Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2014, 11:42 uur
TOP 40 VAN ROB nr 366 29-6-1983
dw vw aw
1 1 6 Blue Monday - New Order
2 9 3 Moonlight shadow - Mike Oldfield
3 3 5 China girl - David Bowie
4 2 4 Mornin' - Al Jarreau
5 4 9 A girl called Johnny - The Waterboys
6 8 5 Doot doot - Freur
7 6 5 Love is a stranger - The Eurythmics
8 12 3 The vermillion pencil - The Nits
9 15 4 The man mountain - Bowwowwow
10 5 9 True - Spandau Ballet
11 14 3 This is love - Tony Banks
12 16 5 Baby Jane - Rod Stewart
13 13 4 Stand back - Stevie Nicks
14 17 3 Can't get used to losing you - The Beat
15 7 12 Temptation - Heaven 17
16 10 6 Every breath you take - The Police
17 20 4 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
18 11 7 Nur geträumt - Nena
19 29 2 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
20 35 2 When we were young - Bucks Fizz
21 18 10 Starmaker - Kids from Fame
22 -- 1 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
23 -- 1 I'm still standing - Elton John
24 -- 1 Wanna be startin' something - Michael Jackson
25 -- 1 Nobody's diary - Yazoo
26 24 5 She works hard for the money - Donna Summer
27 27 4 Just got lucky - The JoBoxers
28 28 4 Eén nacht alleen - Doe Maar
29 19 12 Memory - Barbra Streisand
30 21 7 Guess that's why they call it the blues - Elton John
31 32 3 Buffalo gals - Malcolm McLaren
32 22 7 The two of us - Earth & Fire
33 -- 1 Als je haar maar goed zit - Vulcano
34 -- 1 Rockall - Mezzoforte
35 31 3 Bruttosozialprodukt - Geier Sturzflug
36 26 11 Waitin' for a train - Flash & the Pan
37 23 8 Sonderzug nach Pankow - Udo Lindenberg
38 25 8 Pale shelter - Tears for Fears
39 30 9 The heat is on - Agnetha Fältskog
40 33 3 I''ve got you babe - Bennet & Bee
New Order heeft het aanstormende geweld in ieder geval nog deze week weerstaan. Al Jarreau is het grote slachtoffer en zakt in de vierde week al van 2 naar 4. Nieuwe grote bedreiger is Mike Oldfield, van 9 naar 2...
Zes binnenkomers weer, waarvan vier op rij hoog in de twintig. De eerste is een vergeten plaat van Robert Paul die in de jaren 80 furore maakte als imitator van bekende Nederlanders (dat was toen nog heel bijzonder). Om de figuur van weerman Jan Pelleboer werd een 'liedje' gesmeed met terugkerend discorefrein en een top 5 van divers Nederlands repertoire, met aangepaste tekst en stem die dichtbij het origineel zou moeten komen. Geinig voor een keer, maar inmiddels wel wat gedateerd.
Op 23 komt Elton John ferm binnen en scoort een van zijn grotere hits. Overtuigend opgewekt.
Op 24 vervolgt Michael Jackson zijn succes story van het album Thriller met Wanna be startin' something; het zou zelfs tot nummer 1 reiken. Zelf vond ik het iets minder sterk dan beide voorgangers, al heb ik gemerkt dat het op de dansvloer behoorlijk onweerstaanbaar is.
Op 25 Yazoo met Nobody's diary, een wat rustiger nummer na het geweld van Don't go en co, en eerlijk gezegd vind ik dit veel sterker; Alison Moyet zingt, in plaats van schreeuwt, en de emotie komt beter over.
Op 33 Vulcano met Als je haar maar goed zit. Ik weet nu niet meer of zij met deze single deze kreet populair gemaakt hebben, of dat ze juist meeliftten op het succes ervan; maar hoe dan ook stelt het muzikaal zeer weinig voor.
En op 34 Mezzoforte met weer een lekker swingende instrumental, Rockall, genoemd naar een obscuur eiland in de Atlantische Oceaan dat ver van ander land ligt. Ik lees nu zelfs dat het maar 25 meter groot is...
dw vw aw
1 1 6 Blue Monday - New Order
2 9 3 Moonlight shadow - Mike Oldfield
3 3 5 China girl - David Bowie
4 2 4 Mornin' - Al Jarreau
5 4 9 A girl called Johnny - The Waterboys
6 8 5 Doot doot - Freur
7 6 5 Love is a stranger - The Eurythmics
8 12 3 The vermillion pencil - The Nits
9 15 4 The man mountain - Bowwowwow
10 5 9 True - Spandau Ballet
11 14 3 This is love - Tony Banks
12 16 5 Baby Jane - Rod Stewart
13 13 4 Stand back - Stevie Nicks
14 17 3 Can't get used to losing you - The Beat
15 7 12 Temptation - Heaven 17
16 10 6 Every breath you take - The Police
17 20 4 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
18 11 7 Nur geträumt - Nena
19 29 2 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
20 35 2 When we were young - Bucks Fizz
21 18 10 Starmaker - Kids from Fame
22 -- 1 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
23 -- 1 I'm still standing - Elton John
24 -- 1 Wanna be startin' something - Michael Jackson
25 -- 1 Nobody's diary - Yazoo
26 24 5 She works hard for the money - Donna Summer
27 27 4 Just got lucky - The JoBoxers
28 28 4 Eén nacht alleen - Doe Maar
29 19 12 Memory - Barbra Streisand
30 21 7 Guess that's why they call it the blues - Elton John
31 32 3 Buffalo gals - Malcolm McLaren
32 22 7 The two of us - Earth & Fire
33 -- 1 Als je haar maar goed zit - Vulcano
34 -- 1 Rockall - Mezzoforte
35 31 3 Bruttosozialprodukt - Geier Sturzflug
36 26 11 Waitin' for a train - Flash & the Pan
37 23 8 Sonderzug nach Pankow - Udo Lindenberg
38 25 8 Pale shelter - Tears for Fears
39 30 9 The heat is on - Agnetha Fältskog
40 33 3 I''ve got you babe - Bennet & Bee
New Order heeft het aanstormende geweld in ieder geval nog deze week weerstaan. Al Jarreau is het grote slachtoffer en zakt in de vierde week al van 2 naar 4. Nieuwe grote bedreiger is Mike Oldfield, van 9 naar 2...
Zes binnenkomers weer, waarvan vier op rij hoog in de twintig. De eerste is een vergeten plaat van Robert Paul die in de jaren 80 furore maakte als imitator van bekende Nederlanders (dat was toen nog heel bijzonder). Om de figuur van weerman Jan Pelleboer werd een 'liedje' gesmeed met terugkerend discorefrein en een top 5 van divers Nederlands repertoire, met aangepaste tekst en stem die dichtbij het origineel zou moeten komen. Geinig voor een keer, maar inmiddels wel wat gedateerd.
Op 23 komt Elton John ferm binnen en scoort een van zijn grotere hits. Overtuigend opgewekt.
Op 24 vervolgt Michael Jackson zijn succes story van het album Thriller met Wanna be startin' something; het zou zelfs tot nummer 1 reiken. Zelf vond ik het iets minder sterk dan beide voorgangers, al heb ik gemerkt dat het op de dansvloer behoorlijk onweerstaanbaar is.
Op 25 Yazoo met Nobody's diary, een wat rustiger nummer na het geweld van Don't go en co, en eerlijk gezegd vind ik dit veel sterker; Alison Moyet zingt, in plaats van schreeuwt, en de emotie komt beter over.
Op 33 Vulcano met Als je haar maar goed zit. Ik weet nu niet meer of zij met deze single deze kreet populair gemaakt hebben, of dat ze juist meeliftten op het succes ervan; maar hoe dan ook stelt het muzikaal zeer weinig voor.
En op 34 Mezzoforte met weer een lekker swingende instrumental, Rockall, genoemd naar een obscuur eiland in de Atlantische Oceaan dat ver van ander land ligt. Ik lees nu zelfs dat het maar 25 meter groot is...
0
Martial
geplaatst: 5 juli 2014, 15:06 uur
Tipparade - Week 27 (1983)
Alarmschijf: Bow Wow Wow - The Man Mountain
Een nummer dat al zeer goed blijft hangen na 1 luisterbeurt en wat ook in het voordeel spreekt is de tijdsduur van nog geen 2:30 minuut, tel daar bij de gelikte en slimme productie van Mike Chapman bij op en een grote hit ligt in het verschiet, na deze single weinig meer vernomen van deze band die in eigen land (UK) nauwelijks indruk maakte.
Cijfer: 9
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bow_wow_wow-the_man_mountain_s.jpg
9. Noodweer - In De Disco
De Rotterdamse formatie Noodweer komt met een 12" waar flink de draak wordt gestoken met het discogebeuren in die tijd en doen dat op een leuke en humoristische manier en met een aanstekelijke beat, blijft een leuk nummer.
Cijfer: 7,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/noodweer-in_de_disco_s.jpg
13. Bucks Fizz - When We Were Young
Het songfestivaletiket zal altijd aan deze groep verbonden blijven, maar Bucks Fizz houdt zich toch knap staande en komt met één van hun betere singles, de kracht zit hem in de melodie en het bombastische gedeelte waar de zang wat over de top lijkt maar toch prima past in deze single.
Cijfer: 8
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bucks_fizz-when_we_were_young_s_1.jpg
23. Barry Biggs - Love Come Down
Een luchtig en "lazy" reggae nummer dat lekker voortkabbelt in een en hetzelfde ritme dus uitstekend geschikt is voor de zomerperiode al vind ik het zelf iets te eentonig allemaal.
Cijfer: 6
http://bern.hitparade.ch/cdimg/barry_biggs-love_come_down_s_1.jpg
25. Stevie Nicks - Stand Back
Stevie Nicks heeft natuurlijk één van de opvallendste vrouwenstemmen in de popmuziek en met dit Amerikaans georiënteerde Stand Back trekt ze weer alle registers open in dit krachtige en goed in het gehoor liggende nummer dat geen zwakke plekken kent.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/stevie_nicks-stand_back_s_1.jpg
26. Ciska Peters & Aristakes - Kom In Mijn Armen
Het is even omschakelen na Stevie Nicks maar we zijn weer in Op Volle Toeren genre belandt, waar dit een Nederlandse bewerking is van Andy Borg's - Weil Wir Uns Leben echt tot de verbeelding spreken doet dit niet of je moet hiervan houden.
Cijfer: 3
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ciska_peters_aristakes-kom_in_mijn_armen_s.jpg
27. Colin Blunstone - Touch
Colin Blunstone (o.a. Alan Parsons Project) komt met het lichtvoetige Touch, waar hij met zijn specifieke stemgeluid er sfeer aangeeft, al komt het nummer wel wat "tam" over, de synth-lijn bevalt me overigens wel in het refrein, maar de echte hitpotentie ontbreekt toch wel verder.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/colin_blunstone-touch_s.jpg
28. Spargo - Do You Like Me
We zijn inmiddels toch wel wat in de mindere periode van Spargo terecht gekomen al is dit nog wel een "redelijk" nummer te noemen al is het she likes me, she likes me not wat kinderachtig te noemen en mist het ook de frisheid uit hun beginperiode.
Cijfer: 5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/spargo-do_you_like_me_s_1.jpg
29. Berdien Stenberg - Rondo Russo
Een ingekort laatste deel uit een fluitconcert van Saverio Mercadante waar Berdien Stenberg met een commerciële beat eronder haar eigen draai aangeeft, toegeven het zit slim in elkaar en zal in Europa hoge ogen gaan gooien al zal de echte muziekliefhebber het origineel prefereren denk ik.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/berdien_stenberg-rondo_russo_s_1.jpg
30. Carlos Santana (Feat. Willie Nelson) - They All Went To Mexico
Een fijn zomers plaatje waar de sfeervolle accordeon een hoofdrol opeist en dat allemaal aan elkaar gezongen wordt door "good old" Willie Nelson en waar natuurlijk ook het fijnbesnaarde gitaarwerk van Carlos Santana niet mag ontbreken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/carlos_santana_feat_booker_t_jones_and_willie_nelson-they_all_went_to_mexico_s.jpg
Top 40 - Week 27 (1983)
Steunplaat: Jimmy The Hoover - Tantalise
Een nummer dat al zeer goed blijft hangen na 1 luisterbeurt en wat ook in het voordeel spreekt is de tijdsduur van nog geen 2:30 minuut, tel daar bij de gelikte en slimme productie van Mike Chapman bij op en een grote hit ligt in het verschiet, na deze single weinig meer vernomen van deze band die in eigen land (UK) nauwelijks indruk maakte.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bow_wow_wow-the_man_mountain_s.jpg
De Rotterdamse formatie Noodweer komt met een 12" waar flink de draak wordt gestoken met het discogebeuren in die tijd en doen dat op een leuke en humoristische manier en met een aanstekelijke beat, blijft een leuk nummer.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/noodweer-in_de_disco_s.jpg
Het songfestivaletiket zal altijd aan deze groep verbonden blijven, maar Bucks Fizz houdt zich toch knap staande en komt met één van hun betere singles, de kracht zit hem in de melodie en het bombastische gedeelte waar de zang wat over de top lijkt maar toch prima past in deze single.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bucks_fizz-when_we_were_young_s_1.jpg
Een luchtig en "lazy" reggae nummer dat lekker voortkabbelt in een en hetzelfde ritme dus uitstekend geschikt is voor de zomerperiode al vind ik het zelf iets te eentonig allemaal.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/barry_biggs-love_come_down_s_1.jpg
Stevie Nicks heeft natuurlijk één van de opvallendste vrouwenstemmen in de popmuziek en met dit Amerikaans georiënteerde Stand Back trekt ze weer alle registers open in dit krachtige en goed in het gehoor liggende nummer dat geen zwakke plekken kent.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/stevie_nicks-stand_back_s_1.jpg
Het is even omschakelen na Stevie Nicks maar we zijn weer in Op Volle Toeren genre belandt, waar dit een Nederlandse bewerking is van Andy Borg's - Weil Wir Uns Leben echt tot de verbeelding spreken doet dit niet of je moet hiervan houden.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ciska_peters_aristakes-kom_in_mijn_armen_s.jpg
Colin Blunstone (o.a. Alan Parsons Project) komt met het lichtvoetige Touch, waar hij met zijn specifieke stemgeluid er sfeer aangeeft, al komt het nummer wel wat "tam" over, de synth-lijn bevalt me overigens wel in het refrein, maar de echte hitpotentie ontbreekt toch wel verder.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/colin_blunstone-touch_s.jpg
We zijn inmiddels toch wel wat in de mindere periode van Spargo terecht gekomen al is dit nog wel een "redelijk" nummer te noemen al is het she likes me, she likes me not wat kinderachtig te noemen en mist het ook de frisheid uit hun beginperiode.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/spargo-do_you_like_me_s_1.jpg
Een ingekort laatste deel uit een fluitconcert van Saverio Mercadante waar Berdien Stenberg met een commerciële beat eronder haar eigen draai aangeeft, toegeven het zit slim in elkaar en zal in Europa hoge ogen gaan gooien al zal de echte muziekliefhebber het origineel prefereren denk ik.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/berdien_stenberg-rondo_russo_s_1.jpg
Een fijn zomers plaatje waar de sfeervolle accordeon een hoofdrol opeist en dat allemaal aan elkaar gezongen wordt door "good old" Willie Nelson en waar natuurlijk ook het fijnbesnaarde gitaarwerk van Carlos Santana niet mag ontbreken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/carlos_santana_feat_booker_t_jones_and_willie_nelson-they_all_went_to_mexico_s.jpg
Top 40 - Week 27 (1983)
Steunplaat: Jimmy The Hoover - Tantalise
0
geplaatst: 5 juli 2014, 16:03 uur
Tipparade: week 27 van 1983.
Een eenvoudige maar erg pakkende melodie en de sublieme begeleiding en productie zorgt voor een aparte, wat oosters aandoende sfeer.
Een leuk en humoristisch nummer waarin de DJ's en het discogebeuren op geslaagde wijze door de mangel wordt gehaald, het swingt ook als een trein.
Inderdaad één van de betere nummers van Bucks Fizz vooral door de melodie en het pakkende refrein. De zang is inderdaad over de top en het nummer is ook te overgeproduceerd.
Relaxte, luchtige en zomerse reggae met ook wat melancholie, niet opzienbarend maar wel een mooie hoge zang die net aan de goede kant zit van de irritatielijn.
Cijfer: 6,5
Zeer herkenbare en hier ook krachtige zang, degelijke song met licht funky ritme die door de synths tijdsgebonden is maar toch genoeg de tand des tijds doorstaat maar wel minder inventief dan de meeste Fleetwood Mac-hits.
Dit soort Nederlandstalige covers van Duitse schlagers voegt totaal niets toe aan de muziekwereld, bovendien klinkt het nu erg klef en melig.
Cijfer: 2
Colin Blunstone bracht met The Zombies enkele memorabele singles voort maar dit klinkt mij te bloedeloos al is hij op zich wel een goede zanger.
You and Me mag er nog zijn, de overige singles zijn veeleer herhalingsoefeningen en hoeven niet voor mij en ook dit komt mij wat te melig over. De stemmen zijn ook niet echt aangenaam.
Cijfer: 4,5
Het origineel van Saverio Mercadante leerde ik ook later kennen en prefereer ik ook duidelijk al is de versie van Berdien Stenberg zeker niet slecht. Inderdaad commerciëler door de beat eronder maar met respect voor het origineel en het blijft in wezen een prachtig nummer.
Cijfer: 7
De latin van Santana en de country van Willie Nelson blijken elkaar goed te omarmen in deze zomerse single die ook smaakvol is geproduceerd met fijne accordeon en natuurlijk het gitaarwerk.
Een eenvoudige maar erg pakkende melodie en de sublieme begeleiding en productie zorgt voor een aparte, wat oosters aandoende sfeer.
Een leuk en humoristisch nummer waarin de DJ's en het discogebeuren op geslaagde wijze door de mangel wordt gehaald, het swingt ook als een trein.
Inderdaad één van de betere nummers van Bucks Fizz vooral door de melodie en het pakkende refrein. De zang is inderdaad over de top en het nummer is ook te overgeproduceerd.
Relaxte, luchtige en zomerse reggae met ook wat melancholie, niet opzienbarend maar wel een mooie hoge zang die net aan de goede kant zit van de irritatielijn.
