menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1988 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
In 1988 liep ik nog redelijk gelijk met de Top 40, dus Johnny Kemp zal onlangs daar binnengekomen zijn. Overigens kwam het nummer pas nog eens voorbij in mijn grote shufflelijst en hoorde toen weer dat het een erg fijn nummer is. Ook een fijn onderwerp natuurlijk met getting paid en friday night.

week 36 van 1988 - met zomaar een nieuwe nummer 1 Kylie heeft er even over gedaan, vorige week nog even uitrustend op 2 maar nu toch het stapje hoger gezet. Daarmee scoort zij haar 2e nummer 1 bij mij - beide dit jaar ook - al hield de vorige dat maar 1 week vol. Hoe zat het de Locomotion vergaan?
Zes binnenkomers deze week.
De hoogste, tja, foutje misschien? Ik heb nog wat lopen nazoeken maar kan echt nergens een rerelease uit 1988 van 1999 vinden. Maar blijkbaar dacht ik toen van wel, hoe dan ook het nummer staat nu al op z'n hoogste positie en zal het niet lang volhouden.
Daaronder van Bomb the Bass, een stuk minder samples dan in z'n vorige en zelfs een echte zangeres. Hiermee neemt hij toch een soort voorschot op de eurohouse van begin 90s. Overigens zijn er landen waar de a- en b-kant omgedraaid werden en liever Megablast hoorden.
Dan UB40. De band scoorde al grote hits vanaf minstens 1983 maar bij mij bleef het succes toch erg beperkt. Hoewel, eerder dit jaar met Afrika Bambaataa al een top 5 notering en nu is er Where Did I Go Wrong, destijds denk ik m'n favoriet van de band. Bij terugluisteren nu hoor ik eigenlijk maar weinig verschil met de andere hits.
Natascha Wright, eh wie? Nederlandse zangeres, beetje dance al klinkt het wel elk vlak en komt de palingpop al bijna in beeld. Blijkbaar vond ik het destijds wel goed. Ik zag op youtube nog een vermelding (bij een andere clip) 'ex la bouche' maar ja, dat was pas (ver) na dat die act hun hits hadden gescoord. Leuk geprobeerd.
Good Question, ja what's in a name, wie zijn dat dan. Eendagsvlieg dus, het nummer deed me wat denken aan Jellybean of Breakfast Club maar schijnbaar heeft de band na dit nummer nog wat uitgebracht op het label van Prince. Dat is toch net een andere hoek.
Onderin dan nog wat wel bekends, Climie Fisher met hun zoveelste single. Deze mist wel behoorlijk de power van Love Changes en This Is Me en moet het dan ook vooral van de stem van Climie hebben.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=b_42p66WeM0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

01 (02) 06 Kylie Minogue - The Locomotion 1x1
02 (01) 12 Debbie Gibson - Foolish Beat 7x1
03 (05) 05 Kim Wilde - You Came
04 (03) 07 Transvision Vamp - I Want Your Love
05 (04) 07 Spagna - Every Girl and Boy
06 (24) 03 Tanita Tikeram - Good Tradition
07 (10) 03 Aha - Touchy
08 (06) 09 Vanessa Williams - The Right Stuff
09 (07) 05 Mac Band - Roses Are Red
10 (14) 03 Olivia Newton-John - The Rumour
11 (28) 02 Guns 'n Roses - Sweet Child of Mine
12 (08) 09 Prince - Glam Slam
13 (15) 04 Johnny Kemp - Just Got Paid
14 (22) 03 Tambourine - Summer of Love
15 (12) 08 Pasadenas - Tribute
16 (--) 01 Prince - 1999
17 (19) 05 Foreigner - Heart Turns to Stone
18 (11) 10 Matt Bianco - Don't Blame It on that Girl
19 (20) 04 Funhouse - Dancing Easy
20 (09) 13 Fleetwood Mac - Isn't It Midnight
21 (33) 02 Evelyn 'Champagne' King - Hold On to What You've Got
22 (17) 10 Huey Lewis & The News - Living in a Perfect World
23 (30) 03 Sam Bown - Stop
24 (18) 17 Kylie Minogue - Got to Be Certain 1x1
25 (--) 01 Bomb the Bass - Don't Make Me Wait
26 (16) 08 Michael Jackson - Another Part of Me
27 (--) 01 UB40 - Where Did I Go Wrong
28 (27) 02 Iron Maiden - The Evil that Men Do
29 (21) 10 Pat Benatar - All Fired Up
30 (23) 09 Flim Flam - Best of Joint Mix
31 (--) 01 Natascha Wright - Self Control
32 (13) 04 Gangway - My Girl and Me
33 (25) 10 Nancy Boyd - Working My Way Back to You
34 (26) 11 Eighth Wonder - Cross My Heart
35 (--) 01 Good Question - Got a New Love
36 (32) 07 Salt-n-Pepa - Push It
37 (29) 04 Wet Wet Wet - Sweet Little Mistery
38 (34) 10 Franki Valli & the Four Seasons - Oh What a Night
39 (--) 01 Climie Fisher - I Won't Bleed for You
40 (31) 07 10,000 Maniacs - What's the Matter Here?

verdwenen:
(35) 04 Albert West & Brian Hyland - Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polkadot Bikini
(36) 10 Bros - I Owe You Nothing
(37) 03 New Order - True Faith
(38) 17 Belinda Carlisle - Circle in the Sand
(39) 12 Toto - Pamela
(40) 12 Whitney Houston - Love Will Save the Day

https://www.youtube.com/watch?v=1e4IcvZMHuE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Natascha Wright...oe...nog zo'n beauty uit de 80's. Was d'r helemaal uit het oog verloren. Ik zie dat ze hierna nog meerdere singles heeft uitgebracht. Binnenkort maar eens even beluisteren.

