MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Absoluut het sterkste tiental tot nu toe. Ik voel gewoon dat Rob dat met me eens is...

440. K-OS - On the Run

Ik dacht altijd dat Kos een Griekse rapper was, maar volgens MuMe komt hij uit Canada. Foutje? Hoewel ik dit nummer net voor het eerst hoorde, lijkt het net alsof ik het al jaren ken. Ik kan het nu al meezingen bij het kampvuur. 8.

439. Organized Konfusion - Organized Konfusion

Een klein gokje dus; we hopen maar dat Rob dit nummer bedoelde. Klinkt vooral erg funky, druk en behoorlijk ruig. Fijne sound, maar niet heel catchy. Nummer met groeipotentie denk ik. Voor nu een 7.

438. Gang Starr - Jazz Music

Gelukkig niet te jazzy. Verder een fijne artiest + track om op zijn Vlaams uit te spreken. 7+.

437. Pharoahe Monch - The Truth

Best een fijne spanning in dit nummer met die retrosoulvioolsample. Alleen jammer dat die R&B-mevrouw er dan doorheen komt kwelen. Doe maar een 6+.

436. Rakaa - Crown of Thorns

Wauw! Een soort euforische elektrogospelbeat stuwt dit nummer een heel eind vooruit in de vaart der hiphopvolkeren. Zelfs het R&B-refreintje verpest daar niets aan, want dat contrasteert daar juist wel spannend mee. 8,5.

435. Kool G Rap & DJ Polo - Road to the Riches

Komt een witte kool bij de dokter. Zegt-ie: 'ik zie helemaal rood'. Dat was een (slechte) koolgrap. Misschien zelfs wel een oldskoolgrap. Verder gaat dit een beetje mijn ene oor in en mijn andere oor uit. 6.

434. De La Soul - Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)

Oh, dat is deze. Ik krijg ineens enorm de behoefte om mijn energie bij Essent af te nemen als ik dit hoor. Of was het toch een andere? Nou ja, dit is natuurlijk vooral een doodsympathieke superhit. 8+.

433. Mobb Deep - God Pt. III

Een wereld van verschil met de vorige track van Mobb Deep. Nog rotjochies op Peer Pressure, maar nu dus wel gangsterbazen. Doe mij deze dan maar. Ik consumeer dit genre graag met een dreigende beat. 8+.

432. Talib Kweli - Guerrilla Monsoon Rap

Het niveau ligt hoog dit tiental. Want behalve van dreigende beats hou ik ook van strijkers. Vroeger toen ik klein was, speelde ik een tijdje viool. Ik voel me ineens heel hiphop. 8,5.

431. People Under the Stairs - Youth Explosion

Van deze beat ga ik zelfs spontaan dansen. Complimenten voor dit tiental, kan het niveau zo blijven? Al had die onvermijdelijke 'yeah'-sample hier van mij wel achterwege mogen blijven. Toch 8.

Lukas schreef:
435. Kool G Rap & DJ Polo - Road to the Riches

Komt een witte kool bij de dokter. Zegt-ie: 'ik zie helemaal rood'. Dat was een (slechte) koolgrap.

430. MC Serch - Back to the Grill

Ook dit is vooral hiphop voor feestjes. Ik kom wel als ik hiervoor word uitgenodigd. Het refreintje doet weinig, de verses zijn erg leuk. Ik lees elders dat ik Nas goed moet vinden, maar ik vind vooral die tweede gast die de baard nog niet in de keel heeft leuk. 7+.

429. Ice Cube - Today Was a Good Day

Zelfde tijd, maar klinkt een stuk minder retro op het eerste gehoor. Fijne sample, ik zal eens naar het nummer van de Isley Brothers op zoek. Verder aardig, al komt soulvolle hiphop bij mij vaak wat minder binnen dan andersoortige. 7.