Zeer herkenbare en hier ook krachtige zang, degelijke song met licht funky ritme die door de synths tijdsgebonden is maar toch genoeg de tand des tijds doorstaat maar wel minder inventief dan de meeste Fleetwood Mac-hits.
Dit soort Nederlandstalige covers van Duitse schlagers voegt totaal niets toe aan de muziekwereld, bovendien klinkt het nu erg klef en melig.
Cijfer: 2
Colin Blunstone bracht met The Zombies enkele memorabele singles voort maar dit klinkt mij te bloedeloos al is hij op zich wel een goede zanger.
You and Me mag er nog zijn, de overige singles zijn veeleer herhalingsoefeningen en hoeven niet voor mij en ook dit komt mij wat te melig over. De stemmen zijn ook niet echt aangenaam.
Het origineel van Saverio Mercadante leerde ik ook later kennen en prefereer ik ook duidelijk al is de versie van Berdien Stenberg zeker niet slecht. Inderdaad commerciëler door de beat eronder maar met respect voor het origineel en het blijft in wezen een prachtig nummer.
De latin van Santana en de country van Willie Nelson blijken elkaar goed te omarmen in deze zomerse single die ook smaakvol is geproduceerd met fijne accordeon en natuurlijk het gitaarwerk.
0
geplaatst: 8 juli 2014, 10:34 uur
Musician’s Top 30, 09-07-1983, week 28
01 (08) 02 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 04 Garden party – Marillion
03 (01) 09 Moonlight shadow – Mike Oldfield
04 (03) 05 China girl - David Bowie
05 (07) 03 War games – Crosby, Stills & Nash
06 (06) 06 Can’t get used to losing you - The Beat
07 (13) 03 I’m still standing - Elton John
08 (16) 02 The trooper – Iron Maiden
09 (05) 06 Stand back - Stevie Nicks
10 (09) 05 Watch you step - Santana
11 (27) 02 Everyday I write the book – Elvis Costello
12 (04) 09 Two hearts beat as one – U2
13 (12) 04 The Border – America
14 (26) 02 Lawyers in love – Jackson Browne
15 (24) 02 The man mountain – Bow wow wow
16 (15) 05 Wanna be startin’ something - Michael Jackson
17 (28) 02 Who’s that girl – Eurythmics
18 (22) 02 The walk – The Cure
19 (---) 01 Big log – Robert Plant
20 (---) 01 Wonderland - XTC
21 (10) 07 You’re driving me out of my mind – Little River band
22 (20) 04 All time high - Rita Coolidge
23 (---) 01 Burning down the house – Talking heads
24 (---) 01 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
25 (11) 08 Every breath you take – The Police
26 (19) 04 Rock and roll is king - E.L.O.
27 (29) 02 Waiting for your love – Toto
28 (30) 02 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
29 (---) 01 They all went to Mexico – Santana
30 (---) 01 This is love – Tony Banks
Drie fantastische nieuwe singles van Robert Plant, XTC en de Talking Heads.
Big Log en Burning down the house zullen we de nodige bekendheid hebben. Oude Top 40 hits waarbij Plant zijn grootste solohit uit zijn carriere zal scoren.
Maar Wonderland zal minder bekend zijn. Het is wat mij betreft niet minder prachtig. Vooral zo'n begin met vogeltjes, natuurgeluiden en de loomheid van het geheel maakt het tot één van de betere werkjes van XTC.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/xtc-wonderland_s.jpg
01 (08) 02 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 04 Garden party – Marillion
03 (01) 09 Moonlight shadow – Mike Oldfield
04 (03) 05 China girl - David Bowie
05 (07) 03 War games – Crosby, Stills & Nash
06 (06) 06 Can’t get used to losing you - The Beat
07 (13) 03 I’m still standing - Elton John
08 (16) 02 The trooper – Iron Maiden
09 (05) 06 Stand back - Stevie Nicks
10 (09) 05 Watch you step - Santana
11 (27) 02 Everyday I write the book – Elvis Costello
12 (04) 09 Two hearts beat as one – U2
13 (12) 04 The Border – America
14 (26) 02 Lawyers in love – Jackson Browne
15 (24) 02 The man mountain – Bow wow wow
16 (15) 05 Wanna be startin’ something - Michael Jackson
17 (28) 02 Who’s that girl – Eurythmics
18 (22) 02 The walk – The Cure
19 (---) 01 Big log – Robert Plant
20 (---) 01 Wonderland - XTC
21 (10) 07 You’re driving me out of my mind – Little River band
22 (20) 04 All time high - Rita Coolidge
23 (---) 01 Burning down the house – Talking heads
24 (---) 01 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
25 (11) 08 Every breath you take – The Police
26 (19) 04 Rock and roll is king - E.L.O.
27 (29) 02 Waiting for your love – Toto
28 (30) 02 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
29 (---) 01 They all went to Mexico – Santana
30 (---) 01 This is love – Tony Banks
Drie fantastische nieuwe singles van Robert Plant, XTC en de Talking Heads.
Big Log en Burning down the house zullen we de nodige bekendheid hebben. Oude Top 40 hits waarbij Plant zijn grootste solohit uit zijn carriere zal scoren.
Maar Wonderland zal minder bekend zijn. Het is wat mij betreft niet minder prachtig. Vooral zo'n begin met vogeltjes, natuurgeluiden en de loomheid van het geheel maakt het tot één van de betere werkjes van XTC.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/xtc-wonderland_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 9 juli 2014, 09:10 uur
Top 20 - week 28
01 (01) 03 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (08) 02 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (03) 04 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
04 (02) 05 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
05 (07) 03 Men At Work - It's A Mistake
06 (09) 03 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
07 (04) 06 Ultravox - We Came To Dance
08 (16) 02 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
09 (06) 06 David Bowie - China Girl
10 (10) 04 Tom Robinson - War Baby
11 (05) 07 Little River Band - You Driving Me Out Of My Mind
12 ( -- ) 01 Matia Bazar - Elettrochoc
13 (17) 02 Bucks Fizz - When We Were Young
14 ( -- ) 01 The Cure - The Walk
15 (20) 02 Rah Band - Messages From The Stars
16 (12) 05 Crosby, Stills & Nash - War Games
17 ( -- ) 01 Jackson Browne - Lawyers In Love
18 (11) 07 Kajagoogoo - Hang On Now
19 (14) 07 Secret Sounds - Heartbeat
20 (13) 08 The Police - Every Breath You Take
http://bern.hitparade.ch/cdimg/matia_bazar-elettrochoc_s.jpg
http://s.pixogs.com/image/R-150-56395-1334725368.jpeg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jackson_browne-lawyers_in_love_s.jpg
01 (01) 03 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (08) 02 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (03) 04 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
04 (02) 05 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
05 (07) 03 Men At Work - It's A Mistake
06 (09) 03 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
07 (04) 06 Ultravox - We Came To Dance
08 (16) 02 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
09 (06) 06 David Bowie - China Girl
10 (10) 04 Tom Robinson - War Baby
11 (05) 07 Little River Band - You Driving Me Out Of My Mind
12 ( -- ) 01 Matia Bazar - Elettrochoc
13 (17) 02 Bucks Fizz - When We Were Young
14 ( -- ) 01 The Cure - The Walk
15 (20) 02 Rah Band - Messages From The Stars
16 (12) 05 Crosby, Stills & Nash - War Games
17 ( -- ) 01 Jackson Browne - Lawyers In Love
18 (11) 07 Kajagoogoo - Hang On Now
19 (14) 07 Secret Sounds - Heartbeat
20 (13) 08 The Police - Every Breath You Take
http://bern.hitparade.ch/cdimg/matia_bazar-elettrochoc_s.jpg
http://s.pixogs.com/image/R-150-56395-1334725368.jpeg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jackson_browne-lawyers_in_love_s.jpg
0
geplaatst: 9 juli 2014, 20:26 uur
50Tracks Rearviewmirror Top 40 week 28 1983 (09-07-1983)
01 02 03 The Cure - The Walk
02 01 04 Heaven 17 - Come Live WIth Me
03 03 04 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
04 04 05 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 05 05 America - The Border
06 06 08 Big Country - In A Big Country
07 16 04 Felt - Penelope Tree
08 11 03 Tony Banks - This Is Love
09 15 04 INXS - Don't Change
10 10 11 Blancmange – Blind Vision
11 ---- 01 Depeche Mode - Everything Counts
http://bern.hitparade.ch/cdimg/depeche_mode-everything_counts_s.jpg
12 08 09 The Smiths - Hand In Glove
13 09 06 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
14 ---- 01 Robert Plant - Big Log
http://bern.hitparade.ch/cdimg/robert_plant-big_log_s.jpg
15 12 05 Bob Seger & The Silver Bullet Band - Roll Me Away
16 07 10 China Crisis - Tragedy And Mystery
17 17 03 The Nits - Vermillion Pencil
18 13 05 Isley Brothers - Between The Sheets
19 14 07 Ultravox - We Came To Dance
20 23 02 Jackson Browne - Lawyers In Love
21 24 03 Crosby, Stills & Nash - War Games
22 19 09 Japan - Canton (Live)
23 20 06 Marillion - Garden Party
24 28 02 Peter Gabriel - I Don't Remember
25 30 02 Bucks Fizz - When We Were Young
26 34 02 Journey - After The Fall
27 26 05 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
28 32 02 T.C. Matic - Le Java
29 29 02 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
30 ---- 01 Angelic Upstarts - Solidarity
http://bern.hitparade.ch/cdimg/angelic_upstarts-solidarity_s.jpg
31 ---- 01 The Plimsouls - A Million Miles Away
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_plimsouls-a_million_miles_away_s.jpg
32 21 07 Secret Sounds - Heartbeat
33 22 08 Yazoo - Nobody's Diary
34 18 07 David Bowie - China Girl
35 27 08 The Police - Every Breath You Take
36 ---- 01 Talking Heads - Burning Down The House
http://bern.hitparade.ch/cdimg/talking_heads-burning_down_the_house_s.jpg
37 38 02 Iron Maiden - The Trooper
38 ---- 01 Wang Chung - Don't Be My Enemy
39 ---- 01 Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
40 ---- 01 Heaven 17 - We Live So Fast
01 02 03 The Cure - The Walk
02 01 04 Heaven 17 - Come Live WIth Me
03 03 04 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
04 04 05 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 05 05 America - The Border
06 06 08 Big Country - In A Big Country
07 16 04 Felt - Penelope Tree
08 11 03 Tony Banks - This Is Love
09 15 04 INXS - Don't Change
10 10 11 Blancmange – Blind Vision
11 ---- 01 Depeche Mode - Everything Counts
12 08 09 The Smiths - Hand In Glove
13 09 06 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
14 ---- 01 Robert Plant - Big Log
15 12 05 Bob Seger & The Silver Bullet Band - Roll Me Away
16 07 10 China Crisis - Tragedy And Mystery
17 17 03 The Nits - Vermillion Pencil
18 13 05 Isley Brothers - Between The Sheets
19 14 07 Ultravox - We Came To Dance
20 23 02 Jackson Browne - Lawyers In Love
21 24 03 Crosby, Stills & Nash - War Games
22 19 09 Japan - Canton (Live)
23 20 06 Marillion - Garden Party
24 28 02 Peter Gabriel - I Don't Remember
25 30 02 Bucks Fizz - When We Were Young
26 34 02 Journey - After The Fall
27 26 05 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
28 32 02 T.C. Matic - Le Java
29 29 02 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
30 ---- 01 Angelic Upstarts - Solidarity
http://bern.hitparade.ch/cdimg/angelic_upstarts-solidarity_s.jpg
31 ---- 01 The Plimsouls - A Million Miles Away
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_plimsouls-a_million_miles_away_s.jpg
32 21 07 Secret Sounds - Heartbeat
33 22 08 Yazoo - Nobody's Diary
34 18 07 David Bowie - China Girl
35 27 08 The Police - Every Breath You Take
36 ---- 01 Talking Heads - Burning Down The House
http://bern.hitparade.ch/cdimg/talking_heads-burning_down_the_house_s.jpg
37 38 02 Iron Maiden - The Trooper
38 ---- 01 Wang Chung - Don't Be My Enemy
39 ---- 01 Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
40 ---- 01 Heaven 17 - We Live So Fast
0
Martial
geplaatst: 12 juli 2014, 12:04 uur
Tipparade - Week 28 (1983)
Alarmschijf: Miquel Brown - So Many Men So Little Time
Een heuse discoknaller hebben we hier, waarbij het catchy ritme en de beat als een rode draad door dit nummer lopen en ook nog is met een herkenbaar meezingrefrein.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/miquel_brown-so_many_men_so_little_time_s_1.jpg
20. Ruddy Thomas & Barry Biggs - Reflections Of My Life
Het origineel is van The Marmalade en die is sowieso beter te verhapstukken dan deze toch wel slappe reggae uitvoering van dit gelegenheidsduo en ook nauwelijks wat toevoegt en hadden ze beter van dit nummer af kunnen blijven.
Cijfer: 4
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ruddy_thomas_barry_biggs-reflections_of_my_life_s.jpg
21. Michael Sembello - Maniac
Uit de film Flashdance en een eendagsvlieg is dit Maniac,een knap geproduceerde single waar het tempo en de zeer aanstekelijke beat zeer hoog ligt wat alleen maar in het voordeel is + dat het refrein een hoog meezinggehalte heeft en dat heb je toch nodig als je een grote hit wilt scoren.
Cijfer: 8,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/michael_sembello-maniac_s_2.jpg
25. Diana Ross - Pieces Of Ice
Een nummer helemaal in beeld van the 80's waarbij de nadruk op de synths liggen wel wat slapjes als het gaat om de synths al vergoed het gitaarwerk het dan wel weer enigszins en blijft dit nummer redelijk overeind, maar een voltreffer is dit zeker niet.
Cijfer: 5,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/diana_ross-pieces_of_ice_s.jpg
25. Phil Fearon & Galaxy - Dancing Tight
Een nummer die wel wat raakvlakken met het Kool & The Gang geluid, maar zorgt de zeer fijne melodie wel voor een "happy" gevoel al blijft het wel wat rechttoe en rechtaan allemaal en is dit gewoon een verdienstelijke discoplaatje, niets meer en niets minder eigenlijk.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/phil_fearon_galaxy-dancing_tight_s.jpg
26. Albert West - Treat Me Gently In The Morning
Albert West neemt een cover van Rick Springfield onder handen met het verschil dat de versie van Albert West iets krachtiger lijkt en iets melodieuzer en zodoende het beluisteren best waard is.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/albert_west-treat_me_gently_in_the_morning_s.jpg
27. Freeez - I.O.U
Een heuse dance classic horen we hier die met dit I.O.U zijn tijd ver vooruit was door het gebruik van o.a drummachines/computers en die zo een nieuwe dimensie gaf aan de dancemuziek en daardoor fris klinkt.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/freeez-iou_s.jpg
28. Bonnie St. Claire - Sla Je Arm Om Me Heen
We zitten behoorlijk in de cover versies deze week ook Bonnie St. Claire komt met een Nederlandse cover van Agnetha Faltskog - Wrap Your Arms Around Me die we later nog in de Tipparade gaan begroeten, Bonnie laat het origineel in tact al luistert de Engelse versie wel prettiger weg.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bonnie_st_claire-sla_je_arm_om_me_heen_s.jpg
29. Nena - Leuchtturm
Niet zo aanstekelijk als haar vorige hits hier in Nederland al zou het nog een aardige hit gaan worden, alleen jammer van dat ge-ahahahahahahahahahahaha dat op den duur wel wat gaat vervelen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nena-leuchtturm_s.jpg
30. John Spencer - 'N Steelgitaar, 'N Glaasje ...
En de volgende cover dient zich aan en dit keer moet Paul Anka er aan geloven, John Spencer had nogal succes met Nederlandse vertalingen van Engelstalige liedjes en als iets succes heeft gaat men er meestal wel mee door, al blijf ik zelf de originele versies prefereren zo ook bij deze.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/john_spencer-n_steelgitaar_n_glaasje_wijn_s.jpg
Top 40 - Week 28 (1983)
Steunplaat: Klein Orkest - Koos Werkeloos
Een heuse discoknaller hebben we hier, waarbij het catchy ritme en de beat als een rode draad door dit nummer lopen en ook nog is met een herkenbaar meezingrefrein.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/miquel_brown-so_many_men_so_little_time_s_1.jpg
Het origineel is van The Marmalade en die is sowieso beter te verhapstukken dan deze toch wel slappe reggae uitvoering van dit gelegenheidsduo en ook nauwelijks wat toevoegt en hadden ze beter van dit nummer af kunnen blijven.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ruddy_thomas_barry_biggs-reflections_of_my_life_s.jpg
Uit de film Flashdance en een eendagsvlieg is dit Maniac,een knap geproduceerde single waar het tempo en de zeer aanstekelijke beat zeer hoog ligt wat alleen maar in het voordeel is + dat het refrein een hoog meezinggehalte heeft en dat heb je toch nodig als je een grote hit wilt scoren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/michael_sembello-maniac_s_2.jpg
Een nummer helemaal in beeld van the 80's waarbij de nadruk op de synths liggen wel wat slapjes als het gaat om de synths al vergoed het gitaarwerk het dan wel weer enigszins en blijft dit nummer redelijk overeind, maar een voltreffer is dit zeker niet.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/diana_ross-pieces_of_ice_s.jpg
Een nummer die wel wat raakvlakken met het Kool & The Gang geluid, maar zorgt de zeer fijne melodie wel voor een "happy" gevoel al blijft het wel wat rechttoe en rechtaan allemaal en is dit gewoon een verdienstelijke discoplaatje, niets meer en niets minder eigenlijk.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/phil_fearon_galaxy-dancing_tight_s.jpg
Albert West neemt een cover van Rick Springfield onder handen met het verschil dat de versie van Albert West iets krachtiger lijkt en iets melodieuzer en zodoende het beluisteren best waard is.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/albert_west-treat_me_gently_in_the_morning_s.jpg
27. Freeez - I.O.U
Een heuse dance classic horen we hier die met dit I.O.U zijn tijd ver vooruit was door het gebruik van o.a drummachines/computers en die zo een nieuwe dimensie gaf aan de dancemuziek en daardoor fris klinkt.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/freeez-iou_s.jpg
We zitten behoorlijk in de cover versies deze week ook Bonnie St. Claire komt met een Nederlandse cover van Agnetha Faltskog - Wrap Your Arms Around Me die we later nog in de Tipparade gaan begroeten, Bonnie laat het origineel in tact al luistert de Engelse versie wel prettiger weg.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bonnie_st_claire-sla_je_arm_om_me_heen_s.jpg
29. Nena - Leuchtturm
Niet zo aanstekelijk als haar vorige hits hier in Nederland al zou het nog een aardige hit gaan worden, alleen jammer van dat ge-ahahahahahahahahahahaha dat op den duur wel wat gaat vervelen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nena-leuchtturm_s.jpg
