Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2010, 12:28 uur
Ik heb ook nog deze verzamelaar. Kan ik het daar ook mee redden Mju? Ga hem zo opzetten, maar het mag niet te veel afleiden van mijn werkzaamheden.
0
geplaatst: 2 september 2010, 12:35 uur
Chameleon Day schreef:
Ik heb ook nog deze verzamelaar. Kan ik het daar ook mee redden Mju? Ga hem zo opzetten, maar het mag niet te veel afleiden van mijn werkzaamheden.
Ik duid dit als een intentieverklaring. Fossile Fuel - 'k heb 'em ook - is goed voor in de auto; daarom hou ik die dubbelaar toch maar.
0
geplaatst: 2 september 2010, 16:20 uur
Mjuman schreef:
Essentieel: Go 2
Go 2? Niet echt essentieel... Black Sea, English Settlement, Skylarking en Apple Venus volume 1, die horen in je kast te staan.Essentieel: Go 2
0
geplaatst: 2 september 2010, 16:25 uur
Vooral Black Sea en English Settlement.
Skylarking vind ik hoogst interessant, but different.
Apple Venus toont een gerijpte groep ... waardig ouder worden.
Mijn instinct zegt eerder Drums & Wires ipv Go 2 als also essentieel.
Ik denk toch dat Go 2 eerder een plaat voor de geroutineerde XTC minnaar is.
En ik laat niet na om ook The Big Express te vermelden.
Veel synths, da's waar, maar de mooie liedjes blijven overeind.
Skylarking vind ik hoogst interessant, but different.
Apple Venus toont een gerijpte groep ... waardig ouder worden.
Mijn instinct zegt eerder Drums & Wires ipv Go 2 als also essentieel.
Ik denk toch dat Go 2 eerder een plaat voor de geroutineerde XTC minnaar is.
En ik laat niet na om ook The Big Express te vermelden.
Veel synths, da's waar, maar de mooie liedjes blijven overeind.
0
geplaatst: 2 september 2010, 16:45 uur
Strangeways schreef:
(quote)
Go 2? Niet echt essentieel... Black Sea, English Settlement, Skylarking en Apple Venus volume 1, die horen in je kast te staan. Niet om te eikelen, afgezien van smaakverschil, maar da's puur achterafperspectief. Enig gevoel voor context wil wel helpen. Het was echt anders destijds: het geluid was totaal onverwacht en het album kwam echt uit de lucht vallen, het geluid was innoverend. Geen enkele Brise band klonk zo. XTC integreerde de stadsneurose in hun muziek. Barry Andrews zat toen nog bij de band en hij bracht funk en drive mee.
Vanaf English Settlement ging de groep, mede onder invloed van Dave Gregory, meer richting pop. Barry Andrews had inmiddels zijn eigen bandje, Shriekback, en die hebben ooit als voorprogramma Depeche Mode a firm run for their money gegeven.
Shriekback stond als een huis!
Maar goed, lijstjes zijn en blijven welkom; het is wel leuk om te zien, dat er fikse divergentie is - zelf ben ik geneigd om te denken bij All You Pretty Girls, "van mij mag het licht wel uit" en te hopen op meer als Complicated Game, Battery Brides, Red - maar goed, wie ben ik; en met Jason and the Argonauts kan ik ook wel leven.
Live XTC: puik en ja Partridge was a mad hatter!
0
geplaatst: 7 september 2010, 19:20 uur
Mjuman schreef:
daarom stel ik de plaatsing ervan uit tot ma 6/9 - inzenden kan dus alsnog tot ma 20:00
daarom stel ik de plaatsing ervan uit tot ma 6/9 - inzenden kan dus alsnog tot ma 20:00
En waar is die uitslag nou ?
Ik zit te wachten op de volgende artiest; kan ik misschien weer meedoen. Want van XTC ken ik precies 2 nummers........., dus niet mee kunnen doen

0
geplaatst: 7 september 2010, 19:37 uur
Teleurstelling op zich is een mogelijkheid; indachtig Forrest Gump: Life is a box of chocolates, you'll never know what yoú gonna get - was ik even bezig wat puur weg te werken en dat gaat niet zo snel; bovendien moet ik subitamente het toetsenbord (klavier) uit handen geven
Jullie lezen het straks en ja het is redelijk verrassend!
Jullie lezen het straks en ja het is redelijk verrassend!
0
geplaatst: 7 september 2010, 22:10 uur
Even wat statistieken:
* 13 deelnemers en - oh wat een toeval:
* 31 tracks genoemd:
* de verdeling: 20 tracks 1*; 4 tracks 2*; 2 tracks 3*; 2 tracks 4*, 1 track 5*; 1 track 8*; en 1 track 10*
* songs van de eerste drie albums, qua aantal relatief het minst genoemd, maar toch!
Omdat de verdeling zo breeduit waaiert, is het weinig zinvol vanaf 10 terug te gaan - daarom vanaf 6:
6. Your Dictionary - 14 pt - 3 stemmen
5. Complicated Game - 15 pt - 3 stemmen
4. Dear God - 15 pt - 4 stemmen
3. Jason and the Argonauts - 20 pt - 5 stemmen
2. Senses Working Overtime - 29 pt - 8 stemmen
1. Making Plans for Nigel - 34 pt - 10 stemmen
Bedankt voor het stemmen!