Poeha schreef:
Natascha Wright...oe...nog zo'n beauty uit de 80's. Was d'r helemaal uit het oog verloren. Ik zie dat ze hierna nog meerdere singles heeft uitgebracht. Binnenkort maar eens even beluisteren.

Ja, fraai hoesje maar muzikaal valt het me 30 jaar later niet mee

Week 36

01 01 08 The Go-Betweens - Streets of Your Town #3
02 03 07 Morrissey - Hairdresser On Fire
03 06 04 The House of Love - Destroy the Heart
04 05 06 Joy Division - Atmosphere
05 07 06 Inspiral Carpets - Keep the Circle Around
06 09 04 My Bloody Valentine - You Made Me Realise
07 08 06 Lilac Time - Return to Yesterday
08 02 09 10,000 Maniacs - What's the Matter Here
09 13 03 Marc Almond - Tears Run Rings
10 04 07 Gangway - My Girl and Me

11 12 04 Tracy Chapman - Talkin' Bout a Revolution
12 14 03 Pixies - Gigantic
13 15 03 The Primitives - Way Behind Me
14 16 03 Felt - Space Blues
15 11 05 Another Sunny Day - I’m In Love With A Girl Who Doesn't Know I Exist
16 18 02 Wild Swans - Bible Dreams
17 ---- 01 The Triffids - Holy Water
18 ---- 01 When in Rome - The Promise
19 ---- 01 The Wedding Present - Why Are You Being So Reasonable Now?
20 ---- 01 Talk Talk - I Believe in You

Ha, mooie tijd mindfuck... Wedding Present tegelijk met Kylie en Debbie Ik had nog geen idee destijds.

Laatste avondje doorwerken in huis en dan is het eindelijk gedaan.
Geen weeklijst van mij dus, ranboy.

Tot mijn schrik heb ik ook nog geen lijstje van musician gezien. Lukt het voor 21.30 uur (moet nog even wat anders doen)?

Vreemd, het zal de vakantie zijn geweest....

Top 30 04-09-1988 week 36

01 (02) 04 Ship of fools - Robert Plant
02 (01) 05 The evil that men do - Iron Maiden
03 (06) 03 I'm your man - Leonard Cohen
04 (08) 03 Heaven in my hands - Level 42
05 (03) 07 The dead heart - Midnight Oil
06 (07) 04 Kingdom chairs - Soup Dragons
07 (04) 07 What a wonderful world - Louis Armstrong
08 (09) 04 You made me realise - My Bloody Valentine
09 (05) 09 Keep the circle around - Inspiral carpets
10 (21) 02 Bible dreams - Wild Swans
11 (22) 02 Waiting for the Great Leap Forwards - Billy Bragg
12 (10) 04 Do you know what the night can do - Steve Winwood
13 (15) 03 Space blues - Felt
14 (14) 05 Talking about a revolution - Tracy Chapman
15 (11) 06 Sunflower - The Springfields
16 (23) 02 He ain't heavy he's my brother - Hollies
17 (12) 09 Hey Manhattan! - Prefab Sprout
18 (18) 04 Over and over - Railway Children
19 (27) 02 Tears run rings - Marc Almond
20 (26) 02 Kokomo - Beach Boys
21 (28) 02 Town of plenty - Elton John
22 (24) 02 Where did I go wrong - UB40
23 (13) 08 The Shouting stage - Joan Armatrading
24 (25) 03 I'm sorry - Hothouse Flowers
25 (16) 07 I feel free - Belinda Carlisle
26 (17) 10 Mannish boy - Muddy Waters
27 (19) 07 Hairdresser on fire - Morrissey
28 (20) 08 Don't you need - Melissa Etheridge
29 (29) 10 Don't be afraid of the dark - Robert Cray band
30 (30) 07 Martha's harbour - All About Eve

..... en daarom maar even zonder nieuwe entrees!

Gezamenlijke weeklijst 5 september 1988

https://www.youtube.com/watch?v=1w7OgIMMRc4

w36 w35 aw Artiest - Titel ap deeln
1 1 # 9 Sandra - Heaven can wait 3* 55 # 3
2 2 # 7 The Pasadenas - Tribute (Right On) 46 # 4
3 3 # 6 Kim Wilde - You came 41 # 3
4 5 # 6 Transvision Vamp - I want your love 40 # 3
5 4 # 6 Louis Armstrong - What a wonderful world 34 # 2
6 8 # 5 S'Express - Superfly guy 33 # 2
7 12 # 2 Bill Medley - He ain't heavy, he's my brother 33 # 3
8 11 # 2 Joy Division - Atmosphere 32 # 2
9 13 # 7 Koto - Dragon's legend 30 # 2
10 14 # 2 Joe Jackson - Is she really going out with him (live) 30 # 2
11 18 # 8 Debbie Gibson - Foolish beat 29 # 2
12 -- # 1 Guns n' Roses - Sweet child o' mine 29 # 2
13 6 # 11 Midnight Oil - The dead heart 28 # 2
14 10 # 4 Inspiral Carpets - Keep the circle around 28 # 2
15 -- # 1 My Bloody Valentine - You made me realise 28 # 2
16 -- # 1 All About Eve - Martha's Harbour 28 # 2
17 7 # 4 Milli Vanilli - Girl you know it's true 27 # 2
18 9 # 2 Mac Band - Roses are red 27 # 2
19 -- # 1 Tanita Tikaram - Good tradition 26 # 2
20 16 # 5 Vanessa Williams - The right stuff 24 # 2

