 02 Bruce Springsteen - Atlantic City
22 20 05 Third World - Try Jah Love
23 21 08 Survivor - Eye Of The Tiger
24 32 02 Pretenders - Back On The Chain Gang
25 24 03 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
26 27 03 Poco - Ghost Town
27 31 02 Glenn Frey - Don't Give Up
28 ---- 01 Don Henley - Dirty Laundry
29 29 05 Soft Cell - What?
30 23 04 Journey - Stone In Love
31 25 03 Bauhaus - Ziggy Stardust
32 ---- 01 Yazoo - Situation
33 ---- 01 Squeeze - Annie Get Your Gun
34 ---- 01 Modern English - I Melt With You
35 26 06 Crosby, Stills & Nash - Southern Cross
36 33 11 Dexys Midnight Runners - Come On Eileen
37 19 05 Icehouse - Great Southern Land
38 ---- 01 Captain Sensible - Wot
39 ---- 01 Toyah - Be Proud, Be Loud (Be Heard)
40 40 02 Pat Benatar - Shadows Of The Night
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 12:45 uur
Subdivisions van Rush, geweldig nummer, maar net als veel andere goeie songs uit deze tijd heb ik ze niet (genoeg) op de radio gehoord en komen dus helaas niet in mijn top 40...
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 13:07 uur
TOP 40 VAN ROB nr 330 20-10-1982
dw vw aw
1 3 3 State of independence - Donna Summer
2 2 4 Back on the chain gang - The Pretenders
3 1 8 Private investigations - Dire Straits
4 6 4 Save a prayer - Duran Duran
5 7 5 Take a chance with me - Roxy Music
6 10 3 Pass the dutchie - Musical Youth
7 4 6 Close watch - John Cale
8 34 2 Just what I always wanted - Mari Wilson
9 9 7 Say you will - Blanket of Secrecy
10 33 2 Hey little girl - Icehouse
11 5 9 The eye of the tiger - Survivor
12 11 6 Twilight - BZN
13 14 6 Try Jah love - The Third World
14 8 10 Every beat of my heart - Chris Rea
15 15 5 Ruby Lee - Joe Cocker
16 16 4 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
17 18 5 Gold - The Chaplin Band
18 13 6 Cheese - The Mo
19 32 2 Idaho - Anita Meyer
20 12 7 Gypsy - Fleetwood Mac
21 23 3 I can see clearly now - Lee Towers
22 25 3 Friend or foe - Adam Ant
23 28 2 To turn the stone - Frida
24 22 4 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
25 27 3 Saddle up - David Christie
26 17 11 Red skies - The Fixx
27 19 10 I will follow - U2
28 24 4 Voyeur - Kim Carnes
29 36 2 Do you really want to hurt me - Culture Club
30 31 3 In the heat of the night - Imagination
31 -- 1 Pressure - Billy Joel
32 -- 1 Jack & Diane - John Cougar
33 -- 1 Shock the monkey - Peter Gabriel
34 21 5 Sleepwalking - Gerry Rafferty
35 -- 1 Nasty girl - Vanity 6
36 -- 1 Where do we go from here? - Cliff Richard
37 20 5 Secret love - José
38 29 10 Twilight zone - Golden Earring
39 26 11 The dreaming - Kate Bush
40 30 12 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
Eindelijk weer bij met mijn lijst. En Donna Summer grijpt meteen de eerste gelegenheid om Dire Straits van de troon te stoten; en The Pretenders bezorgen DS nog extra pijn door de nummer 2 vast te houden. Doordat Private investigations zo snel op 1 kwam en nu aan het zakken slaat, wordt het niet een supergrote hit in mijn top 40 en haalt veel te weinig punten voor zo'n klassieker. Een tweede reden voor het 'snelle' zakken is dat je zo'n song niet wekenlang vaak moet horen, daar kan hij niet tegen, en op dit moment was ik het dus al een beetje zat geworden. Dat zou later natuurlijk weer goed komen.
Twee supersnelle stijgers, 23 plaatsen en 26 plaatsen, en één van de twee gaat het Donna Summer moeilijk maken...
Vijf binnenkomers weer, niet al te hoog. Billy Joel is de hoogste op 31 met Pressure, een gejaagd en niet 'mooi' gezongen single, maar dat past ook helemaal bij het onderwerp, de druk en stress van werk en privé (ja, toen ook al). In NL deden zijn rocksongs het aanvankelijk niet zo goed (de ballads wel), dit gaat ook in de tipparade stranden, terwijl het een geweldige song is.