428. Chali 2na - Lock Shit Down

Hmm. Dit klinkt me dan weer iets te simpel. De beat lijkt deels gecomponeerd op een Nokia-telefoon van tien jaar geleden en het refreintje is nogal eendimentionaal. Henk Gemser zou zeggen: 'dat kan beter, kerel!'

427. Nas - Live Nigga Rap

Nas is me vaak wat te kaal, zo ook hier. En dan bedoel ik niet dat hij zijn haar aan de zijkant van zijn hoofd weg heeft geschoren. Kan het goed aanhoren, maar meer ook niet. 6.

426. Lost Boyz - Renee

Fijn stemgeluid heeft de opperrapper hier. Een beetje hees en rauw, hetgeen het nummer bijna een soort indierockfeel meegeeft. Bijna, want het gaat natuurlijk gewoon over de ghetto. Toch ben ik een beetje fan. 8.

425. Bop Alloy - Another Day in the Life

Bop, dat is vast de broer van Rop. Verder kan ik hier kort over zijn: doe mij nog 24 van dit soort pianootjes! Het IQ van zo'n hiphopnummer lijkt met zo'n riedeltje ineens een punt of twintig te stijgen. Gek is dat. 8+.

424. Gorillaz - Clint Eastwood

Hé, een superhit. Ik zou bijna zeggen: wie kent 'm niet. Toen vond ik 't leuk, nu vind ik 't leuk, over tien jaar denk ik ook nog wel. Misschien toch eens aan een album beginnen, al overtuigen andere Gorillaz-nummers me minder. 9-.

423. Dälek - Culture for Dollars

De enige artiest in deze lijst die ik live heb gezien, waarschijnlijk. Dat was in Barcelona als voorproefje van het Primavera Sound Festival en in combinatie met de verzengende instrumentale band Zu. Ik had drie uur geslapen op een slaapbank met Paap in mijn nabijheid. Ik ging even zitten en viel ondanks alle teringherrie in slaap. Gelukkig kreeg ik Dälek nog grotendeels mee, en dat was een fijn staaltje noisehiphop. Dit kende ik dus al, want het is hiphop voor indiebleekneuzen. 8,5.

422. Atmosphere - Feelgood Hit of the Summer Part 2

De beat is inderdaad een typische beat voor een feelgood hit of the summer. Verder past er verbazingwekkend veel hiphop in ruim twee minuten, want ik dacht dat het nummer veel langer duurde. Dat klinkt alsof het saai was, maar dat valt mee. Gewoon weer een dikke 8-.

421. Freeway - Take It To the Top

Na een uitstekend vijftal doemt de naam 50 Cent weer op. Het refreintje overschrijdt ook hier ruimschoots de irritatiefactor. Vooral dat zinnetje 'take it to the top'... is dit bedoeld voor zwakzinnigen? Jammer, want de verses zijn best aardig. 5.

panjoe (moderator)
Grappig toch hoe dat nummer van Atmosphere inspeelt op deel 1, door Queens of the Stone Age. Daarvan is de tekst "Nicotine, valium, vicodin, marihuana, xtc and alcohol.... C-c-c-c-c-cocaaaiiine!"

MAS
Back To The Grill

420. Substantial – Cim

Het is allemaal relaxed en fijn luisterbaar. Leuk gescratch, fijne beats. En toch mist hier iets, want het wordt ook nooit meer dan prettig. Toch wel 7.

419. Big L - Put It On

Laatst luisterde ik al eens naar Lifestylez ov da Poor & Dangerous, maar die plaat wist me nog niet meteen te grijpen. Dit nummer ook niet. Het refreintje is me wat te lomp, leeg en boers. Verder wel lekker hoor. 6,5.

418. Outkast – Rosa Parks

Een van de weinige hiphopnummers die altijd al tot mijn muzikale bagage heeft behoord. Was dus altijd een dankbaar excuushiphopplaat in allerhande lijstjes. Het nummer was in 1998 een hitje en ik vond het toen al leuk. Dat is altijd zo gebleven. 9-.