30. John Spencer - 'N Steelgitaar, 'N Glaasje ...
En de volgende cover dient zich aan en dit keer moet Paul Anka er aan geloven, John Spencer had nogal succes met Nederlandse vertalingen van Engelstalige liedjes en als iets succes heeft gaat men er meestal wel mee door, al blijf ik zelf de originele versies prefereren zo ook bij deze.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/john_spencer-n_steelgitaar_n_glaasje_wijn_s.jpg
Top 40 - Week 28 (1983)
Steunplaat: Klein Orkest - Koos Werkeloos
0
geplaatst: 12 juli 2014, 17:03 uur
TOP 40 VAN ROB nr 367 6-7-1983
dw vw aw
1 2 4 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 1 7 Blue Monday - New Order
3 3 6 China girl - David Bowie
4 9 5 The man mountain - Bowwowwow
5 8 4 The vermillion pencil - The Nits
6 6 6 Doot doot - Freur
7 4 5 Mornin' - Al Jarreau
8 5 10 A girl called Johnny - The Waterboys
9 11 4 This is love - Tony Banks
10 12 6 Baby Jane - Rod Stewart
11 19 3 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
12 14 4 Can't get used to losing you - The Beat
13 13 5 Stand back - Stevie Nicks
14 7 6 Love is a stranger - The Eurythmics
15 20 3 When we were young - Bucks Fizz
16 17 5 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
17 10 10 True - Spandau Ballet
18 22 2 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
19 23 2 I'm still standing - Elton John
20 24 2 Wanna be startin' something - Michael Jackson
21 25 2 Nobody's diary - Yazoo
22 16 7 Every breath you take - The Police
23 -- 1 And when the night comes - Jon & Vangelis
24 -- 1 You are a danger - Gary Low
25 15 13 Temptation - Heaven 17
26 -- 1 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
27 34 2 Rockall - Mezzoforte
28 18 8 Nur geträumt - Nena
29 -- 1 Touch - Colin Blunstone
30 21 11 Starmaker - Kids from Fame
31 -- 1 They all went to Mexico - Carlos Santana
32 33 2 Als je haar maar goed zit - Vulcano
33 -- 1 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
34 30 8 Guess that's why they call it the blues - Elton John
35 31 4 Buffalo gals - Malcolm McLaren
36 26 6 She works hard for the money - Donna Summer
37 29 13 Memory - Barbra Streisand
38 28 5 Eén nacht alleen - Doe Maar
39 32 8 The two of us - Earth & Fire
40 27 5 Just got lucky - The JoBoxers
Ik loop nog steeds een weekje achter met 1983... Moonlight shadow weet de kraker Blue Monday van de troon te stoten.
Zes binnenkomers deze week. Op 23 een vergeten single van Jon & Vangelis. Meest opmerkelijk is wel dat de heren een sensuele plaat proberen af te leveren, met een romantische saxofoon en Jon die steeds zingt 'A woman needs her sex'; maar helemaal overtuigen doet het helaas niet. (Toch moeiteloos de hoogste nieuwe natuurlijk).
Op 24 de zeer aanstekelijke zomerse discoklassieker van Gary Low, You are a danger. Geen vette stamper, wel erg aanstekelijk.
Op 26 Giorgio Moroder met een vet aangezet synth disco song met Tony Esposito als zanger. Geen slecht refrein.
Op 29 gaat ook good old Colin Blunstone op de discotour, zonder dat het al te plat wordt; laten we zeggen smaakvol gedaan. Het bleef steken in de tipparade.
Op 31 gaat Carlos Santana op de solotoer, met een door Willie Nelson gezongen folkachtige song zonder elektrisch gitaargeweld.
En op 33 scoort Agnetha weer een dikke hit met het smachtend gezongen Wrap your arms around me (door Bonnie St. Claire gecoverd). Goed gedaan.
dw vw aw
1 2 4 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 1 7 Blue Monday - New Order
3 3 6 China girl - David Bowie
4 9 5 The man mountain - Bowwowwow
5 8 4 The vermillion pencil - The Nits
6 6 6 Doot doot - Freur
7 4 5 Mornin' - Al Jarreau
8 5 10 A girl called Johnny - The Waterboys
9 11 4 This is love - Tony Banks
10 12 6 Baby Jane - Rod Stewart
11 19 3 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
12 14 4 Can't get used to losing you - The Beat
13 13 5 Stand back - Stevie Nicks
14 7 6 Love is a stranger - The Eurythmics
15 20 3 When we were young - Bucks Fizz
16 17 5 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
17 10 10 True - Spandau Ballet
18 22 2 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
19 23 2 I'm still standing - Elton John
20 24 2 Wanna be startin' something - Michael Jackson
21 25 2 Nobody's diary - Yazoo
22 16 7 Every breath you take - The Police
23 -- 1 And when the night comes - Jon & Vangelis
24 -- 1 You are a danger - Gary Low
25 15 13 Temptation - Heaven 17
26 -- 1 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
27 34 2 Rockall - Mezzoforte
28 18 8 Nur geträumt - Nena
29 -- 1 Touch - Colin Blunstone
30 21 11 Starmaker - Kids from Fame
31 -- 1 They all went to Mexico - Carlos Santana
32 33 2 Als je haar maar goed zit - Vulcano
33 -- 1 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
34 30 8 Guess that's why they call it the blues - Elton John
35 31 4 Buffalo gals - Malcolm McLaren
36 26 6 She works hard for the money - Donna Summer
37 29 13 Memory - Barbra Streisand
38 28 5 Eén nacht alleen - Doe Maar
39 32 8 The two of us - Earth & Fire
40 27 5 Just got lucky - The JoBoxers
Ik loop nog steeds een weekje achter met 1983... Moonlight shadow weet de kraker Blue Monday van de troon te stoten.
Zes binnenkomers deze week. Op 23 een vergeten single van Jon & Vangelis. Meest opmerkelijk is wel dat de heren een sensuele plaat proberen af te leveren, met een romantische saxofoon en Jon die steeds zingt 'A woman needs her sex'; maar helemaal overtuigen doet het helaas niet. (Toch moeiteloos de hoogste nieuwe natuurlijk).
Op 24 de zeer aanstekelijke zomerse discoklassieker van Gary Low, You are a danger. Geen vette stamper, wel erg aanstekelijk.
Op 26 Giorgio Moroder met een vet aangezet synth disco song met Tony Esposito als zanger. Geen slecht refrein.
Op 29 gaat ook good old Colin Blunstone op de discotour, zonder dat het al te plat wordt; laten we zeggen smaakvol gedaan. Het bleef steken in de tipparade.
Op 31 gaat Carlos Santana op de solotoer, met een door Willie Nelson gezongen folkachtige song zonder elektrisch gitaargeweld.
En op 33 scoort Agnetha weer een dikke hit met het smachtend gezongen Wrap your arms around me (door Bonnie St. Claire gecoverd). Goed gedaan.
0
geplaatst: 12 juli 2014, 18:21 uur
Tipparade: week 28 van 1983.
Een nummer dat het goed deed op de dansvloer. Op zich weinig opzienbarend, zeker vocaal maar globaal best te pruimen vooral dankzij het sterke ritme.
UB40 was niet de enige reggae-band die covers bracht. Een wat zouteloze en overbodige cover van het nummer van Marmalade dat het vooral moet hebben van de productie.
Flashdance was destijds een erg populaire film en de nummers daaruit moeten wel een hit worden. Weliswaar een eendagsvlieg en tijdsgebonden maar het nummer heeft veel vaart en het is niet onaardig gezongen.
In de jaren '80 raakte Diana Ross de artistieke weg kwijt. Ze wil duidelijk met de tijd meegaan maar het nummer zelf lijkt mij wat richtingloos en kan niet overtuigen, het gitaarwerk ten spijt die haaks lijkt te staan op de elektronische begeleiding.
Vocaal en ritmisch zeker niet slecht maar het is mij een wat te banaal disco-nummer. Uiteindelijk onderscheidt het zich te weinig van andere nummers in dit genre.
Zijn repertoire bestaat voornamelijk uit covers. Zingen kan hij beslist maar de ballad zelf is inhoudelijk wat te mager en moet het vooral van de (over)productie hebben.
27. Freeez - I.O.U
Wederom een eendagsvlieg met een dance-nummer dat er nog mag zijn maar wel erg tijdsgebonden door de productie. Overigens is dit de originele versie (zoals die op mijn hitcompilatie staat).
De cover van Bonnie St. Claire kwam eerder in de hitlijsten dan de originele versie van Agnetha Faltskog. Zeker niet slecht gezongen met respect voor het origineel maar die van Agnetha Faltskog vind ik toch een stuk beter.
29. Nena - Leuchtturm
Het derde nummer van Nena, weliswaar iets minder aanstekelijk dan de vorige twee singles en begrijpelijk een minder grote hit al klinkt het nu nog wel fris.
30. John Spencer - 'N Steelgitaar, 'N Glaasje Wijn
Deze man doet niets dan coveren en van overbekende jaren '60-hits in het bijzonder, nu is Paul Anka aan de beurt. Dit papagaaienwerk hoeft voor mij niet en voegt totaal niets toe aan de muziekwereld, ik prefereer duidelijk de originele versie van Paul Anka.
Een nummer dat het goed deed op de dansvloer. Op zich weinig opzienbarend, zeker vocaal maar globaal best te pruimen vooral dankzij het sterke ritme.
UB40 was niet de enige reggae-band die covers bracht. Een wat zouteloze en overbodige cover van het nummer van Marmalade dat het vooral moet hebben van de productie.
Flashdance was destijds een erg populaire film en de nummers daaruit moeten wel een hit worden. Weliswaar een eendagsvlieg en tijdsgebonden maar het nummer heeft veel vaart en het is niet onaardig gezongen.
In de jaren '80 raakte Diana Ross de artistieke weg kwijt. Ze wil duidelijk met de tijd meegaan maar het nummer zelf lijkt mij wat richtingloos en kan niet overtuigen, het gitaarwerk ten spijt die haaks lijkt te staan op de elektronische begeleiding.
Vocaal en ritmisch zeker niet slecht maar het is mij een wat te banaal disco-nummer. Uiteindelijk onderscheidt het zich te weinig van andere nummers in dit genre.
Zijn repertoire bestaat voornamelijk uit covers. Zingen kan hij beslist maar de ballad zelf is inhoudelijk wat te mager en moet het vooral van de (over)productie hebben.
27. Freeez - I.O.U
Wederom een eendagsvlieg met een dance-nummer dat er nog mag zijn maar wel erg tijdsgebonden door de productie. Overigens is dit de originele versie (zoals die op mijn hitcompilatie staat).
De cover van Bonnie St. Claire kwam eerder in de hitlijsten dan de originele versie van Agnetha Faltskog. Zeker niet slecht gezongen met respect voor het origineel maar die van Agnetha Faltskog vind ik toch een stuk beter.
29. Nena - Leuchtturm
Het derde nummer van Nena, weliswaar iets minder aanstekelijk dan de vorige twee singles en begrijpelijk een minder grote hit al klinkt het nu nog wel fris.
30. John Spencer - 'N Steelgitaar, 'N Glaasje Wijn
Deze man doet niets dan coveren en van overbekende jaren '60-hits in het bijzonder, nu is Paul Anka aan de beurt. Dit papagaaienwerk hoeft voor mij niet en voegt totaal niets toe aan de muziekwereld, ik prefereer duidelijk de originele versie van Paul Anka.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 10:56 uur
TOP 40 VAN ROB nr 368 13-7-1983
dw vw aw
1 1 5 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 4 6 The man mountain - Bowwowwow
3 3 7 China girl - David Bowie
4 2 8 Blue Monday - New Order
5 5 5 The vermillion pencil - The Nits
6 11 4 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
7 6 7 Doot doot - Freur
8 9 5 This is love - Tony Banks
9 15 4 When we were young - Bucks Fizz
10 10 7 Baby Jane - Rod Stewart
11 12 5 Can't get used to losing you - The Beat
12 7 6 Mornin' - Al Jarreau
13 20 3 Wanna be startin' something - Michael Jackson
14 23 2 And when the night comes - Jon & Vangelis
15 24 2 You are a danger - Gary Low
16 8 11 A girl called Johnny - The Waterboys
17 19 3 I'm still standing - Elton John
18 18 3 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
19 13 6 Stand back - Stevie Nicks
20 26 2 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
21 21 3 Nobody's diary - Yazoo
22 16 6 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
23 29 2 Touch - Colin Blunstone
24 14 7 Love is a stranger - The Eurythmics
25 31 2 They all went to Mexico - Carlos Santana
26 -- 1 Leuchtturm - Nena
27 27 3 Rockall - Mezzoforte
28 -- 1 The safety dance - Men without Hats
29 17 11 True - Spandau Ballet
30 -- 1 Life is a celebration - Kids from Fame
31 22 8 Every breath you take - The Police
32 33 2 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
33 -- 1 Treat me gently in the morning - Albert West
34 -- 1 Boogie nights - Lafleur
35 -- 1 Don't talk to me about love - Altered Images
36 25 14 Temptation - Heaven 17
37 32 3 Als je haar maar goed zit - Vulcano
38 34 9 Guess that's why they call it the blues - Elton John
39 28 9 Nur geträumt - Nena
40 30 12 Starmaker - Kids from Fame
Nu ben ik eindelijk weer bij
.
Zes binnenkomers weer, het zijn snelle tijden (in de NL top 40 ging het in deze tijd nog harder; weinig songs dit jaar halen de 10 weken).
Op 26 komt Nena binnen met haar derde single; leuk gedaan met het radar-achtige biepje (al weet ik niet of dat bij vuurtorens ook past), maar verder gebeurt er weinig.
Op 28 de immer goede zin gevende Safety dance, toch ook een soort klassieker al werd het maar een klein hitje en staat het (dacht ik) ook niet in de meeste top zoveel Aller Tijdens (wel in onze ladder, geloof ik). Het synthesizerdeuntje is vrolijk en de tekst lijkt mij ook geestig, al weet ik eigenlijk niet echt waar het over gaat ('veiligheidsdans'?).
Op 30 weer een song uit de Fame-serie, een mooie soulachtige ballad, wel weer met die wisselende zangers waar je wel tegen moet kunnen, maar nu ik het terug hoor, vind ik het toch prima klinken.
Op 33 Albert West met een verdienstelijke cover (waarvan het me toch wel verbaast dat ik hem in mijn top 40 zette).
Op 34 Lafleur met een cover van Heatwave's Boogie nights, nog vreemder dat ik hem erin zette (maar volgende week er alweer uit!).
En op 35 Altered Images, een Brits new wave-bandje met een zangeres met een wat kinderlijke stem in de hoofdrol. In Nederland nooit succesvol, maar wel een handvol leuke singles uitgebracht, pretentieloos vermaak.
dw vw aw
1 1 5 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 4 6 The man mountain - Bowwowwow
3 3 7 China girl - David Bowie
4 2 8 Blue Monday - New Order
5 5 5 The vermillion pencil - The Nits
6 11 4 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
7 6 7 Doot doot - Freur
8 9 5 This is love - Tony Banks
9 15 4 When we were young - Bucks Fizz
10 10 7 Baby Jane - Rod Stewart
11 12 5 Can't get used to losing you - The Beat
12 7 6 Mornin' - Al Jarreau
13 20 3 Wanna be startin' something - Michael Jackson
14 23 2 And when the night comes - Jon & Vangelis
15 24 2 You are a danger - Gary Low
16 8 11 A girl called Johnny - The Waterboys
17 19 3 I'm still standing - Elton John
18 18 3 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
19 13 6 Stand back - Stevie Nicks
20 26 2 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
21 21 3 Nobody's diary - Yazoo
22 16 6 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
23 29 2 Touch - Colin Blunstone
24 14 7 Love is a stranger - The Eurythmics
25 31 2 They all went to Mexico - Carlos Santana
26 -- 1 Leuchtturm - Nena
27 27 3 Rockall - Mezzoforte
28 -- 1 The safety dance - Men without Hats
29 17 11 True - Spandau Ballet
30 -- 1 Life is a celebration - Kids from Fame
31 22 8 Every breath you take - The Police
32 33 2 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
33 -- 1 Treat me gently in the morning - Albert West
34 -- 1 Boogie nights - Lafleur
35 -- 1 Don't talk to me about love - Altered Images
36 25 14 Temptation - Heaven 17
37 32 3 Als je haar maar goed zit - Vulcano
38 34 9 Guess that's why they call it the blues - Elton John
39 28 9 Nur geträumt - Nena
40 30 12 Starmaker - Kids from Fame
Nu ben ik eindelijk weer bij
. Zes binnenkomers weer, het zijn snelle tijden (in de NL top 40 ging het in deze tijd nog harder; weinig songs dit jaar halen de 10 weken).
Op 26 komt Nena binnen met haar derde single; leuk gedaan met het radar-achtige biepje (al weet ik niet of dat bij vuurtorens ook past), maar verder gebeurt er weinig.
Op 28 de immer goede zin gevende Safety dance, toch ook een soort klassieker al werd het maar een klein hitje en staat het (dacht ik) ook niet in de meeste top zoveel Aller Tijdens (wel in onze ladder, geloof ik). Het synthesizerdeuntje is vrolijk en de tekst lijkt mij ook geestig, al weet ik eigenlijk niet echt waar het over gaat ('veiligheidsdans'?).
Op 30 weer een song uit de Fame-serie, een mooie soulachtige ballad, wel weer met die wisselende zangers waar je wel tegen moet kunnen, maar nu ik het terug hoor, vind ik het toch prima klinken.