Op 32 voor het eerst John Cougar (toen nog zonder Mellencamp), met Jack & Diane. Inderdaad erg Amerikaans, maar al had de Engelse muziek toen in NL de overhand (en in mijn lijst nog meer), in de loop van de jaren 80 komen steeds meer Amerikaanse artiesten dit bijna-monopolie doorbreken, en dit was er één van. Het is een erg sterke song, met een goed te volgen verhaaltje maar vooral ijzersterke gitaarriffs, subtiel en stevig tegelijk.
Op 33 Peter Gabriel, in deze jaren een zeldzame gast in mijn top 40 (ik dacht alleen Solsbury Hill en Games without frontiers tot nu toe). Shock the monkey is een vrij fel nummer, geschikt voor single (maar geen hit natuurlijk), met heftige synthesizers en een boze Peter.
Op 35 het nogal seksueel getinte Nasty girl van Vanity 6, uiteraard totaal gecreëerd door Prince. Al is dit natuurlijk muzikaal geen hoogvlieger, is het toch wel aardig om te horen en is het natuurlijk goed geproduceerd.
Op 36 Sir Cliff met een aardig vlot liedje, dat verder niet erg opvalt en door de tijd is vergeten...
dw vw aw
1 3 3 State of independence - Donna Summer
2 2 4 Back on the chain gang - The Pretenders
3 1 8 Private investigations - Dire Straits
4 6 4 Save a prayer - Duran Duran
5 7 5 Take a chance with me - Roxy Music
6 10 3 Pass the dutchie - Musical Youth
7 4 6 Close watch - John Cale
8 34 2 Just what I always wanted - Mari Wilson
9 9 7 Say you will - Blanket of Secrecy
10 33 2 Hey little girl - Icehouse
11 5 9 The eye of the tiger - Survivor
12 11 6 Twilight - BZN
13 14 6 Try Jah love - The Third World
14 8 10 Every beat of my heart - Chris Rea
15 15 5 Ruby Lee - Joe Cocker
16 16 4 Walking on sunshine - Rocker's Revenge
17 18 5 Gold - The Chaplin Band
18 13 6 Cheese - The Mo
19 32 2 Idaho - Anita Meyer
20 12 7 Gypsy - Fleetwood Mac
21 23 3 I can see clearly now - Lee Towers
22 25 3 Friend or foe - Adam Ant
23 28 2 To turn the stone - Frida
24 22 4 Never again - Tomas Ledin & Agnetha Fältskog
25 27 3 Saddle up - David Christie
26 17 11 Red skies - The Fixx
27 19 10 I will follow - U2
28 24 4 Voyeur - Kim Carnes
29 36 2 Do you really want to hurt me - Culture Club
30 31 3 In the heat of the night - Imagination
31 -- 1 Pressure - Billy Joel
32 -- 1 Jack & Diane - John Cougar
33 -- 1 Shock the monkey - Peter Gabriel
34 21 5 Sleepwalking - Gerry Rafferty
35 -- 1 Nasty girl - Vanity 6
36 -- 1 Where do we go from here? - Cliff Richard
37 20 5 Secret love - José
38 29 10 Twilight zone - Golden Earring
39 26 11 The dreaming - Kate Bush
40 30 12 Come on Eileen - Dexy's Midnight Runners
Eindelijk weer bij met mijn lijst. En Donna Summer grijpt meteen de eerste gelegenheid om Dire Straits van de troon te stoten; en The Pretenders bezorgen DS nog extra pijn door de nummer 2 vast te houden. Doordat Private investigations zo snel op 1 kwam en nu aan het zakken slaat, wordt het niet een supergrote hit in mijn top 40 en haalt veel te weinig punten voor zo'n klassieker. Een tweede reden voor het 'snelle' zakken is dat je zo'n song niet wekenlang vaak moet horen, daar kan hij niet tegen, en op dit moment was ik het dus al een beetje zat geworden. Dat zou later natuurlijk weer goed komen.
Twee supersnelle stijgers, 23 plaatsen en 26 plaatsen, en één van de twee gaat het Donna Summer moeilijk maken...
Vijf binnenkomers weer, niet al te hoog. Billy Joel is de hoogste op 31 met Pressure, een gejaagd en niet 'mooi' gezongen single, maar dat past ook helemaal bij het onderwerp, de druk en stress van werk en privé (ja, toen ook al). In NL deden zijn rocksongs het aanvankelijk niet zo goed (de ballads wel), dit gaat ook in de tipparade stranden, terwijl het een geweldige song is.