417. Boogie Down Productions - The Bridge is Over

Het meest opvallende moment is als die ene rappert 'yeaaaaaaaars' roept na 1.15. Klint-ie ineens net als Johnny Rotten in Public Image Ltd. Verder weinig punk hier, maar des te meer reggae. Bevalt mij wel, met die minimalistische, kale beat. 8.

416. Scientifik - As Long as You Know

Vervelend toch dat je als je zo'n lijst langsloopt overal maar een mening over moet hebben. Ik vind dit gewoon wel leuk, maar ik heb er eigenlijk niets over te vertellen verder. As Long as You Know is ongetwijfeld vrij te vertalen naar 'jeweettoch'? 7+.

415. Little Brother - Welcome to Durham

Als je jezelf Little Brother noemt, wil je irritant gevonden worden. Denk ik. Dat is niet gelukt. Heerlijke beat, dito refreintje, leuk ook dat er iemand een kat nadoet. Ik vond het een warm welkom in DUrham. 8+.

414. KRS-One - Sound of da Police

Geweldig begin en refreintje met die mislukte sirene. Verder heeft KRS-One waarschijnlijk goede shampoo gebruikt, want hij heeft duidelijk meer volume (ja, deze grap komt eigenlijk uit Dirkjan). Indrukwekkend stemgeluid. 8.

413. Jedi Mind Tricks - Saviorself

Ik was er inmiddels al uit dat ik de Jedi Mind Tricks leuk vind, al heb ik dat nog niet kenbaar gemaakt op Facebook. De combinatie van vaak traditionele, folky en klassieke omlijsting contrasteert mooi met de vrij scherpe en harde raps. Deze plaat had ik nog links laten liggen, maar het beproefde recept werkt ook hier. 8.

412. Xzibit – At the Speed of Life

Dit nummer heeft in de verte eigenlijk wel een beetje een Jedi Mind Tricksfeel. Verder houd ik me stil, want ik las ergens dat Niels94 Xzibit op me af ging sturen. En inderdaad: zou er een wereldkampioenschap boos kijken bestaan, dan zou Xzibit net achter Frank de Boer, maar nog voor Ronald eindigen. Een mooi podium. 7.

411. Despot - Look Alive

Hoera, ik ben fan. Wat een heerlijk extatisch geheel aan h armonieus in elkaar vallende samples en beats. Nu ik dat toch typ: kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat precies de definitie van een beat is? Het wordt volgens mij ook vaak voor de bijbehorende melodieën gebruikt, toch? Ook al wordt die door een panfluit, mondharmonica of altviool verzorgd? Maar goed, daar ging het hier niet om. Doe eens gek. 9-.

Substantian en Outkast zijn hier toch wel de uitblinkers, twee prachtige nummers. Verder weinig interessant.

Big L en Despot

Ik had toch graag nog is een keer Big L live willen zien. Zijn muziek moet je wel liggen. Het zijn kale beats, maar heerlijke raps.

MAS
Leuke stukjes bij de nummers. Goed om te lezen dat je de nummers van KRS-One en BDP tof vind.

panjoe (moderator)
Jahaa, Despot is goed he ! Jammer dat 'ie geen album heeft uitgebracht, gaat voorlopig ook niet komen, maar hij heeft wel meesterlijke features op de albums van Das Racist en Heems ...

410. Doom - That's That

Deze man blafte al een paar andere tracks in dit lijstje in, maar nog nooit als leidend artiest. Het lijkt me een beetje de Tom Waits van de hiphop, zoals hij zijn stem gebruikt. Dat gegrom gaat hier lekker in tegen de viool. Dat mag ik wel. 8.

409. Teebs - Arthur's Birds

Het begin lijkt op Modern Love Is Automatic van A Flock of Seagulls, want daar waait het ook. Die hebben echter veel foutere kapsels, dus de vergelijking gaat verder mank. Verder zal er op deze plaat ongetwijfeld hiphop terug te vinden zijn, maar dit lijkt me meer elektronica met wat obstructie van de plaat. Dat is vrij irritant, want ik denk de hele tijd dat mijn geluid kuren heeft. 5.

