Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 januari 2011, 17:21 uur
Inderdaad, die verse van RA blijft vet. Jammer van JMT. 7,5
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 januari 2011, 17:22 uur
Behalve Rob, MAS. En ik ben het met hem eens.
Acoordion vind ik wel te pruimen. Ook 1 van de betere nummers op dat matige album. Op Acknowledge hoor je een ontketende Masta Ace. Vooral sterk gerapt dus, maar de beat is niet goed genoeg voor zo'n hoge notering. Passin' Me By is zonder twijfel bazend.
Acoordion vind ik wel te pruimen. Ook 1 van de betere nummers op dat matige album. Op Acknowledge hoor je een ontketende Masta Ace. Vooral sterk gerapt dus, maar de beat is niet goed genoeg voor zo'n hoge notering. Passin' Me By is zonder twijfel bazend.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:24 uur
Eindelijk een track waar ik wel enthousiast over ben
. wel Jammer dat panjoe en R&P hem dan wel weer matig vinden 
. wel Jammer dat panjoe en R&P hem dan wel weer matig vinden 
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 januari 2011, 17:25 uur
Matig? Jij moet echt van crack afblijven, jochie.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 januari 2011, 17:29 uur
Ach, ik ben nou eenmaal totaal geen liefhebber van JMT. Ook niet van R.A., maar zijn verse is gewoon episch
.
.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 januari 2011, 17:31 uur
pqt schreef:
Ik zeg juist dat ik hem niet matig vind...
Een 8 en een 7.5 als waardering voor een nummer 'matig' noemen is op z'n minst dubieus te noemen.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:32 uur
pqt schreef:
Rob en die andere vent vinden hem ook niet matig.
Rob zegt 8.
Die andere vent 7.5 dat is gewoon goed hoor.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:40 uur
Zeer aardig en jammer van JMT. Bij een nummer als dit staat dat bij mij relatief gezien gewoon voor matig.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:42 uur
Als ik jou moet geloven:
Zeer aardig=matig
Jammer van JMT (maar voor de rest geweldig)=Matig.
That makes sense... FOR A CRACKHEAD
!
Zeer aardig=matig
Jammer van JMT (maar voor de rest geweldig)=Matig.
That makes sense... FOR A CRACKHEAD
!
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:46 uur
Makkelijk om alles nu weer relatief te gaan noemen.
Relatief is namelijk zo ontastbaar.
Relatief is namelijk zo ontastbaar.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:49 uur
Ja als iedereen iets heeeeel geweldig vindt, en een paar mensen vinden het een zeer aardig iets, dan vinden ze dat iets relatief gezien matig.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:51 uur
Ik weet ook wel wat relatief betekent wijsneus.
Maar het hele begrip relatief is zelf ook relatief.
Einde nutteloze discussie.
En Uncommon Valor is een geweldige track.
Zou bij mij zeker in de top 50 staan.
Maar het hele begrip relatief is zelf ook relatief.
Einde nutteloze discussie.
En Uncommon Valor is een geweldige track.
Zou bij mij zeker in de top 50 staan.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 17:53 uur
Als je weet wat het betekent, dan hoor je mijn terminologie ook gewoon goed te vinden
.
.
0
Rene1979
geplaatst: 16 januari 2011, 18:00 uur
Wat een discussie over dat nummer.. Het is voor mij een meer dan terrechte top 10 notering.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 18:09 uur
The Pharcyde - Passin' Me By 9.0*
Madvillain - Accordion 9.0*
Masta Ace - Acknowledge 9.0*
JMT - Uncommon Valor 8.0*
Ik ben zeer benieuwd naar je top 5. Toffe lijst tot nu toe.
Madvillain - Accordion 9.0*
Masta Ace - Acknowledge 9.0*
JMT - Uncommon Valor 8.0*
Ik ben zeer benieuwd naar je top 5. Toffe lijst tot nu toe.
0
geplaatst: 16 januari 2011, 18:11 uur
Die fanmade clip van Uncommon Valor is wel erg goed. Sowieso een uitstekend nummer natuurlijk.
0
Mb.
geplaatst: 16 januari 2011, 20:51 uur
Is dit daadwerkelijk je top 40 Hip-Hop nummers aller tijden, Rene? Een selectie van je favoriete nummers klinkt me iets te vaag.
0
Rene1979
geplaatst: 16 januari 2011, 21:55 uur
Nee het is een selectie van me favoriete nummers. Al zijn het er veel meer. Dus om te zeggen dat dit favorieten allertijden is nee dat ook weer niet. Al komt het wel heel erg dicht in de buurt.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 14:18 uur
Substantial - Ain't no Happy Endings:7. Relaxed nummer, maar blaast me niet weg.
Mood - Karma: 8. Goede boom-bap beat en rhymes zijn ook prima.
GZA - 4th Chamber: 9,5. Masternummer, inclusief intro. Toch niet mijn favo van het album.
The Pharcyde - Passin' Me By: 9,5. Zie 4th Chamber, exclusief intro.
Madvillain - Acoordion: 8. Mijn favo van het album, maar ik ben niet zo lyrisch (meer) over het album.
Masta Ace - Acknowledge: 8,5. Lekker nummer en Ace is altijd prettig om te horen.
Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: 7.5. Wel lekker rauw, maar tegelijkertijd af en toe storende stemmen.
Mood - Karma: 8. Goede boom-bap beat en rhymes zijn ook prima.
GZA - 4th Chamber: 9,5. Masternummer, inclusief intro. Toch niet mijn favo van het album.
The Pharcyde - Passin' Me By: 9,5. Zie 4th Chamber, exclusief intro.
Madvillain - Acoordion: 8. Mijn favo van het album, maar ik ben niet zo lyrisch (meer) over het album.
Masta Ace - Acknowledge: 8,5. Lekker nummer en Ace is altijd prettig om te horen.
Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: 7.5. Wel lekker rauw, maar tegelijkertijd af en toe storende stemmen.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 17 januari 2011, 15:58 uur
FlyLo schreef:
Die fanmade clip van Uncommon Valor is wel erg goed. Sowieso een uitstekend nummer natuurlijk.
Die clip is inderdaad prachtig. Jammer dat je het nummer alleen matig vindt. Relatief gezien dan, hè.
0
geplaatst: 17 januari 2011, 16:03 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Die clip is inderdaad prachtig. Jammer dat je het nummer alleen matig vindt. Relatief gezien dan, hè.
(quote)