Op 32 voor het eerst John Cougar (toen nog zonder Mellencamp), met Jack & Diane. Inderdaad erg Amerikaans, maar al had de Engelse muziek toen in NL de overhand (en in mijn lijst nog meer), in de loop van de jaren 80 komen steeds meer Amerikaanse artiesten dit bijna-monopolie doorbreken, en dit was er één van. Het is een erg sterke song, met een goed te volgen verhaaltje maar vooral ijzersterke gitaarriffs, subtiel en stevig tegelijk.
Op 33 Peter Gabriel, in deze jaren een zeldzame gast in mijn top 40 (ik dacht alleen Solsbury Hill en Games without frontiers tot nu toe). Shock the monkey is een vrij fel nummer, geschikt voor single (maar geen hit natuurlijk), met heftige synthesizers en een boze Peter.
Op 35 het nogal seksueel getinte Nasty girl van Vanity 6, uiteraard totaal gecreëerd door Prince. Al is dit natuurlijk muzikaal geen hoogvlieger, is het toch wel aardig om te horen en is het natuurlijk goed geproduceerd.
Op 36 Sir Cliff met een aardig vlot liedje, dat verder niet erg opvalt en door de tijd is vergeten...
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 14:25 uur
Tipparade: week 42 van 1982
Geschreven door Michael Jackson. Een stuk beter en origineler dan Work That Body en prima geproduceerd maar een hoogvlieger is dat niet echt en de hijgerige zang van La Ross begon na een tijd tegen te steken.
De synths blijven hangen en passen perfect in het totaalplaatje en dat geldt ook voor de schreeuwerige zang die functioneel is en het nummer nog meer kracht geeft.
Oerhollands inderdaad, ligt zowat tussen Nico Haak en Guus van Alexander Curly. Zeker niet hoogstaand maar ik kan de lol er wel van inzien en de tekst vind ik tenslotte wel leuk. Overigens bestaat er ook een Belgische versie en die vind ik nog wat leuker.
Ritmisch en productioneel vind ik het nummer geslaagd, het swingt als een trein en de arrangementen zijn vrij origineel. De titel wordt op het einde wel teveel herhaald.
Stilistisch inderdaad in het vaarwater van Bruce Springsteen en ook erg Amerikaans maar John Cougar weet mij veel minder te raken, hij mist de expressie en gevoel van Bruce. Op zich niet onaardig nummer en tekstueel wel interessant maar muzikaal wat cliché.
Geen clip gevonden en daar ben ik niet rauwig om.
Met Duitse schlagers heb ik nog minder dan met Nederlandstalige. Het ontbeert hier aan humor en fantasie en die synths klinken nu wel kazig.
Geschreven en geproduceerd door Prince maar het is duidelijk één van zijn mindere composities en die meiden kunnen bovendien niet zingen.
Een soulballad dat mij meer doet denken aan The Commodores (die hadden overigens een nummer met dezelfde titel maar is iets anders). Nadien niets meer van gehoord maar dit blijft vocaal en melodisch goed overeind en het is niet te honingzoet.
Veel voegt het tenslotte niet toe aan het origineel behalve dat het sneller en gestroomlijnder is maar gezellig klinkt het wel.
Klinkt als de meidengoepen in de eerste helft van de jaren '60 en het lijkt een Phil Spector-productie maar erg aanstekelijk met geestdrift en een prettige melodie. Tenslotte beter goed gejat dan slecht zelf bedacht.
Hier ook geen clip gevonden.
Die vele disco-nummers zijn onderling inwisselbaar (net als de vele housenummers in de jaren '90) maar dit reken ik tot de betere in dit genre door het lekkere en soepele ritme en degelijke productie.
Erg fout met gedateerde synths en vocoders en als de afgeknepen zang mij ook al tegensteekt kan ik enkel een onvoldoende toekennen.
Een nummer dat al te vaak wordt uitgevoerd (ik geloof dat het origineel van Ben E. King is) maar degelijk gebracht en Julio Iglesias kan ik tenslotte beter aanhoren in zijn moedertaal dan in het Engels.
Geschreven door Michael Jackson. Een stuk beter en origineler dan Work That Body en prima geproduceerd maar een hoogvlieger is dat niet echt en de hijgerige zang van La Ross begon na een tijd tegen te steken.
De synths blijven hangen en passen perfect in het totaalplaatje en dat geldt ook voor de schreeuwerige zang die functioneel is en het nummer nog meer kracht geeft.
Oerhollands inderdaad, ligt zowat tussen Nico Haak en Guus van Alexander Curly. Zeker niet hoogstaand maar ik kan de lol er wel van inzien en de tekst vind ik tenslotte wel leuk. Overigens bestaat er ook een Belgische versie en die vind ik nog wat leuker.