Heb zelf een deel van de week gedraaid en - eerlijk gezegd - het was erg verrassend; hoezeer XTC verschillende gedaantes aannaam van het punky/neurotische Go2 tot de überpop van bijv. Skylarking.
Oriënteren op XTC? Fossile Fuel (dubbelaar met singles) is een mooie start; daarna? English Settlement wellicht (vanwege de toegankelijkheid), daarna Drums & Wires en dan verder snuffelen. Bepaalde dingen op English Settlement vind je bijv. al op Go2.
* 13 deelnemers en - oh wat een toeval:
* 31 tracks genoemd:
* de verdeling: 20 tracks 1*; 4 tracks 2*; 2 tracks 3*; 2 tracks 4*, 1 track 5*; 1 track 8*; en 1 track 10*
* songs van de eerste drie albums, qua aantal relatief het minst genoemd, maar toch!
Omdat de verdeling zo breeduit waaiert, is het weinig zinvol vanaf 10 terug te gaan - daarom vanaf 6:
6. Your Dictionary - 14 pt - 3 stemmen
5. Complicated Game - 15 pt - 3 stemmen
4. Dear God - 15 pt - 4 stemmen
3. Jason and the Argonauts - 20 pt - 5 stemmen
2. Senses Working Overtime - 29 pt - 8 stemmen
1. Making Plans for Nigel - 34 pt - 10 stemmen
Bedankt voor het stemmen!
Heb zelf een deel van de week gedraaid en - eerlijk gezegd - het was erg verrassend; hoezeer XTC verschillende gedaantes aannaam van het punky/neurotische Go2 tot de überpop van bijv. Skylarking.
Oriënteren op XTC? Fossile Fuel (dubbelaar met singles) is een mooie start; daarna? English Settlement wellicht (vanwege de toegankelijkheid), daarna Drums & Wires en dan verder snuffelen. Bepaalde dingen op English Settlement vind je bijv. al op Go2.
0
geplaatst: 10 september 2010, 01:02 uur
Inderdaad een verrassende uitslag, maar aan de andere kant ook niet. Ik heb persoonlijk een favoriete top 3 tot 7, maar voor een top 10 zouden zo'n 30 nummers in aanmerking komen. Dat het zo breed uitwaaiert begrijp ik dus wel. XTC heeft heel veel goede nummers, maar weinig echte uitschieters, en die zijn voor een ieder toch weer een andere.
Als volgende artiest zou ik The Stranglers aanbevelen. Volgens mij een beetje het tegenovergestelde van XTC. Heel veel uitschieters, maar gemiddeld genomen wel zwakker.
Als volgende artiest zou ik The Stranglers aanbevelen. Volgens mij een beetje het tegenovergestelde van XTC. Heel veel uitschieters, maar gemiddeld genomen wel zwakker.
0
geplaatst: 10 september 2010, 16:12 uur
Inmiddels heb ik groen licht gekregen van opperhoofd Mjuman; The Stranglers dus.
Inzendingen van je top-5 favoriete Stranglers-nummers graag per p.m. naar mij. Deadline: zaterdag 25 september 14:00 uur.
Inzendingen van je top-5 favoriete Stranglers-nummers graag per p.m. naar mij. Deadline: zaterdag 25 september 14:00 uur.
0
geplaatst: 21 september 2010, 22:43 uur
Vrijwel onmiddellijk kreeg ik 1 inzending.
Na 11 dagen is de stand nog steeds 1 inzending.
Ik hoop dat er nog mensen zijn die mee willen doen.
0
geplaatst: 21 september 2010, 22:48 uur
Ik ken helaas ook te weinig van The Stranglers. Niet zo mijn band.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 september 2010, 23:35 uur
Justus18 schreef:
Ik ook anders ken ik de nummer 1t/m 5 al

0
geplaatst: 21 september 2010, 23:46 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
Dan reken je buiten mijn eigen lijstje, of moet ik die naar mezelf sturen en dan meetellen als inzending?
Of mag ik zelf niet meestemmen? En in dat geval staat de teller inmiddels toch op 2.
0
geplaatst: 22 september 2010, 01:52 uur
Al 3 lijstjes binnen inmiddels en geen enkele nummer 1 krijgt steun van een andere inzender. Mijn eigen lijstje heb ik daarna ook toegevoegd en ook op mijn nummer 1 heeft nog niemand gestemd. Ik stem wel op iemand anders nummer 1, wat dus dan tegelijk ook de koploper is geworden. En bij 4 stemmers is er maar 1 nummer dat van 3 mensen een stem heeft gekregen, maar dat nummer staat dan weer laag in de lijstjes.
0
geplaatst: 22 september 2010, 18:41 uur
Ik dacht dat ik al had ingezonden. Niet dus.
Wacht maar eens af ...
Wacht maar eens af ...