408. Frankie Cutlass – Know Da Game

De heerlijke twee verse draagt dit nummer, die is van Kool G Rap toch (nee, ik zit nog niet echt in het wereldje. Daar zijn meer dan 92 nummers vooor nodig)? Als de agressie van dat gedeelte en het schreeuwrefreintje doorklinkt is dat heel fijn. Voor het overige wat vlak. 7,5.

407. Devin the Dude - Almighty Dollar

Fijne soultrack met een hiphopbeat en een progrocksynthesizer. Klinkt gek, maar het werkt wel degelijk. Het zou ook nog eens zomaar een hit kunnen zijn. Of is het dat geweest? Ik leef namelijk onder een steen. Ik meld dat voor het geval dat uit het voorgaande nog niet gebleken was. 8+.

406. Rasco - Time Waits for No Man

Vrij eentonig dit. Hele verses gaan hier volgens het recept 'we rappen de laatste lettergreep een halve toon hoger'. Dat vind ik klinken als een goede yell voor bij een sportwedstrijd, maar als een minder nummer in deze lijst. 5,5.

405. Gorillaz - All Alone

Feestelijk is het eerste woord dat in mij op komt. Een beetje dance, een beetje hiphop, een beetje jaren tachtig, een sample die vanuit een soort van hemel tot ons zingt. Misschien moet ik de Gorillaz toch maar eens een serieuze kans geven. Ze hangen per slot van rekening op allerlei winkelruiten momenteel. 8.

404. Fakkelbrigade – Groen Gras

Sympathiek hoor, maar sinds het begin van deze lijst meet ik alles af aan Zo Moeilijk. En zij doen niet moeilijk. Ik mis bovendien een Nijmeegs accent. Zou ook veel beter bij deze tekst passen. Als je over Ermelo rapt, praat je niet zo. Ongeloofwaardig. 6.

403. P.O.S. - Music for Shoplifting

Vrij intrigerende beat die iets rockballadachtigs heeft. En dan ook nog eens invallende percussie die prachtig samenvalt met de raps. Daardoor ontstaan prachtige momenten, maar het nummer zakt ook een paar keer weg. Daardoor niet geweldig, maar wel iets dat me verder zou moeten liggen, denk ik. 7,5.

402. Little Brother - The Listening

Dat belooft wat, want in het vorige tiental beviel Little Brother prima. Ook dit is niet verkeerd, al ben ik er nooit zo dol op als rappers de muziek halverwege een nummer goeddeels stopzetten voor een discussie met overslaande stem. De terugkerende sample is hier het fijnst. 7.

401. Mobb Deep - Extortion

Afgelopen week toevallig tot twee keer toe Hell on Earth gedraaid. Prima plaat, maar dit nummer behoort niet direct tot mijn favorieten, want die zitten vooral in de sterke tweede helft met God Pt. III, Hell on Earth en Apostle's Warning. Toch een 7.

De jury heeft lang overlegd en is gekomen tot de volgende top 10 van de eerste 100 tracks:

1. Army of the Pharaohs - Seven
2. Despot - Look Alive
3. Sage Francis - Slow Down Gandhi
4. Outkast - Rosa Parks
5. Show & A.G. - Still Diggin'
6. Gorillaz - Clint Eastwood
7. Mobb Deep - God Pt. III
8. Talib Kweli - Guerilla Monsoon Rap
9. The Mighty Underdogs - Gunfight
10. Dälek - Culture for Dollars

400. EPMD - You Gots to Chill

Gezellige oldskool, maar die sample doet het voor mij niet echt. Vind 'm eerder licht irritant dan dat ik er gelukkig van word. Maar ik moet gewoon rustig blijven, zegt de titel, dus doe ik dat ook. 6.

399. Kanye West – Get Em High

Het vorige nummertje van Kanye was geen hiphop, maar slappe dance. Dit heeft in elk geval geen irritatiefactor, maar echt onder de indruk ben ik ook nog niet. De beat is me wat te saai, echt beklijven doet het nergens. 6-.