Verdwijners:
6w 10,000 Maniacs - What's the matter here
4w Prince - Glam Slam
8w INXS- Never Tear Us Apart 4*
1w Gangway - My girl and me

Welkom bij de nieuwe 1988 gezamenlijke weeklijst, gebaseerd op 7 nieuwe inzendingen en één herhaalde.

Aan de top is het wederom rustig; Sandra blijft hoog scoren bij drie deelnemers en lijkt zo voor de jaarlijst ook hoge ogen te gaan gooien. Als je dat vergelijkt met INXS, dat 4 weken op 1 stond maar deze week met slechts 8 weken uit de lijst valt, is dat best opmerkelijk te noemen. Sowieso wordt de lijst langzaam wat stroperiger, trager, het lijkt alsof de meeste lijstjes in een soort (na)zomerstand staan. Ook neemt het gezamenlijke element steeds verder af; inmiddels zou de eerste plaat met 20 punten al op 24 staan, dus een entry op basis van één deelnemer is toch wel mogelijk...

Op 12 komen dan eindelijk de Guns n' Roses binnen in onze lijst binnen. Sweet child o' mine kwam 3 maanden geleden al binnen bij musician, is al lang en breed daar weer verdwenen maar komt nu snel op bij ranja en poeha, en ook bij ranboy is hij al gesignaleerd. Op 15 vinden we My Bloody Valentine met een noizig gruizig en stevig nummer, op 16 het wonderschone Martha's Harbour van All about Eve en op 19 is Tanita Tikaram nog behoorlijk goedgemutst met haar eerste single.

Sommige tips van de week komen overigens pas weken later binnen, zoals Guns n' Roses, en Marc Almond (die gaat volgende week vast in de top 20 komen). Nu gaat de eer naar... John Farnham met Age of reason!

Je merkt dan toch wel het verschil met toen en nu, nog meer denk ik dan in 1994 - mensen van 'nu' zijn minder geneigd Kylie en Debbie in de lijst op te nemen om maar eens wat te noemen. Mensen van toen hebben dan destijds misschien of zelfs waarschijnlijk nooit My Bloody Valentine of Inspiral Carpets gehoord aangezien dat niet op de radio kwam, zelfs bij de vpro betwijfel ik dat.
Mocht ik nu een nieuwe lijst maken dan zou MBV dik top 3 halen, maar toen was ik daar zeker nog niet klaar voor Als ik het al gekend had.
All about Eve heb ik destijds overigens wel gehoord maar volgens mij niet toen het nog echt nieuw was, heeft bij mij de lijst niet gehaald al heb ik de bandnaam wel onthouden en gaan ze eind 1989 goed scoren - maar ook maar met 1 single, andere hoorde ik toen ook nog niet.

All about Eve blijft bij mij ook in de lagere regionen hangen, terwijl ik hem achteraf wel in mijn top 10 had willen zetten. Te weinig op de radio gehoord. Later komt er nog wel een top 10 hit voor de band in mijn lijst, ik denk zo rond Kerst .

Ow spannend, nou even afwachten dan tot December

ranja schreef:
Mensen van toen hebben dan destijds misschien of zelfs waarschijnlijk nooit My Bloody Valentine of Inspiral Carpets gehoord aangezien dat niet op de radio kwam, zelfs bij de vpro betwijfel ik dat.
Mocht ik nu een nieuwe lijst maken dan zou MBV dik top 3 halen, maar toen was ik daar zeker nog niet klaar voor Als ik het al gekend had.

Bij de vpro gingen ze het liefst met een grote boog om de shoegaze heen.
Er staat op de 3voor12-site nog een fragment van Fons Dellen uit Nozems a Gogo waarin 'ie die hele scene met de grond gelijk maakt.

edit: het was de vpro-site
ter leeringh ende vermaeck voor de liefhebbers (vanaf 1:03:40):
Nozems-a-gogo: Gehele uitzending met live Gallon Drunk - VPRO

StopMakingSenseo schreef:

Bij de vpro gingen ze het liefst met een grote boog om de shoegaze heen.
Er staat op de 3voor12-site nog een fragment van Fons Dellen uit Nozems a Gogo waarin 'ie die hele scene met de grond gelijk maakt.

Dat is dan wel veranderd in de 90s, ik heb daar toch wel een hoop shoegaze leren kennen of gehoord. Zeker Lush (Lotje: met shshshsh van shoegaze) maar ook Curve, Adorable, Revolver zijn wat dingen die me zo bijstaan.

ranja schreef:
(quote)

Dat is dan wel veranderd in de 90s, ik heb daar toch wel een hoop shoegaze leren kennen of gehoord. Zeker Lush (Lotje: met shshshsh van shoegaze) maar ook Curve, Adorable, Revolver zijn wat dingen die me zo bijstaan.