Ritmisch en productioneel vind ik het nummer geslaagd, het swingt als een trein en de arrangementen zijn vrij origineel. De titel wordt op het einde wel teveel herhaald.
Stilistisch inderdaad in het vaarwater van Bruce Springsteen en ook erg Amerikaans maar John Cougar weet mij veel minder te raken, hij mist de expressie en gevoel van Bruce. Op zich niet onaardig nummer en tekstueel wel interessant maar muzikaal wat cliché.
Geen clip gevonden en daar ben ik niet rauwig om.
Met Duitse schlagers heb ik nog minder dan met Nederlandstalige. Het ontbeert hier aan humor en fantasie en die synths klinken nu wel kazig.
Geschreven en geproduceerd door Prince maar het is duidelijk één van zijn mindere composities en die meiden kunnen bovendien niet zingen.
Een soulballad dat mij meer doet denken aan The Commodores (die hadden overigens een nummer met dezelfde titel maar is iets anders). Nadien niets meer van gehoord maar dit blijft vocaal en melodisch goed overeind en het is niet te honingzoet.
Veel voegt het tenslotte niet toe aan het origineel behalve dat het sneller en gestroomlijnder is maar gezellig klinkt het wel.
Klinkt als de meidengoepen in de eerste helft van de jaren '60 en het lijkt een Phil Spector-productie maar erg aanstekelijk met geestdrift en een prettige melodie. Tenslotte beter goed gejat dan slecht zelf bedacht.
Hier ook geen clip gevonden.
Die vele disco-nummers zijn onderling inwisselbaar (net als de vele housenummers in de jaren '90) maar dit reken ik tot de betere in dit genre door het lekkere en soepele ritme en degelijke productie.
Erg fout met gedateerde synths en vocoders en als de afgeknepen zang mij ook al tegensteekt kan ik enkel een onvoldoende toekennen.
Een nummer dat al te vaak wordt uitgevoerd (ik geloof dat het origineel van Ben E. King is) maar degelijk gebracht en Julio Iglesias kan ik tenslotte beter aanhoren in zijn moedertaal dan in het Engels.
0
Martial
geplaatst: 20 oktober 2013, 17:38 uur
ranboy schreef:
Subdivisions van Rush, geweldig nummer
Subdivisions van Rush, geweldig nummer
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, zeer melodieus (en daar houdt deze jongen wel van) en goed in het gehoor liggend, gewoon een wereldnummer

Wel opvallend dat Captain Sensible met Wot nogal in de smaak valt bij andere lijstgenoten en becijferaars, ik hoor het er eerlijk gezegd niet in, een gevalletje Mari Wilson denk ik

0
geplaatst: 20 oktober 2013, 21:03 uur
WOT klinkt inderdaad wel redelijk gedateerd maar ook in de sentimentswaarde zit soms een belangrijk waarderingsaspect. Ik vind voor opvallend veel muziek uit begin jaren 80 gelden dat het gedateerd klinkt. Zelfs een man die toch decennia lang zijn sporen heeft verdiend als Peter Gabriel klonk vaak tijdlozer dan in 1982. De productie had in die periode iets erg tijdgebondens. Echte new wave en al die Nederlandstalige bandjes zijn nauwelijks nog te beluisteren als je ze toen niet had meegemaakt.
WOT is trouwens wel een slimme single met duidelijk hitpotentieel. Simpel en herkenbaar.
WOT is trouwens wel een slimme single met duidelijk hitpotentieel. Simpel en herkenbaar.
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 21:42 uur
Hm. Je zult in New Wave ook rangen en standen hebben gehad. Veel vergissingen ook, alles wat nieuw was en Engels zong is dan ook niet gelijk New Wave. Maar voor het gemak werd er wel veel gerekend tot deze stroming.
Ik heb bij Captain Sensible's Wot! toen al gedacht en nu ook nog steeds achteraf bekeken, dat er eigenlijk toch nauwelijks sprake is van New Wave. Het is meer een gezellig en humorvol rockplaatje. Heeft dit met New Wave te maken? Ik zal trouwens nog niet eens zeggen dat het slecht is.
Captain Sensible was wel een nieuwe band, dat staat vast. Moeten we de muziek ergens onder laten vallen? Neuh, laat maar zitten.
Ik heb bij Captain Sensible's Wot! toen al gedacht en nu ook nog steeds achteraf bekeken, dat er eigenlijk toch nauwelijks sprake is van New Wave. Het is meer een gezellig en humorvol rockplaatje. Heeft dit met New Wave te maken? Ik zal trouwens nog niet eens zeggen dat het slecht is.