398. Outkast - Ms. Jackson

Ten tijde van Ms. Jackson was ik alweer een jaar of twee ouder dan bij Rosa Parks. En hoe ouder je bent, hoe minder jeugdsentiment, natuurlijk. Misschien nog wel iets leuker dan die andere single, en ook nog eens een grotere hit. Maar ik heb weer iets meer gevoel bij Rosa Parks. Toch ook een 9- hier.

397. Common - A Penny for My Thoughts

Hij is wel veeleisend, want hij wil een dollar lenen en ook nog een penny voor zijn gedachten. Ik heb geen dollars, want ik ben nog nooit in Amerika geweest. Luistert verder wel lekker weg, maar zoals bij veel soulhiphop blijft het daarbij. 6,5.

396. Louis Logic - The Ugly Truth

Ik grijp elke gelegenheid aan om te refereren aan mijn eigen favoriete bandjes, dus vraag ik me af of Louis familie is van Lena Logic. Die is van Essential Logic, een volkomen onbekend gebleven postpunkband. Verder hulde, want hier zit weer een stuk meer pit en een leuke beat in. En het refreintje kan toch nog net. 8.

395. DJ Jazzy Jeff - Practice

Een bekende naam, want ik denk Will Smith erbij en zie dan vooral diens solohits op mijn netvlies. We're going to Miami! Het leek me zo'n naam uit het verleden, maar dit komt blijkbaar pas uit 2007. Is ook nog eens best aangenaam. 7.

394. Illogic – Stand

Illogic zou dan weer de broer kunnen zijn van zowel Louis als Lena Logic. Maar da's logisch, zou Cruijff zeggen. Dit ligt zeker in mijn hiphopstraatje. Discussie tussen vader en zoon, en tikje emo, met een dramatische sample. Gaat erin als zoete koek. Rob vindt het zeker niet leuk als ik zeg dat de manier van rappen me bij vlagen doet denken aan Stan van Eminem? 9-.

393. MC Shan - Give Me My Freedom

Deze oldskool is wél meer dan gezellig. Lekker nasaal stemgeluid. Scratchen vind ik meestal vooral leuk voor de vorm, maar hier zit aan het einde een soort solo in waar ik wel een goed gevoel bij heb. De beat is ook leuk, dus ik geef hem de vrijheid graag. 8+.

392. Blackalicious – Side to Side

De update begon nog wel zo matig, maar het niveau is de laatste nummers weer vrolijkmakend hoog. De beat valt lekker met de deur in huis. Een beetje zuidelijk en de rap is in den beginne wat rockachtig, waardoor het bijna aan de band Cake doet denken. Die hebben een trompetje. Hier klinkt ook zoiets, maar dan anders. Hoe dan ook, het heerst. 9-.

391. De La Soul - A Roller Skating Jam Named Saturdays

Hee, het begin doet nogal denken aan Wordy Rappinghood van Tom Tom Club, da's trouwens een klassieker(tje) die hiphoppers wel eens zouden mogen checken als ze het niet kennen. Verder wil ik me niet opdringen en volsta ik met de mededeling dat ik De la Soul best wel knuffelhiphop vind. Is de invloed van deze band op de dance eigenlijk niet groter dan op de hiphop? Genoeg gemijmerd. 7+.

Woei, lekker bezig Lukas!

Maak ook maar een flop 10 per 100 nummers.

Almighty Dollar van Devin is zoooo chill!

Lukas schreef:
Misschien moet ik de Gorillaz toch maar eens een serieuze kans geven.

MAS
Dat Kanye nummer doet mij ook niet zo veel. Voor de rest allemaal sterke nummers alleen de logic nummers ken ik niet.

Wauw, ik ben wel laat met het herontdekken van dit topic. Leuk en verfrissend om hier de mening bij te zien van iemand die niet uit de gedoodverfde hiphophoek van MuMe komt. Leuk ook dat een hoop ervan je zo goed bevalt.