Ze draaiden ook idd wel eens wat (in het fragment wordt Ride ingestart), maar aan de aankondiging te horen ging het niet van harte. Maar het was natuurlijk wel een hype dus ze moesten ook wel.

Het fragment is uit het voorjaar van 1992, dus er zat al best al wat Shoegazemomentum op tegen die tijd.
Grappig overigens, dat het nummer van Going Blank Again dat 'ie nog net te doen vond om te draaien, de enige track van het album is wat hier geen stemmen heeft gekregen.

https://www.youtube.com/watch?v=k9ldqE8H8eE

Week 37 1988

01 01 07 S'Express-Superfly guy 5x #1
02 04 07 Funky Worm-Hustle to the music
03 02 06 The Pasadenas-Tribute
04 05 05 Salt 'N Pepa-Shake your thang
05 03 08 Sandra-Heaven can wait
06 08 04 All About Eve-Martha's harbour
07 NE 01 TALK TALK-I BELIEVE IN YOU
08 14 02 Marc Almond-Tears run rings
09 06 11 Mac Band-Roses are red
10 NE 01 INNER CITY-BIG FUN

11 09 07 Bobby Brown-Don't be cruel
12 07 12 Ellis, Beggs & Howard-Big bubbles, no troubles 6x #1
13 16 03 Julia Fordham-Happy ever after
14 11 04 Chris Rea-On the beach
15 12 12 Milli Vanilli-Girl you know it's true
16 19 03 Brother Beyond-The harder I try
17 10 05 Vanessa Williams-The right stuff
18 NE 01 EPMD-STRICTLY BUSINESS
19 17 05 Kim Wilde-You came
20 13 03 Johnny Kemp-Just got paid

Weg:
Iron Maiden-The evil that men do 1wk
Siouxsie & The Banshees-Peek-a-boo 6wkn
INXS-Never tear us apart 7wkn

thanks ranboy voor de Talk Talk reference afgelopen week

Tipparade-lijst van week 36, 1988 - top40.nl

1. UB40 - Where Did I Go Wrong
Hun hits worden formulematiger naarmate de jaren '80 vorderen. Al klinkt dit nog wel prettig door de melodie, het ritme en de zang.
Cijfer: 6,5

8. Piet Veerman - Whenever you Need me
Dit is een te doorsnee-ballad waarbij alleen zijn zang voor enige herkenbaarheid zorgt. The Cats brachten nog die magische samenzang en mystiek randje, dat mis ik in zijn solowerk.
Cijfer: 4,5

9. BZN - La Primavera
Formulematig, dat kun je nog meer zeggen van de BZN-hits dan die van UB40 en ze klinken door de arrangementen ook meliger en kitscheriger. Wel sfeervol en behoorlijke zang.
Cijfer: 5

22. Fairground Attraction - Find My Love
Dit vind dan weer een heerlijk nummer mede door de rinkelende gitaar en de gezellige sfeer en de zang is ook prima. Vind ik zelfs beter dan Perfect hoewel het een minder grote hit werd.
Cijfer: 9

23. René Shuman - Cause You're not Here
Een Elvis-kloon, daarmee gaat hij Jack Jersey achterna. Valt nog best mee met licht country-tintje al is zijn zang beperkter dan zijn inspirator.
Cijfer: 5,5

24. Judy Cheeks - Just Another Lie
Een zangeres die jaren lang actief is maar nauwelijks aandacht krijgt. Dit nummer is vrij vervelend en blijft op de vlakte.
Cijfer: 5

25. Tanita Tikaram - Good Tradition
Nog steeds een fris, aanstekelijk en radiovriendelijk met aparte (lage) zang en fijne arrangementen zoals die viool. Nadien snel weggezakt.
Cijfer: 8,5

26. a-ha - Touchy!
De weliswaar gladde pop van deze Noren kan ik ook wel waarderen. Niet hun beste - wat simpeler dan hun vorige hits - maar de zang en het ritme maken het een meer dan degelijke song.

27. Hothouse Flowers - I'm Sorry
De opvolger van Don't Go en ook dit is weer een rocker dat naar een climax lijkt te groeien. Al spreekt het minder aan, met name het refrein.

28. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
In de beginperiode vind ik Guns N' Roses nog goed te doen. Van de knauwende stem van Axl Rose ben ik geen liefhebber maar het past goed in het totaalplaatje met sterke riffs en baswerk en prima compositie.
Cijfer: 8

29. Julia Fordham - Happy Ever After
Lang niet meer gehoord maar het komt mij toch bekend over. Mooie stem en pakkende compositie met leuke Afrikaanse koor, mag uit de vergetelheid gehaald worden.
Cijfer: 8

30. Mieke - Kom weer terug bij mij
Een cover van het winnende songfestivalnummer. Compleet overbodig als je het het mij vraagt.
Cijfer: 3