0
Rene1979
geplaatst: 17 januari 2011, 16:25 uur
We gaan verder met de eerste 2 van de top 5...
5. Atmosphere - Tryin to Find a Balance
Dit nummer staat op hun wellicht minste album.. Maar jezus wat een vette beat en flow.. Alles aan deze plaat klopt... De emotie knalt er vanaf..
4. Pete Rock & CL Smooth - TROY
Voor mij is dit de Hip Hop klassieker van de jaren 90. Die Beat is zalig en geeft dat echte oldschool gevoel. ik wilde deze plaat op nummer 1 zetten. En beschouw hem ook maar een beetje op die plaats. Alle tracks in de top 5 hadden ook de nummer 1 kunnen staan.
5. Atmosphere - Tryin to Find a Balance
Dit nummer staat op hun wellicht minste album.. Maar jezus wat een vette beat en flow.. Alles aan deze plaat klopt... De emotie knalt er vanaf..
4. Pete Rock & CL Smooth - TROY
Voor mij is dit de Hip Hop klassieker van de jaren 90. Die Beat is zalig en geeft dat echte oldschool gevoel. ik wilde deze plaat op nummer 1 zetten. En beschouw hem ook maar een beetje op die plaats. Alle tracks in de top 5 hadden ook de nummer 1 kunnen staan.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 17 januari 2011, 16:30 uur
Tryin to Find a Balance vond ik in den beginne ook helemaal geweldig. Maar ben er onderhand op uitgekeken. Atmosphere heeft veel betere nummers.
TROY; de naam zelf zegt al genoeg. Ik ga 'm gewoon opzetten.
edit: geweldige clip ook!
TROY; de naam zelf zegt al genoeg. Ik ga 'm gewoon opzetten.

edit: geweldige clip ook!

0
geplaatst: 17 januari 2011, 19:14 uur
Atmosphere - Tryin to Find a Balance 9.0*
Dit nummer komt van het enigste album van Atmosphere dat ik nog niet beluistert heb. Daar heb ik na het horen van dit nummer wel veel zin in. Top track!
Pete Rock & CL Smooth - TROY 9,5*
Gewoon een heel tof nummer. Classic!
Dit nummer komt van het enigste album van Atmosphere dat ik nog niet beluistert heb. Daar heb ik na het horen van dit nummer wel veel zin in. Top track!
Pete Rock & CL Smooth - TROY 9,5*
Gewoon een heel tof nummer. Classic!
* denotes required fields.