Captain Sensible was wel een nieuwe band, dat staat vast. Moeten we de muziek ergens onder laten vallen? Neuh, laat maar zitten.
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 23:23 uur
Captain Sensible was oprichter van een echte punk rock band The Damned.Waarschijnlijk na de grootmachten The Sex Pistols en The Clash een van de succesvolste punk bands in de UK. Als Captain Sensible is het beslist geen new wave meer maar een echte novilty act, pop met een knipoog. Daarmee meestal behoorlijk flauw en tijdgebonden.
Vaak zie je (en volgens mij schreef jij daar al eerder over) dat de wave die de mainstream opzocht nog steeds fris en vaak actueel klinkt. De hard line wave klinkt juist zeer gedateerd.
Vaak zie je (en volgens mij schreef jij daar al eerder over) dat de wave die de mainstream opzocht nog steeds fris en vaak actueel klinkt. De hard line wave klinkt juist zeer gedateerd.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 13:54 uur
50tracks Rearviewmirror Top 40 1982 week 43, 23-10-1982
01 01 06 Simple Minds - Glittering Prize
02 07 03 John Mellencamp - Jack And Diane
03 13 02 Icehouse - Hey, Little Girl
04 02 07 Blanket Of Secrecy - Say You Will
05 12 03 Heaven 17 - Let Me Go
06 03 08 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
07 17 02 Rush - Subdivisions
08 04 06 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
09 10 05 Tears For Fears - Mad World
10 11 06 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
11 ---- 01 Hall & Oates - Maneater
12 06 10 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
13 05 06 Peter Gabriel - Shock The Monkey
14 08 06 Ultravox - Reap The Wild Wind
15 09 06 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
16 16 05 Riot - Showdown
17 24 03 Pretenders - Back On The Chain Gang
18 21 03 Bruce Springsteen - Atlantic City
19 15 06 John Cale - Close Watch
20 20 04 The Alarm - Marching On
21 14 10 The Fixx - Red Skies
22 18 11 Duran Duran - Save A Prayer
23 33 02 Squeeze - Annie Get Your Gun
24 27 03 Glenn Frey - Don't Give Up
25 28 02 Don Henley - Dirty Laundry
26 ---- 01 Dexys Midnight Runners - Jackie Wilson Said (I'm In Heaven When You Smile)
27 19 09 Dire Straits - Private Investigations
28 ---- 01 Supertramp - It's Raining Again
29 32 02 Yazoo - Situation
30 30 05 Journey - Stone In Love
31 34 02 Modern English - I Melt With You
32 23 09 Survivor - Eye Of The Tiger
33 25 04 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
34 26 04 Poco - Ghost Town
35 38 02 Captain Sensible - Wot
36 22 06 Third World - Try Jah Love
37 ---- 01 Kenny Loggins & Steve Perry - Don't Fight It
38 ---- 01 George Harrison - Wake Up My Love
39 ---- 01 Marillion - Market Square Heroes
40 31 04 Bauhaus - Ziggy Stardust
01 01 06 Simple Minds - Glittering Prize
02 07 03 John Mellencamp - Jack And Diane
03 13 02 Icehouse - Hey, Little Girl
04 02 07 Blanket Of Secrecy - Say You Will
05 12 03 Heaven 17 - Let Me Go
06 03 08 The Jam - The Bitterest Pill (I Ever Had To Swallow)
07 17 02 Rush - Subdivisions
08 04 06 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
09 10 05 Tears For Fears - Mad World
10 11 06 Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
11 ---- 01 Hall & Oates - Maneater
12 06 10 U2 - I Will Follow (Live From Hattem)
13 05 06 Peter Gabriel - Shock The Monkey
14 08 06 Ultravox - Reap The Wild Wind
15 09 06 Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
16 16 05 Riot - Showdown
17 24 03 Pretenders - Back On The Chain Gang
18 21 03 Bruce Springsteen - Atlantic City
19 15 06 John Cale - Close Watch
20 20 04 The Alarm - Marching On
21 14 10 The Fixx - Red Skies
22 18 11 Duran Duran - Save A Prayer
23 33 02 Squeeze - Annie Get Your Gun
24 27 03 Glenn Frey - Don't Give Up
25 28 02 Don Henley - Dirty Laundry
26 ---- 01 Dexys Midnight Runners - Jackie Wilson Said (I'm In Heaven When You Smile)
27 19 09 Dire Straits - Private Investigations
28 ---- 01 Supertramp - It's Raining Again
29 32 02 Yazoo - Situation
30 30 05 Journey - Stone In Love
31 34 02 Modern English - I Melt With You
32 23 09 Survivor - Eye Of The Tiger
33 25 04 Japan - Life In Tokyo (1982 Version)
34 26 04 Poco - Ghost Town
35 38 02 Captain Sensible - Wot
36 22 06 Third World - Try Jah Love
37 ---- 01 Kenny Loggins & Steve Perry - Don't Fight It
38 ---- 01 George Harrison - Wake Up My Love
39 ---- 01 Marillion - Market Square Heroes
40 31 04 Bauhaus - Ziggy Stardust
0
Martial
geplaatst: 22 oktober 2013, 16:44 uur
50tracks schreef:
WOT klinkt inderdaad wel redelijk gedateerd maar ook in de sentimentswaarde zit soms een belangrijk waarderingsaspect. Ik vind voor opvallend veel muziek uit begin jaren 80 gelden dat het gedateerd klinkt. Echte new wave en al die Nederlandstalige bandjes zijn nauwelijks nog te beluisteren als je ze toen niet had meegemaakt.