Op 33 Albert West met een verdienstelijke cover (waarvan het me toch wel verbaast dat ik hem in mijn top 40 zette).
Op 34 Lafleur met een cover van Heatwave's Boogie nights, nog vreemder dat ik hem erin zette (maar volgende week er alweer uit!).
En op 35 Altered Images, een Brits new wave-bandje met een zangeres met een wat kinderlijke stem in de hoofdrol. In Nederland nooit succesvol, maar wel een handvol leuke singles uitgebracht, pretentieloos vermaak.
0
geplaatst: 14 juli 2014, 19:22 uur
Musician’s Top 30, 16-07-1983, week 29
01 (01) 03 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 05 Garden party – Marillion
03 (03) 10 Moonlight shadow – Mike Oldfield
04 (05) 04 War games – Crosby, Stills & Nash
05 (07) 04 I’m still standing - Elton John
06 (11) 03 Everyday I write the book – Elvis Costello
07 (04) 06 China girl - David Bowie
08 (08) 03 The trooper – Iron Maiden
09 (19) 02 Big log – Robert Plant
10 (20) 02 Wonderland - XTC
11 (06) 07 Can’t get used to losing you - The Beat
12 (14) 03 Lawyers in love – Jackson Browne
13 (15) 03 The man mountain – Bow wow wow
14 (23) 02 Burning down the house – Talking heads
15 (17) 03 Who’s that girl – Eurythmics
16 (24) 02 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
17 (09) 07 Stand back - Stevie Nicks
18 (13) 05 The Border – America
19 (18) 03 The walk – The Cure
20 (16) 06 Wanna be startin’ something - Michael Jackson
21 (10) 06 Watch you step – Santana
22 (28) 03 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
23 (12) 10 Two hearts beat as one – U2
24 (---) 01 Straight back – Fleetwood Mac
25 (---) 01 Sharp dressed man – ZZ Top
26 (27) 03 Waiting for your love – Toto
27 (---) 01 Wrapped around your finger – The Police
28 (---) 01 Radio Free Europe – R.E.M.
29 (29) 02 They all went to Mexico – Santana
30 (---) 01 Human nature – Michael Jackson
Volgens mij vandaag een debuut, geen onbelangrijke, die van R.E.M. Radio Free Europe komt vrij laag binnen omdat de rest van de lijst nog niet echt wil dalen, maar het gaat ongetwijfeld een hit worden.
Verder de Amerikanen Michael Jackson en ZZ Top en de halve Amerikaanse band Fleetwood Mac. Straight back was een hit in de rocklijst van Billboard en zowaar één van de betere nummers van Mirage. Wel een beetje mosterd na de maaltijd maar gelukkig hoeven we ons niet aan verkoopcijfers te houden.
De nieuwe single van The Police komt vrij laag binnen maar ik was nooit heel erg weg van dit nummer van Synchronicity.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_police-wrapped_around_your_finger_s.jpg
01 (01) 03 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 05 Garden party – Marillion
03 (03) 10 Moonlight shadow – Mike Oldfield
04 (05) 04 War games – Crosby, Stills & Nash
05 (07) 04 I’m still standing - Elton John
06 (11) 03 Everyday I write the book – Elvis Costello
07 (04) 06 China girl - David Bowie
08 (08) 03 The trooper – Iron Maiden
09 (19) 02 Big log – Robert Plant
10 (20) 02 Wonderland - XTC
11 (06) 07 Can’t get used to losing you - The Beat
12 (14) 03 Lawyers in love – Jackson Browne
13 (15) 03 The man mountain – Bow wow wow
14 (23) 02 Burning down the house – Talking heads
15 (17) 03 Who’s that girl – Eurythmics
16 (24) 02 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
17 (09) 07 Stand back - Stevie Nicks
18 (13) 05 The Border – America
19 (18) 03 The walk – The Cure
20 (16) 06 Wanna be startin’ something - Michael Jackson
21 (10) 06 Watch you step – Santana
22 (28) 03 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
23 (12) 10 Two hearts beat as one – U2
24 (---) 01 Straight back – Fleetwood Mac
25 (---) 01 Sharp dressed man – ZZ Top
26 (27) 03 Waiting for your love – Toto
27 (---) 01 Wrapped around your finger – The Police
28 (---) 01 Radio Free Europe – R.E.M.
29 (29) 02 They all went to Mexico – Santana
30 (---) 01 Human nature – Michael Jackson
Volgens mij vandaag een debuut, geen onbelangrijke, die van R.E.M. Radio Free Europe komt vrij laag binnen omdat de rest van de lijst nog niet echt wil dalen, maar het gaat ongetwijfeld een hit worden.
Verder de Amerikanen Michael Jackson en ZZ Top en de halve Amerikaanse band Fleetwood Mac. Straight back was een hit in de rocklijst van Billboard en zowaar één van de betere nummers van Mirage. Wel een beetje mosterd na de maaltijd maar gelukkig hoeven we ons niet aan verkoopcijfers te houden.
De nieuwe single van The Police komt vrij laag binnen maar ik was nooit heel erg weg van dit nummer van Synchronicity.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_police-wrapped_around_your_finger_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 15 juli 2014, 18:20 uur
Top 20 - Week 29
01 (01) 04 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (02) 03 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (05) 04 Men At Work - It's A Mistake
04 (06) 04 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 (03) 05 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
06 (04) 06 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
07 (08) 03 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
08 (12) 02 Matia Bazar - Elettrochoc
09 (14) 02 The Cure - The Walk
10 ( -- ) 01 Robert Plant - Big Log
11 (07) 07 Ultravox - We Came To Dance
12 (13) 03 Bucks Fizz - When We Were Young
13 (10) 05 Tom Robinson - War Baby
14 (15) 03 Rah Band - Messages From The Stars
15 ( -- ) 01 Depeche Mode - Everything Counts
16 (17) 02 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 (09) 07 David Bowie - China Girl
18 (11) 08 Little River Band - You Driving Me Out Of My Mind
19 ( -- ) 01 Naked Eyes - Promises Promises
20 (16) 06 Crosby, Stills & Nash - War Games
http://bern.hitparade.ch/cdimg/naked_eyes-promises_promises_s.jpg
01 (01) 04 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (02) 03 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (05) 04 Men At Work - It's A Mistake
04 (06) 04 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 (03) 05 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
06 (04) 06 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
07 (08) 03 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
08 (12) 02 Matia Bazar - Elettrochoc
09 (14) 02 The Cure - The Walk
10 ( -- ) 01 Robert Plant - Big Log
11 (07) 07 Ultravox - We Came To Dance
12 (13) 03 Bucks Fizz - When We Were Young
13 (10) 05 Tom Robinson - War Baby
14 (15) 03 Rah Band - Messages From The Stars
15 ( -- ) 01 Depeche Mode - Everything Counts
16 (17) 02 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 (09) 07 David Bowie - China Girl
18 (11) 08 Little River Band - You Driving Me Out Of My Mind
19 ( -- ) 01 Naked Eyes - Promises Promises
20 (16) 06 Crosby, Stills & Nash - War Games
http://bern.hitparade.ch/cdimg/naked_eyes-promises_promises_s.jpg
0
geplaatst: 18 juli 2014, 21:01 uur
50Tracks Rearviewmirror Top 40 week 29 1983 (16-07-1983)
01 01 04 The Cure - The Walk
02 02 05 Heaven 17 - Come Live WIth Me
03 11 02 Depeche Mode - Everything Counts
04 04 06 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 03 05 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
06 07 05 Felt - Penelope Tree
07 14 02 Robert Plant - Big Log
08 08 04 Tony Banks - This Is Love
09 06 09 Big Country - In A Big Country
10 05 06 America - The Border
11 10 12 Blancmange – Blind Vision
12 12 10 The Smiths - Hand In Glove
13 09 05 INXS - Don't Change
14 13 07 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
15 36 02 Talking Heads - Burning Down The House
16 20 03 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 17 04 The Nits - Vermillion Pencil
18 21 04 Crosby, Stills & Nash - War Games
19 26 03 Journey - After The Fall
20 24 03 Peter Gabriel - I Don't Remember
21 27 06 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
22 29 03 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
23 22 10 Japan - Canton (Live)
24 30 02 Angelic Upstarts - Solidarity
25 25 03 Bucks Fizz - When We Were Young
26 19 08 Ultravox - We Came To Dance
27 31 02 The Plimsouls - A Million Miles Away
28 16 11 China Crisis - Tragedy And Mystery
29 ---- 01 Men Without Hats - The Safety Dance
http://bern.hitparade.ch/cdimg/men_without_hats-the_safety_dance_s.jpg
30 ---- 01 The Pale Fountains - Palm Of My Hand
31 ---- 01 Naked Eyes - Promises, Promises
32 ---- 01 R.E.M. - Radio Free Europe
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rem-radio_free_europe_s.jpg
33 ---- 01 10CC - Feel The Love
34 40 02 Heaven 17 - We Live So Fast
35 35 09 The Police - Every Breath You Take
36 38 02 Wang Chung - Don't Be My Enemy
37 33 09 Yazoo - Nobody's Diary
38 34 08 David Bowie - China Girl
39 ---- 01 Asia - Don't Cry
http://bern.hitparade.ch/cdimg/asia-dont_cry_s.jpg
40 ---- 01 Fantastic Something - If She Doesn't Smile (It'll Rain)
Fantastic Something is een groeisingle uit 1983 ergens op het snijvlak van Felt, Smiths, Simon & Garfunkel en Teenage Fanclub. Ook het nummer van The Pale Fountains kruipt steeds meer onder de huid. Na de evergreen Thank You weer een memorabele track. Erg onderschat bandje. De rest komen we al bij ander tegen of zijn oude bekende (Asia; 10 CC).
01 01 04 The Cure - The Walk
02 02 05 Heaven 17 - Come Live WIth Me
03 11 02 Depeche Mode - Everything Counts
04 04 06 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 03 05 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
06 07 05 Felt - Penelope Tree
07 14 02 Robert Plant - Big Log
08 08 04 Tony Banks - This Is Love
09 06 09 Big Country - In A Big Country
10 05 06 America - The Border
11 10 12 Blancmange – Blind Vision
12 12 10 The Smiths - Hand In Glove
13 09 05 INXS - Don't Change
14 13 07 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
15 36 02 Talking Heads - Burning Down The House
16 20 03 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 17 04 The Nits - Vermillion Pencil
18 21 04 Crosby, Stills & Nash - War Games
19 26 03 Journey - After The Fall
20 24 03 Peter Gabriel - I Don't Remember
21 27 06 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
22 29 03 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
23 22 10 Japan - Canton (Live)
24 30 02 Angelic Upstarts - Solidarity
25 25 03 Bucks Fizz - When We Were Young
26 19 08 Ultravox - We Came To Dance
27 31 02 The Plimsouls - A Million Miles Away
28 16 11 China Crisis - Tragedy And Mystery
29 ---- 01 Men Without Hats - The Safety Dance
30 ---- 01 The Pale Fountains - Palm Of My Hand
31 ---- 01 Naked Eyes - Promises, Promises
32 ---- 01 R.E.M. - Radio Free Europe
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rem-radio_free_europe_s.jpg
33 ---- 01 10CC - Feel The Love
34 40 02 Heaven 17 - We Live So Fast
35 35 09 The Police - Every Breath You Take
36 38 02 Wang Chung - Don't Be My Enemy
37 33 09 Yazoo - Nobody's Diary
38 34 08 David Bowie - China Girl
39 ---- 01 Asia - Don't Cry
http://bern.hitparade.ch/cdimg/asia-dont_cry_s.jpg
40 ---- 01 Fantastic Something - If She Doesn't Smile (It'll Rain)
Fantastic Something is een groeisingle uit 1983 ergens op het snijvlak van Felt, Smiths, Simon & Garfunkel en Teenage Fanclub. Ook het nummer van The Pale Fountains kruipt steeds meer onder de huid. Na de evergreen Thank You weer een memorabele track. Erg onderschat bandje. De rest komen we al bij ander tegen of zijn oude bekende (Asia; 10 CC).
0
Martial
geplaatst: 19 juli 2014, 11:04 uur
Tipparade - Week 29 (1983)
Alarmschijf: Michael Sembello - Maniac
Vorige week al besproken.
22. Flash And The Pan - Waiting For A Train
Een nummer waar de melodieuze synth centraal staat maar voor de rest best wel een "beetje" saai is qua opbouw en komt dit nauwelijks in de buurt van eerdere hits Hey, St. Peter en Midnight Man, maar scoort dit net een voldoende.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/flash_and_the_pan-waiting_for_a_train_s.jpg
23. Rita Coolidge - All Time High
De titeltrack uit de Bond film Octopussy waar Rita Coolidge met haar warme stem voor de nodige sfeer zorgt, al klinkt dit nummer wel een beetje out of date inmiddels, maar toch nog wel de moeite waard is mede door het tijdsbeeld.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rita_coolidge-all_time_high_s.jpg
24. Klein Orkest - Koos Werkeloos
Een nummer met een wat politieke en "humoristische" inslag wat ook nu nog actueel is, het onderwerp werkeloos dan wel te verstaan, al is het werkeloos zijn natuurlijk nooit leuk, maar Klein Orkest maakt er met deze single nog het "beste" van.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/klein_orkest-koos_werkeloos_s.jpg
25. Gary Byrd & The G.B. Experience - The Crown
Een nummer dat lijkt op van alles eigenlijk weet alleen niet waar dit me nu aan doet denken (het rapgedeelte) met Stevie Wonder mede op de vocalen is dit natuurlijk voer voor de discotheken, maar qua originaliteit blijft dit wel wat achter.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/gary_byrd_and_the_g_b_experience-the_crown_s.jpg
26. China Crisis - Tragedy And Mystery
Pop verweven met New Wave waarbij de synth ook een prominente rol heeft in de muziek van China Crisis waar dit Tragedy And Mystery een fraai voorbeeld van is, de stemmen kleuren ook nog is mooi bij elkaar al komt de echte doorbraak hier pas met het zeer hitgevoelige Wishful Thinking.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/china_crisis-tragedy_mystery_s.jpg
27. Walter Nita & The Company - Let's Have A Party
Deze uitvoering van Walter Nita is niet te vinden op youtube al is de originele versie van The Chaplin Band waar Walter Nita in het verleden deel van uitmaakte.
Cijfer: (--)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/walter_nita_the_company-lets_have_a_party_s.jpg
28. Joe Cocker - Threw It Away
Een beetje voortkabbelend allemaal zonder echte opwinding, maar een degelijk nummer van Joe Cocker waar de echte franje ontbreekt wel zeer herkenbaar door zijn specifieke stemgeluid.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/joe_cocker-threw_it_away_s.jpg
29. Musical Youth - Tell Me Why
Een vrolijk en luchtig nummer van dit jonge gezelschap die wel allemaal nog wel kennen van o.a. Pass The Dutchie en is dit een leuk niets aan de hand nummer waar de vrolijkheid de boventoon voert, niets meer en niets minder.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/musical_youth-tell_me_why_s.jpg
30. Eurythmics - Who's That Girl?
Iets minder pakkend dan hun vorige hits Sweet Dreams en Love Is A Stranger en blijft Who's That Girl? nu wat minder overeind dan eerder genoemde nummers, maar toch weer zeer hitgevoelig zal blijken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/eurythmics-whos_that_girl_s.jpg
Top 40 - Week 29 (1983)
Steunplaat: Yello - I Love You
Alarmschijf: Michael Sembello - Maniac
Vorige week al besproken.
Een nummer waar de melodieuze synth centraal staat maar voor de rest best wel een "beetje" saai is qua opbouw en komt dit nauwelijks in de buurt van eerdere hits Hey, St. Peter en Midnight Man, maar scoort dit net een voldoende.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/flash_and_the_pan-waiting_for_a_train_s.jpg
De titeltrack uit de Bond film Octopussy waar Rita Coolidge met haar warme stem voor de nodige sfeer zorgt, al klinkt dit nummer wel een beetje out of date inmiddels, maar toch nog wel de moeite waard is mede door het tijdsbeeld.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/rita_coolidge-all_time_high_s.jpg
Een nummer met een wat politieke en "humoristische" inslag wat ook nu nog actueel is, het onderwerp werkeloos dan wel te verstaan, al is het werkeloos zijn natuurlijk nooit leuk, maar Klein Orkest maakt er met deze single nog het "beste" van.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/klein_orkest-koos_werkeloos_s.jpg
Een nummer dat lijkt op van alles eigenlijk weet alleen niet waar dit me nu aan doet denken (het rapgedeelte) met Stevie Wonder mede op de vocalen is dit natuurlijk voer voor de discotheken, maar qua originaliteit blijft dit wel wat achter.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/gary_byrd_and_the_g_b_experience-the_crown_s.jpg
Pop verweven met New Wave waarbij de synth ook een prominente rol heeft in de muziek van China Crisis waar dit Tragedy And Mystery een fraai voorbeeld van is, de stemmen kleuren ook nog is mooi bij elkaar al komt de echte doorbraak hier pas met het zeer hitgevoelige Wishful Thinking.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/china_crisis-tragedy_mystery_s.jpg
Deze uitvoering van Walter Nita is niet te vinden op youtube al is de originele versie van The Chaplin Band waar Walter Nita in het verleden deel van uitmaakte.
Cijfer: (--)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/walter_nita_the_company-lets_have_a_party_s.jpg
Een beetje voortkabbelend allemaal zonder echte opwinding, maar een degelijk nummer van Joe Cocker waar de echte franje ontbreekt wel zeer herkenbaar door zijn specifieke stemgeluid.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/joe_cocker-threw_it_away_s.jpg
Een vrolijk en luchtig nummer van dit jonge gezelschap die wel allemaal nog wel kennen van o.a. Pass The Dutchie en is dit een leuk niets aan de hand nummer waar de vrolijkheid de boventoon voert, niets meer en niets minder.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/musical_youth-tell_me_why_s.jpg
Iets minder pakkend dan hun vorige hits Sweet Dreams en Love Is A Stranger en blijft Who's That Girl? nu wat minder overeind dan eerder genoemde nummers, maar toch weer zeer hitgevoelig zal blijken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/eurythmics-whos_that_girl_s.jpg
Top 40 - Week 29 (1983)
Steunplaat: Yello - I Love You
0
geplaatst: 19 juli 2014, 18:15 uur
Tipparade: week 29 van 1983.