TOP 40 VAN ROB nr 637 7-9-1988
dw vw aw
1 1 8 Louis Armstrong - What a wonderful world
2 2 6 Nick Cave & the Bad Seeds - The mercy seat
3 3 5 The Hothouse Flowers - I'm sorry
4 4 7 Eric Clapton - Wonderful tonight
5 5 8 Joe Jackson - Is she really going out with him (live)
6 8 4 John Farnham - Age of reason
7 10 5 Tanita Tikaram - Good tradition
8 14 6 Amy Grant - Lead me on
9 6 7 Joy Division - Atmosphere
10 25 2 Guns 'n Roses - Sweet child of mine
11 21 3 René Shuman - Cause you're not here
12 13 3 Brian Wilson - Love & mercy
13 9 6 Bill Medley - He ain't heavy, he's my brother
14 7 10 The Pasadenas - Tribute (Right on)
15 16 6 Wet Wet Wet - Sweet little mystery
16 15 5 Julia Fordham - Happy ever after
17 28 2 The Go-Betweens - The streets of your town
18 11 7 The Pogues - Fiesta
19 22 4 Tambourine - The summer of love
20 19 5 Yazz & the Plastic Population - The only way is up
21 36 2 Talk Talk - I believe in you
22 12 10 Sam Brown - Stop
23 37 2 Sting - They dance alone
24 -- 1 Womack & Womack - Teardrops
25 29 3 Milli Vanilli - Girl you know it's true
26 27 3 All about Eve - Martha's harbour
27 33 2 Iron Maiden - The evil that men do
28 17 9 Kingdom Come - What love can be
29 18 10 10,000 Maniacs - What's the matter here
30 -- 1 Level 42 - Heaven in my hands
31 20 8 Prince - Glam Slam
32 -- 1 Martin Stephenson & the Daintees - Wholly humble heart
33 -- 1 Big Country - King of emotion
34 -- 1 Fatal Flowers - Moving target
35 24 5 Robby Rosa - Under my skin
36 -- 1 A-ha - Touchy!
37 23 4 Tracy Chapman - Talking 'bout a revolution
38 31 12 INXS- Never tear us apart
39 26 7 Everything but the Girl - I don't wanna talk about it
40 32 4 Van Halen - When it's love

Louis Armstrong staat nu al 7 weken op 1, dat is ook zijn laatste week. De hele top 5 zit vast, dus wie moet hem op 1 aflossen? Het moet kennelijk van ver komen .

Op 24 komt de monsterhit Teardrops binnen van Womack & Womack (toen nog een soulduo met weinig ervaring met hitsucces). Bijzonder aanstekelijk en ook eenvoudig, wat op den duur weer gaat vervelen. Maar eens in de zoveel tijd is het een fijn liedje.

Op 30 Level 42 met Heaven in my hands, waar ik eerder niet superlovend over was. De song begint met een triomfantelijk trompetachtig geschal (uit de synthesizer natuurlijk) en wordt dan een behoorlijk stevig stampende dansbare plaat, niet hun beste maar zeker ook niet hun minste.

Op 32 een vergeten plaatje van een vergeten band, Martin Stephenson & the Daintees. Wholly humble heart is bij mijn weten het enige liedje van hen dat in NL nog wat bekendheid verwierf. De song is relaxed, maar heeft ook iets van onderhuidse spanning in zich. Het ritme heeft iets van Dance hall days van Wang Chung, zonder dat het plagieert. Misschien dat iemand hier dit toch ook wel kan waarderen?

Op 33 Big Country, dat na een geweldige start (The crossing) helaas snel afzakte naar een matig niveau. King of emotion lijkt een poging om met een simpele rocker, op Amerikaanse leest geschoeid, nog een succes te scoren, en dat lukt ook half, maar het is niet te vergelijken met Chance en andere pareltjes.

Op 34 onze eigen Fatal Flowers met Moving target, met weer stevige gitaren en wat verveelde zang. Het refrein blijft toch wat minder hangen.

Op 36 nog A-ha met Touchy!, een vrolijk springerig niemendalletjes dat altijd kan, maar geen potten kan breken.

ranboy schreef:

Louis Armstrong staat nu al 7 weken op 1, dat is ook zijn laatste week. De hele top 5 zit vast, dus wie moet hem op 1 aflossen? Het moet kennelijk van ver komen .

Nou, je had vorige week ook al een aardige hint gegeven dus ik denk dat ik het wel kan raden

Teardrops vond ik destijds al vreselijk en eigenlijk is dat nauwelijks veranderd. Die drums gaan het hele nummer maar door zonder ergens naar toe te gaan of het idee te hebben ergens naar toe te willen.
Fatal Flowers kende ik toen nog niet helaas (nou ja Younger Days wel maar dat was niet echt een trigger voor meer)

ranja schreef:
(quote)

Nou, je had vorige week ook al een aardige hint gegeven dus ik denk dat ik het wel kan raden

Klopt, voor de goede lezer een makkelijk raadsel.

ranja schreef:
(quote)

Teardrops vond ik destijds al vreselijk en eigenlijk is dat nauwelijks veranderd.

Hear hear!