Lukas heeft het maar druk met al dat nieuws uit Sint-Oedenrode.

Genoeg Sint-Oedenrode voor deze week. Over tot het echte werk!

390. Black Milk - Long Story Short

Fijne beat, knalt er in het intro meteen lekker in. Maar na een minuut of drie begint het een beetje een woordenbrij te worden. Het laatste instrumentale stuk voegt niet echt iets toe. Geen climax, eerder een afbouw. Gaat daarom een beetje als een nachtkaars uit. Toch 7+.

389. Diverse - Big Game

Vast een artiest met een zeer divers repetoire, maar dat is op basis van een nummer natuurlijk niet te beoordelen. Wat er dan wel te beoordelen is? Niet veel, want dit gaat een beetje mijn ene oor in en mijn andere weer uit. Maar ook zeker niet vervelend. 6je.

388. The Roots - Now Or Never

Met The Roots kan ik meestal wel wat, zo ook nu. Hier geen allesoverheersende beat of zelden vertoond verbaal machtsvertoon, maar gewoon een fijne sound die onmiddellijk vertrouwd klinkt. 8+.

387. Kurious - I'm Kurious

Ik was zeer benieuwd hoe dit zou bevallen. Een typisch gevalletje 'het gaat', eigenlijk. Toch net niet curieus genoeg, zelfs niet met een k. 6.

386. Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy

Die schelle soundscapes geven dit nummer iets industrieels. Het versterkt het kalme, maar toch agressieve karakter van dit nummer. Denk dat dit met wat meer luisterbeurten beter wordt. Openingsbod is 7-.

385. MF Grimm – Howl

Klein maar fijn, kort maar krachtig, evenals mijn commentaar bij dit nummer. Als een sprookje eigenlijk. Heerlijke oosterse beat. 8+.

384. Del the Funky Homosapien & Aesop Rock – Preservation

Met Aesop Rock zit ik best wel op één lijn. Dus als hij meedoet en er is ook nog eens sprake van een vernuftige afwisseling van een pianootje en een blaasorkest, dan komt het wel goed met de beoordeling. 8.

383. Killah Priest - One Step

We zitten hier wat meer in de R&B-hoek. Da's nog steeds niet mijn favoriete genre. De verses zijn eigenlijk heel goed, maar boeten voor mij toch ook wat aan kracht in door de wat gladde muzikale inkleding. 6.

382. Show & A.G. - Next Level [Nyte Time mix]

Still Diggin' was een van de leukste ontdekkingen van de eerste honderd nummers. Last.fm vertelt mij dat dit vele malen bekender is. Ik begrijp de mensheid weer eens niet, denk ik. Dit is toch een stuk kaler en minder feestelijk... 6,5.

381. Winne – Binnenvetter [Remix]

Die 'ohoewowoe'-sample is echt gruwelijk irritant, maar gelukkig is er genoeg om dat te compenseren. Veruit de sterkste Nederlandstalige verses die ik in deze lijst gehoord heb. Ze gooien het er wel uit hier, zeg! 8.

Lukas schreef:
381. Winne – Binnenvetter [Remix]

Die 'ohoewowoe'-sample is echt gruwelijk irritant, maar gelukkig is er genoeg om dat te compenseren. Veruit de sterkste Nederlandstalige verses die ik in deze lijst gehoord heb. Ze gooien het er wel uit hier, zeg! 8.

Aardig nummer, vind alleen de beat weinig interessant en ook niet elke verse (Fresku heeft echt veel beter gedaan en van Winne ben ik sowieso geen fan). Wel grappig dat hij jou zo bevalt

380. Nas – Fried Chicken

Fijn gitaartje in mijn linkeroor, daar doen we het voor. Levert zeker een extra punt op hier. Verder is Fried een mooie, ouderwetse Brabantse naam, dus dat past wel bij Rob. 8-.