Ritmisch origineel waarbij de synths het nummer bepalen en ook de kenmerkende telefoonstem. Weliswaar minder aansprekend dan Hey, St. Peter maar in zijn geheel toch geslaagd.
Wat rustiger (lees: minder bombastisch) dan de andere Bond-singles maar niettemin één van de betere dankzij de mooie stem en de aangename sfeer.
Een humoristisch nummer dat invloeden haalt uit de jaren '50 doo-wop maar tekstueel nog steeds actueel. Uiteindelijk vind ik dat zelfs leuker dan Over de Muur.
Die riff en het ritme zijn duidelijk geënt op Good Times van Chic al zorgt de productie en de bijdragen van Stevie Wonder voor een voldoende. Maar origineel is inderdaad wat anders.
Lichtvoetige pop met new wave-randje, klinkt nu nog steeds fris en luchtig. Had zeker een hitnotering verdiend.
Geen clip gevonden.
Een tikkeltje gladder dan zijn beginperiode maar later zou het veel erger worden. Het kabbelt een beetje lusteloos voorbij maar zijn zang weet hem nog te redden.
Pass The Dutchie was een grote hit en zal deze jeugdige band altijd mee geassocieerd worden. Dit is aardige en vrolijke maar weinig opzienbarende reggae.
Eurythmics waren beslist één van de betere hitleveranciers in de jaren '80 en ook dit nummer toont hun klasse: een combinatie van synthipop met de soul van Annie Lennox en aanstekelijke melodie en tekst.
Ritmisch origineel waarbij de synths het nummer bepalen en ook de kenmerkende telefoonstem. Weliswaar minder aansprekend dan Hey, St. Peter maar in zijn geheel toch geslaagd.
Wat rustiger (lees: minder bombastisch) dan de andere Bond-singles maar niettemin één van de betere dankzij de mooie stem en de aangename sfeer.
Een humoristisch nummer dat invloeden haalt uit de jaren '50 doo-wop maar tekstueel nog steeds actueel. Uiteindelijk vind ik dat zelfs leuker dan Over de Muur.
Die riff en het ritme zijn duidelijk geënt op Good Times van Chic al zorgt de productie en de bijdragen van Stevie Wonder voor een voldoende. Maar origineel is inderdaad wat anders.
Lichtvoetige pop met new wave-randje, klinkt nu nog steeds fris en luchtig. Had zeker een hitnotering verdiend.
Geen clip gevonden.
Een tikkeltje gladder dan zijn beginperiode maar later zou het veel erger worden. Het kabbelt een beetje lusteloos voorbij maar zijn zang weet hem nog te redden.
Pass The Dutchie was een grote hit en zal deze jeugdige band altijd mee geassocieerd worden. Dit is aardige en vrolijke maar weinig opzienbarende reggae.
Eurythmics waren beslist één van de betere hitleveranciers in de jaren '80 en ook dit nummer toont hun klasse: een combinatie van synthipop met de soul van Annie Lennox en aanstekelijke melodie en tekst.
0
Martial
geplaatst: 22 juli 2014, 14:04 uur
Top 20 - Week 30
01 (01) 05 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (02) 04 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (03) 05 Men At Work - It's A Mistake
04 (04) 05 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 (10) 02 Robert Plant - Big Log
06 (08) 03 Matia Bazar - Elettrochoc
07 (07) 04 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
08 (09) 03 The Cure - The Walk
09 ( -- ) 01 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
10 (05) 06 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
11 (06) 07 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
12 (15) 02 Depeche Mode - Everything Counts
13 ( -- ) 01 Real Life - Send Me An Angel
14 ( -- ) 01 Asia - Don't Cry
15 (19) 02 Naked Eyes - Promises Promises
16 (12) 04 Bucks Fizz - When We Were Young
17 (11) 08 Ultravox - We Came To Dance
18 (13) 06 Tom Robinson - War Baby
19 (16) 03 Jackson Browne - Lawyers In Love
20 ( -- ) 01 Kraftwerk - Tour De France
http://bern.hitparade.ch/cdimg/thin_lizzy-the_sun_goes_down_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/real_life-send_me_an_angel_s_3.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/asia-dont_cry_s_1.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kraftwerk-tour_de_france_s.jpg
Vier nieuwe binnenkomers deze week waar de hardrock formatie Thin Lizzy met het uiterst smaak en sfeervolle The Sun Goes Down de hoogste is op nummer 9, dit is tevens ook de laatste single van deze band voor ze uiteen gaan en dan zo je visitekaartje nog éénmaal afgeven
er zijn bands die het minder getroffen hebben.
De 2e nieuweling is uit het Australie afkomstige Real Life die in de rest van de wereld toch een behoorlijk hit scoren met Send Me An Angel, maar raar maar waar in Nederland nauwelijks een poot aan de grond krijgen in deze toch typische jaren 80 single die vol met aanstekelijke synths zit.
Asia met Don't Cry borduurt lekker voort op de vorige singles en daar is niets mis mee natuurlijk afkomstig van hun 2e LP Alpha waar kant A in dit geval Alpha heet de beste is wat mij betreft en wat een line-up had deze band toch in hun beginperiode, heerlijke melodieuze rock met een symfonisch randje of rand zoals u wilt.
Terwijl de echte Tour De France bezig is aan z'n laatste week komt Kraftwerk hier binnen als eerste weeks met de gelijknamige single Tour De France die vol met Kraftwerk ingrediënten zit aangevuld met die "typische" termen uit de Tour.
De Top 4 zit behoorlijk vast deze week, waar Forbidden Colours inmiddels alweer 5 weken op nummer 1 staat.
01 (01) 05 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (02) 04 Bow Wow Wow - The Man Mountain
03 (03) 05 Men At Work - It's A Mistake
04 (04) 05 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 (10) 02 Robert Plant - Big Log
06 (08) 03 Matia Bazar - Elettrochoc
07 (07) 04 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
08 (09) 03 The Cure - The Walk
09 ( -- ) 01 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
10 (05) 06 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
11 (06) 07 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
12 (15) 02 Depeche Mode - Everything Counts
13 ( -- ) 01 Real Life - Send Me An Angel
14 ( -- ) 01 Asia - Don't Cry
15 (19) 02 Naked Eyes - Promises Promises
16 (12) 04 Bucks Fizz - When We Were Young
17 (11) 08 Ultravox - We Came To Dance
18 (13) 06 Tom Robinson - War Baby
19 (16) 03 Jackson Browne - Lawyers In Love
20 ( -- ) 01 Kraftwerk - Tour De France
http://bern.hitparade.ch/cdimg/thin_lizzy-the_sun_goes_down_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/real_life-send_me_an_angel_s_3.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/asia-dont_cry_s_1.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kraftwerk-tour_de_france_s.jpg
Vier nieuwe binnenkomers deze week waar de hardrock formatie Thin Lizzy met het uiterst smaak en sfeervolle The Sun Goes Down de hoogste is op nummer 9, dit is tevens ook de laatste single van deze band voor ze uiteen gaan en dan zo je visitekaartje nog éénmaal afgeven
er zijn bands die het minder getroffen hebben.De 2e nieuweling is uit het Australie afkomstige Real Life die in de rest van de wereld toch een behoorlijk hit scoren met Send Me An Angel, maar raar maar waar in Nederland nauwelijks een poot aan de grond krijgen in deze toch typische jaren 80 single die vol met aanstekelijke synths zit.
Asia met Don't Cry borduurt lekker voort op de vorige singles en daar is niets mis mee natuurlijk afkomstig van hun 2e LP Alpha waar kant A in dit geval Alpha heet de beste is wat mij betreft en wat een line-up had deze band toch in hun beginperiode, heerlijke melodieuze rock met een symfonisch randje of rand zoals u wilt.
Terwijl de echte Tour De France bezig is aan z'n laatste week komt Kraftwerk hier binnen als eerste weeks met de gelijknamige single Tour De France die vol met Kraftwerk ingrediënten zit aangevuld met die "typische" termen uit de Tour.
De Top 4 zit behoorlijk vast deze week, waar Forbidden Colours inmiddels alweer 5 weken op nummer 1 staat.
0
geplaatst: 22 juli 2014, 20:38 uur
50Tracks Rearviewmirror Top 40 week 30 1983 (23-07-1983)
01 01 05 The Cure - The Walk
02 03 03 Depeche Mode - Everything Counts
03 02 06 Heaven 17 - Come Live WIth Me
04 04 07 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 07 03 Robert Plant - Big Log
06 08 05 Tony Banks - This Is Love
07 05 06 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
08 06 06 Felt - Penelope Tree
09 15 03 Talking Heads - Burning Down The House
10 09 10 Big Country - In A Big Country
11 11 13 Blancmange – Blind Vision
12 10 07 America - The Border
13 13 06 INXS - Don't Change
14 19 04 Journey - After The Fall
15 18 05 Crosby, Stills & Nash - War Games
16 16 04 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 14 08 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
18 12 11 The Smiths - Hand In Glove
19 20 04 Peter Gabriel - I Don't Remember
20 17 05 The Nits - Vermillion Pencil
21 24 03 Angelic Upstarts - Solidarity
22 29 02 Men Without Hats - The Safety Dance
23 30 02 The Pale Fountains - Palm Of My Hand
24 33 02 10CC - Feel The Love
25 ---- 01 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ian_hunter-all_of_the_good_ones_are_taken_s.jpg
26 23 11 Japan - Canton (Live)
27 27 03 The Plimsouls - A Million Miles Away
28 31 02 Naked Eyes - Promises, Promises
29 26 09 Ultravox - We Came To Dance
30 21 07 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
31 25 04 Bucks Fizz - When We Were Young
32 32 02 R.E.M. - Radio Free Europe
33 22 04 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
34 ---- 01 Carmel - Bad Day
http://bern.hitparade.ch/cdimg/carmel-bad_day_s.jpg
35 ---- 01 Elvis Costello - Everyday I Write A Book
36 ---- 01 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
37 34 03 Heaven 17 - We Live So Fast
38 ---- 01 Steve Harley - Ballerina (Prima Donna)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/steve_harley-ballerina_(prima_donna)_s.jpg
39 39 02 Asia - Don't Cry
40 ---- 01 Foghat - That's What Love Can Do
01 01 05 The Cure - The Walk
02 03 03 Depeche Mode - Everything Counts
03 02 06 Heaven 17 - Come Live WIth Me
04 04 07 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream)
05 07 03 Robert Plant - Big Log
06 08 05 Tony Banks - This Is Love
07 05 06 Ryuchi Sakamoto - Forbidden Colours (Feat. David Sylvian)
08 06 06 Felt - Penelope Tree
09 15 03 Talking Heads - Burning Down The House
10 09 10 Big Country - In A Big Country
11 11 13 Blancmange – Blind Vision
12 10 07 America - The Border
13 13 06 INXS - Don't Change
14 19 04 Journey - After The Fall
15 18 05 Crosby, Stills & Nash - War Games
16 16 04 Jackson Browne - Lawyers In Love
17 14 08 Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That's My Home)
18 12 11 The Smiths - Hand In Glove
19 20 04 Peter Gabriel - I Don't Remember
20 17 05 The Nits - Vermillion Pencil
21 24 03 Angelic Upstarts - Solidarity
22 29 02 Men Without Hats - The Safety Dance
23 30 02 The Pale Fountains - Palm Of My Hand
24 33 02 10CC - Feel The Love
25 ---- 01 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ian_hunter-all_of_the_good_ones_are_taken_s.jpg
26 23 11 Japan - Canton (Live)
27 27 03 The Plimsouls - A Million Miles Away
28 31 02 Naked Eyes - Promises, Promises
29 26 09 Ultravox - We Came To Dance
30 21 07 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
31 25 04 Bucks Fizz - When We Were Young
32 32 02 R.E.M. - Radio Free Europe
33 22 04 Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
34 ---- 01 Carmel - Bad Day
http://bern.hitparade.ch/cdimg/carmel-bad_day_s.jpg
35 ---- 01 Elvis Costello - Everyday I Write A Book
36 ---- 01 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
37 34 03 Heaven 17 - We Live So Fast
38 ---- 01 Steve Harley - Ballerina (Prima Donna)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/steve_harley-ballerina_(prima_donna)_s.jpg
39 39 02 Asia - Don't Cry
40 ---- 01 Foghat - That's What Love Can Do
0
geplaatst: 25 juli 2014, 21:23 uur
Musician’s Top 30, 23-07-1983, week 30
01 (01) 04 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (09) 03 Big log – Robert Plant
03 (10) 03 Wonderland - XTC
04 (02) 06 Garden party – Marillion
05 (04) 05 War games – Crosby, Stills & Nash
06 (05) 05 I’m still standing - Elton John
07 (06) 04 Everyday I write the book – Elvis Costello
08 (03) 11 Moonlight shadow – Mike Oldfield
09 (14) 03 Burning down the house – Talking heads
10 (08) 04 The trooper – Iron Maiden
11 (24) 02 Straight back – Fleetwood Mac
12 (12) 04 Lawyers in love – Jackson Browne
13 (13) 04 The man mountain – Bow wow wow
14 (16) 03 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
15 (15) 04 Who’s that girl – Eurythmics
16 (07) 07 China girl - David Bowie
17 (28) 02 Radio Free Europe – R.E.M.
18 (25) 02 Sharp dressed man – ZZ Top
19 (27) 02 Wrapped around your finger – The Police
20 (11) 08 Can’t get used to losing you - The Beat
21 (---) 01 He's sailing – Jon & Vangelis
22 (26) 04 Waiting for your love – Toto
23 (---) 01 Tell her about it – Billy Joel
24 (---) 01 Feel the love – 10cc
25 (19) 04 The walk – The Cure
26 (30) 02 Human nature – Michael Jackson
27 (22) 04 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
28 (29) 03 They all went to Mexico – Santana
29 (---) 01 You belong to me – Doobie brothers
30 (---) 01 Don't cry – Asia
The Doobie brothers hadden een nieuwe "live" single, bij gebrek aan nieuw studiowerk. Dat zou ook nog even op zich laten wachten.
Verder prima nieuwe binnenkomers, waarbij He's sailing van Jon & Vangelis voor mij tot één van de beste singles van 1983 behoort.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jon_and_vangelis-he_is_sailing_s.jpg
01 (01) 04 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (09) 03 Big log – Robert Plant
03 (10) 03 Wonderland - XTC
04 (02) 06 Garden party – Marillion
05 (04) 05 War games – Crosby, Stills & Nash
06 (05) 05 I’m still standing - Elton John
07 (06) 04 Everyday I write the book – Elvis Costello
08 (03) 11 Moonlight shadow – Mike Oldfield
09 (14) 03 Burning down the house – Talking heads
10 (08) 04 The trooper – Iron Maiden
11 (24) 02 Straight back – Fleetwood Mac
12 (12) 04 Lawyers in love – Jackson Browne
13 (13) 04 The man mountain – Bow wow wow
14 (16) 03 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
15 (15) 04 Who’s that girl – Eurythmics
16 (07) 07 China girl - David Bowie
17 (28) 02 Radio Free Europe – R.E.M.
18 (25) 02 Sharp dressed man – ZZ Top
19 (27) 02 Wrapped around your finger – The Police
20 (11) 08 Can’t get used to losing you - The Beat
21 (---) 01 He's sailing – Jon & Vangelis
22 (26) 04 Waiting for your love – Toto
23 (---) 01 Tell her about it – Billy Joel
24 (---) 01 Feel the love – 10cc
25 (19) 04 The walk – The Cure
26 (30) 02 Human nature – Michael Jackson
27 (22) 04 After a fashion – Midge Ure/ Mick Karn
28 (29) 03 They all went to Mexico – Santana
29 (---) 01 You belong to me – Doobie brothers
30 (---) 01 Don't cry – Asia
The Doobie brothers hadden een nieuwe "live" single, bij gebrek aan nieuw studiowerk. Dat zou ook nog even op zich laten wachten.
Verder prima nieuwe binnenkomers, waarbij He's sailing van Jon & Vangelis voor mij tot één van de beste singles van 1983 behoort.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jon_and_vangelis-he_is_sailing_s.jpg
0
geplaatst: 26 juli 2014, 12:14 uur
TOP 40 VAN ROB nr 369 20-7-1983
dw vw aw
1 1 6 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 2 7 The man mountain - Bowwowwow
3 6 5 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
4 3 8 China girl - David Bowie
5 5 6 The vermillion pencil - The Nits
6 9 5 When we were young - Bucks Fizz
7 4 9 Blue Monday - New Order
8 8 6 This is love - Tony Banks
9 28 2 The safety dance - Men without Hats
10 15 3 You are a danger - Gary Low
11 11 6 Can't get used to losing you - The Beat
12 13 4 Wanna be startin' something - Michael Jackson
13 14 3 And when the night comes - Jon & Vangelis
14 20 3 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
15 7 8 Doot doot - Freur
16 10 8 Baby Jane - Rod Stewart
17 23 3 Touch - Colin Blunstone
18 12 7 Mornin' - Al Jarreau
19 17 4 I'm still standing - Elton John
20 26 2 Leuchtturm - Nena
21 25 3 They all went to Mexico - Carlos Santana
22 30 2 Life is a celebration - Kids from Fame
23 -- 1 Tragedy and mystery - China Crisis
24 19 7 Stand back - Stevie Nicks
25 18 4 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
26 21 4 Nobody's diary - Yazoo
27 -- 1 War baby - Tom Robinson Band
28 16 12 A girl called Johnny - The Waterboys
29 33 2 Treat me gently in the morning - Albert West
30 32 3 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
31 27 4 Rockall - Mezzoforte
32 22 7 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
33 -- 1 Rondo Russo - Berdien Stenberg
34 35 2 Don't talk to me about love - Altered Images
35 -- 1 Maniac - Michael Sembello
36 -- 1 Pieces of ice - Diana Ross
37 -- 1 Who's that girl - The Eurythmics
38 24 8 Love is a stranger - The Eurythmics
39 31 9 Every breath you take - The Police
40 29 12 True - Spandau Ballet
Nu toch weer een weekje te laat. Geen schokkende lijst, alleen The safete dance schiet van 28 naar 9.
Wel weer zes binnenkomers. Op 23 China Crisis dat moeiteloos de geweldige singles uit zijn mouw schudt. Het is moeilijk te zeggen wat hier zo goed aan is, ik vermoed dat het gewoon het liedje zelf is.