Week 37

01. (01.) Deacon Blue - Chocolate Girl #2
02. (03.) Killing Joke - My Love Of This Land
03. (06.) All About Eve - Martha's Harbour
04. (02.) Kim Wilde - You Came #2
05. (08.) The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
06. (05.) Aztec Camera - Working In A Goldmine
07. (07.) Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him (acapella)
08. (04.) Sandra - Heaven Can Wait
09. (10.) Transvision Vamp - I Want Your Love
10. (13.) Midge Ure Answers to Nothing
11. (20.) Sandra – Secret Land
12. (15.) John Farnham - Age of Reason
13. (09.) Midnight Oil - The Dead Heart #1
14. (12.) Robbie Robertson - Showdown at big Sky
15. (16.) Lilac Time - Return To Yesterday
16. (11.) Def Leppard - Love Bites
17. (23.) Sting - They Dance Alone (Cueca Solo)
18. (21.) Level 42 - Heaven in my Hands
19. (--) Talk Talk - I Believe in You
20. (25.) Marc Almond - Tears Run Rings
21. (18.) Bill Medley - He ain't Heavy, he's my Brother
22. (--) Innercity - Big Fun
23. (28.) The Associates - Heart of Glass
24. (26.) Belinda Carlisle - World Without You
25. (29.) Brother Beyond - The Harder I Try
26. (--) Julian Cope - Charlotte Anne
27. (--) Pet Shop Boys – Domino Dancing
28. (14.) INXS- Never Tear Us Apart
29. (--) Black - The Big One
30. (22.) The Soup Dragons - Kingdom Chairs

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/41/Charlotte_Anne.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/Domino_Dancing_%28Pet_Shop_Boys_single_-_cover_art%29.jpg
sommige dingen passen niet zoals de heren van Pet Shop Boys in korte broek maar hier staan ze toch maar met hun zomerse nieuwe single (die net na de zomer uit kwam)

Verdwenen:
Living Colour – Glamour Boys
Het Goede Doel - Uit Vrije Wil #2
Big Country - King Of Emotion
Desireless - John
Robert Plant - Ship of Fools

5 september 1988

https://www.youtube.com/watch?v=O7W5WOIhv14

01 01 10 sandra - heaven can wait
02 — 01 ub40 - where did i go wrong
03 — 28 new order - true faith
04 11 10 debbie gibson - foolish beat
05 03 10 milli vanilli - girl you know it's true
06 — 20 prince - 1999
07 — 01 run-d.m.c. - mary, mary
08 02 03 numarx - girl you know it's true
09 — 01 sting - they dance alone (cueca solo)
10 16 08 salt 'n' pepa / e.u. - shake your thang
11 08 07 salt 'n' pepa - twist and shout
12 28 09 siedah garrett - k.i.s.s.i.n.g.
13 04 03 italo boot mix - italo boot mix vol. 11
14 17 05 vanessa paradis - marilyn & john
15 05 03 eddy huntington - may day
16 20 03 yazz / the plastic population - the only way is up
17 09 06 transvision vamp - i want your love
18 31 05 ellis, beggs & howard - big bubbles, no troubles
19 30 05 eric clapton - wonderful tonight
20 07 15 koto - dragon's legend
21 13 10 geoffrey williams - cinderella
22 10 06 mike hazzard - stop me baby
23 29 07 kim wilde - you came
24 06 03 vanilla - bamboleo
25 21 05 wet wet wet - sweet little mystery
26 — 01 fairground attraction - find my love
27 19 07 inxs - never tear us apart
28 — 01 ofra haza - galbi (dutch remix)
29 15 06 chip chip - no more tears (mix master version)
30 33 04 kylie minogue - the locomotion
31 22 03 johnny kemp - just got paid
32 14 09 sam brown - stop!
33 — 01 tanita tikaram - good tradition
34 44 02 tracy chapman - talkin' bout a revolution
35 43 05 louis armstrong - what a wonderful world
36 — 01 level 42 - heaven in my hands
37 — 01 bomb the bass / lorraine - don't make me wait
38 24 08 vanessa williams - the right stuff
39 23 18 salt 'n' pepa - push it
40 34 07 prince - glam slam
41 — 01 selena - so far away
42 — 01 glenn medeiros - long and lasting love (once in a lifetime)
43 — 01 phil collins - a groovy kind of love
44 — 01 evelyn 'champagne' king - hold on to what you've got
45 36 13 a-ha - touchy!
46 46 06 londonbeat - there's a beat going on
47 18 06 michael jackson - another part of me
48 — 01 meat loaf / ellen foley - paradise by the dashboard light
49 — 01 stacy lattisaw / howard hewett - ain't no mountain high enough
50 12 15 c.c. catch - house of mystic lights

AngeloV schreef:
5 september 1988

03 — 28 new order - true faith
06 — 20 prince - 1999

Oh kijk, ik was toch niet helemaal gek blijkbaar dat ik die recent ook in m'n lijst had staan.
Of we waren beide gek, dat kan ook Maar er zal vast een reden voor geweest zijn.

ranja schreef:
(quote)

Oh kijk, ik was toch niet helemaal gek blijkbaar dat ik die recent ook in m'n lijst had staan.
Of we waren beide gek, dat kan ook Maar er zal vast een reden voor geweest zijn.

Ik heb ook nog even gekeken waarom 1999 er opnieuw inkwam, maar ik zie geen release. Toch moest een nummer destijds wel 'uit' zijn, dus misschien dat het ergens als en re-entry in de lijst binnenkwam? Destijds zag ik volgens mij wel eens de top 200 van Engeland, dus daar was het fijn shoppen voor re-entries.