379. Freeway - Crack Rap

Ik ben niet zo dol op R&B-refreintjes, dus het is maar goed dat dit nummer geen R&B-refreintje, maar een oneindige R&B-refreintjessample heeft. Dat bevalt al een stuk beter namelijk. 7.

378. J.Rawls - Great Live Caper

Het wordt saai, want eigenlijk ben ik erop uit om weer eens ouderwets een nummer af te zeiken. Maar er dient zich helaas geen slechte muziek aan om dat te doen. Ik voel me in dit topic als Snoeperd in de MuMe-ladder. 7,5.

377. Gang Starr - Step in the Arena

Het valt me in dit genre op hoe één simpele sample een nummer meters de hoogte in stuwt. Want zonder die ritmisch piepende achterdeur had ik dit nummer aardig gevonden, maar was het goeddeels langs me heen gegaan. Nu is het zelfs een klein feestje. 8.

376. DOOM – Supervillainz

Sinds begin 1999 moet ik bij het gebruik van een vocoder aan Cher denken. Dat is geen onverdeeld genoegen. Bovendien lijkt me dat een hiphopartiest zo veel mogelijk wil vermijden dat mensen bij zijn muziek aan Cher moeten denken. Ik heb leukere dingen van DOOM gehoord hier. 6-.

375. Brother Ali – Tight Rope

De naam Brother Ali doet meteen vertrouwd aan, want mijn oma heette Ali en die noemde ik dan ook 'oma Ali'. Een broer heb ik overigens niet. En als ik er een had, dan zou hij waarschijnlijk geen Ali heten, want zo heette mijn oma al. 7,5.

374. Greenhouse - Hello World

Ha, een strijkerssample, daar ben ik meestal wel voor in. Dan blijkt Greenhouse ook nog eens in mijn tot nu toe favoriete hiphopstraatje te passen. Want projecten rond Illogic, Aesop Rock, Sage Francis en Atmosphere gaan er hier tot nu toe goed in. Dit is in dat rijtje geen enorme topper, maar toch wel weer een 8-.

373. Black Sheep - Summa tha Time

Wauw, dit nummer heeft misschen wel de beste flow van alle 128 nummers die tot nu toe geweest zijn. Ik was me net aan het ergeren aan het kazige R&B-refreintje toen meneer de rapper zijn eerste verse begon en daarbij veel indruk maakte door zijn briljante timing. Maar ja. Dat refreintje hè... 7.

372. Mobb Deep - Hell on Earth

Hiermee kom ik weer even in bekend vaarwater, want vorige week had ik Mobb Deepweek. Daarbij bevalt Hell on Earth me eigenlijk beter dan The Infamous. De beats bevallen me wat beter, zeker tijdens de geweldige tweede helft van deze plaat. Titelnummer vind ik wel iets minder dan het hier ook al langsgekomen God Pt. III. Maar niet veel. 8.

371. Big L - Ebonics

De bekendste Big L-plaat heb ik laatst ook al eens geprobeerd, maar die was me toch iets te kaal voor een hoog cijfer. Dat euvel komt hier ook weer terug, ik zoek wat meer progressie in een beat. Niet echt mijn straatje dus. 6.

Je bent te soft Lukas.

Bij de eerste honderd stond nog gewoon af en toe een kutnummer. Zo gaat de lol er natuurlijk wel af

Gelukkig komen er nog genoeg kutnummers aan.

MAS
Binnenkort weer Postmen in je top 10 Lukas?

Binnenkort Sage Francis, en dat allemaal met dank aan mij. Dat kan ik dan mooi aan mijn achterkleinkinderen vertellen.

We gaan adopteren bedoel je? Beetje sneu dat ik dat hier moet lezen, ik had het fijner gevonden als je dat eerst met mij overlegd had .

Ik heb al achterkleinkinderen van een eerdere relatie. Net of ik wel jouw eerste partner ben.

Graf kan hier beter niets meer zeggen, zeker niet over familiebanden. Echte hiphoppers zijn te scherp voor hem (en ook voor mij trouwens)...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.