WOT klinkt inderdaad wel redelijk gedateerd maar ook in de sentimentswaarde zit soms een belangrijk waarderingsaspect. Ik vind voor opvallend veel muziek uit begin jaren 80 gelden dat het gedateerd klinkt. Echte new wave en al die Nederlandstalige bandjes zijn nauwelijks nog te beluisteren als je ze toen niet had meegemaakt.
Dat snap ik uiteraard dat de sentimentale waarde ook een rol speelt in de muziek van vroeger dat heb ik zelf ook, met Captain Sensible heb ik vroeger alleen niet zo veel mee gehad.
Over dat gedateerd klinken wat er in het begin van de jaren 80 te beluisteren viel ben ik gedeeltelijk met je eens, soms heeft het z'n charme, maar sommige nummers klinken echt out of date.
Er komen trouwens prima nummers binnen in je nieuwe lijst!

0
geplaatst: 22 oktober 2013, 20:43 uur
Musician’s Top 30, 22-10-1982, week 43
01 (02) 05 Take a chance with me – Roxy Music
02 (04) 04 Shock the monkey – Peter Gabriel
03 (01) 07 Gypsy – Fleetwood Mac
04 (03) 07 Private investigations – Dire Straits
05 (06) 06 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
06 (12) 03 Tug of war – Paul McCartney
07 (05) 09 Twilight zone – Golden earring
08 (15) 03 Do you really want to hurt me – Culture club
09 (25) 02 Back on the chain gang – Pretenders
10 (---) 01 Burning down one side – Robert Plant
11 (09) 05 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
12 (08) 05 Say you will – Blanket of secrecy
13 (13) 04 Cheese – The Mo
14 (16) 03 Glittering prize – Simple Minds
15 (14) 04 I won’t hold you back – Toto
16 (07) 05 Turn it on again (live) – Genesis
17 (---) 01 Pressure – Billy Joel
18 (---) 01 Jack & Diane – John Cougar
19 (20) 03 Atlantic city – Bruce Springsteen
20 (21) 03 The bitterest pill – The Jam
21 (---) 01 Should I stay or should I go – The Clash
22 (---) 01 Jealousy – Status quo
23 (11) 05 Ruby Lee – Joe Cocker
24 (10) 09 I will follow – U2
25 (22) 03 State of independence – Donna Summer
26 (23) 03 Back chat - Queen
27 (---) 01 Wot! – Captain Sensible
28 (24) 04 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
29 (---) 01 Athena – The Who
30 (---) 01 Time is on my side (live) – Rolling stones
Nieuwe singles en albums van Robert Plant en The Who. Verder een nieuwe live single van de Rolling stones, de inmiddels besproken Captain Sensible.
Status quo had een volgende onbekend gebleven single van 1.9.8.2., The Clash is ongetwijfeld ergens in de uitverkoop gevonden maar blijkt inmiddels een klassieker geworden. Jack and Diane vond ik toen een geweldige single maar Pressure van Billy Joel heeft de tijd beter doorstaan.