Op 27 brengt Tom Robinson op indringende wijze zijn liefdeskwellingen voor het voetlicht, waarbij de saxofoon hem op de voet volgt. Kwaliteitspop.
Op 33 een kortstondige rage: Berdien Stenberg verpopt (verdiscoot bijna) een klassiek werkje, Rondo russo (compositie van Saverio Mercadante), met groot succes, het wordt een dikke nummer 1 hit en doet het ook goed in veel andere landen. Het vrolijke deuntje wordt een klassieker.
Op 35 nog een nummer uit Fame, Maniac, met een stevig instrumentaal middenstuk waarop je lekker los kan gaan op de dansvloer.
Op 36 weer een single van Diana Ross, modern geproduceerd maar het blijft niet hangen.
En op 37 ook weer een single van The Eurythmics. Who's that girl haalt lang niet het niveau van Sweet dreams en Love is a stranger, het is wat aan de zeurderige kant.
dw vw aw
1 1 6 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 2 7 The man mountain - Bowwowwow
3 6 5 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
4 3 8 China girl - David Bowie
5 5 6 The vermillion pencil - The Nits
6 9 5 When we were young - Bucks Fizz
7 4 9 Blue Monday - New Order
8 8 6 This is love - Tony Banks
9 28 2 The safety dance - Men without Hats
10 15 3 You are a danger - Gary Low
11 11 6 Can't get used to losing you - The Beat
12 13 4 Wanna be startin' something - Michael Jackson
13 14 3 And when the night comes - Jon & Vangelis
14 20 3 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
15 7 8 Doot doot - Freur
16 10 8 Baby Jane - Rod Stewart
17 23 3 Touch - Colin Blunstone
18 12 7 Mornin' - Al Jarreau
19 17 4 I'm still standing - Elton John
20 26 2 Leuchtturm - Nena
21 25 3 They all went to Mexico - Carlos Santana
22 30 2 Life is a celebration - Kids from Fame
23 -- 1 Tragedy and mystery - China Crisis
24 19 7 Stand back - Stevie Nicks
25 18 4 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
26 21 4 Nobody's diary - Yazoo
27 -- 1 War baby - Tom Robinson Band
28 16 12 A girl called Johnny - The Waterboys
29 33 2 Treat me gently in the morning - Albert West
30 32 3 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
31 27 4 Rockall - Mezzoforte
32 22 7 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
33 -- 1 Rondo Russo - Berdien Stenberg
34 35 2 Don't talk to me about love - Altered Images
35 -- 1 Maniac - Michael Sembello
36 -- 1 Pieces of ice - Diana Ross
37 -- 1 Who's that girl - The Eurythmics
38 24 8 Love is a stranger - The Eurythmics
39 31 9 Every breath you take - The Police
40 29 12 True - Spandau Ballet
Nu toch weer een weekje te laat. Geen schokkende lijst, alleen The safete dance schiet van 28 naar 9.
Wel weer zes binnenkomers. Op 23 China Crisis dat moeiteloos de geweldige singles uit zijn mouw schudt. Het is moeilijk te zeggen wat hier zo goed aan is, ik vermoed dat het gewoon het liedje zelf is.
Op 27 brengt Tom Robinson op indringende wijze zijn liefdeskwellingen voor het voetlicht, waarbij de saxofoon hem op de voet volgt. Kwaliteitspop.
Op 33 een kortstondige rage: Berdien Stenberg verpopt (verdiscoot bijna) een klassiek werkje, Rondo russo (compositie van Saverio Mercadante), met groot succes, het wordt een dikke nummer 1 hit en doet het ook goed in veel andere landen. Het vrolijke deuntje wordt een klassieker.
Op 35 nog een nummer uit Fame, Maniac, met een stevig instrumentaal middenstuk waarop je lekker los kan gaan op de dansvloer.
Op 36 weer een single van Diana Ross, modern geproduceerd maar het blijft niet hangen.
En op 37 ook weer een single van The Eurythmics. Who's that girl haalt lang niet het niveau van Sweet dreams en Love is a stranger, het is wat aan de zeurderige kant.
0
Martial
geplaatst: 26 juli 2014, 19:28 uur
Tipparade - Week 30 (1983)
Alarmschijf: Agnetha Fältskog - Wrap Your Arms Around Me
Een fraaie popballad van één van de stemmen van ABBA, het klinkt zeer verzorgd wat ook geldt voor de produktie (Mike Chapman) en past uitstekend bij dit jaargetijde, verder weinig op aan te merken eigenlijk en dat is vaak een goed teken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/agnetha_faeltskog-wrap_your_arms_around_me_s.jpg
24. Yello - I Love You
De Zwitserse elektronische pioniers komen met een nummer vol met samples en wat experimentele klanken waar dit duo zo goed in is en ook om gewaardeerd wordt, de titel van het nummer kan je nauwelijks ontgaan en van de muziek van Yello daar hou je van of je vindt het niks, een tussenweg is er volgens mij niet.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/yello-i_love_you_s_1.jpg
25. Kitty Grant - Glad To Know You
Een echte eendagsvlieg dit discoplaatje van Kitty Grant en is het een soort disco dat we nu niet meer echt horen, haar stemgeluid is wat iel en lichtvoetig te noemen, maar dat past wel in dit plaatje wat overigens een cover is van Chas Jankel
Cijfer 6
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kitty_grant-glad_to_know_you_s.jpg
26. Kim Wilde - Love Blonde
Kim Wilde laat met Love Blonde een ander geluid horen, toegeven het is best een gedurfde single en heeft het wat lichte Stray Cats trekjes, misschien niet zo sterk als de voorgaande singles, maar toch best de moeite waard.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kim_wilde-love_blonde_s.jpg
27. Sergio Mendes - Never Gonna Let You Go
Wederom een goed uitgevoerde ballad dit keer met soulinvloeden en met een vrij krachtige en overtuigende stem, al had dit ook zo maar een nummer voor Michael Bolton kunnen zijn als ik het stemgeluid van Sergio Mendes zo hoor, geen nummer wat je al te vaak achter elkaar moet horen, maar zo op z'n tijd kan het er goed mee door.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/sergio_mendes_feat_joe_pizzulo_leza_miller-never_gonna_let_you_go_s.jpg
28. Club House - Do It Again Medley With Bil...
Twee geweldige nummers van respectievelijk Steely Dan en Michael Jackson die met elkaar worden verweven door Club House met een Billy Jean discobeat eronder, de zanger die dit nummer onder handen neemt is wel van mindere kwaliteit dan eerder genoemde artiesten, maar is dit best leuk gedaan al blijven de originele versies de voorkeur genieten.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/club_house-do_it_again_medley_with_billie_jean_s.jpg
29. Bananarama - Cruel Summer
Een luchtig zomerplaatje van de dames van Bananarama, al klinkt het nu wel wat "sloom" eerlijk gezegd, Cruel Summer werd later ook nog gecoverd door Ace Of Base en werd dit verrassenderwijs geen (zomer) hit in Nederland.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bananarama-cruel_summer_s_1.jpg
30. Benny Neyman - Vrij En Bij Jou Zijn
Een nogal standaard nummer van Benny Neyman die weinig tot de verbeelding spreekt, de goedkope synths helpen hier ook al niet aan mee, al zingt het refrein makkelijk weg, maar blijft dit verder aan de povere kant.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/benny_neyman-vrij_en_bij_jou_zijn_s.jpg
Top 40 - Week 30 (1983)
Steunplaat: David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
Een fraaie popballad van één van de stemmen van ABBA, het klinkt zeer verzorgd wat ook geldt voor de produktie (Mike Chapman) en past uitstekend bij dit jaargetijde, verder weinig op aan te merken eigenlijk en dat is vaak een goed teken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/agnetha_faeltskog-wrap_your_arms_around_me_s.jpg
24. Yello - I Love You
De Zwitserse elektronische pioniers komen met een nummer vol met samples en wat experimentele klanken waar dit duo zo goed in is en ook om gewaardeerd wordt, de titel van het nummer kan je nauwelijks ontgaan en van de muziek van Yello daar hou je van of je vindt het niks, een tussenweg is er volgens mij niet.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/yello-i_love_you_s_1.jpg
Een echte eendagsvlieg dit discoplaatje van Kitty Grant en is het een soort disco dat we nu niet meer echt horen, haar stemgeluid is wat iel en lichtvoetig te noemen, maar dat past wel in dit plaatje wat overigens een cover is van Chas Jankel
Cijfer 6
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kitty_grant-glad_to_know_you_s.jpg
Kim Wilde laat met Love Blonde een ander geluid horen, toegeven het is best een gedurfde single en heeft het wat lichte Stray Cats trekjes, misschien niet zo sterk als de voorgaande singles, maar toch best de moeite waard.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kim_wilde-love_blonde_s.jpg
Wederom een goed uitgevoerde ballad dit keer met soulinvloeden en met een vrij krachtige en overtuigende stem, al had dit ook zo maar een nummer voor Michael Bolton kunnen zijn als ik het stemgeluid van Sergio Mendes zo hoor, geen nummer wat je al te vaak achter elkaar moet horen, maar zo op z'n tijd kan het er goed mee door.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/sergio_mendes_feat_joe_pizzulo_leza_miller-never_gonna_let_you_go_s.jpg
28. Club House - Do It Again Medley With Bil...
Twee geweldige nummers van respectievelijk Steely Dan en Michael Jackson die met elkaar worden verweven door Club House met een Billy Jean discobeat eronder, de zanger die dit nummer onder handen neemt is wel van mindere kwaliteit dan eerder genoemde artiesten, maar is dit best leuk gedaan al blijven de originele versies de voorkeur genieten.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/club_house-do_it_again_medley_with_billie_jean_s.jpg
Een luchtig zomerplaatje van de dames van Bananarama, al klinkt het nu wel wat "sloom" eerlijk gezegd, Cruel Summer werd later ook nog gecoverd door Ace Of Base en werd dit verrassenderwijs geen (zomer) hit in Nederland.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/bananarama-cruel_summer_s_1.jpg
Een nogal standaard nummer van Benny Neyman die weinig tot de verbeelding spreekt, de goedkope synths helpen hier ook al niet aan mee, al zingt het refrein makkelijk weg, maar blijft dit verder aan de povere kant.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/benny_neyman-vrij_en_bij_jou_zijn_s.jpg
Top 40 - Week 30 (1983)
Steunplaat: David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
0
geplaatst: 26 juli 2014, 20:55 uur
Zwoele popsong met gevoelige melodie, uitstekend geproduceerd door Mike Chapman (bekend van het duo Chinn & Chapman) en fraai ingezongen.
24. Yello - I Love You
Ik ben steeds te vinden voor een lekker dancenummer met aanstekelijke melodie en baslijn. Maar dit vind ik louter kitsch, iets anders kan ik het niet noemen hoe experimenteel dat ook mag zijn (voor één keer verschil ik van mening met Martial).
Een cover van Chas Jankel, de zang van Kitty Grant is te dun waardoor dit nummer niet tot haar recht komt, het kabbelt ook meer dan het swingt.
Een andere kant van Kim Wilde, licht retro-getint met wat jazzy trekjes maar in zijn geheel toch geslaagd.
Ik ben niet zo te vinden voor dit soort zoete en gladde ballads zoals er destijds er veel in de VS werden uitgebracht maar ik ben de laatste om te beweren dat Sergio Mendes geen goede stem heeft.
28. Club House - Do It Again Medley With Billy Jean
Twee (overigens prima) nummers in elkaar geweven en het resultaat mag er wezen al is de zang inderdaad aan de magere kant.
De eerste hit van deze succesvolle meidengroep, aardige - luchtige en brave- meidenpop dat niemand tegen de borst zal stuiten wat voor alle hits van dit trio geldt. Dat gitaartje en de percussie trekken het nummer wel de hoogte in.
Melodisch is het OK met sterk refrein en zijn zang mag ik ook maar die gladde synths zijn te nadrukkelijk aanwezig en lijken hier niet op te passen. Een soberder productie had het nummer beslist goed gedaan.
Zwoele popsong met gevoelige melodie, uitstekend geproduceerd door Mike Chapman (bekend van het duo Chinn & Chapman) en fraai ingezongen.
24. Yello - I Love You
Ik ben steeds te vinden voor een lekker dancenummer met aanstekelijke melodie en baslijn. Maar dit vind ik louter kitsch, iets anders kan ik het niet noemen hoe experimenteel dat ook mag zijn (voor één keer verschil ik van mening met Martial).
Een cover van Chas Jankel, de zang van Kitty Grant is te dun waardoor dit nummer niet tot haar recht komt, het kabbelt ook meer dan het swingt.
Een andere kant van Kim Wilde, licht retro-getint met wat jazzy trekjes maar in zijn geheel toch geslaagd.
Ik ben niet zo te vinden voor dit soort zoete en gladde ballads zoals er destijds er veel in de VS werden uitgebracht maar ik ben de laatste om te beweren dat Sergio Mendes geen goede stem heeft.
28. Club House - Do It Again Medley With Billy Jean
Twee (overigens prima) nummers in elkaar geweven en het resultaat mag er wezen al is de zang inderdaad aan de magere kant.
De eerste hit van deze succesvolle meidengroep, aardige - luchtige en brave- meidenpop dat niemand tegen de borst zal stuiten wat voor alle hits van dit trio geldt. Dat gitaartje en de percussie trekken het nummer wel de hoogte in.
Melodisch is het OK met sterk refrein en zijn zang mag ik ook maar die gladde synths zijn te nadrukkelijk aanwezig en lijken hier niet op te passen. Een soberder productie had het nummer beslist goed gedaan.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 21:48 uur
Musician’s Top 30, 30-07-1983, week 31
01 (01) 05 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 04 Big log – Robert Plant
03 (03) 04 Wonderland – XTC
04 (09) 04 Burning down the house – Talking heads
05 (11) 03 Straight back – Fleetwood Mac
06 (05) 06 War games – Crosby, Stills & Nash
07 (07) 05 Everyday I write the book – Elvis Costello
08 (06) 06 I’m still standing - Elton John
09 (21) 02 He’s sailing – Jon & Vangelis
10 (04) 07 Garden party – Marillion
11 (17) 03 Radio Free Europe – R.E.M.
12 (10) 05 The trooper – Iron Maiden
13 (19) 03 Wrapped around your finger – The Police
14 (12) 05 Lawyers in love – Jackson Browne
15 (13) 05 The man mountain – Bow wow wow
16 (18) 03 Sharp dressed man – ZZ Top
17 (23) 02 Tell her about it – Billy Joel
18 (24) 02 Feel the love – 10cc
19 (14) 04 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
20 (15) 05 Who’s that girl – Eurythmics
21 (08) 12 Moonlight shadow – Mike Oldfield
22 (20) 09 Can’t get used to losing you - The Beat
23 (----) 01 It don't matter to me – Phil Collins
24 (----) 01 Tour de France – Kraftwerk
25 (----) 01 Holiday road – Lindsey Buckingham
26 (29) 01 You belong to me – Doobie brothers
27 (30) 02 Don’t cry – Asia
28 (22) 05 Waiting for your love – Toto
29 (26) 03 Human nature – Michael Jackson
30 (28) 04 They all went to Mexico – Santana
Ik vind/vond het helemaal niet erg, al die singletjes van Phil Collins. Het album Hello I must be going had er zo een stuk of 6. Maar aangezien het verder een album is waar weinig negatiefs over is te zeggen, halen ze makkelijk allemaal mijn hitlijst.
Grappig ook de clip van de nog zéér jonge Lindsey Buckingham (valt mij nu op). Ten tijde van deze "filmhit" was hij 34 maar bijna kon hij nog doorgaan voor de schoolgaande jeugd.....
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lindsey_buckingham-holiday_road_s.jpg
01 (01) 05 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 04 Big log – Robert Plant
03 (03) 04 Wonderland – XTC
04 (09) 04 Burning down the house – Talking heads
05 (11) 03 Straight back – Fleetwood Mac
06 (05) 06 War games – Crosby, Stills & Nash
07 (07) 05 Everyday I write the book – Elvis Costello
08 (06) 06 I’m still standing - Elton John
09 (21) 02 He’s sailing – Jon & Vangelis
10 (04) 07 Garden party – Marillion
11 (17) 03 Radio Free Europe – R.E.M.
12 (10) 05 The trooper – Iron Maiden
13 (19) 03 Wrapped around your finger – The Police
14 (12) 05 Lawyers in love – Jackson Browne
15 (13) 05 The man mountain – Bow wow wow
16 (18) 03 Sharp dressed man – ZZ Top
17 (23) 02 Tell her about it – Billy Joel
18 (24) 02 Feel the love – 10cc
19 (14) 04 I don’t remember (live) – Peter Gabriel
20 (15) 05 Who’s that girl – Eurythmics
21 (08) 12 Moonlight shadow – Mike Oldfield
22 (20) 09 Can’t get used to losing you - The Beat
23 (----) 01 It don't matter to me – Phil Collins
24 (----) 01 Tour de France – Kraftwerk
25 (----) 01 Holiday road – Lindsey Buckingham
26 (29) 01 You belong to me – Doobie brothers
27 (30) 02 Don’t cry – Asia
28 (22) 05 Waiting for your love – Toto
29 (26) 03 Human nature – Michael Jackson
30 (28) 04 They all went to Mexico – Santana
Ik vind/vond het helemaal niet erg, al die singletjes van Phil Collins. Het album Hello I must be going had er zo een stuk of 6. Maar aangezien het verder een album is waar weinig negatiefs over is te zeggen, halen ze makkelijk allemaal mijn hitlijst.
Grappig ook de clip van de nog zéér jonge Lindsey Buckingham (valt mij nu op). Ten tijde van deze "filmhit" was hij 34 maar bijna kon hij nog doorgaan voor de schoolgaande jeugd.....