Aangezien Prince bij mij niet meer stijgt en vrij snel weer weg is, is de kans dat-ie de gezamenlijke haalt wel minimaal. Deze week 20 punten als ik het goed heb en dat zal niet genoeg zijn mag ik hopen.

week 37 van 1988 - na de schok van vorige week rust de top 3 nu even uit, daaronder kloppen Tanita en Aha wel aan de deur.
En ook leuk, na 10 weken in mijn lijst te hebben gestaan en al flink op de weg terug te zijn alsnog in de Tipparade binnenkomen. Dat gebeurt deze week niet met 1 maar wel met 2 nummers, Huey Lewis en Nancy Boyd. En dus stijgen ze ook weer flink.
Dan nog 4 binnenkomers.
Als hoogste Hothouse Flowers, hun vorige vond ik nog weinig bijzonder, deze echter met de geweldige opbouw deed het wel bij mij.
Coldcut, dat is toch wat anders dan hun Doctorin' the House. Ze hebben nu een soort reggaezanger meegenomen en de muziek is ook veranderd. In de tussenstukjes zitten toch nog wat samples maar anders is het wel.
Nick Heyward, ooit zanger van Haircut 1000 hoorde ik een paar jaar geleden (nou ja in 1988 een paar jaar geleden) met z'n single Over the Weekend. Die vond ik erg gaaf maar mocht niet mijn lijst in. Nu met de nieuwe regels en een nieuwe single mag dat wel. You're My World is een vrolijk niks aan de hand popliedje.
Matt Bianco scoorde een nummer 2 hit bij mij met hun vorige, de nieuwe deed totaal geen bel rinkelen tot ik 'm luisterde: 'oh die'. Ook wel behoorlijk anders, meer wereldmuziek-klanken er bij gehaald. Of dat nou zo nodig was...

https://www.youtube.com/watch?v=_6wFR7cUfE8

01 (01) 07 Kylie Minogue - The Locomotion 2x1
02 (02) 13 Debbie Gibson - Foolish Beat 7x1
03 (03) 06 Kim Wilde - You Came
04 (06) 04 Tanita Tikeram - Good Tradition
05 (07) 04 Aha - Touchy
06 (04) 08 Transvision Vamp - I Want Your Love
07 (05) 08 Spagna - Every Girl and Boy
08 (11) 03 Guns 'n Roses - Sweet Child of Mine
09 (08) 10 Vanessa Williams - The Right Stuff
10 (10) 04 Olivia Newton-John - The Rumour
11 (22) 11 Huey Lewis & The News - Living in a Perfect World
12 (14) 04 Tambourine - Summer of Love
13 (09) 06 Mac Band - Roses Are Red
14 (28) 03 Iron Maiden - The Evil that Men Do
15 (25) 02 Bomb the Bass - Don't Make Me Wait
16 (16) 02 Prince - 1999
17 (23) 04 Sam Bown - Stop
18 (13) 05 Johnny Kemp - Just Got Paid
19 (33) 11 Nancy Boyd - Working My Way Back to You
20 (21) 03 Evelyn 'Champagne' King - Hold On to What You've Got
21 (27) 02 UB40 - Where Did I Go Wrong
22 (12) 10 Prince - Glam Slam
23 (--) 01 Hothouse Flowers - I'm Sorry
24 (19) 05 Funhouse - Dancing Easy
25 (15) 09 Pasadenas - Tribute
26 (18) 11 Matt Bianco - Don't Blame It on that Girl
27 (31) 02 Natascha Wright - Self Control
28 (--) 01 Coldcut - Stop This Crazy Thing
29 (17) 06 Foreigner - Heart Turns to Stone
30 (20) 14 Fleetwood Mac - Isn't It Midnight
31 (24) 18 Kylie Minogue - Got to Be Certain 1x1
32 (--) 01 Nick Heyward - You're My World
33 (35) 02 Good Question - Got a New Love
34 (39) 02 Climie Fisher - I Won't Bleed for You
35 (--) 01 Matt Bianco - Good Times
36 (30) 10 Flim Flam - Best of Joint Mix
37 (26) 09 Michael Jackson - Another Part of Me
38 (29) 11 Pat Benatar - All Fired Up
39 (36) 08 Salt-n-Pepa - Push It
40 (34) 12 Eighth Wonder - Cross My Heart

verdwenen:
(32) 04 Gangway - My Girl and Me
(37) 04 Wet Wet Wet - Sweet Little Mistery
(38) 10 Franki Valli & the Four Seasons - Oh What a Night
(40) 07 10,000 Maniacs - What's the Matter Here?

https://www.youtube.com/watch?v=qAbmKoykT8k

Top 30 11-09-1988 week 37

01 (01) 05 Ship of fools - Robert Plant
02 (03) 04 I'm your man - Leonard Cohen
03 (04) 04 Heaven in my hands - Level 42
04 (02) 06 The evil that men do - Iron Maiden
05 (06) 05 Kingdom chairs - Soup Dragons
06 (05) 08 The dead heart - Midnight Oil
07 (11) 03 Waiting for the Great Leap Forwards - Billy Bragg
08 (08) 05 You made me realise - My Bloody Valentine
https://media.hitparade.ch/cover/200/sting-they_dance_alone_s.jpg