01 (02) 05 Take a chance with me – Roxy Music
02 (04) 04 Shock the monkey – Peter Gabriel
03 (01) 07 Gypsy – Fleetwood Mac
04 (03) 07 Private investigations – Dire Straits
05 (06) 06 Demolition man – Manfred Mann’s earth band
06 (12) 03 Tug of war – Paul McCartney
07 (05) 09 Twilight zone – Golden earring
08 (15) 03 Do you really want to hurt me – Culture club
09 (25) 02 Back on the chain gang – Pretenders
10 (---) 01 Burning down one side – Robert Plant
11 (09) 05 Keep the fire burnin’ – Reo Speedwagon
12 (08) 05 Say you will – Blanket of secrecy
13 (13) 04 Cheese – The Mo
14 (16) 03 Glittering prize – Simple Minds
15 (14) 04 I won’t hold you back – Toto
16 (07) 05 Turn it on again (live) – Genesis
17 (---) 01 Pressure – Billy Joel
18 (---) 01 Jack & Diane – John Cougar
19 (20) 03 Atlantic city – Bruce Springsteen
20 (21) 03 The bitterest pill – The Jam
21 (---) 01 Should I stay or should I go – The Clash
22 (---) 01 Jealousy – Status quo
23 (11) 05 Ruby Lee – Joe Cocker
24 (10) 09 I will follow – U2
25 (22) 03 State of independence – Donna Summer
26 (23) 03 Back chat - Queen
27 (---) 01 Wot! – Captain Sensible
28 (24) 04 Ribbon in the sky – Stevie Wonder
29 (---) 01 Athena – The Who
30 (---) 01 Time is on my side (live) – Rolling stones
Nieuwe singles en albums van Robert Plant en The Who. Verder een nieuwe live single van de Rolling stones, de inmiddels besproken Captain Sensible.
Status quo had een volgende onbekend gebleven single van 1.9.8.2., The Clash is ongetwijfeld ergens in de uitverkoop gevonden maar blijkt inmiddels een klassieker geworden. Jack and Diane vond ik toen een geweldige single maar Pressure van Billy Joel heeft de tijd beter doorstaan.
0
Martial
geplaatst: 25 oktober 2013, 12:24 uur
Top 15 - Week 43 (1982)
01 (01) Simple Minds - Glittering Prize
02 (07) Fat Larry's Band - Zoom
03 (02) Roxy Music - Take A Chance With Me
04 (04) Bruce Springsteen - Atlantic City
05 (10) Yazoo - Situation
06 (---) Rush - Subdivisions
07 (05) Peter Gabriel - Shock The Monkey
08 (03) Dire Straits - Private Investigations
09 (09) The Pretenders - Back On The Chain Gang
10 (08) Tears For Fears - Mad World
11 (---) Supertramp - It's Raining Again
12 (12) Ultravox - Reap The Wild Wind
13 (---) ABBA - The Day Before You Came
14 (11) The Mo - Cheese
15 (06) The Chaplin Band - Gold
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rush-subdivisions_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/supertramp-its_raining_again_s.jpg
01 (01) Simple Minds - Glittering Prize
02 (07) Fat Larry's Band - Zoom
03 (02) Roxy Music - Take A Chance With Me
04 (04) Bruce Springsteen - Atlantic City
05 (10) Yazoo - Situation
06 (---) Rush - Subdivisions
07 (05) Peter Gabriel - Shock The Monkey
08 (03) Dire Straits - Private Investigations
09 (09) The Pretenders - Back On The Chain Gang
10 (08) Tears For Fears - Mad World
11 (---) Supertramp - It's Raining Again
12 (12) Ultravox - Reap The Wild Wind
13 (---) ABBA - The Day Before You Came
14 (11) The Mo - Cheese
15 (06) The Chaplin Band - Gold
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rush-subdivisions_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/supertramp-its_raining_again_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 26 oktober 2013, 13:25 uur
Tipparade - Week 43 (1982)
Alarmschijf: ABBA - The Day Before You Came
Aan dit nummer moest ik destijds best wel even wennen voordat het begon te groeien ook omdat het echte meezingreferein wel ontbreekt in dit toch wel wat "trieste" nummer, productioneel zit het uiteraard weer gelikt in elkaar en ook het instrumentale einde + clip past uitstekend met de mooie synth-lijn voorop.
10. Michael Jackson & Paul McCartney - The Girl Is Mine
Een "liefelijk" voortkabbelend liedje van deze 2 grootmachten uit de popgeschiedenis dat voornamelijk prettig wegluistert niets meer en niets minder eigenlijk, een gedegen single dus.
19. André Hazes - Amor Amor Amor
Een typisch Hazes nummer natuurlijk en ja van de muziek van Hazes daar hou je van of je hebt er niet veel mee, ik behoor tot de laatste groep dus echt onder de indruk ben ik niet van Amor Amor Amor.
25. Phil Collins - Thru These Walls
Zeker niet beste single getrokken van de LP Hello, I Must Be Going en heeft het wel wat raakvlakken met In The Air Tonight alleen het bombastische ontbreekt zullen we maar zeggen, qua hitpotentie komt deze single ook wat te kort.