0
geplaatst: 23 september 2010, 19:36 uur
Ook best een toffe band eigenlijk, The Stranglers, toen ik erover begon na te denken
Maar nu moet je toch al aan de 7 of 8 zitten Justus.
Maar nu moet je toch al aan de 7 of 8 zitten Justus.
0
geplaatst: 23 september 2010, 19:44 uur
De spijker op z'n kop. 7 lijstjes binnen en met mijn eigen lijstje erbij 8, terwijl ik nog geen p.m.'s verstuurd heb. Het gaat eigenlijk best goed.
Aantal verschillende nummer 1's staat op 6. Er is nog van alles mogelijk.
Aantal verschillende nummer 1's staat op 6. Er is nog van alles mogelijk.
0
geplaatst: 24 september 2010, 09:14 uur
Inclusief mijn eigen lijstje zijn er nu 11 lijstjes ingediend en er begint wat tekening te ontstaan.
De deadline stond op morgenmiddag 14:00 uur, maar omdat ik morgenmiddag geen tijd heb om de uitslag te publiceren, verzet ik de inzend termijn naar 18:00 uur diezelfde dag.
De deadline stond op morgenmiddag 14:00 uur, maar omdat ik morgenmiddag geen tijd heb om de uitslag te publiceren, verzet ik de inzend termijn naar 18:00 uur diezelfde dag.
0
geplaatst: 25 september 2010, 17:37 uur
Nog 25 minuten; de nummers 1 en 2 liggen wel vast, maar een enkele stemmer zou de volgorde kunnen veranderen
0
geplaatst: 25 september 2010, 18:32 uur
De deadline is gehaald door 15 inzenders (inclusief mijzelf), die 26 verschillende nummers noemden. Er waren 9 verschillende nummers 1, waarvan er eentje buiten de top 10 valt.
1. Golden Brown 36 punten (8 stemmers)
2. No More Heroes 31 (10)
3. Down In The Sewer 24 (4)
4. Peaches 18 (7)
5. Nice 'N' Sleazy 18 (6)
6. Skin Deep 13 (3)
7. Midnight Summer Dream 12 (3)
8. Something Better Change 11 (3)
9. Princess Of The Streets 10 (2)
10. Sometimes 9 (3)
Bubbling under met 5 stemmers, maar te weinig punten: Always The Sun
Met dank aan: DJFrankie, postpunker, freddze, orbit, dazzler, bastens, ArthurDZ, Mjuman, shinybeast, J.J. Wever, k.grubs, STaRS, c-moon en George.
1. Golden Brown 36 punten (8 stemmers)
2. No More Heroes 31 (10)
3. Down In The Sewer 24 (4)
4. Peaches 18 (7)
5. Nice 'N' Sleazy 18 (6)
6. Skin Deep 13 (3)
7. Midnight Summer Dream 12 (3)
8. Something Better Change 11 (3)
9. Princess Of The Streets 10 (2)
10. Sometimes 9 (3)
Bubbling under met 5 stemmers, maar te weinig punten: Always The Sun
Met dank aan: DJFrankie, postpunker, freddze, orbit, dazzler, bastens, ArthurDZ, Mjuman, shinybeast, J.J. Wever, k.grubs, STaRS, c-moon en George.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 september 2010, 09:17 uur
Verwachte nummer 1 alleen mijn nummer 1 heeft de top 10 niet gered 

0
geplaatst: 28 september 2010, 02:10 uur
Ik weet niet wat je hier op voorhand moet verwachten. Veel steun was er voor No More Heroes. Is dat dan meer dan verwacht?
Down In The Sewer is misschien een verrassende nummer 3, maar dat komt dus door 4 stemmers die het nummer op 1 zetten. Verder stemde niemand op dit nummer.
Peaches had ik wel verwacht, maar dat nummer kreeg pas op het eind van de inzendingen wat meer stemmen dan alleen die van mij (6 van de laatste 8 inzenders).
Mijn nummer 1 haalde door de tweede plek in iemands anders lijstje nog net de top10.
Ik vond het erg leuk om te organiseren. Wat wordt de volgende artiest?
Down In The Sewer is misschien een verrassende nummer 3, maar dat komt dus door 4 stemmers die het nummer op 1 zetten. Verder stemde niemand op dit nummer.
Peaches had ik wel verwacht, maar dat nummer kreeg pas op het eind van de inzendingen wat meer stemmen dan alleen die van mij (6 van de laatste 8 inzenders).
Mijn nummer 1 haalde door de tweede plek in iemands anders lijstje nog net de top10.
Ik vond het erg leuk om te organiseren. Wat wordt de volgende artiest?
0
geplaatst: 29 september 2010, 19:31 uur
Enkele suggesties:
The Smiths,
maar The Stone Roses lijken me ook leuk.
Joy Division ook, trouwens
The Smiths,
maar The Stone Roses lijken me ook leuk.
Joy Division ook, trouwens

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 september 2010, 16:44 uur
nog suggesties:
Gang of Four
Blondie
the Jam
Gang of Four
Blondie
the Jam
* denotes required fields.