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lindsey_buckingham-holiday_road_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 29 juli 2014, 22:57 uur
Top 20 - Week 31
01 (01) 06 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (09) 02 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
03 (05) 03 Robert Plant - Big Log
04 (12) 03 Depeche Mode - Everything Counts
05 (06) 04 Matia Bazar - Elettrochoc
06 (02) 05 Bow Wow Wow - The Man Mountain
07 (13) 02 Real Life - Send Me An Angel
08 (03) 06 Men At Work - It's A Mistake
09 (14) 02 Asia - Don't Cry
10 (04) 06 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
11 (15) 03 Naked Eyes - Promises Promises
12 (08) 04 The Cure - The Walk
13 (07) 05 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
14 ( -- ) 01 The Style Council - Long Hot Summer
15 (20) 02 Kraftwerk - Tour De France
16 (11) 08 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
17 ( -- ) 01 Future World Orchestra - Roulette
18 ( -- ) 01 Men Without Hats - The Safety Dance
19 (10) 07 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
20 (16) 05 Bucks Fizz - When we Were Young
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_style_council-long_hot_summer_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/future_world_orchestra-roulette_s.jpg
01 (01) 06 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
02 (09) 02 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
03 (05) 03 Robert Plant - Big Log
04 (12) 03 Depeche Mode - Everything Counts
05 (06) 04 Matia Bazar - Elettrochoc
06 (02) 05 Bow Wow Wow - The Man Mountain
07 (13) 02 Real Life - Send Me An Angel
08 (03) 06 Men At Work - It's A Mistake
09 (14) 02 Asia - Don't Cry
10 (04) 06 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
11 (15) 03 Naked Eyes - Promises Promises
12 (08) 04 The Cure - The Walk
13 (07) 05 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
14 ( -- ) 01 The Style Council - Long Hot Summer
15 (20) 02 Kraftwerk - Tour De France
16 (11) 08 Electric Light Orchestra - Rock 'n' Roll Is King
17 ( -- ) 01 Future World Orchestra - Roulette
18 ( -- ) 01 Men Without Hats - The Safety Dance
19 (10) 07 Mike Oldfield - Moonlight Shadow
20 (16) 05 Bucks Fizz - When we Were Young
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_style_council-long_hot_summer_s.jpg
0
geplaatst: 2 augustus 2014, 14:00 uur
TOP 40 VAN ROB nr 370 27-7-1983
dw vw aw
1 1 7 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 2 8 The man mountain - Bowwowwow
3 3 6 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
4 6 6 When we were young - Bucks Fizz
5 9 3 The safety dance - Men without Hats
6 23 2 Tragedy and mystery - China Crisis
7 4 9 China girl - David Bowie
8 5 7 The vermillion pencil - The Nits
9 10 4 You are a danger - Gary Low
10 20 3 Leuchtturm - Nena
11 7 10 Blue Monday - New Order
12 -- 1 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
13 14 4 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
14 8 7 This is love - Tony Banks
15 13 4 And when the night comes - Jon & Vangelis
16 17 4 Touch - Colin Blunstone
17 12 5 Wanna be startin' something - Michael Jackson
18 22 3 Life is a celebration - Kids from Fame
19 11 7 Can't get used to losing you - The Beat
20 21 4 They all went to Mexico - Carlos Santana
21 27 2 War baby - Tom Robinson Band
22 -- 1 Come live with me - Heaven 17
23 19 5 I'm still standing - Elton John
24 35 2 Maniac - Michael Sembello
25 15 9 Doot doot - Freur
26 37 2 Who's that girl - The Eurythmics
27 18 8 Mornin' - Al Jarreau
28 16 9 Baby Jane - Rod Stewart
29 30 4 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
30 33 2 Rondo Russo - Berdien Stenberg
31 -- 1 I love you - Yello
32 29 3 Treat me gently in the morning - Albert West
33 -- 1 We came to dance - Ultravox
34 24 8 Stand back - Stevie Nicks
35 25 5 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
36 36 2 Pieces of ice - Diana Ross
37 31 5 Rockall - Mezzoforte
38 32 8 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
39 26 5 Nobody's diary - Yazoo
40 28 13 A girl called Johnny - The Waterboys
De top 3 zit weer vast; Mike Oldfield zit stevig aan de top. Wel komt China Crisis aanracen van 23 naar 6.
Op 12 maar liefst komt dan eindelijk bij mij ook Forbidden colours binnen, terwijl de song al een paar weken op 1 staat bij collega's musician en martial. Maar ja, ik volg mijn lijst van destijds, zij maken hem met de kennis van nu
. Forbidden colours is het themalied van de Japans-Britse film Merry Christmas Mr. Lawrence, waarin David Bowie de hoofdrol speelt maar ook componist Ryuichi Sakamoto zelf de tegenspeler van David is. De song bestaat ook zonder de teksten en vocalen van David Sylvian, maar die is alleen maar mooi, met David Sylvian is het bloedstollend mooi. David Sylvian was natuurlijk de zanger van Japan (de band), maar dit is (dacht ik) de eerste keer dat zijn eigen naam op een single mag staan. Met zijn weemoedige stem (heerlijk om mee te zingen) tilt hij de klanken van Sakamoto naar grote hoogten. De tekst van Forbidden colours verwijst (naar alle waarschijnlijkheid) naar homoseksuele liefde, wat toevallig vandaag weer extra actueel is. De song staat op 46 in mijn top 200 Aller Tijden, waarmee het ook de hoogst genoteerde single van 1983 is.
Heaven 17 scoort op 22 met Come live with me, minder opzwepend dan hun meeste muziek, maar als altijd zeer smaakvol en overtuigend.
Op 31 het gekke geluid van Yello uit Zwitserland, dat door het steeds herhaalde ''I love you - I know'' toch een aardige hit kon worden, al zit er verder weinig melodie in. Het wordt ook meteen hun grootste hit.
Op 33 Ultravox met het vrij stevige We came to dance.
dw vw aw
1 1 7 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 2 8 The man mountain - Bowwowwow
3 3 6 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
4 6 6 When we were young - Bucks Fizz
5 9 3 The safety dance - Men without Hats
6 23 2 Tragedy and mystery - China Crisis
7 4 9 China girl - David Bowie
8 5 7 The vermillion pencil - The Nits
9 10 4 You are a danger - Gary Low
10 20 3 Leuchtturm - Nena
11 7 10 Blue Monday - New Order
12 -- 1 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
13 14 4 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
14 8 7 This is love - Tony Banks
15 13 4 And when the night comes - Jon & Vangelis
16 17 4 Touch - Colin Blunstone
17 12 5 Wanna be startin' something - Michael Jackson
18 22 3 Life is a celebration - Kids from Fame
19 11 7 Can't get used to losing you - The Beat
20 21 4 They all went to Mexico - Carlos Santana
21 27 2 War baby - Tom Robinson Band
22 -- 1 Come live with me - Heaven 17
23 19 5 I'm still standing - Elton John
24 35 2 Maniac - Michael Sembello
25 15 9 Doot doot - Freur
26 37 2 Who's that girl - The Eurythmics
27 18 8 Mornin' - Al Jarreau
28 16 9 Baby Jane - Rod Stewart
29 30 4 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
30 33 2 Rondo Russo - Berdien Stenberg
31 -- 1 I love you - Yello
32 29 3 Treat me gently in the morning - Albert West
33 -- 1 We came to dance - Ultravox
34 24 8 Stand back - Stevie Nicks
35 25 5 t Kan vriezen, 't kan dooien - Robert Paul
36 36 2 Pieces of ice - Diana Ross
37 31 5 Rockall - Mezzoforte
38 32 8 Proudly presents the Star Sisters - Stars on 45
39 26 5 Nobody's diary - Yazoo
40 28 13 A girl called Johnny - The Waterboys
De top 3 zit weer vast; Mike Oldfield zit stevig aan de top. Wel komt China Crisis aanracen van 23 naar 6.
Op 12 maar liefst komt dan eindelijk bij mij ook Forbidden colours binnen, terwijl de song al een paar weken op 1 staat bij collega's musician en martial. Maar ja, ik volg mijn lijst van destijds, zij maken hem met de kennis van nu
. Forbidden colours is het themalied van de Japans-Britse film Merry Christmas Mr. Lawrence, waarin David Bowie de hoofdrol speelt maar ook componist Ryuichi Sakamoto zelf de tegenspeler van David is. De song bestaat ook zonder de teksten en vocalen van David Sylvian, maar die is alleen maar mooi, met David Sylvian is het bloedstollend mooi. David Sylvian was natuurlijk de zanger van Japan (de band), maar dit is (dacht ik) de eerste keer dat zijn eigen naam op een single mag staan. Met zijn weemoedige stem (heerlijk om mee te zingen) tilt hij de klanken van Sakamoto naar grote hoogten. De tekst van Forbidden colours verwijst (naar alle waarschijnlijkheid) naar homoseksuele liefde, wat toevallig vandaag weer extra actueel is. De song staat op 46 in mijn top 200 Aller Tijden, waarmee het ook de hoogst genoteerde single van 1983 is.Heaven 17 scoort op 22 met Come live with me, minder opzwepend dan hun meeste muziek, maar als altijd zeer smaakvol en overtuigend.
Op 31 het gekke geluid van Yello uit Zwitserland, dat door het steeds herhaalde ''I love you - I know'' toch een aardige hit kon worden, al zit er verder weinig melodie in. Het wordt ook meteen hun grootste hit.
Op 33 Ultravox met het vrij stevige We came to dance.
0
Martial
geplaatst: 2 augustus 2014, 14:36 uur
ranboy schreef:
.
. Dat is je te prijzen dat je werkt met je lijsten van vroeger

Als ik de lijsten nog gehad (had ik ze nog maar trouwens) had ik ze zeker gebruikt, altijd leuk die nostalgie van vroeger hoe je muzieksmaak er toen uit zag.
0
Martial
geplaatst: 2 augustus 2014, 16:29 uur
Tipparade - Week 31 (1983)
Alarmschijf: 10CC - Feel The Love (Oomachasaooma)
Met de "lazy" reggae ritmes voorop gaat 10CC weer is een Top 10 hit scoren in ons landje, al is dit nummer wel behoorlijk rechttoe rechtaan en met weinig opwinding, al heeft het natuurlijk wel voldoende hitpotentie.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/10cc-feel_the_love_(oomachasaooma)_s.jpg
17. Grace Jones - La Vie En Rose
Voor de 2e maal uitgebracht (1e keer was in 1977) en de 2e keer was het meer in een schot in de roos met als resultaat een Top 5 notering, het is een cover van Edith Piaf, Grace Jones maakt er een wat disco-achtig en jazzy nummer van en doet dat verdienstelijk al ben ik zelf nooit echt onder de indruk geweest van de muziek van Grace Jones.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/grace_jones-la_vie_en_rose_s_1.jpg
18. Imagination - Looking At Midnight
De mannen van Imagination komen met een gedegen nummer dat niet echt opzien baart al luistert het best nog aardig weg, maar echt verrassen doet deze band niet met deze single.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/imagination-looking_at_midnight_s.jpg
19. Nathalie - My Love Won't Let You Down
De Belgische Nathalie komt met op het 1e gehoor een Italo-achtig nummer wat herkenbaar is aan de elektronische muziek en de vaak niet al te beste zang, maar dan wel weer vaak past in het totaalplaatje waar deze single ook debet aan is, niet echt mijn ding, maar snap wel dat dit een hit werd.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nathalie_[be]-my_love_wont_let_you_down_s_1.jpg
23. Men Without Hats - The Safety Dance
Aanstekelijk, ritmisch en catchy zijn wel de sleutelwoorden voor deze single van Men Without Hats, die niet verder kwamen dan 1 hit hier in Nederland, maar met dit nummer laten ze een behoorlijk goede indruk achter en blijft dit nummer ook anno 2014 nog best behoorlijk hangen.
24. Future World Orchestra - Roulette
Hoe een goed synthesizer nummer moet klinken bewijst hier de Future World Orchestra, ritmisch en melodisch steekt het prima in elkaar en met de aanstekelijkheid zit het ook wel gebakken en werd dit nummer gebruikt bij NOS Radio Tour de France.
25. Claude Barzotti - Madame
De Belgische zanger Claude Barzotti met in z'n stem een wat rauw randje komt met een aardig Franstalig nummer waarbij vooral het refrein sterkt oogt en ook goed blijft hangen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/claude_barzotti-madame_s.jpg
26. Marcia Griffiths - Electric Boogie
Een voortkabbelend en niets aan de hand nummertje met wat lekkere ritmes er in, dat is het eigenlijk wel en lijkt hiermee uitermate geschikt voor de zomerperiode.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/marcia_griffiths-electric_boogie_s.jpg
27. Hazell Dean - Searchin' (I Gotta Find A M...
Een gedegen disconummer, al komt de verveling wel gauw om de hoek kijken, het refrein houdt redelijk stand, hetzelfde geldt voor het tempo/ritme in deze single, het is aardig maar ook niet meer dan dat.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/hazell_dean-searchin_(i_gotta_find_a_man)_s.jpg
28. Guys 'n' Dolls - Glory To The Beautiful People
Een slap en zoutloos nummer van de Guys 'n' Dolls, waar verder niet veel woorden aan vuil hoeven worden gemaakt.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/guys_n_dolls-glory_to_the_beautiful_people_s.jpg
29. Ultravox - We Came To Dance
De synth staat behoorlijk centraal in de muziek van Ultravox waar We Came To Dance een prima voorbeeld van is, ritmisch en vocaal sterk en met een lekker pakkend refrein is dit meer dan een geslaagd resultaat.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ultravox-we_came_to_dance_s.jpg
30. Trans-X - Living On Video
Een dance-klassieker uit Canada in optima forma vol gepompt met synthesizer klanken en ritmes die zeer goed in gehoor ligt mede door het melodisch karakter, al houdt de zang niet echt over en lijkt de vrouwenstem goed geluisterd te hebben naar Visage.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/trans-x-living_on_video_s.jpg
Top 40 - Week 31 (1983)
Steunplaat: Roberto Jacketti & The Scooters - Hot Summernight
Met de "lazy" reggae ritmes voorop gaat 10CC weer is een Top 10 hit scoren in ons landje, al is dit nummer wel behoorlijk rechttoe rechtaan en met weinig opwinding, al heeft het natuurlijk wel voldoende hitpotentie.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/10cc-feel_the_love_(oomachasaooma)_s.jpg
Voor de 2e maal uitgebracht (1e keer was in 1977) en de 2e keer was het meer in een schot in de roos met als resultaat een Top 5 notering, het is een cover van Edith Piaf, Grace Jones maakt er een wat disco-achtig en jazzy nummer van en doet dat verdienstelijk al ben ik zelf nooit echt onder de indruk geweest van de muziek van Grace Jones.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/grace_jones-la_vie_en_rose_s_1.jpg
De mannen van Imagination komen met een gedegen nummer dat niet echt opzien baart al luistert het best nog aardig weg, maar echt verrassen doet deze band niet met deze single.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/imagination-looking_at_midnight_s.jpg
De Belgische Nathalie komt met op het 1e gehoor een Italo-achtig nummer wat herkenbaar is aan de elektronische muziek en de vaak niet al te beste zang, maar dan wel weer vaak past in het totaalplaatje waar deze single ook debet aan is, niet echt mijn ding, maar snap wel dat dit een hit werd.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nathalie_[be]-my_love_wont_let_you_down_s_1.jpg
Aanstekelijk, ritmisch en catchy zijn wel de sleutelwoorden voor deze single van Men Without Hats, die niet verder kwamen dan 1 hit hier in Nederland, maar met dit nummer laten ze een behoorlijk goede indruk achter en blijft dit nummer ook anno 2014 nog best behoorlijk hangen.
Hoe een goed synthesizer nummer moet klinken bewijst hier de Future World Orchestra, ritmisch en melodisch steekt het prima in elkaar en met de aanstekelijkheid zit het ook wel gebakken en werd dit nummer gebruikt bij NOS Radio Tour de France.
De Belgische zanger Claude Barzotti met in z'n stem een wat rauw randje komt met een aardig Franstalig nummer waarbij vooral het refrein sterkt oogt en ook goed blijft hangen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/claude_barzotti-madame_s.jpg
Een voortkabbelend en niets aan de hand nummertje met wat lekkere ritmes er in, dat is het eigenlijk wel en lijkt hiermee uitermate geschikt voor de zomerperiode.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/marcia_griffiths-electric_boogie_s.jpg
Een gedegen disconummer, al komt de verveling wel gauw om de hoek kijken, het refrein houdt redelijk stand, hetzelfde geldt voor het tempo/ritme in deze single, het is aardig maar ook niet meer dan dat.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/hazell_dean-searchin_(i_gotta_find_a_man)_s.jpg
Een slap en zoutloos nummer van de Guys 'n' Dolls, waar verder niet veel woorden aan vuil hoeven worden gemaakt.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/guys_n_dolls-glory_to_the_beautiful_people_s.jpg
De synth staat behoorlijk centraal in de muziek van Ultravox waar We Came To Dance een prima voorbeeld van is, ritmisch en vocaal sterk en met een lekker pakkend refrein is dit meer dan een geslaagd resultaat.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ultravox-we_came_to_dance_s.jpg
Een dance-klassieker uit Canada in optima forma vol gepompt met synthesizer klanken en ritmes die zeer goed in gehoor ligt mede door het melodisch karakter, al houdt de zang niet echt over en lijkt de vrouwenstem goed geluisterd te hebben naar Visage.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/trans-x-living_on_video_s.jpg
Top 40 - Week 31 (1983)
Steunplaat: Roberto Jacketti & The Scooters - Hot Summernight
0
geplaatst: 2 augustus 2014, 18:09 uur
Tipparade: week 31 van 1983.
Wat lome reggae maar toch fris klinkend met de typische 10CC-sound zoals de vocalen. Hun beste periode is allang achter de rug maar dit vind ik wel hun beste hitsingle sinds Dreadlock Holiday.
Toch een geslaagde cover van La Vie En Rose, vrij eigenzinnig en smaakvol met een tikkeltje jazz en met respect voor het origineel. Haar stemgeluid kun je over discussiëren maar ze is wel apart.
Vlak en onopvallend nummer dat het ene oor in en het andere uit gaat. Productioneel en vocaal weliswaar behoorlijk maar het is na enkele minuten al vergeten.
Zwakke zang inderdaad en het nummer heeft de tand des tijds ook niet doorstaan door de productie. Het steeds herhalen van de titel verveelt ook na een tijd.
Dit klinkt anno 2014 inderdaad nog fris en aanstekelijk. Weliswaar ook in de tijdgeest maar melodisch en ritmisch staat dit nummer als een huis.
Hier staan de synthesizers in functie van de melodie en sfeer. Lijkt wat op Oxygene van Jean Michel Jarre maar toch een fijn synthesizernummer.