26. Kid Creole & The Coconuts - Annie I'm Not Your Daddy
Nog steeds de beste en leukste single van Kid Creole met zijn Cocunuts die uiteraard weer gepaard gaat met veel toeters en bellen qua instrumenten, een vrolijk en catchy nummer is het gevolg en ook het aanstekelijke meezingrefrein is hier debet aan.
27. The Beatles - Love Me Do
Nav het 20 jarig bestaan van deze 1e single van The Beatles opnieuw uitgebracht in 1982 en ja wat moet je nog over The Beatles zeggen he, het nummer staat nog steeds als een huis wat mij betreft.
28. Yazoo - Situation
Hoe synths moeten klinken bewijst Yazoo in dit sterke nummer Situation dat behoorlijk pakkend is tel daarbij de geweldige stem van Alison Moyet bij op en je krijgt het beste wat er is in synthesizerland.
29. Kim Wilde - Child Come Away
Misschien niet zo hitgevoelig als haar vorige singles, maar door het sfeertje wat deze single heeft is het toch wel weer de moeite waard al is dit ook weer geen echte hoogvlieger te noemen.
30. Mari Wilson - Just What I Always Wanted
Heel wat beter te verteren dan haar vorige single, ligt prima in het gehoor en is deze single ook weer een knipoog naar de muziek uit de vervlogen jaren, in de hoogte lijkt het haar wat moeite te kosten allemaal, maar ach daar kijken we maar een keer doorheen.
Een meer dan verdienstelijke Tipparadeweek dit keer en dat mag ook wel is
Alarmschijf: ABBA - The Day Before You Came
Aan dit nummer moest ik destijds best wel even wennen voordat het begon te groeien ook omdat het echte meezingreferein wel ontbreekt in dit toch wel wat "trieste" nummer, productioneel zit het uiteraard weer gelikt in elkaar en ook het instrumentale einde + clip past uitstekend met de mooie synth-lijn voorop.
10. Michael Jackson & Paul McCartney - The Girl Is Mine
Een "liefelijk" voortkabbelend liedje van deze 2 grootmachten uit de popgeschiedenis dat voornamelijk prettig wegluistert niets meer en niets minder eigenlijk, een gedegen single dus.
19. André Hazes - Amor Amor Amor
Een typisch Hazes nummer natuurlijk en ja van de muziek van Hazes daar hou je van of je hebt er niet veel mee, ik behoor tot de laatste groep dus echt onder de indruk ben ik niet van Amor Amor Amor.
25. Phil Collins - Thru These Walls
Zeker niet beste single getrokken van de LP Hello, I Must Be Going en heeft het wel wat raakvlakken met In The Air Tonight alleen het bombastische ontbreekt zullen we maar zeggen, qua hitpotentie komt deze single ook wat te kort.
26. Kid Creole & The Coconuts - Annie I'm Not Your Daddy
Nog steeds de beste en leukste single van Kid Creole met zijn Cocunuts die uiteraard weer gepaard gaat met veel toeters en bellen qua instrumenten, een vrolijk en catchy nummer is het gevolg en ook het aanstekelijke meezingrefrein is hier debet aan.
27. The Beatles - Love Me Do
Nav het 20 jarig bestaan van deze 1e single van The Beatles opnieuw uitgebracht in 1982 en ja wat moet je nog over The Beatles zeggen he, het nummer staat nog steeds als een huis wat mij betreft.
28. Yazoo - Situation
Hoe synths moeten klinken bewijst Yazoo in dit sterke nummer Situation dat behoorlijk pakkend is tel daarbij de geweldige stem van Alison Moyet bij op en je krijgt het beste wat er is in synthesizerland.
29. Kim Wilde - Child Come Away
Misschien niet zo hitgevoelig als haar vorige singles, maar door het sfeertje wat deze single heeft is het toch wel weer de moeite waard al is dit ook weer geen echte hoogvlieger te noemen.
30. Mari Wilson - Just What I Always Wanted
Heel wat beter te verteren dan haar vorige single, ligt prima in het gehoor en is deze single ook weer een knipoog naar de muziek uit de vervlogen jaren, in de hoogte lijkt het haar wat moeite te kosten allemaal, maar ach daar kijken we maar een keer doorheen.
Een meer dan verdienstelijke Tipparadeweek dit keer en dat mag ook wel is

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 14:05 uur
Bij Robert Plant mogen we toch wel eventjes stilstaan, vind ik.

Een zeer frisse start van z'n solo-carrière, wellicht wat tijdsgebonden, maar wel met finesse vertolkt.
Van z'n eerste (en m.i. beste) solo-album Pictures At Eleven.
Ik heb, geloof ik, nog wat in te halen.

Het huis staat bijna leeg, dus hang in there!
* denotes required fields.