09 (----) 01 They dance alone - Sting
10 (10) 03 Bible dreams - Wild Swans
11 (07) 08 What a wonderful world - Louis Armstrong
12 (16) 03 He ain't heavy he's my brother - Hollies
13 (19) 03 Tears run rings - Marc Almond
14 (----) 01 Looking for you - Patti Smith
15 (13) 04 Space blues - Felt
16 (20) 03 Kokomo - Beach Boys
17 (21) 03 Town of plenty - Elton John
18 (----) 01 Spare parts - Bruce Springsteen
19 (12) 05 Do you know what the night can do - Steve Winwood
20 (22) 03 Where did I go wrong - UB40
21 (----) 01 It's yer money I'm after - Wonderstuff
22 (14) 06 Talking about a revolution - Tracy Chapman
23 (----) 01 Cars and girls - Prefab Sprout
24 (----) 01 Abandon - Dare
25 (----) 01 Silver rocket - Sonic Youth
26 (----) 01 I'll always be gratefull - A House
27 (24) 04 I'm sorry - Hothouse Flowers
28 (18) 05 Over and over - Railway Children
29 (09) 10 Keep the circle around - Inspiral carpets
30 (----) 01 Moving target - Fatal Flowers

Verdwenen:

Sunflower - The Springfields
Hey Manhattan! - Prefab Sprout
The Shouting stage - Joan Armatrading
I feel free - Belinda Carlisle
Mannish boy - Muddy Waters
Hairdresser on fire - Morrissey
Don't you need - Melissa Etheridge
Don't be afraid of the dark - Robert Cray band
Martha's harbour - All About Eve

Maar liefst 9 nieuwe binnenkomers omdat ik natuurlijk vorige week geen nieuwe singles had opgenomen. Dan is de opruiming natuurlijk de week er na.

Met deze nummers is er sprake van een behoorlijke kwaliteitsimpuls, waar we een beetje in een slappe periode in 1988 zaten.

Ik heb in ieder geval met veel liefde de nieuwste van Sting weer eens beluisterd en ik moet toch zeker toegeven: componeren, om die boodschap kun je hem toch wel sturen. De bijgesloten clip klinkt weer als de spreekwoordelijke klok. De zeven minuten durende clip is zonder twijfel één van de betere werkjes van het album ... Nothing like the sun.

Ja, zo maakt Sting ze helaas niet meer.

Gelukkig Patti ook weer terug met een prima song.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQnNxJe-6Vta3fF08OsF0FZV3cgiebqZ_3m-0Z5c9Mr_lsMVHZ3

Top 40 1988 - week 35:

01 (01) [08wk] The System - Coming To America #3
02 (03) [05wk] Bill Medley - He Ain't Heavy, He's My Brother
03 (04) [08wk] Huey Lewis & The News - Perfect World
04 (08) [06wk] S'Express - Superfly Guy
05 (07) [07wk] Alexander O'Neal - (What Can I Say) To Make You Love Me
06 (02) [10wk] Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
07 (09) [12wk] Whitney Houston - Love Will Save the Day #1
08 (05) [09wk] Koto - Dragon's Legend
09 (11) [05wk] Womack & Womack - Teardrops
10 (06) [11wk] Toto - Straight For the Heart #3

11 (17) [04wk] Selena - So Far Away
12 (16) [05wk] Prince - Glam Slam
13 (10) [06wk] Gipsy Kings - Djobi Djoba
14 (13) [08wk] Siedah Garrett - K.I.S.S.I.N.G.
15 (20) [04wk] The Blow Monkeys - This Is Your Life
16 (15) [07wk] Elton John - I Don't Wanna Go On With You Like That
17 (30) [02wk] Level 42 - Heaven in My Hands
18 (18) [05wk] Spagna - Every Girl and Boy
19 (19) [04wk] Wet Wet Wet - Sweet Little Mystery
20 (21) [03wk] The Four Tops - Indestructible

21 (29) [04wk] Goodbye Mr. Mackenzie - Goodbye Mr. Mackenzie
22 (31) [03wk] Jellybean feat. Richard Darbyshire - Coming Back For More
23 (12) [13wk] Fleetwood Mac - Isn't It Midnight
24 (40) [02wk] Funhouse - Dancin' Easy
25 (14) [15wk] The Pasadenas - Tribute (Right On)
26 (23) [10wk] B.V.S.M.P. - Be Gentle
27 (34) [03wk] Milli Vanilli - Girl You Know It's True
28 (24) [06wk] The Go-Betweens - Streets Of Your Town
29 (32) [02wk] The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles)
30 (38) [02wk] Gregory Hines - That Girl Wants To Dance With Me

31 (26) [10wk] Het Goede Doel - Uit Vrije Wil
32 (22) [12wk] Midnight Oil - The Dead Heart
33 (39) [02wk] Ozzy Osbourne - The Ultimate Sin
34 (25) [14wk] The Timelords - Doctorin' the Tardis
35 (27) [09wk] Kim Wilde - You Came
36 (---) [01wk] Book of Love - Pretty Boys And Pretty Girls
37 (---) [01wk] Nick Heyward - You're My World
38 (28) [06wk] The Funky Worm - Hustle! (to the Music)
39 (---) [01wk] Judy Cheeks - Just Another Lie
40 (---) [01wk] Ellis Beggs & Howard - Bad Times

https://img.discogs.com/NDiqGkOICr8o-gmwaqOvpkHMp2s=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-2092975-1463487373-8623.jpeg.jpg

Verdwenen:
Five Star - Another Weekend (09 wk)
Tolga Flim Flam Balkan (Flim Flam Gang) - The Best Of Joint Mix (08 wk)
INXS - Never Tear Us Apart (06 wk)
Toto - Pamela (06 wk)

ranboy, mocht ik morgenavond (vanavond inmiddels) om 20.00 uur nog geen weeklijst 36 hebben geproduceerd, neem dan deze maar mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:36 uur

geplaatst: vandaag om 11:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.