Een Belg met Italiaanse roots, dat hoor je aan de hese stem en accent. Ook dit nummer kan altijd voor mij en het krachtige refrein blijft ongetwijfeld hangen.
Lang niet meer gehoord, wel een aardig nummer vooral dankzij het ritme en de zomerse sfeer al vond ik het toentertijd wel wat beter.
Ook hier zit het goed met het ritme en refrein maar verder is dat een niet echt opzienbarend disco-nummer. Ook hier een gemiddeld cijfer.
Guys 'n' Dolls proberen met de tijd mee te gaan door gebruik van synths maar het is een zouteloos nummer zonder emotie of melodie die bijblijft. Behangmuziek of -muzak.
Wederom een nummer waar de synths centraal staan maar dit is merkelijk inventiever met sterk ritme. Weliswaar geen klapper als Vienna maar hun singles blijven overeind staan.
Weer een leuk synthesizernummer met aanstekelijke melodie en ritme en functionele vocoder al doet het ook mij denken aan Visage. Oneindig veel beter dan de recente verkrachting door Pakito.
Wat lome reggae maar toch fris klinkend met de typische 10CC-sound zoals de vocalen. Hun beste periode is allang achter de rug maar dit vind ik wel hun beste hitsingle sinds Dreadlock Holiday.
Toch een geslaagde cover van La Vie En Rose, vrij eigenzinnig en smaakvol met een tikkeltje jazz en met respect voor het origineel. Haar stemgeluid kun je over discussiëren maar ze is wel apart.
Vlak en onopvallend nummer dat het ene oor in en het andere uit gaat. Productioneel en vocaal weliswaar behoorlijk maar het is na enkele minuten al vergeten.
Zwakke zang inderdaad en het nummer heeft de tand des tijds ook niet doorstaan door de productie. Het steeds herhalen van de titel verveelt ook na een tijd.
Dit klinkt anno 2014 inderdaad nog fris en aanstekelijk. Weliswaar ook in de tijdgeest maar melodisch en ritmisch staat dit nummer als een huis.
Hier staan de synthesizers in functie van de melodie en sfeer. Lijkt wat op Oxygene van Jean Michel Jarre maar toch een fijn synthesizernummer.
Een Belg met Italiaanse roots, dat hoor je aan de hese stem en accent. Ook dit nummer kan altijd voor mij en het krachtige refrein blijft ongetwijfeld hangen.
Lang niet meer gehoord, wel een aardig nummer vooral dankzij het ritme en de zomerse sfeer al vond ik het toentertijd wel wat beter.
Ook hier zit het goed met het ritme en refrein maar verder is dat een niet echt opzienbarend disco-nummer. Ook hier een gemiddeld cijfer.
Guys 'n' Dolls proberen met de tijd mee te gaan door gebruik van synths maar het is een zouteloos nummer zonder emotie of melodie die bijblijft. Behangmuziek of -muzak.
Wederom een nummer waar de synths centraal staan maar dit is merkelijk inventiever met sterk ritme. Weliswaar geen klapper als Vienna maar hun singles blijven overeind staan.
Weer een leuk synthesizernummer met aanstekelijke melodie en ritme en functionele vocoder al doet het ook mij denken aan Visage. Oneindig veel beter dan de recente verkrachting door Pakito.
0
geplaatst: 3 augustus 2014, 19:37 uur
TOP 40 VAN ROB nr 371 3-8-1983
dw vw aw
1 1 8 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 12 2 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
3 2 9 The man mountain - Bowwowwow
4 5 4 The safety dance - Men without Hats
5 6 3 Tragedy and mystery - China Crisis
6 4 7 When we were young - Bucks Fizz
7 3 7 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
8 10 4 Leuchtturm - Nena
9 33 2 We came to dance - Ultravox
10 9 5 You are a danger - Gary Low
11 22 2 Come live with me - Heaven 17
12 31 2 I love you - Yello
13 21 3 War baby - Tom Robinson Band
14 13 5 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
15 8 8 The vermillion pencil - The Nits
16 18 4 Life is a celebration - Kids from Fame
17 7 10 China girl - David Bowie
18 16 5 Touch - Colin Blunstone
19 20 5 They all went to Mexico - Carlos Santana
20 11 11 Blue Monday - New Order
21 24 3 Maniac - Michael Sembello
22 26 3 Who's that girl - The Eurythmics
23 15 5 And when the night comes - Jon & Vangelis
24 -- 1 Clubhouse - Do it again with Billie Jean
25 14 8 This is love - Tony Banks
26 -- 1 10CC - Feel the love
27 -- 1 Grace Jones - La vie en rose
28 30 3 Rondo Russo - Berdien Stenberg
29 -- 1 Phil Collins - It don't matter to me
30 -- 1 Rita Coolidge - All time high
31 32 4 Treat me gently in the morning - Albert West
32 17 6 Wanna be startin' something - Michael Jackson
33 19 8 Can't get used to losing you - The Beat
34 -- 1 Jona Lewie - Love detonator
35 -- 1 Gary Byrd & the G.B. Experience - The crown
36 23 6 I'm still standing - Elton John
37 25 10 Doot doot - Freur
38 29 5 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
39 27 9 Mornin' - Al Jarreau
40 34 9 Stand back - Stevie Nicks
Nu ben ik weer even helemaal bij met deze lijst. Mike Oldfield pakt zijn laatste week op 1; dat mag ik wel zeggen want Forbidden colours gaat van 12 naar 2.
Zeven binnenkomers weer, het gaat nog steeds hard.
Op 24 Clubhouse met een medley van 2 bekende songs die niets met elkaar gemeen hebben, maar toch weten ze er een eigen draai en te geven; het is geen gemakkelijk incashen op andermans succes.
Op 26 10CC met hun laatste grote hit Feel the love, geholpen met een aparte videoclip gemaakt door de ex-10CC-leden Kevin Godley & Lol Creme. Nog wel aardig.
Op 27 Grace Jones met een smaakvolle tweetalige versie van Edith Piafs La vie en rose, in 1977 al een klein hitje voor haar, maar nu dankzij hernieuwde belangstelling een dikke top 10 hit. In 1977 had ik de song gemist, dus nu alsnog in mijn top 40.
Op 29 Phil Collins met een wat fellere song, bijgestaan door de blazerssectie van EWF.
Op 30 Rita Coolidge met haar warme stem, de titelsong van Never say never again.
Op 34 Jona Lewie met weer zo'n grappig klein liedje waar hij het patent op had.
En op 35 Gary Byrd met The crown, een redelijk klassieke rapplaat, met vocalen van Stevie Wonder en Teena Marie.
dw vw aw
1 1 8 Moonlight shadow - Mike Oldfield
2 12 2 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
3 2 9 The man mountain - Bowwowwow
4 5 4 The safety dance - Men without Hats
5 6 3 Tragedy and mystery - China Crisis
6 4 7 When we were young - Bucks Fizz
7 3 7 Thought I'd ring you - Shirley Bassey & Alain Delon
8 10 4 Leuchtturm - Nena
9 33 2 We came to dance - Ultravox
10 9 5 You are a danger - Gary Low
11 22 2 Come live with me - Heaven 17
12 31 2 I love you - Yello
13 21 3 War baby - Tom Robinson Band
14 13 5 A love affair - Giorgio Moroder ft. Joe Esposito
15 8 8 The vermillion pencil - The Nits
16 18 4 Life is a celebration - Kids from Fame
17 7 10 China girl - David Bowie
18 16 5 Touch - Colin Blunstone
19 20 5 They all went to Mexico - Carlos Santana
20 11 11 Blue Monday - New Order
21 24 3 Maniac - Michael Sembello
22 26 3 Who's that girl - The Eurythmics
23 15 5 And when the night comes - Jon & Vangelis
24 -- 1 Clubhouse - Do it again with Billie Jean
25 14 8 This is love - Tony Banks
26 -- 1 10CC - Feel the love
27 -- 1 Grace Jones - La vie en rose
28 30 3 Rondo Russo - Berdien Stenberg
29 -- 1 Phil Collins - It don't matter to me
30 -- 1 Rita Coolidge - All time high
31 32 4 Treat me gently in the morning - Albert West
32 17 6 Wanna be startin' something - Michael Jackson
33 19 8 Can't get used to losing you - The Beat
34 -- 1 Jona Lewie - Love detonator
35 -- 1 Gary Byrd & the G.B. Experience - The crown
36 23 6 I'm still standing - Elton John
37 25 10 Doot doot - Freur
38 29 5 Wrap your arms around me - Agnetha Fältskog
39 27 9 Mornin' - Al Jarreau
40 34 9 Stand back - Stevie Nicks
Nu ben ik weer even helemaal bij met deze lijst. Mike Oldfield pakt zijn laatste week op 1; dat mag ik wel zeggen want Forbidden colours gaat van 12 naar 2.
Zeven binnenkomers weer, het gaat nog steeds hard.
Op 24 Clubhouse met een medley van 2 bekende songs die niets met elkaar gemeen hebben, maar toch weten ze er een eigen draai en te geven; het is geen gemakkelijk incashen op andermans succes.
Op 26 10CC met hun laatste grote hit Feel the love, geholpen met een aparte videoclip gemaakt door de ex-10CC-leden Kevin Godley & Lol Creme. Nog wel aardig.
Op 27 Grace Jones met een smaakvolle tweetalige versie van Edith Piafs La vie en rose, in 1977 al een klein hitje voor haar, maar nu dankzij hernieuwde belangstelling een dikke top 10 hit. In 1977 had ik de song gemist, dus nu alsnog in mijn top 40.
Op 29 Phil Collins met een wat fellere song, bijgestaan door de blazerssectie van EWF.
Op 30 Rita Coolidge met haar warme stem, de titelsong van Never say never again.
Op 34 Jona Lewie met weer zo'n grappig klein liedje waar hij het patent op had.
En op 35 Gary Byrd met The crown, een redelijk klassieke rapplaat, met vocalen van Stevie Wonder en Teena Marie.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 21:26 uur
Musician’s Top 30, 06-08-1983, week 32
01 (01) 06 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 05 Big log – Robert Plant
03 (03) 05 Wonderland – XTC
04 (09) 05 Burning down the house – Talking heads
05 (05) 04 Straight back – Fleetwood Mac
06 (09) 03 He’s sailing – Jon & Vangelis
07 (11) 04 Radio Free Europe – R.E.M.
08 (24) 02 Tour de France – Kraftwerk
09 (07) 06 Everyday I write the book – Elvis Costello
10 (06) 07 War games – Crosby, Stills & Nash
11 (23) 02 It don’t matter to me – Phil Collins
12 (17) 03 Tell her about it – Billy Joel
13 (13) 04 Wrapped around your finger – The Police
14 (25) 02 Holiday road – Lindsey Buckingham
15 (16) 04 Sharp dressed man – ZZ Top
16 (18) 03 Feel the love – 10cc
17 (08) 07 I’m still standing - Elton John
18 (----) 01 High time – Styx
19 (26) 03 You belong to me – Doobie brothers
20 (----) 01 Long hot summer – Style council
21 (12) 06 The trooper – Iron Maiden
22 (----) 01 La vie en rose – Grace Jones
23 (14) 06 Lawyers in love – Jackson Browne
24 (15) 06 The man mountain – Bow wow wow
25 (22) 10 Can’t get used to losing you - The Beat
26 (10) 08 Garden party – Marillion
27 (27) 03 Don’t cry – Asia
28 (----) 01 Gold – Spandau ballet
29 (----) 01 Red red wine – UB40
30 (----) 01 Everything counts – Depeche mode
High time, een volgende single van Styx, lijkt mij hier de meest aantrekkelijke van allemaal. Ook al is de Style Council an sich natuurlijk ook een sensatie. Ik vind ze alleen nog niet zo swingend als ten tijde van Shout to the top en My ever changing moods.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/styx-high_time_s.jpg
Is dit niet de allerlaatste Styx single in deze bezetting?
01 (01) 06 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
02 (02) 05 Big log – Robert Plant
03 (03) 05 Wonderland – XTC
04 (09) 05 Burning down the house – Talking heads
05 (05) 04 Straight back – Fleetwood Mac
06 (09) 03 He’s sailing – Jon & Vangelis
07 (11) 04 Radio Free Europe – R.E.M.
08 (24) 02 Tour de France – Kraftwerk
09 (07) 06 Everyday I write the book – Elvis Costello
10 (06) 07 War games – Crosby, Stills & Nash
11 (23) 02 It don’t matter to me – Phil Collins
12 (17) 03 Tell her about it – Billy Joel
13 (13) 04 Wrapped around your finger – The Police
14 (25) 02 Holiday road – Lindsey Buckingham
15 (16) 04 Sharp dressed man – ZZ Top
16 (18) 03 Feel the love – 10cc
17 (08) 07 I’m still standing - Elton John
18 (----) 01 High time – Styx
19 (26) 03 You belong to me – Doobie brothers
20 (----) 01 Long hot summer – Style council
21 (12) 06 The trooper – Iron Maiden
22 (----) 01 La vie en rose – Grace Jones
23 (14) 06 Lawyers in love – Jackson Browne
24 (15) 06 The man mountain – Bow wow wow
25 (22) 10 Can’t get used to losing you - The Beat
26 (10) 08 Garden party – Marillion
27 (27) 03 Don’t cry – Asia
28 (----) 01 Gold – Spandau ballet
29 (----) 01 Red red wine – UB40
30 (----) 01 Everything counts – Depeche mode
High time, een volgende single van Styx, lijkt mij hier de meest aantrekkelijke van allemaal. Ook al is de Style Council an sich natuurlijk ook een sensatie. Ik vind ze alleen nog niet zo swingend als ten tijde van Shout to the top en My ever changing moods.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/styx-high_time_s.jpg
Is dit niet de allerlaatste Styx single in deze bezetting?
0
Martial
geplaatst: 6 augustus 2014, 15:50 uur
Top 30 - Week 32
01 (02) 03 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
02 (04) 04 Depeche Mode - Everything Counts
03 (03) 04 Robert Plant - Big Log
04 (01) 07 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
05 (07) 03 Real Life - Send Me An Angel
06 (09) 03 Asia - Don't Cry
07 (14) 02 The Style Council - Long Hot Summer
08 (11) 04 Naked Eyes - Promises Promises
09 ( -- ) 01 Saga - The Flyer
10 (17) 02 Future World Orchestra - Roulette
11 (05) 05 Matia Bazar - Elettrochoc
12 (18) 02 Men Without Hats - The Safety Dance
13 (06) 06 Bow Wow Wow - The Man Mountain
14 (15) 03 Kraftwerk - Tour De France
15 (08) 07 Men At Work - It's A Mistake
16 ( -- ) 01 Level 42 - The Sun Goes Down (Living I...
17 (10) 07 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
18 (12) 05 The Cure - The Walk
19 (13) 06 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
20 ( -- ) 01 The Moody Blues - Blue World
http://bern.hitparade.ch/cdimg/saga-the_flyer_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/level_42-the_sun_goes_down_(living_it_up)_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_moody_blues-blue_world_s.jpg
Na 6 weken de nummer 1 in handen te hebben gehad maken David Sylvian & Ryuichi Sakamoto met Forbidden Colours plaats voor Thin Lizzy met het uiterst sfeervolle The Sun Goes Down.
We noteren 3 nieuwe binnenkomers deze week die er stuk voor stuk mogen zijn, Saga met The Flyer komt direct de Top 10 binnenvliegen, een productie van Rupert Hine (o.a. The Fixx) en dat is te horen, één van de betere singles van Saga vind ik en afkomstig van het meer dan verdienstelijke album Heads Or Tales.
Level 42 komt met The Sun Goes Down in hun specifieke stijl met natuurlijk Mark King op de basgitaar en het lichtvoetige stemgeluid van Mike Lindup maken deze single compleet.
The Moody Blues met Blue World is ook weer zo'n smaakvolle single, waarbij de synth door dit nummer vol met sfeer en melodie zit en met Justin Hayward als begenadigd zanger zit het natuurlijk meer dan goed.
01 (02) 03 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
02 (04) 04 Depeche Mode - Everything Counts
03 (03) 04 Robert Plant - Big Log
04 (01) 07 David Sylvian & Ryuichi Sakamoto - Forbidden Colours
05 (07) 03 Real Life - Send Me An Angel
06 (09) 03 Asia - Don't Cry
07 (14) 02 The Style Council - Long Hot Summer
08 (11) 04 Naked Eyes - Promises Promises
09 ( -- ) 01 Saga - The Flyer
10 (17) 02 Future World Orchestra - Roulette
11 (05) 05 Matia Bazar - Elettrochoc
12 (18) 02 Men Without Hats - The Safety Dance
13 (06) 06 Bow Wow Wow - The Man Mountain
14 (15) 03 Kraftwerk - Tour De France
15 (08) 07 Men At Work - It's A Mistake
16 ( -- ) 01 Level 42 - The Sun Goes Down (Living I...
17 (10) 07 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
18 (12) 05 The Cure - The Walk
19 (13) 06 Peter Gabriel - I Don't Remember (Live)
20 ( -- ) 01 The Moody Blues - Blue World
http://bern.hitparade.ch/cdimg/saga-the_flyer_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/level_42-the_sun_goes_down_(living_it_up)_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_moody_blues-blue_world_s.jpg
Na 6 weken de nummer 1 in handen te hebben gehad maken David Sylvian & Ryuichi Sakamoto met Forbidden Colours plaats voor Thin Lizzy met het uiterst sfeervolle The Sun Goes Down.
We noteren 3 nieuwe binnenkomers deze week die er stuk voor stuk mogen zijn, Saga met The Flyer komt direct de Top 10 binnenvliegen, een productie van Rupert Hine (o.a. The Fixx) en dat is te horen, één van de betere singles van Saga vind ik en afkomstig van het meer dan verdienstelijke album Heads Or Tales.
Level 42 komt met The Sun Goes Down in hun specifieke stijl met natuurlijk Mark King op de basgitaar en het lichtvoetige stemgeluid van Mike Lindup maken deze single compleet.
The Moody Blues met Blue World is ook weer zo'n smaakvolle single, waarbij de synth door dit nummer vol met sfeer en melodie zit en met Justin Hayward als begenadigd zanger zit het natuurlijk meer dan goed.
* denotes required fields.